Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Na Škodu Kodiaq se dnes čeká i půl roku. Ještě před tím ale lidé řeší, jakou motorizaci zvolit. Postavili jsem proti sobě dvoulitr TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?
Zpět na článek
15. 12. 2017 19:07
15. 12. 2017 19:14
15. 12. 2017 19:22
15. 12. 2017 19:29
15. 12. 2017 19:40
15. 12. 2017 21:37
15. 12. 2017 21:58
15. 12. 2017 22:04
15. 12. 2017 22:15
15. 12. 2017 22:25
16. 12. 2017 08:53
16. 12. 2017 23:26
18. 12. 2017 10:11
16. 12. 2017 13:27
16. 12. 2017 20:58
16. 12. 2017 21:33
16. 12. 2017 22:58
16. 12. 2017 23:37
18. 12. 2017 10:50
18. 12. 2017 10:52
18. 12. 2017 11:04
18. 12. 2017 11:11
18. 12. 2017 21:21
18. 12. 2017 22:30
18. 12. 2017 22:55
18. 12. 2017 10:35
18. 12. 2017 11:09
18. 12. 2017 21:43
15. 12. 2017 22:30
16. 12. 2017 09:47
16. 12. 2017 10:32
17. 12. 2017 00:24
15. 12. 2017 19:21
15. 12. 2017 20:11
15. 12. 2017 20:18
15. 12. 2017 21:06
16. 12. 2017 09:52
15. 12. 2017 20:59
15. 12. 2017 22:05
15. 12. 2017 22:08
15. 12. 2017 22:16
15. 12. 2017 22:10
15. 12. 2017 22:33
15. 12. 2017 22:37
16. 12. 2017 15:17
16. 12. 2017 16:20
15. 12. 2017 22:57
16. 12. 2017 07:54
17. 12. 2017 19:00
18. 12. 2017 10:06
18. 12. 2017 21:22
Avatar - Ada je zase tady
15. 12. 2017 19:06
Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
to, že toto uspořádání výrobce nenabízí s nejsilnějším motorem vede k tomu, že si zákazník koupí něco jiného, než Kokodáka. :no:
Rozbalit vlákno
69
Avatar - 3_diamanty
15. 12. 2017 19:42
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
osobne by som tiez nepreferoval ani jedno z tejto dvojice ( aj ked dizajn kodiaqa ako taky sa mi paci ) ... miesto toho radsej outlander 2,2 DI-D 110kw s 6st manualom :yes:
Avatar - Ada je zase tady
15. 12. 2017 21:18
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Ano, to jsem měl na mysli. Automatická převodovka bere řidiči radost z jízdy. ;-)
Avatar - speedfred
15. 12. 2017 22:00
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
ja ti neviem či sa dá hovoriť pri dízlovej R4 o nejakej radosti z jazdy :-O
15. 12. 2017 22:09
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
to si pis, ze da! vyblbnout se dalo i s dvouvalcovim trabantem... nejde ani tak o motor a typ vozu, ale o tu policejni buzersikanu, ktera se v celem zapadnim svete posledni dobou pestuje...
Avatar - Hammunasakra
15. 12. 2017 22:24
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Jakou policejní buzeršikanu myslíš? Dá se tam i dneska jezdit s [odkaz]

Blbosti se dneska daří spíš v Praze [odkaz] >:-[]
16. 12. 2017 06:45
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Pán je konvertita, nebo elita? >:D
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2017 10:53
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Viz odkaz odpírač populismu a blbosti >:D

Ty víš jakou policejní buzeršikanu myslel? :-)
15. 12. 2017 22:02
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Jsem řidič z povolání. Jedna z věcí co mi berou radost z jízdy je řazení šaltpákou. Proboha, jak mě to řazení s.re >:-[]
Avatar - Hammunasakra
15. 12. 2017 22:11
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
:yes: :yes: :-)
15. 12. 2017 22:12
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
take si rad radim sam - take me stve, ze tuhle miznost cim dale tim vice potlacuji. ma to podle me co docineni s postupujicim konceptem samoriditelnych vozu, ktere automat samozrejme potrebuji (jak ja tahle autonomni auta nenavidim, protoze se mi chystaji vzit ruku v ruce s postupujici legislativou dalsi kousky svobody).
Avatar - Hammunasakra
15. 12. 2017 22:21
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Neviděl bych to tak dramaticky = zatim platí že co si koupíš můžeš dopoužívat. Takže když si za pár let koupíš něco jako Toybaru s manuálem = v klidu budeš řadit eště za..

No to je taky trochu otázka [odkaz] >:-[]
Avatar - Emel
15. 12. 2017 22:26
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Jo, potlačují, a nejen u nových modelů - Cupra od léta už pouze s automatem, snížení výkonu na 213kW, 221kW verze pouze jako 4x4. Passat 1.8TSI už pouze jako automat, navíc se suchou DSG a sníženým krouťákem, čímž ten motor efektivně zabili. Bude ale 2.0TSI 140kW, to vypadá jako rozumný kompromis do větších aut a hodně solidní motorizace pro kompakty.
Avatar - Hammunasakra
15. 12. 2017 22:35
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
A teď pozor = nebo sou i jiný značky, teda koncerny ;-)

Ale dnešní automaty sou už tak daleko = že pro většinu manuál ztrácí smysl

A nějaký to auto typu Toybaru snad eště dlouho bude
Avatar - Emel
15. 12. 2017 23:20
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Jsou, ale vesměs je to tam ještě horší. Schválně se podívej, jaký nejsilnější benzín s manuálem se dá kde pořídit.
Avatar - Hammunasakra
15. 12. 2017 23:28
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Pro mě je jasnou volbou přes nijak zázračnej výkon Toybaru [odkaz]

U silnejch motorů je dneska kvalitní automat = řadí rychlejš a jede i za míň, manuál fakt přestává mít smysl. Krom sportovních aut = manuál má třeba 510 koní Alfy = akorát velký eště ne úchylně drahý ale = a buď s 8st. automatem nebo klasika 6st. manuál :yes:
16. 12. 2017 08:09
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Když hledá pro rodinu kombík ve střední, případně nižší střední, tak je mu Toyobaru prd platné, že. A po 300 kW také zrovna nevolá, 150 by stačilo.
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2017 10:47
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Psal sem že pro mě ;-)

I obyčejná Giulia nabízí manuál i k 2.2 naftě = 150 nebo 180 koní většině stačí. Kombíky zmáknutý nemám :-)

Jo a třeba Mazda 6 má taky manuál Giulia a M6 asi nebudou jediný
Avatar - Emel
16. 12. 2017 12:08
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
A ty bys snad chtěl Giulii v naftě? Benzínové dvoulitry jsou jen automat.

Mazda 6 má manuál... ale jen u atmo dvoulitru s dynamikou foukané 1.4.

Prostě... jak už jsem psal někdy nedávno, Superb 1.8TSI MT je asi nejsilnější benzín s manuálem, co můžeš v mainstreamové střední koupit.
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2017 13:08
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Nechtěl bych nic v naftě = Giulii samozřejmě s 510 benzínovejma

A 1.8 TSI končí = kam ten svět spěje :-)
Avatar - Emel
16. 12. 2017 14:39
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
510k fajn, ale to je auto za dvě mega... že nenabídnou ani jednu verzi dvoulitru s manuálem je podle mě chyba.

