Na Škodu Kodiaq se dnes čeká i půl roku. Ještě před tím ale lidé řeší, jakou motorizaci zvolit. Postavili jsem proti sobě dvoulitr TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
osobne by som tiez nepreferoval ani jedno z tejto dvojice ( aj ked dizajn kodiaqa ako taky sa mi paci ) ... miesto toho radsej outlander 2,2 DI-D 110kw s 6st manualom :yes:
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
to si pis, ze da! vyblbnout se dalo i s dvouvalcovim trabantem... nejde ani tak o motor a typ vozu, ale o tu policejni buzersikanu, ktera se v celem zapadnim svete posledni dobou pestuje...
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
take si rad radim sam - take me stve, ze tuhle miznost cim dale tim vice potlacuji. ma to podle me co docineni s postupujicim konceptem samoriditelnych vozu, ktere automat samozrejme potrebuji (jak ja tahle autonomni auta nenavidim, protoze se mi chystaji vzit ruku v ruce s postupujici legislativou dalsi kousky svobody).
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Neviděl bych to tak dramaticky = zatim platí že co si koupíš můžeš dopoužívat. Takže když si za pár let koupíš něco jako Toybaru s manuálem = v klidu budeš řadit eště za..
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Jo, potlačují, a nejen u nových modelů - Cupra od léta už pouze s automatem, snížení výkonu na 213kW, 221kW verze pouze jako 4x4. Passat 1.8TSI už pouze jako automat, navíc se suchou DSG a sníženým krouťákem, čímž ten motor efektivně zabili. Bude ale 2.0TSI 140kW, to vypadá jako rozumný kompromis do větších aut a hodně solidní motorizace pro kompakty.
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Pro mě je jasnou volbou přes nijak zázračnej výkon Toybaru [odkaz]
U silnejch motorů je dneska kvalitní automat = řadí rychlejš a jede i za míň, manuál fakt přestává mít smysl. Krom sportovních aut = manuál má třeba 510 koní Alfy = akorát velký eště ne úchylně drahý ale = a buď s 8st. automatem nebo klasika 6st. manuál :yes:
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
2.0TSI 140kW se uvidí. Zatím co si tak vybavuju... v Audi manuál je, v Polu GTI taky, v Kodiaqu ne, v Atece a T-Rocu taky ne.
Kdybych si měl tipnout, tak Passat bude jen automat, Golf / Leon / Octavia oboje, Superb - Superb, to je otázka. Rád bych viděl oboje, ale dávám tomu tak 40%.
Každopádně ale čekám, že automat pro 2.0TSI už nebude suchá 7DSG, ale nová DQ381... a krouťák bude těch 320Nm a ne 250.
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Omezení krouťáku je důvod, proč bych si ten motor s DSG nekoupil... a v manuálu už v Passatu není. S manuálem ale jede fakt hezky, momentálně je to konkurenční výhoda pro Superb.
Budoucnost... no, uvidí se, jak rychlý nástup budou mít EV a hybridy, tam je to zase trošku jiná disciplína. Podle mě by do té doby klidně sedmikvaltové DSG konkurenci stačilo... no a nakonec nakoupit nějaký Getrag nebo Aisin nebo ZF se dá taky.
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Všechny kompakty od koncernu se taky dělají na různých linkách, dokonce i na více různých. V tom úplně problém nevidím a týkalo by se to až další generace, cca. 2022. Navíc... jestli tam je nebo není manuál je obchodní rozhodnutí, ne technické...
Mimo Evropu se taky prodává DSG, v Číně se i vyrábí.