1.8TSI 132kW končí a místo něj začíná 2.0TSI 140kW - to by skoro vypadalo jako světlé zítřky.
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2017 15:04
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Nojo je docela levný = jak moc je mimořádný :-)

Asi k tomu nenabízení budou mít důvod = reálnej počet lidí co dneska dá přednost manuálu před 8 st. hodně povedenym automatem = bude asi malej

I to QV si možná víc lidí koupí v automatu

140 kW bude s manuálem? ;-)
Avatar - Emel
16. 12. 2017 15:15
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
2.0TSI 140kW se uvidí. Zatím co si tak vybavuju... v Audi manuál je, v Polu GTI taky, v Kodiaqu ne, v Atece a T-Rocu taky ne.

Kdybych si měl tipnout, tak Passat bude jen automat, Golf / Leon / Octavia oboje, Superb - Superb, to je otázka. Rád bych viděl oboje, ale dávám tomu tak 40%.

Každopádně ale čekám, že automat pro 2.0TSI už nebude suchá 7DSG, ale nová DQ381... a krouťák bude těch 320Nm a ne 250.
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2017 18:23
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
To omezení krouťáku o 70 Nm snad nekomentovat

Sem spíš zvědavej na vzdálenější budoucnost DSG = věčně s 6 a 7 st. nevydržej = i když tady aspoň podle příspěvků eště dlouho ;-)

Poslední roky to čtu nejen v Německu ale už i tady [odkaz]
Avatar - Emel
16. 12. 2017 19:11
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Omezení krouťáku je důvod, proč bych si ten motor s DSG nekoupil... a v manuálu už v Passatu není. S manuálem ale jede fakt hezky, momentálně je to konkurenční výhoda pro Superb.

Budoucnost... no, uvidí se, jak rychlý nástup budou mít EV a hybridy, tam je to zase trošku jiná disciplína. Podle mě by do té doby klidně sedmikvaltové DSG konkurenci stačilo... no a nakonec nakoupit nějaký Getrag nebo Aisin nebo ZF se dá taky.
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2017 19:45
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Sup stejně dřív nebo pozdějš skončí na 1 lince s pašíkem = je ekonomickej nesmysl aby ne = a dost možná přijde i sloučení v převodovkách

EV budou mít nástup pomalej = místní hysterie některejch diskutérů naprosto neni na místě. Hybridy se budou asi dál pomalu šířit

Tak koncern už 8st. ZF i Aisiny nakupuje a mimo Evropu nemá jinou šanci. De o to kdy a jestli se to změní i v Evropě
Avatar - Emel
16. 12. 2017 20:59
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Všechny kompakty od koncernu se taky dělají na různých linkách, dokonce i na více různých. V tom úplně problém nevidím a týkalo by se to až další generace, cca. 2022. Navíc... jestli tam je nebo není manuál je obchodní rozhodnutí, ne technické...

Mimo Evropu se taky prodává DSG, v Číně se i vyrábí.
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2017 21:09
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Kompakty to neni to samý! Těch se vyrábí mraky. Prodeje střední padaj víc než listí na podzim = neni jiná cesta = kdyby VW plánoval sloučení na linku v Kvasinách, všichni budete pro ;-)

Jo možná to bude od příští generace = to už sou jen technický detaily = ale to sloučení je v podstatě nutný

Jj popularita DSG v Číně je známá [odkaz] Aisin se asi už těší na zvýšenej odběr [odkaz] :-)

Téma perfektně vystihuje 3. odstavec [odkaz] od 2. věty

Mimo náš kontinent 2spojkám pšenka moc nekvete = nejen koncernovwejm [odkaz]
Nemluvim o Ferrari, Porsche, McL atd. = tam patří
Avatar - Emel
16. 12. 2017 21:28
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Passat je pořád evropské #13... před Meganem, daleko před Leonem. Neříkám že sloučení nedává smysl, ale nutný určitě není. Jasně že by bylo lepší vyrábět Passat tady než Superb tam :-) .

Aisin 8AT fajn, akorát ty řeči o úspoře paliva a efektivnosti beru po projetí Insi dost s rezervou.
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2017 21:41
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Nutný je jen slovo = je to ekonomicky jednoznačně rozumný. Nebo ty čekáš že prodeje vozů týhle kategorie začnou zase stoupat? ;-)

Projetí 1 ks 1 modelu s 1 motorem kde je třeba blbě sladěná fakt nic neřiká = to je jako argument že muj kus něčeho profláknutě poruchovýho nikdy nezlobil. No může bejt

Realita je že ten trend ústupu 2spojek a viz ten odstavec jejich nahrazení už probíhá. Uvidíme kdy to dorazí na kontinent = kde se tyhle věci přes obecně spíš opačnou představu probíhaj spíš naposled :-)
Avatar - Emel
16. 12. 2017 22:12
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Když se ptáš, tak čekám, že se prodeje spíš stabilizují a touha po SUV se trošku nasytí.

A mimochodem, pokud posčítáš Superb a Passat, tak za loňský rok jsou v Evropě na 292.692... což je dlouhodobě hodně dobré číslo, vlastně čtvrté nejlepší od roku 2002, kdy Superb začal, takže z pohledu koncernu se žádný dramatický propad nekoná:
297
274
247
291
346
316
255
207
207
291
245
198
200
277
293
(čísla dle Carsalesbase)
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2017 22:18
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
To bych si sice přál = ale nevidim ani světýlko v dáli :-)

Spíš myslim že trend kdy před lety vymizely mainstreamový vozy vyšší střední se už projevuje ve střední = šílenstvim jménem SUV je to jen posílený ;-)

To je úplně fuk jaký je to číslo = nejsem fanda vedení VW a tady maj prostě pravdu. Odbory jen blbnou = sloučení výroby a asi do Německa [odkaz] je logickej krok. Jestli příští rok nebo od příštího modelu = je v zásadě jedno

Sou to trendy = ať to otočení 2spojek který už nejsou na vzestupu ale ústupu tak ty auta mainstreamový střední. Ale trendy sou na roky = takže to sloučení může bejt třeba od příští generace = což je popravdě asi i ekonomicky rozumnější než hned
A podobný ty 2 spojky. Nejdřív asi další výraznější útlum ve vyspělejších zemích světa = jako je Čína >:-[] a až pak tady ;-)

Vidim že si editoval takže: Naprosto dramatickej ústup se koná. Ty čísla jen ukazujou že Sup a Pašík berou na úkor jinejch značek. A Sup trochu kanibalizuje na pašíkovi :-)
Svět aut je daleko daleko daleko daleko zajímavější = když ho nebereš jen pohledem na 1 výrobce ;-)
Avatar - Emel
16. 12. 2017 22:40
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Editoval jsem proto, že si server vyložil řadu čísel spojených pomlčkama jako spam, tak jsem to rozhodil na řádky, což už je ok. Rozpad na výrobce právě ukazuje, že VW svá čísla ve střední třídě nijak výrazně neztrácí. Část kupců přešla od Passatu k Superbu, Superb jistě něco přebral konkurenci... ale rozhodně se nedá říct, že je díky poklesu neudržitelná výroba na dvou linkách.

Jasně, pozice Passatu není lehká... ostřeluje ho Superb z jedné strany, prémiovky z druhé, Tiguan ze třetí a Arteon ze čtvrté. I tak si ale myslím, že to duo Passat + Superb ustojí a spíš se situace stabilizuje... přece jen... ne každý bude mít na Audi a ne každý bude chtít jezdit v SUV.
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2017 22:45
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
No vidim to přesně obráceně = koukám na to víc ekonomicky než odborářsky :-)

A to ty eště přecházíš [odkaz]

Furt na problematiku koukáš jen z omezenýho pohledu 1 výrobce = to pak logicky nevidíš celek

Ale i ten 1 výrobce funguje v rámci celý světový ekonomiky = i ten se musí zajímat o celkový dění
Avatar - Emel
17. 12. 2017 00:30
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Pokud na to chceš koukat ekonomicky, tak VW může byt jedno kolik prodá Opel a kolik BMW, zajímají ho jeho čísla.

Odkaz jak Škoda nestíhá vyrábět svědčí o opačném trendu, pokud bys měl pravdu, tak se to vyřeší samo ;)
Avatar - Hammunasakra
17. 12. 2017 00:36
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Tohle je zbytečná diskuze = vedení VW a každej ekonom ví že je rozumný to sloučit = nejen proto že prodeje tohohle segmentu budou klesat. Extrémistickej odborářskej názor který ekonomika nezajímá na tom nic nemění
To s tim že by se neměli zajímat a myslet jen na sebe jakoby logiku má = sorry ale takovou socialistickou = viz já minulej příspěvek 3. věta :-)

Odkaz svědčí o tom že přesun třeba Supu na jednu linku je rozumná věc. Stejně na to jako u SUV Seatu dojde = nejde to jinak

Vtipný je že kdyby se přesouval Pašík k Supu = určitě by ti nevadilo ;-)

Viz realita = je to ale rozumnější obráceně. I tak je to zbytečná diskuze = na sloučení dřív nebo pozdějš stejně spíš dojde = většinou je totiž rozumný dělat přesnej opak než chtěj odbroráři :-)
Avatar - Emel
17. 12. 2017 10:52
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Superb se prodává nad očekávání dobře. Kdyby to byl ekonomický nesmysl, tak to mohli hodit na jednu linku hned na začátku. Pokud vím, zatím jsou to jen spekulace. Jasně, optimalizovat výrobu v rámci koncernu lze jakkoli a nemám strach, že by v ČR nebylo do čeho píchnout.

Superb se mi ze Škodovek líbí nejvíc a rád bych ho viděl vyrábět doma, ale pokud se tu místo něj bude dělat něco jiného a Superb bude z Německa, tak se samozřejmě nic neděje.
Avatar - Hammunasakra
17. 12. 2017 11:02
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Slučování výroby technicky spřízněnejch výrobků neni spekulace ale realita. Děje se to ve všech oborech a v drtivý většině to lidi neví = proto to neřeší ;-)

Spousta výrobků audiovizuální techniky různejch značek se vyrábí na jednom místě = ze stejnejch důvodů jako SUV škoda a Seat

Právě protože tu mám opačnej problém než že neni do čeho píchnout = je ten přesun rozumná věc. Momentálně zvažujeme dovézt až 300 000 mongolů, uzbekistánců asi znova vietnamců = až tak je to extrémní. A samozřejmě odmítnout nějakou tisícovku migrantů co tu už sou = proč vzít to co tady je když si xnásobně dráž můžu přivézt = to nic mám rád černej humor >:-[]

Dokonce už ze 3 důvodů je ekonomický smysl sloučit výrobu = otázka je proč to některejm lidem vadí. Vysvětlíš?

Viz odkaz sou tu už i škodovky z Ruska = asi ani to neni problém
Avatar - Emel
17. 12. 2017 12:38
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Jako kupec bych chtěl Škodovku raději z ČR než z Ruska kvůli kvalitě, víc věřím místní výrobě, i když si to Škoda asi dokáže pohlídat. Ale on by se mě nikdo neptal, že.

Jako patriot bych rád viděl výrobu špičkového modelu doma... a pokud domácí kapacity nestíhají, pak bych radši vyráběl venku ta SUV nebo Rapida s Toledem například. Ale ne že bych to viděl jako zásadní problém, spíš pro ten pocit.

Dnešní linka Passatu by určitě neutáhla výrobu Superbu navíc, muselo by se stejně přestavovat, měnit... a platit vyšší mzdy. Jestli se to vyplatí nebo ne, nakolik je to politické téma v Německu a na kolik tady... to nejsem schopen posoudit.
Avatar - Hammunasakra
17. 12. 2017 13:00
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Myslim že je fuk jestli auto udělal uzbekistánec pracující v rusku nebo ukrajinec v česku. Ale sympatičtější je mi taky místní výroba + ta místní znamená víc daní do naší český kapsy. Ale jednak by se neptal a hlavně ti to neřeknou = prostě dle všeho lidi si v autosalonu koupěj auto = a někdo už koupil ruský výroby = a neví o tom

Rapid s Toledem i ty SUV se vyráběj už tady = přesouvat celou výrobu jinam to neni moc reálný. Naopak na lince Pašíka je asi nějakej prostor + Škodovka prokazatelně nestíhá + je tu už docela akutní nedostatek lidí + segment určitě nečeká nárůst ale spíš eště nějakej propad + slučenim se ušetří = mě z toho vychází ten přesun Supu za Pašíkem

Na politiku kašlu = to sou jen kecy = ekonomicky to smysl má = očekávám že to udělaj. Politika rozhodne jen o tom jestli dřív nebo pozdějš
Avatar - Emel
17. 12. 2017 13:26
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Linka Passatu možná má prostor, ale nevěřím, že na řádově 80-100.000 aut ročně.