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Kompakty to neni to samý! Těch se vyrábí mraky. Prodeje střední padaj víc než listí na podzim = neni jiná cesta = kdyby VW plánoval sloučení na linku v Kvasinách, všichni budete pro ;-)
Jo možná to bude od příští generace = to už sou jen technický detaily = ale to sloučení je v podstatě nutný
Jj popularita DSG v Číně je známá [odkaz] Aisin se asi už těší na zvýšenej odběr [odkaz] :-)
Téma perfektně vystihuje 3. odstavec [odkaz] od 2. věty
Mimo náš kontinent 2spojkám pšenka moc nekvete = nejen koncernovwejm [odkaz]
Nemluvim o Ferrari, Porsche, McL atd. = tam patří
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Passat je pořád evropské #13... před Meganem, daleko před Leonem. Neříkám že sloučení nedává smysl, ale nutný určitě není. Jasně že by bylo lepší vyrábět Passat tady než Superb tam :-) .
Aisin 8AT fajn, akorát ty řeči o úspoře paliva a efektivnosti beru po projetí Insi dost s rezervou.
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Nutný je jen slovo = je to ekonomicky jednoznačně rozumný. Nebo ty čekáš že prodeje vozů týhle kategorie začnou zase stoupat? ;-)
Projetí 1 ks 1 modelu s 1 motorem kde je třeba blbě sladěná fakt nic neřiká = to je jako argument že muj kus něčeho profláknutě poruchovýho nikdy nezlobil. No může bejt
Realita je že ten trend ústupu 2spojek a viz ten odstavec jejich nahrazení už probíhá. Uvidíme kdy to dorazí na kontinent = kde se tyhle věci přes obecně spíš opačnou představu probíhaj spíš naposled :-)
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Když se ptáš, tak čekám, že se prodeje spíš stabilizují a touha po SUV se trošku nasytí.
A mimochodem, pokud posčítáš Superb a Passat, tak za loňský rok jsou v Evropě na 292.692... což je dlouhodobě hodně dobré číslo, vlastně čtvrté nejlepší od roku 2002, kdy Superb začal, takže z pohledu koncernu se žádný dramatický propad nekoná:
297
274
247
291
346
316
255
207
207
291
245
198
200
277
293
(čísla dle Carsalesbase)
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
To bych si sice přál = ale nevidim ani světýlko v dáli :-)
Spíš myslim že trend kdy před lety vymizely mainstreamový vozy vyšší střední se už projevuje ve střední = šílenstvim jménem SUV je to jen posílený ;-)
To je úplně fuk jaký je to číslo = nejsem fanda vedení VW a tady maj prostě pravdu. Odbory jen blbnou = sloučení výroby a asi do Německa [odkaz] je logickej krok. Jestli příští rok nebo od příštího modelu = je v zásadě jedno
Sou to trendy = ať to otočení 2spojek který už nejsou na vzestupu ale ústupu tak ty auta mainstreamový střední. Ale trendy sou na roky = takže to sloučení může bejt třeba od příští generace = což je popravdě asi i ekonomicky rozumnější než hned
A podobný ty 2 spojky. Nejdřív asi další výraznější útlum ve vyspělejších zemích světa = jako je Čína >:-[] a až pak tady ;-)
Vidim že si editoval takže: Naprosto dramatickej ústup se koná. Ty čísla jen ukazujou že Sup a Pašík berou na úkor jinejch značek. A Sup trochu kanibalizuje na pašíkovi :-)
Svět aut je daleko daleko daleko daleko zajímavější = když ho nebereš jen pohledem na 1 výrobce ;-)
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Editoval jsem proto, že si server vyložil řadu čísel spojených pomlčkama jako spam, tak jsem to rozhodil na řádky, což už je ok. Rozpad na výrobce právě ukazuje, že VW svá čísla ve střední třídě nijak výrazně neztrácí. Část kupců přešla od Passatu k Superbu, Superb jistě něco přebral konkurenci... ale rozhodně se nedá říct, že je díky poklesu neudržitelná výroba na dvou linkách.
Jasně, pozice Passatu není lehká... ostřeluje ho Superb z jedné strany, prémiovky z druhé, Tiguan ze třetí a Arteon ze čtvrté. I tak si ale myslím, že to duo Passat + Superb ustojí a spíš se situace stabilizuje... přece jen... ne každý bude mít na Audi a ne každý bude chtít jezdit v SUV.