Ale jo, smysl to dává. Jenže na první pohled může dávat smysl spousta věcí, třeba přesun celé výroby do Kazachstánu. To ale ještě neznamená, že se to stane. Ale sázet se tentokrát nechci, spíš držím palce :-)

BTW: Superb za listopad +10,4% globálně...
Avatar - Hammunasakra
17. 12. 2017 13:32
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Sloučení výroby technicky příbuznejch vozů Pašík Sup nebo [odkaz] má větší smysl než přesun a výstavba nový továrny někde v Kazachstánu. Výrazně větší. V oborech kde to neni tak vidět je to dokonce naprosto běžný = jak už sem psal

Proti sloučení výroby neni jedinej argument = kromě ideologie. Pro sloučení viz muj minulej příspěvek docela dost

Pašík za 1. pololetí -14% [odkaz] tenhle segment růst nejspíš nečeká ;-)
Avatar - _Karel_
17. 12. 2017 13:37
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Kromě ideologie třeba zásadní rozdíl ve výši platů. 8-s
Avatar - Hammunasakra
17. 12. 2017 13:37
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
No a? :-|

Všim sis že já stojim za vedenim VW? ;-)
Protože to je prostě ekonomicky správně = až nečekaně dlouhej seznam důvodů viz já 13:00

Radši něco k autum [odkaz] :-)
Avatar - Emel
17. 12. 2017 15:17
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
To je zvláštní postoj... přitom v každé diskusi vytahuješ téma stěhování, s jakousi škodolibou radostí... no, já už k tomu svoje napsal - samozřejmě je prvořadý úspěch firmy, ale měl bych lepší pocit, kdyby Superb zůstal doma.
Avatar - Hammunasakra
17. 12. 2017 15:27
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
To neni škodolibá radost = to je nikdy nekončící boj s neznalostí. A nesnášim odboráře

Prostě tady je fakt snadný co je správně = a pro to sem skoro vždycky

Jeden z plánů je přivést na ty staticíce volnejch míst do česka mongoly = je fakt jedno kde se auto vyrábí. To plus je ta daň pro česko, ale ta teď nehraje roli = Škodovka jede na 100% a viz ty dovozy z Ruska potřebuje situaci nějak řešit. Řešení přesunem modelu kterej má technickýho příbuznýho vedle v Německu

Myslim že SUV šílenství zdaleka nekončí = Škodovka bude mít problém pokrejt výrobu Ko a Ka
Avatar - Hammunasakra
17. 12. 2017 13:39
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Pokles má pašík i v zatim furt strmě rostoucí Číně [odkaz]

Zajímavý jak negativní emoce u neodborný veřejnosti vyvolává naprosto logickej krok majitele Škodovky
Avatar - Emel
17. 12. 2017 15:22
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
To je pravda, asi o 10%... nicméně tohle je americká verze. Pak se v Číně taky prodává evropská verze Passatu a ta roste o 28%. Pokud posčítáš obě, dostaneš růst o 8,68% za 1-11:
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
17. 12. 2017 15:31
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Jo máš pravdu

V Evropě ale padá a nejen Pašík ale i segment celkově. A lepší to asi už nebude = bez znalosti přesnejch čísel = já bych Sup a Pašíka sloučil od příští generace. A v Česku asi vrhnul všechno na SUV = a čekal další růst

Tak jako VW investoval dalších 20 miliard na Slovensku a slučuje tam výrobu velkejch SUV tak to logicky dělá i s dalšíma modelama. Český odboráři udělali ani sami nevědi proč haló = ale rozdělení ne podle značek ale podle vyráběnejch modelů = je ekonomická nutnost. VW totiž neni zrovna příkladem v produktivitě a tohle jí zlepší
Avatar - Emel
17. 12. 2017 15:41
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Velký SUV se na Slovensku přece dělají od začátku společně... tak jaký slučování?
Avatar - Hammunasakra
17. 12. 2017 18:16
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
No výroba se dál zvětšuje a nejde o malou investici a přibude tam i Q8. Ale pointa je že se technicky příbuzný auta vyráběj na 1 místě. Ne podle značek ale podle použitý techniky. Sup a Pašík tohle čeká = i ta Bratislava a velký koncernovwý SUV ukazujou jak je chování odborářů nesmyslný
Avatar - Emel
17. 12. 2017 20:15
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Tak ono taky všechna ta velká SUV dohromady mají menší čísla, než samotný Superb, o Passatu nemluvě. Technicky příbuzná auta se vyrábí na jednom místě, pokud se jich nevyrobí dost a/nebo pokud jsou fakt shodná (jako NSF nebo Toledo/Rapid). Pokud se jich vyrobí dost, tak nutně ne.
Avatar - Hammunasakra
17. 12. 2017 20:32
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Jde o celkový čísla = a tam množství vůbec nemusí bejt to nejdůležitější. Zisk na Q8 bude asi hodně jinej než na Rapidu

Sorry ale druhá třetí věta tvýho příspěvku.. to fakt ne. Prostě to majiteli vychází že nejvýhodnější je vyrábět pašíka a sup na 1 místě. Je to běžná praxe = a nebejt toho že u aut to je tak nějak víc vidět a díky odboru zrovna i slyšet než třeba u televizí nebo já nevim čeho = tak to lidi který to u tisíce jinejch výrobků neřeší = diskutujou :-)

Když už víc bych diskutoval ty Škoda made in Russia ;-)
Avatar - Emel
17. 12. 2017 20:47
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Zatím je to jen spekulace.
Avatar - Hammunasakra
17. 12. 2017 20:56
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Ty furt jen o koncernu = tohle je normální u víc výrobků než si myslíš

A samozřejmě je to logickej krok i tady = proto k němu spíš dojde

V tomhle konkrétnim případě podpořenej dokonce dalšíma důvodama = naprostej nedostatek lidí v Česku, naprostý nestíhání Škody + ne zrovna perspektivou růstu tohohle segmentu = narozdíl od SUV

Jak sem řek bejt to jinej obor = 99,99% lidí o tom ani neví :-)
Avatar - Emel
17. 12. 2017 21:04
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Jistě že o jednom koncernu, proč bych sem měl tahat něco jiného?
Avatar - Hammunasakra
17. 12. 2017 21:11
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
No protože to je fakt naprosto běžná věc = na kterou teď náhodou zrovna došlo u koncernu. Teda tuhle praktiku používá dávno i ten koncern a dokonce i u Škodovky = jen to je teď poprvé obráceně = a asi proto takový haló :-)

Vlastně ani nevim jak si to odbory nebo obecně odpůrci toho sloučení výroby představujou

Jak sem řek mnohem závažnější mi když už přijdou ty Škodovky made in Rusko = ale tam sem žádný emoční výkřiky od odborů nezaznamenal ;-)
16. 12. 2017 00:21
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Skutečně? Český ceník z listopadu uvádí pouze 221kW a výběr automat/manuál u všech verzí. Povinně je automat pouze u kombiku čtyřkolky. A u Passatu nevím, proč by někdo, když už náhodou tedy chce benzín, šel do bídne 1.8-my, když je k dispozici podstatně výkonnější dvoulitr, pro náročnějšíi s 206kW.
16. 12. 2017 08:21
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Páč prachy, co jiného. A že chce zážehový motor, ještě neznamená, že chce i nějakou větší porci výkonu. Takhle by ses také mohl divit, proč nabízí 1,4. A to i tu slabší. Jinak ten dvoulitr má 162 kW, 1,8 132 kW a s manuální má 320 Nm oproti 350 u dvoulitru, takže ve středu mezi nimi není moc rozdíl.
Avatar - Emel
16. 12. 2017 10:06
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Léto 2018.
16. 12. 2017 08:09
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Nevím, na kolik si děláš srandu, ale třeba ten Passat myslím v Německu manuál k 1,8 ani nikdy neměl. Takže by mě nepřekvapilo, kdyby tuhle kombinaci nakonec vyřadili z výrobního programu. Tím spíš, pokud by o ni nebyl zájem ani na trzích, kde to vůbec nabízí. Což nelze vyloučit. Realita je, že lidé samočinné převodovky kupují. A tohle je střední třída a ne zrovna levná. Proč si myslíš, že se Mazda neobtěžuje s manuálem u 2,5? Přitom tu kombinaci vyrábí, ale neobtěžují se to tu nabídnout.
Avatar - Emel
16. 12. 2017 10:31
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
1.8 má 320nm právě jen v manuálu, automat má 250. 2.0TSI je u Passatu už milionové auto... ale v benzínu je to momentálně jediná volba, pokud člověku nestačí 1.4 :-(
16. 12. 2017 20:53
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Já vím. Ale pokud se to s manuální nekupuje... Jak jsem napsal vedle, takový rozdíl by to oproti dvoulitru nebyl, aby si člověk připlácel za "pořádnější" motor. Pokud ti tedy nevadila manuální převodovka.