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Tohle je zbytečná diskuze = vedení VW a každej ekonom ví že je rozumný to sloučit = nejen proto že prodeje tohohle segmentu budou klesat. Extrémistickej odborářskej názor který ekonomika nezajímá na tom nic nemění
To s tim že by se neměli zajímat a myslet jen na sebe jakoby logiku má = sorry ale takovou socialistickou = viz já minulej příspěvek 3. věta :-)
Odkaz svědčí o tom že přesun třeba Supu na jednu linku je rozumná věc. Stejně na to jako u SUV Seatu dojde = nejde to jinak
Vtipný je že kdyby se přesouval Pašík k Supu = určitě by ti nevadilo ;-)
Viz realita = je to ale rozumnější obráceně. I tak je to zbytečná diskuze = na sloučení dřív nebo pozdějš stejně spíš dojde = většinou je totiž rozumný dělat přesnej opak než chtěj odbroráři :-)
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Superb se prodává nad očekávání dobře. Kdyby to byl ekonomický nesmysl, tak to mohli hodit na jednu linku hned na začátku. Pokud vím, zatím jsou to jen spekulace. Jasně, optimalizovat výrobu v rámci koncernu lze jakkoli a nemám strach, že by v ČR nebylo do čeho píchnout.
Superb se mi ze Škodovek líbí nejvíc a rád bych ho viděl vyrábět doma, ale pokud se tu místo něj bude dělat něco jiného a Superb bude z Německa, tak se samozřejmě nic neděje.
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Slučování výroby technicky spřízněnejch výrobků neni spekulace ale realita. Děje se to ve všech oborech a v drtivý většině to lidi neví = proto to neřeší ;-)
Spousta výrobků audiovizuální techniky různejch značek se vyrábí na jednom místě = ze stejnejch důvodů jako SUV škoda a Seat
Právě protože tu mám opačnej problém než že neni do čeho píchnout = je ten přesun rozumná věc. Momentálně zvažujeme dovézt až 300 000 mongolů, uzbekistánců asi znova vietnamců = až tak je to extrémní. A samozřejmě odmítnout nějakou tisícovku migrantů co tu už sou = proč vzít to co tady je když si xnásobně dráž můžu přivézt = to nic mám rád černej humor >:-[]
Dokonce už ze 3 důvodů je ekonomický smysl sloučit výrobu = otázka je proč to některejm lidem vadí. Vysvětlíš?
Viz odkaz sou tu už i škodovky z Ruska = asi ani to neni problém
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Jako kupec bych chtěl Škodovku raději z ČR než z Ruska kvůli kvalitě, víc věřím místní výrobě, i když si to Škoda asi dokáže pohlídat. Ale on by se mě nikdo neptal, že.
Jako patriot bych rád viděl výrobu špičkového modelu doma... a pokud domácí kapacity nestíhají, pak bych radši vyráběl venku ta SUV nebo Rapida s Toledem například. Ale ne že bych to viděl jako zásadní problém, spíš pro ten pocit.
Dnešní linka Passatu by určitě neutáhla výrobu Superbu navíc, muselo by se stejně přestavovat, měnit... a platit vyšší mzdy. Jestli se to vyplatí nebo ne, nakolik je to politické téma v Německu a na kolik tady... to nejsem schopen posoudit.
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Myslim že je fuk jestli auto udělal uzbekistánec pracující v rusku nebo ukrajinec v česku. Ale sympatičtější je mi taky místní výroba + ta místní znamená víc daní do naší český kapsy. Ale jednak by se neptal a hlavně ti to neřeknou = prostě dle všeho lidi si v autosalonu koupěj auto = a někdo už koupil ruský výroby = a neví o tom
Rapid s Toledem i ty SUV se vyráběj už tady = přesouvat celou výrobu jinam to neni moc reálný. Naopak na lince Pašíka je asi nějakej prostor + Škodovka prokazatelně nestíhá + je tu už docela akutní nedostatek lidí + segment určitě nečeká nárůst ale spíš eště nějakej propad + slučenim se ušetří = mě z toho vychází ten přesun Supu za Pašíkem
Na politiku kašlu = to sou jen kecy = ekonomicky to smysl má = očekávám že to udělaj. Politika rozhodne jen o tom jestli dřív nebo pozdějš
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Linka Passatu možná má prostor, ale nevěřím, že na řádově 80-100.000 aut ročně.
Ale jo, smysl to dává. Jenže na první pohled může dávat smysl spousta věcí, třeba přesun celé výroby do Kazachstánu. To ale ještě neznamená, že se to stane. Ale sázet se tentokrát nechci, spíš držím palce :-)
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Sloučení výroby technicky příbuznejch vozů Pašík Sup nebo [odkaz] má větší smysl než přesun a výstavba nový továrny někde v Kazachstánu. Výrazně větší. V oborech kde to neni tak vidět je to dokonce naprosto běžný = jak už sem psal
Proti sloučení výroby neni jedinej argument = kromě ideologie. Pro sloučení viz muj minulej příspěvek docela dost
Pašík za 1. pololetí -14% [odkaz] tenhle segment růst nejspíš nečeká ;-)
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
To je zvláštní postoj... přitom v každé diskusi vytahuješ téma stěhování, s jakousi škodolibou radostí... no, já už k tomu svoje napsal - samozřejmě je prvořadý úspěch firmy, ale měl bych lepší pocit, kdyby Superb zůstal doma.
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
To neni škodolibá radost = to je nikdy nekončící boj s neznalostí. A nesnášim odboráře
Prostě tady je fakt snadný co je správně = a pro to sem skoro vždycky
Jeden z plánů je přivést na ty staticíce volnejch míst do česka mongoly = je fakt jedno kde se auto vyrábí. To plus je ta daň pro česko, ale ta teď nehraje roli = Škodovka jede na 100% a viz ty dovozy z Ruska potřebuje situaci nějak řešit. Řešení přesunem modelu kterej má technickýho příbuznýho vedle v Německu
Myslim že SUV šílenství zdaleka nekončí = Škodovka bude mít problém pokrejt výrobu Ko a Ka
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
To je pravda, asi o 10%... nicméně tohle je americká verze. Pak se v Číně taky prodává evropská verze Passatu a ta roste o 28%. Pokud posčítáš obě, dostaneš růst o 8,68% za 1-11:
[odkaz]
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Jo máš pravdu
V Evropě ale padá a nejen Pašík ale i segment celkově. A lepší to asi už nebude = bez znalosti přesnejch čísel = já bych Sup a Pašíka sloučil od příští generace. A v Česku asi vrhnul všechno na SUV = a čekal další růst
Tak jako VW investoval dalších 20 miliard na Slovensku a slučuje tam výrobu velkejch SUV tak to logicky dělá i s dalšíma modelama. Český odboráři udělali ani sami nevědi proč haló = ale rozdělení ne podle značek ale podle vyráběnejch modelů = je ekonomická nutnost. VW totiž neni zrovna příkladem v produktivitě a tohle jí zlepší
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
No výroba se dál zvětšuje a nejde o malou investici a přibude tam i Q8. Ale pointa je že se technicky příbuzný auta vyráběj na 1 místě. Ne podle značek ale podle použitý techniky. Sup a Pašík tohle čeká = i ta Bratislava a velký koncernovwý SUV ukazujou jak je chování odborářů nesmyslný
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Tak ono taky všechna ta velká SUV dohromady mají menší čísla, než samotný Superb, o Passatu nemluvě. Technicky příbuzná auta se vyrábí na jednom místě, pokud se jich nevyrobí dost a/nebo pokud jsou fakt shodná (jako NSF nebo Toledo/Rapid). Pokud se jich vyrobí dost, tak nutně ne.