Podíval jsem se na český konfigurátor a pěkně řídká je ta nabídka. V Německu to takhle osekané nemají.
Avatar - Emel
16. 12. 2017 21:02
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
U SEATu říkají, že důvod k omezování manuálu jsou emise. Jestli se to kupuje nebo nekupuje nedokážu říct... u nás jsme vzali do firmy dva a celkem nás mrzí že už nejsou.
16. 12. 2017 21:05
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Tak u Cupry bych tomu i věřil, dle NEDC. Ale nevím, jestli to vydrží i pod WLTP, kde uvolní manuálním převodovkám trochu ruce a snad budou moci řadit vyšší kvalty dřív. U 1,8 mám pochybnosti, přeci jen to není tak výkonný motor.
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2017 21:13
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Trochu pravdy na tom být může = manuál má dneska už vyšší spotřebu..

Ale klasický auto teda něco jako manuál aspoň 6 válců atd. = už dlouho je jasný že to bude pro okrajovou skupinu zákazníků = a za vyšší peníze

Ale nebál bych se = eště dlouho takový auta budou. Ale asi dražší jen pro opravdový fandy
16. 12. 2017 09:44
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Aha, takže Outlander. Takže radši 110kW v manulálu, než 140kW v DSG ? Si s tím asi nejel, že ? :-)
16. 12. 2017 13:24
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
V tomto teste je vidno že 30kW rozdielu výkonu neprináša žiaden extra rozdiel na ceste v reálnom používaní ;-)
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2017 13:37
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Pozor = těhle 30 kW v podstatě nemá smysl

Zajímavý že tak to stavěj skoro všichni recenzenti i při srovnání 2.0 TDI 140 kW a 176 kW ;-)
16. 12. 2017 09:42
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
A který model to je, ten jiný ?
15. 12. 2017 19:07
Ebe
* * zo şkody Vam *, şkoda na milion sposobov, najlepsie auto na svete je skoda, ale nie je skoda ako skoda, co je lepsie ako skoda no predsa skoda
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Katikakus
15. 12. 2017 19:14
My2cents
Za sebe musim rict, ze kodiak klame telem. Na fotkach mi prisel docela nepritazlivy a fadni.
Az kdyz jsem ho nekolikrat potkal nazivo a mel cas prohlednout si ho poradne ze vsech uhlu, uvedomil jsem si, ze je vyslovene odporny.

K tomu zcela tragicka koncernova technika, poradna naloz chlebicku z Bolky a mame tu nejvetsiho favorita na Auto roku 2017 v CR. Bravo Skoda...
Rozbalit vlákno
41
Avatar - praděda7
15. 12. 2017 19:22
Re: My2cents
Jezevčiaq je zkrátka Jezevčiaq....to Mrkvoq je zdaleka pohlednější....ale jen z daleka... ;-)
Avatar - Blue Sun
15. 12. 2017 19:29
Re: My2cents
Jako téměř všechny Škody je to auto opticky těžké na zadek. A design přídě k atraktivitě taky moc nepřispívá. Celkově z něj mám pocit, jako by ho navrhovali tři různí lidé - jeden příď, jeden boční profil a jeden záď... tak neladící je.
Avatar - twistedTSD
15. 12. 2017 19:40
Re: My2cents
Tak popořádku...zcela tragická koncernová technika? :-)
Avatar - Ada je zase tady
15. 12. 2017 21:22
Re: My2cents
Dotyčný má zřejmě na mysli, že je chyba, že v nabídce chybí ten TDI 3.0. S tím souhlasím. :-)
Avatar - _Karel_
15. 12. 2017 21:37
Re: My2cents
Silně pochybuju, že dotyčný myslel právě to, ale jinak máš pravdu - bylo by to super.
Buďme ale realisté.
Avatar - Hammunasakra
15. 12. 2017 21:56
Re: My2cents
Nebylo = to už by bylo moc. RS a 240 koní z 2.0 TDI je až až
Avatar - _Karel_
15. 12. 2017 21:58
Re: My2cents
>:D :yes: A pak že nemáš smysl pro humor!
Avatar - Hammunasakra
15. 12. 2017 22:00
Re: My2cents
Do SUV Kodiaq = aby nebylo pochyb. Do auta klidně 500-600 koní ;-)

Teď sme tohle téma diskutovali a teta se strejdou co nejsou teta a strejda najeli za tejden skoro 3 tisíce km se 7 bávem. 3litr nafta. Oba patří do klubu +300 km/h. A oba řeknou že ten 3litr je dneska naprosto dostatečnej = ani ten neni pořádně kde využít
Já bych teda radši [odkaz] ale tohle [odkaz] prostě už přestává mít smysl = bohužel :-|
Avatar - _Karel_
15. 12. 2017 22:04
Re: My2cents
240 koní samozřejmě stačí. Ale za mě - rozhodně ne z přefoukanýho čtyrválce.
A BiTDI bych nekoupil, ani kdyby ho dávali za cenu 110kw verze.
Avatar - Hammunasakra
15. 12. 2017 22:07
Re: My2cents
Nojo tohle je smutný. Nemám teda vlastní praxi ale čet sem že než 176 kW BiTDI tak radši 140 kW TDI a teď že eště radši 110 kW TDI = tak fakt nevim :-)

Muj názor na SUV znáš a tady mi to fakt vychází žebřiňák teda obecně takhle velký SUV se 110 kW = naprosto v pohodě. A když výkon tak do nějakýho auta auta = nízký těžiště atd. = prostě auto na rychlou jízdu

Tohle k tobě dorazilo? [odkaz] [odkaz]
Avatar - _Karel_
15. 12. 2017 22:15
Re: My2cents
S BiTDI jsem nejel, s Kodiaqem 110 i 140kw jo. A motor ( ikdyž není špatný) je pro mě neslabší článek auta. Stejně těžká (jako Kodiaq)manželčina Q5 s výkonem přesně toho BiTDI je o vesmír jinde. Klidně i slabší výkon, ale rozhodně šestiválec. Do Karoqu (z mého pohledu) neprostý nesmysl, do 1850kg Kodiaqa naopak rozhodně ano. A vůbec mi nejde o hodně rychlou jízdu.
Avatar - Hammunasakra
15. 12. 2017 22:19
Re: My2cents
Věřim. Ale ta doba bohužel skončila. Jsou i použitelný 4válce viz kolegův 2.2 HDI ale i ten už neni

Já bych byl spíš pro to co řiká fanda do dieslů Vaculík = nafta má reálně smysl do aut tak od 3,5 tuny. Případně pro nějaký služebáky co nalítaj statisíce km = a tam jen do doby než blbí politici narovnaj daň = pak ztratí nafta smysl i tam.

Takže nafta jen do velkejch těžkejch aut = zhruba od 3,5 tuny vejš :-!
Avatar - _Karel_
15. 12. 2017 22:25
Re: My2cents
Nepsal jsi před pár dny "do aut velikosti Q7"?
Avatar - Hammunasakra
15. 12. 2017 22:32
Re: My2cents
Jo tam to dává smysl mě = já vim že to je tak o tunu míň. Ale už je to tak trochu autobus = tam nějakej ten V6 v naftě = smysl zatim má

Trochu jinak se na věci budou lidi dívat až teda pokud politici narovnaj daň z benzínu a nafty

Pak asi dojde na Vaculíkovo: Od 3 a půl tuny
16. 12. 2017 08:53
Re: My2cents
Záleží, jak moc je naložená. Tahle auta mají celkovou někde kolem tří tun. SQ7 je v sedmimístné verzi myslím někde kolem 3,2. A typicky můžou tahat 3,5 tunové přívěsy. To se díváš tak na 6-7 tun (naprosté minimum pro tahání 3,5 tuny je 2.333; to platí pro terénní auta, což Q7 je - z hlediska legislativy - jinak potřebuješ 1:1).

I menší SUV (a auta obecně) se používají k tahání, třeba přívěsů s koňmi. Tahají se lodě, kluzáky. Dostat soupravu přes 3,5 tuny není takový problém. Tím spíš u běžných osobních aut.
16. 12. 2017 23:26
Re: My2cents
Dostať súpravu k na hranicu, alebo cez 3,5 tony problém nie je zároveň často krát horšie ako nejaké to sto kilo hore dole je rapídne zhoršenie aerodynamiky týchto súprav ( vozík požičaný z hornbachu sem nerátam, ale príves s koňmi, loď, karavan už robia rozdiely zásadné) v porovnaní s autom samotným
18. 12. 2017 10:11
Re: My2cents
Určitě. Původně jsem do toho zatáhl i aerodynamiku, ale pak jsem to smazal, protože je tu řeč o hmotnosti a rozhodl jsem se toho držet. I taková čtyři kola na střeše udělají zajímavý rozdíl. Pochopitelně je otázkou, kolik takhle najezdíš kilometrů.
16. 12. 2017 13:27
Re: My2cents
Mám na dvore auto, ktoré má na papieri len 2955 kg ale čelná plocha je cca 3,15 x 2,32. benzín by v ňom nebol ochotný živiť ani topten :D. Striedma jazda je za 12 / 100....
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2017 13:35
Re: My2cents
Však jo = nafta má smysl :-!

Jen se dostala asi tak o 90% dál a níž = než měla >:-[]
Avatar - Beefcake
16. 12. 2017 20:58
Re: My2cents
Tej Audine dali len tolko plynu, aby nahodou z tych valcov nezoskocila.
2.0T asi nema dnes ani torsen, aj ked sa pise "quattro". Resp. naozaj je pravda toto : [odkaz] ?
A zaujimave by to zaberajuce koleso bolo nechat aj vpredu, nie vzadu.
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2017 21:17
Re: My2cents
Působí to že Opelu i Audi dali zhruba stejně = je to maličko manipulace ale ne zas tak moc

Quattro se už dlouho píše o naprosto čemkoli včetně 4kolky ála PSA = takže jo je to naozaj :-)
Avatar - _Karel_
16. 12. 2017 21:33
Re: My2cents
2,0T u Audi má s manuálem haldex, s automatem má pořád opravdové Quattro. Z videa není patrné, která verze to byla.
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2017 21:58
Re: My2cents
Je to americký Audi A5 Sportback = tam je myslim jen 7 st. DSG

Správně to zmínil tuhle MT a správně je to napsaný v textu k videu: "Jak se to mohlo stát? Audi používá systém kdy středový diferenciál je součástí převodovky a rozděluje moment v poměru 40:60 a mezi kola zadní nápravy. Je to řešení které má usnadnit jízdu na kluzkém povrchu a umocnit dynamiku. Neni určeno do terénu"

No a to test potvrdil = to je celý
Avatar - Beefcake
16. 12. 2017 22:58
Re: My2cents
Je to cele ucelove, Opel ma takuto vyhodu len na zadnej naprave.
Pekne do prezentacie, ale v realnom zivote by asi kazdy zobral to quattro, vratane tych , co tam tvrdia, ze to je dokaz lepsieho AWD Opla.
Nemam pocit, ze by to bol problem stredoveho diferencialu, momentu islo dozadu dost, napriek tomu, ze to nevie dat celych 100%. Problem je, ze sa nedostalo k slovu EDL na zadnej naprave. Evidentne to bude o tom plyne: [odkaz] .
Ale to Audi aj tak neospravedlnuje a v tomto dosledne vybranom priklade >:-[] dostalo po cuni.
Avatar - Hammunasakra
16. 12. 2017 23:06
Re: My2cents
Nojo takovejch vybranejch příkladů ale je.. ;-)
18. 12. 2017 10:50
Re: My2cents
Určitě. Ale kolikrát je to chyba uživatele. A někdy to vypadá, že se schválně snaží, aby ten systém nefungoval. S ohledem na tohle se ty systémy nedělají. Nemluvě o tom, že válce nejsou realistickou simulací ledu. S Torseny jsem se něco na ledu najezdil a fungovaly. Led jim stačí. Mám takový pocit, že součinitel pro guma-led je něco jako 30 % guma-asfalt (suchý). To není žádná katastrofa. Když máš Torsen, který zvládne až 80 % na jednu stranu, tak má TBR 4:1, tedy na lepší stranu dokáže poslat 4x tolik, co zvládá slabší strana. To stačí. Můžeš mít jednu stranu na ledu a druhou na asfaltu. Válce jsou úplně jiná liga a simulují spíš kola ve vzduchu.
Avatar - Emel
18. 12. 2017 10:52
Re: My2cents
Tak taky je to prezentace nachystaná Buickem... :-)
18. 12. 2017 11:04
Re: My2cents
V našich končinách bychom to nazvali podvodem/ klamavou reklamou. Je (z mého pohledu) paradoxem, že tohle věšení bulíků na nos tak rádi praktikují v USA, kde se lidé velmi rádi soudí pro kdejakou blbost (kolikrát vlastní). Z hlediska spotřebitele je to celkem konzistentní, ale divím se prodejcům.
Avatar - Emel
18. 12. 2017 11:11
Re: My2cents
Zas je to jen nějaké video na jůtůb, není to reklama v televizi. Kdo by se mohl ohradit je Audi, ale s tím rizikem, že zbytečně rozvíří debatu a přitáhne pozornost. Striktně vzato.. netvrdí nic jiného, než že se Buick se třema kolama na válcích rozjede a A5 ne.
Avatar - Hammunasakra
18. 12. 2017 12:14
Re: My2cents
Nekouká na jůtůb víc lidí než na reklamu v televizi? ;-)