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Jde o celkový čísla = a tam množství vůbec nemusí bejt to nejdůležitější. Zisk na Q8 bude asi hodně jinej než na Rapidu
Sorry ale druhá třetí věta tvýho příspěvku.. to fakt ne. Prostě to majiteli vychází že nejvýhodnější je vyrábět pašíka a sup na 1 místě. Je to běžná praxe = a nebejt toho že u aut to je tak nějak víc vidět a díky odboru zrovna i slyšet než třeba u televizí nebo já nevim čeho = tak to lidi který to u tisíce jinejch výrobků neřeší = diskutujou :-)
Když už víc bych diskutoval ty Škoda made in Russia ;-)
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Ty furt jen o koncernu = tohle je normální u víc výrobků než si myslíš
A samozřejmě je to logickej krok i tady = proto k němu spíš dojde
V tomhle konkrétnim případě podpořenej dokonce dalšíma důvodama = naprostej nedostatek lidí v Česku, naprostý nestíhání Škody + ne zrovna perspektivou růstu tohohle segmentu = narozdíl od SUV
Jak sem řek bejt to jinej obor = 99,99% lidí o tom ani neví :-)
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
No protože to je fakt naprosto běžná věc = na kterou teď náhodou zrovna došlo u koncernu. Teda tuhle praktiku používá dávno i ten koncern a dokonce i u Škodovky = jen to je teď poprvé obráceně = a asi proto takový haló :-)
Vlastně ani nevim jak si to odbory nebo obecně odpůrci toho sloučení výroby představujou
Jak sem řek mnohem závažnější mi když už přijdou ty Škodovky made in Rusko = ale tam sem žádný emoční výkřiky od odborů nezaznamenal ;-)
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Skutečně? Český ceník z listopadu uvádí pouze 221kW a výběr automat/manuál u všech verzí. Povinně je automat pouze u kombiku čtyřkolky. A u Passatu nevím, proč by někdo, když už náhodou tedy chce benzín, šel do bídne 1.8-my, když je k dispozici podstatně výkonnější dvoulitr, pro náročnějšíi s 206kW.
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Páč prachy, co jiného. A že chce zážehový motor, ještě neznamená, že chce i nějakou větší porci výkonu. Takhle by ses také mohl divit, proč nabízí 1,4. A to i tu slabší. Jinak ten dvoulitr má 162 kW, 1,8 132 kW a s manuální má 320 Nm oproti 350 u dvoulitru, takže ve středu mezi nimi není moc rozdíl.
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Nevím, na kolik si děláš srandu, ale třeba ten Passat myslím v Německu manuál k 1,8 ani nikdy neměl. Takže by mě nepřekvapilo, kdyby tuhle kombinaci nakonec vyřadili z výrobního programu. Tím spíš, pokud by o ni nebyl zájem ani na trzích, kde to vůbec nabízí. Což nelze vyloučit. Realita je, že lidé samočinné převodovky kupují. A tohle je střední třída a ne zrovna levná. Proč si myslíš, že se Mazda neobtěžuje s manuálem u 2,5? Přitom tu kombinaci vyrábí, ale neobtěžují se to tu nabídnout.
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
1.8 má 320nm právě jen v manuálu, automat má 250. 2.0TSI je u Passatu už milionové auto... ale v benzínu je to momentálně jediná volba, pokud člověku nestačí 1.4 :-(
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Já vím. Ale pokud se to s manuální nekupuje... Jak jsem napsal vedle, takový rozdíl by to oproti dvoulitru nebyl, aby si člověk připlácel za "pořádnější" motor. Pokud ti tedy nevadila manuální převodovka.
Podíval jsem se na český konfigurátor a pěkně řídká je ta nabídka. V Německu to takhle osekané nemají.
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
U SEATu říkají, že důvod k omezování manuálu jsou emise. Jestli se to kupuje nebo nekupuje nedokážu říct... u nás jsme vzali do firmy dva a celkem nás mrzí že už nejsou.
Re: Samozřejmě s manuální převodovkou, ruční brzdou a 4x4
Tak u Cupry bych tomu i věřil, dle NEDC. Ale nevím, jestli to vydrží i pod WLTP, kde uvolní manuálním převodovkám trochu ruce a snad budou moci řadit vyšší kvalty dřív. U 1,8 mám pochybnosti, přeci jen to není tak výkonný motor.
Za sebe musim rict, ze kodiak klame telem. Na fotkach mi prisel docela nepritazlivy a fadni.
Az kdyz jsem ho nekolikrat potkal nazivo a mel cas prohlednout si ho poradne ze vsech uhlu, uvedomil jsem si, ze je vyslovene odporny.
K tomu zcela tragicka koncernova technika, poradna naloz chlebicku z Bolky a mame tu nejvetsiho favorita na Auto roku 2017 v CR. Bravo Skoda...
Jako téměř všechny Škody je to auto opticky těžké na zadek. A design přídě k atraktivitě taky moc nepřispívá. Celkově z něj mám pocit, jako by ho navrhovali tři různí lidé - jeden příď, jeden boční profil a jeden záď... tak neladící je.
Do SUV Kodiaq = aby nebylo pochyb. Do auta klidně 500-600 koní ;-)
Teď sme tohle téma diskutovali a teta se strejdou co nejsou teta a strejda najeli za tejden skoro 3 tisíce km se 7 bávem. 3litr nafta. Oba patří do klubu +300 km/h. A oba řeknou že ten 3litr je dneska naprosto dostatečnej = ani ten neni pořádně kde využít
Já bych teda radši [odkaz] ale tohle [odkaz] prostě už přestává mít smysl = bohužel :-|
Nojo tohle je smutný. Nemám teda vlastní praxi ale čet sem že než 176 kW BiTDI tak radši 140 kW TDI a teď že eště radši 110 kW TDI = tak fakt nevim :-)
Muj názor na SUV znáš a tady mi to fakt vychází žebřiňák teda obecně takhle velký SUV se 110 kW = naprosto v pohodě. A když výkon tak do nějakýho auta auta = nízký těžiště atd. = prostě auto na rychlou jízdu
S BiTDI jsem nejel, s Kodiaqem 110 i 140kw jo. A motor ( ikdyž není špatný) je pro mě neslabší článek auta. Stejně těžká (jako Kodiaq)manželčina Q5 s výkonem přesně toho BiTDI je o vesmír jinde. Klidně i slabší výkon, ale rozhodně šestiválec. Do Karoqu (z mého pohledu) neprostý nesmysl, do 1850kg Kodiaqa naopak rozhodně ano. A vůbec mi nejde o hodně rychlou jízdu.
Věřim. Ale ta doba bohužel skončila. Jsou i použitelný 4válce viz kolegův 2.2 HDI ale i ten už neni
Já bych byl spíš pro to co řiká fanda do dieslů Vaculík = nafta má reálně smysl do aut tak od 3,5 tuny. Případně pro nějaký služebáky co nalítaj statisíce km = a tam jen do doby než blbí politici narovnaj daň = pak ztratí nafta smysl i tam.
Takže nafta jen do velkejch těžkejch aut = zhruba od 3,5 tuny vejš :-!
Záleží, jak moc je naložená. Tahle auta mají celkovou někde kolem tří tun. SQ7 je v sedmimístné verzi myslím někde kolem 3,2. A typicky můžou tahat 3,5 tunové přívěsy. To se díváš tak na 6-7 tun (naprosté minimum pro tahání 3,5 tuny je 2.333; to platí pro terénní auta, což Q7 je - z hlediska legislativy - jinak potřebuješ 1:1).