Jsem pro plnou objektivitu [odkaz] :-)
18. 12. 2017 21:21
Re: My2cents
Čemu to vadí? Klamavá reklama se neomezuje na televizi nebo rozhlas. Dokonce se nemusí nutně omezovat na média. Je třeba interpretace, že se vztahuje i na předváděcí akce (i kdyby to tedy nikdo nenatočil a veřejně nepublikoval, dalo by se to klasifikovat jako klamavá reklama). Nekoukal jsem na to pořádně, ale zaznamenal jsem, že mluvil o sněhu, anebo ledu. Podle mne by se to vešlo pod klamavou reklamu. Co předvádí, nevypovídá o tom, co tvrdí. A snaží se prodat své zboží (což je myslím podmínka, aby to mohlo být klasifikováno jako klamavá reklama). Navíc je tu aspekt srovnávací reklamy. Celé to smrdí nekalou soutěží.
Avatar - Emel
18. 12. 2017 22:30
Re: My2cents
Jenže ten kdo mluví není zástupce Buicku, ale nějaká nezávislá osoba pozvaná na prezentaci. Buick to zřejmě prezentuje tak, že umí přenést více trakce přes jedno kolo, což umí. Ale jasně, je to hraní se slovíčky, u nás by to bylo na hraně (pokud je to vůbec reklama, tak je určitě srovnávací... ta má dost přísná pravidla, ale takováhle srovnávačka... no, těžko říct).
18. 12. 2017 22:55
Re: My2cents
Jak říkám, moc jsem to nesledoval, víceméně mě zajímala jen konfigurace, ale čekal bych, že to byla akce konkrétního prodejce. To je celkem běžný formát, pokud vím. Který tak oblboval své potenciální zákazníky. A pochopitelně nese zodpovědnost za to, co tam jím najatí lidé říkají. Přesná klasifikace nic nezmění na tom, že je tu zřejmě pointou oblbnout zákazníka. Využít jeho neznalosti problematiky.
18. 12. 2017 10:35
Re: My2cents
Pokud tam mají Torsen, tak to celé stojí na brzdách. Potřebuješ zabrzdit předek, aby se ti něco dostalo dozadu. 85 %, nebo kolik ten diferenciál umí dozadu, z ničeho je pořád nic. Na předku prostě musíš něco propálit v brzdách, aby X násobek vzadu byl k něčemu dobrý. Torsen se v tomhle chová jako otevřený diferenciál, jen umí automaticky změnit dělení. ultra quattro tenhle "problém" nemá, je to spojka. A pak vzadu potřebuješ přibrzdit protáčející se kolo. Máš tam otevřený diferenciál. Nevím, z čeho soudíš, že přenos dozadu nebyl problém. Ale tak jako tak je to o brzdách, tedy elektronice a jak píšeš, chce to za to trochu vzít - dát najevo, že opravdu chceš jet, dostat motor do otáček, aby se elektronika nebála chcípnutí (nebo co se jí to honí makovicí).

Opel má uprostřed spojku a vzadu má Twinster - tedy pevný převod, ani tam nemá diferenciál, s párem spojek, aby to vůbec civilizovaně zatáčelo a za chvíli neodešlo.
Avatar - Emel
18. 12. 2017 11:09
Re: My2cents
I tak to musí být na ty spojky docela nápor... podle popisu to vypadá, že většinu času stráví v nějakém polosepnutém režimu, což obecně není pro spojku ideální. Nebo to blbě chápu?
18. 12. 2017 21:43
Re: My2cents
Záleží, jak ty spojky používají. Spojce nevadí, že není přitlačená plně. Opotřebovává ji prokluz. Otázkou jsou tedy hlavně zatáčky, kdy máš rozdíl v rychlosti na zadní nápravě, takže tam prokluz musí být. Máš však možnost zabírat vnějším kolem a vnitřní mít volné. Jak moc volná je, kdo ví. Spojka na ten prokluz pochopitelně může být dimenzovaná. Těžko říct, jaký je normální stav toho systému, jestli ho odpojují kvůli spotřebě.
Avatar - Emel
15. 12. 2017 22:30
Re: My2cents
Favorit na auto roku 2017... ty ses vzbudil ze zimního spánku? :-)
16. 12. 2017 09:47
Re: My2cents
Jo jo, je odporný a škaredý, a tragická koncernová technika. Proto se na něj čeká půl roku....

Ještě má každý jiný názor... :-)
Avatar - Katikakus
16. 12. 2017 10:32
Re: My2cents
Tak to je nejstupidnejsi argument jaky jsem tady dnes cetl. Sest mesicu cekacka na auto do vyroby je dnes bezna napric spektrem. Skladovek se vali vsude po dealerstvich kolik chces. Ale chapu, ze jsem zahral na citlivou strunku ojizdece fasovanych vozu.
Avatar - twistedTSD
17. 12. 2017 00:24
Re: My2cents
Mě by pořád zajímal ten argument pro tragickou techniku.
Avatar - 3_diamanty
15. 12. 2017 19:21
chybicka?
ten udaj 460mm dlzka zadneho sedaku mi pride akysi blud ( akurat detom snad postaci ) .. ved uz aj mensi karoq ma zadny sedak s dlzkou 480mm co je sice tiez v praxi kusok trestna lavica ale v mensom karoqu je to snad este pochopitelne ... inak aj predny sedak ma kodiaq akoby z miniauta... ved akekolvek bezne male auto v zaklade za par supov ma dnes uz vacsie sedacky... kde je problem? auto inak nevyzera zle ale sedacky su uz z pohladu na papier jednoznacne rozmerovo poddimenzovane ( uz ani radsej neporovnavam sedacky v outlanderi alebo v nejakom outbacku .. to by kodiaq uplne zbledol )
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Joky
15. 12. 2017 20:11
osobně si myslím,
že místo toho , aby postavili 2 stejně Škodovky proti sobě, tak by se měla celá tahle
redakce, která je placená Emisoleváckým koncernem, postavit proti zrcadlu a pořádně si navzájem nafackoval za všechny ty sra... , kterými nás tak zásobují....
Rozbalit vlákno
1
16. 12. 2017 09:49
Re: osobně si myslím,
Sis ulevil >:D Už 25 let nemusíš číst něco co nechceš >:D
Avatar - Skipper
15. 12. 2017 20:18
Chyby
Zaplaťte si korektora! Postavili jsem, Karoq s malým k - prvních 5 vět a dvě chyby. Dál už se mi to ani nechce číst.
Rozbalit vlákno
2
15. 12. 2017 21:06
Re: Chyby
Gramatické chyby bych toleroval, ale je tam i hromada věcných. Kromě podivné pasáže o důležitosti výkonu vs. krouťáku je asi zbytečné porovnávat naměřené hodnoty s údaji výrobce, když každé jsou měřeny podle jiné metodiky a jiným způsobem a hodnoty logicky nemohou vzájemně relevantní. Kromě toho autor mylně píše že Kodiaq používá stálý pohon všech kol atd.
16. 12. 2017 09:52
Re: Chyby
Karoq ale klidně může být s malým k a bude to správně. ;-)
Avatar - _Karel_
15. 12. 2017 20:59
Ceny
Ty ceny ND typu 6762,69 haléřů - kterej chytrák to vymýšlí?

Opravdu probíhají regenerace DPF s další dávkou nafty? Měl jsem za to, že k tomu je tam močka, a přidávání nafty používají systémy bez AdBlue?

Příplatek 60tis. za silnější verzi mi přijde neakceptovatelný.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ada je zase tady
15. 12. 2017 21:26
Re: Ceny
"Příplatek 60tis. za silnější verzi mi přijde neakceptovatelný."

Absolutní souhlas!
15. 12. 2017 22:05
Re: Ceny
mocka nema nic spolecneho s dpf. ta je tam od redukce nox v scr katalyzatoru. to je dalsi prvek nezavisly na dpf.

systemy bez adblue k potlaceni vyroby nox mohou pouzivat napriklad bohatsi smes (=vice nafty), cimz zbyde mene volneho kysliku k dusiku (tohle se kombinuje take s recikulaci spalin). zatimco systemy s adblue nemusi tolik potlacovat tvorbu nox pri spalovani, protoze je nasledne mohou (s nejakou konecnou ucinnosti) rozlozit prave v tom scr katalalyzatoru za pomoci pridani te mocoviny (adblue).
Avatar - Hammunasakra
15. 12. 2017 22:10
Re: Ceny
To je tak složitý že mě to přestalo bavit i číst = jak pak takovej motor může dlouhodobě fungovat bez problémů :-)

Do 3,5 tuny radši benzín [odkaz] ;-)
Avatar - Dzakobo
15. 12. 2017 22:33
Re: Ceny
Jak kde, takové X3 20d jezdí za pár peněz, ale naopak mě překvapil Grand Číro, tam nafta bere 9,5 vs. V6 za 11l. To už bych vzal ten jednoduchý benzín s vyšším výkonem, pěkným zvukem, lepší startovatelností, rychlejším zahřátím atd..
Avatar - Hammunasakra
15. 12. 2017 22:37
Re: Ceny
Jasná volba = V6 za 11 :yes: :-)

Evropský automobilky se naftu naučily a zatim vozy jako X3 2.0 nafta dávaj smysl = si ale představ že nějakej politik najde koule a srovná daň z benzínu a nafty = přestaneme nafťáky dotovat = to bude ve vteřině hodně jinej pohled na věc ;-)
Avatar - Beefcake
16. 12. 2017 15:17
Re: Ceny
A tych 11 zerie kde ? Na okreske pri 60-90km/h ?
Avatar - Dzakobo
16. 12. 2017 16:20
Re: Ceny
11,4l na spritmonitoru, jsou tam 4 kousky a všechny berou téměř identicky, takže na tom asi něco bude, včetně rychlejší jízdy po německých dálnicích. Vypadá to, že V6 Pentastar se povedl.
Avatar - Floyd
15. 12. 2017 22:57
Vyhrála Škoda?
Vyhrála >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
16. 12. 2017 07:17
Re: Vyhrála Škoda?
... a samozrejme z dvojice testovanych aut ta horsi >:-[]
16. 12. 2017 07:54
Celkem v poho
Hodnotim ten clanek celkem pozitivne. V diskuzich je velka lobby "antikoncernovych" fanousku kteří strili do vseho co koncern udela - od poctu valcu v motoru pres design az po jizdni vlastnosti...
OK ja taky nejsem zadny velky fanousek Skody ale ten clanek mi prijde užitečný pro cloveka, ktery vaha jestli utratit o 60 tis. vic za silnejsi motor. Kdyz se pujde projet do autosalonu tak na bezne zkusebni jízdě rozdil bud nepozná nebo naopak ovlivneny tim ze 140 je vic nez 110 bude mit pocit jak to skvele táhne ... i kdyz realne to tahne stejne. Tim ze Skoda dava do obou aut stejne prevodovky tak to srovnani ma jeste vetsi smysl. A popravde ten zaver ze vzit radeji 110kW je podle me naprosto rozumny.
Beru to ciste z pohledu cloveka ktery chce Kodiaqa a resi motor... To ze ja bych vzal benzin a v uplne jinem aute je pro hodnoceni toho clanku prece nepodstatne.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - lamal
16. 12. 2017 18:30
8.6 papier 9.9 real
Tak co Emel, zle to zmerali ? :-) 140kw ma na papieri 8.6s a real 9.9.... klasika : ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
16. 12. 2017 19:03
Re: 8.6 papier 9.9 real
Ne že by to špatně změřili, špatně to zajeli :-) . Je zima, auto je na zimákách... co bys čekal?

Autocentrum.pl za 8.6s
[odkaz]

Mimochodem - slabší TDI má Continental Wintercontact, silnější má Bridgestone Blizzak... osobně považuju Conti za lepší gumu.
Avatar - lamal
17. 12. 2017 03:47
Re: 8.6 papier 9.9 real
to bol 'vtip', chyták.... zabralo >:D
17. 12. 2017 09:04
maloměstsky dizajnovečky ..
..ta auta jsou celkově nehezká,zezadu uplně...Tak jako je vošklivej sup.2.(slovenský dizajner) Napříč uložené motory a haldex...(levná alternativa vzatá za normu 90%aut)......To není žadná čtyřkolka,,pouze příhrab,..
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
17. 12. 2017 10:53
Re: maloměstsky dizajnovečky ..
Jako třeba ve srovnání se sofistikovaným technickým řešením poplatným době a trhu u Peugeotu >:-[] ?
17. 12. 2017 12:04
maloměstský dizajnovečky..
jj pežot..to je kapitola sama o sobě..frantíci měli zustat u rozjímání umění a vínu,to jim jde skvěle..Auta opravdu ne..
Rozbalit vlákno
0
17. 12. 2017 19:00
moment
Tak jestli grafům rozumím správně, motory nesplňují v nízkých otáčkách parametry udané výrobcem?
Slabší verze cca 320nm @1750 ot/min (má být 340), silnější verze 340nm (má být 400).
Rozbalit vlákno
1
18. 12. 2017 10:06
Re: moment
Do měření vstupuje celá řada parametrů, které ovlivňují výsledky. Jedním z nich je, jak rychle rostou otáčky. Jelikož ty motory mají nějakou prodlevu, zdeformuje ti to křivku. Dá se také měřit diskrétně, v určených bodech. Data od výrobce bývají trochu uhlazená (ještě jsem neviděl, že by udávali něco jako 352 Nm při 1.746 otáčkách +- whatever :-)). Jen jeden příklad. Musel bys použít stejné parametry jako výrobce. Nemluvě o ztrátách v převodovce atd. A pak je tu nějaká tolerance pro výrobu. A to u špičkového výkonu, který máš v techničáku a je na to norma.
Avatar - vabis
18. 12. 2017 21:22
Aspon ze kape
S tim Kodiaqem se s trochou odrikani da uz par dni nejak zit, po prycne ceskych dalnic jmenem O3 docela zmena ;-)
Rozbalit vlákno
0