I menší SUV (a auta obecně) se používají k tahání, třeba přívěsů s koňmi. Tahají se lodě, kluzáky. Dostat soupravu přes 3,5 tuny není takový problém. Tím spíš u běžných osobních aut.
Dostať súpravu k na hranicu, alebo cez 3,5 tony problém nie je zároveň často krát horšie ako nejaké to sto kilo hore dole je rapídne zhoršenie aerodynamiky týchto súprav ( vozík požičaný z hornbachu sem nerátam, ale príves s koňmi, loď, karavan už robia rozdiely zásadné) v porovnaní s autom samotným
Určitě. Původně jsem do toho zatáhl i aerodynamiku, ale pak jsem to smazal, protože je tu řeč o hmotnosti a rozhodl jsem se toho držet. I taková čtyři kola na střeše udělají zajímavý rozdíl. Pochopitelně je otázkou, kolik takhle najezdíš kilometrů.
Mám na dvore auto, ktoré má na papieri len 2955 kg ale čelná plocha je cca 3,15 x 2,32. benzín by v ňom nebol ochotný živiť ani topten :D. Striedma jazda je za 12 / 100....
Tej Audine dali len tolko plynu, aby nahodou z tych valcov nezoskocila.
2.0T asi nema dnes ani torsen, aj ked sa pise "quattro". Resp. naozaj je pravda toto : [odkaz] ?
A zaujimave by to zaberajuce koleso bolo nechat aj vpredu, nie vzadu.
Je to americký Audi A5 Sportback = tam je myslim jen 7 st. DSG
Správně to zmínil tuhle MT a správně je to napsaný v textu k videu: "Jak se to mohlo stát? Audi používá systém kdy středový diferenciál je součástí převodovky a rozděluje moment v poměru 40:60 a mezi kola zadní nápravy. Je to řešení které má usnadnit jízdu na kluzkém povrchu a umocnit dynamiku. Neni určeno do terénu"
Je to cele ucelove, Opel ma takuto vyhodu len na zadnej naprave.
Pekne do prezentacie, ale v realnom zivote by asi kazdy zobral to quattro, vratane tych , co tam tvrdia, ze to je dokaz lepsieho AWD Opla.
Nemam pocit, ze by to bol problem stredoveho diferencialu, momentu islo dozadu dost, napriek tomu, ze to nevie dat celych 100%. Problem je, ze sa nedostalo k slovu EDL na zadnej naprave. Evidentne to bude o tom plyne: [odkaz] .
Ale to Audi aj tak neospravedlnuje a v tomto dosledne vybranom priklade >:-[] dostalo po cuni.
Určitě. Ale kolikrát je to chyba uživatele. A někdy to vypadá, že se schválně snaží, aby ten systém nefungoval. S ohledem na tohle se ty systémy nedělají. Nemluvě o tom, že válce nejsou realistickou simulací ledu. S Torseny jsem se něco na ledu najezdil a fungovaly. Led jim stačí. Mám takový pocit, že součinitel pro guma-led je něco jako 30 % guma-asfalt (suchý). To není žádná katastrofa. Když máš Torsen, který zvládne až 80 % na jednu stranu, tak má TBR 4:1, tedy na lepší stranu dokáže poslat 4x tolik, co zvládá slabší strana. To stačí. Můžeš mít jednu stranu na ledu a druhou na asfaltu. Válce jsou úplně jiná liga a simulují spíš kola ve vzduchu.
V našich končinách bychom to nazvali podvodem/ klamavou reklamou. Je (z mého pohledu) paradoxem, že tohle věšení bulíků na nos tak rádi praktikují v USA, kde se lidé velmi rádi soudí pro kdejakou blbost (kolikrát vlastní). Z hlediska spotřebitele je to celkem konzistentní, ale divím se prodejcům.
Zas je to jen nějaké video na jůtůb, není to reklama v televizi. Kdo by se mohl ohradit je Audi, ale s tím rizikem, že zbytečně rozvíří debatu a přitáhne pozornost. Striktně vzato.. netvrdí nic jiného, než že se Buick se třema kolama na válcích rozjede a A5 ne.
Čemu to vadí? Klamavá reklama se neomezuje na televizi nebo rozhlas. Dokonce se nemusí nutně omezovat na média. Je třeba interpretace, že se vztahuje i na předváděcí akce (i kdyby to tedy nikdo nenatočil a veřejně nepublikoval, dalo by se to klasifikovat jako klamavá reklama). Nekoukal jsem na to pořádně, ale zaznamenal jsem, že mluvil o sněhu, anebo ledu. Podle mne by se to vešlo pod klamavou reklamu. Co předvádí, nevypovídá o tom, co tvrdí. A snaží se prodat své zboží (což je myslím podmínka, aby to mohlo být klasifikováno jako klamavá reklama). Navíc je tu aspekt srovnávací reklamy. Celé to smrdí nekalou soutěží.
Jenže ten kdo mluví není zástupce Buicku, ale nějaká nezávislá osoba pozvaná na prezentaci. Buick to zřejmě prezentuje tak, že umí přenést více trakce přes jedno kolo, což umí. Ale jasně, je to hraní se slovíčky, u nás by to bylo na hraně (pokud je to vůbec reklama, tak je určitě srovnávací... ta má dost přísná pravidla, ale takováhle srovnávačka... no, těžko říct).
Jak říkám, moc jsem to nesledoval, víceméně mě zajímala jen konfigurace, ale čekal bych, že to byla akce konkrétního prodejce. To je celkem běžný formát, pokud vím. Který tak oblboval své potenciální zákazníky. A pochopitelně nese zodpovědnost za to, co tam jím najatí lidé říkají. Přesná klasifikace nic nezmění na tom, že je tu zřejmě pointou oblbnout zákazníka. Využít jeho neznalosti problematiky.
Pokud tam mají Torsen, tak to celé stojí na brzdách. Potřebuješ zabrzdit předek, aby se ti něco dostalo dozadu. 85 %, nebo kolik ten diferenciál umí dozadu, z ničeho je pořád nic. Na předku prostě musíš něco propálit v brzdách, aby X násobek vzadu byl k něčemu dobrý. Torsen se v tomhle chová jako otevřený diferenciál, jen umí automaticky změnit dělení. ultra quattro tenhle "problém" nemá, je to spojka. A pak vzadu potřebuješ přibrzdit protáčející se kolo. Máš tam otevřený diferenciál. Nevím, z čeho soudíš, že přenos dozadu nebyl problém. Ale tak jako tak je to o brzdách, tedy elektronice a jak píšeš, chce to za to trochu vzít - dát najevo, že opravdu chceš jet, dostat motor do otáček, aby se elektronika nebála chcípnutí (nebo co se jí to honí makovicí).
Opel má uprostřed spojku a vzadu má Twinster - tedy pevný převod, ani tam nemá diferenciál, s párem spojek, aby to vůbec civilizovaně zatáčelo a za chvíli neodešlo.
I tak to musí být na ty spojky docela nápor... podle popisu to vypadá, že většinu času stráví v nějakém polosepnutém režimu, což obecně není pro spojku ideální. Nebo to blbě chápu?
Záleží, jak ty spojky používají. Spojce nevadí, že není přitlačená plně. Opotřebovává ji prokluz. Otázkou jsou tedy hlavně zatáčky, kdy máš rozdíl v rychlosti na zadní nápravě, takže tam prokluz musí být. Máš však možnost zabírat vnějším kolem a vnitřní mít volné. Jak moc volná je, kdo ví. Spojka na ten prokluz pochopitelně může být dimenzovaná. Těžko říct, jaký je normální stav toho systému, jestli ho odpojují kvůli spotřebě.
Tak to je nejstupidnejsi argument jaky jsem tady dnes cetl. Sest mesicu cekacka na auto do vyroby je dnes bezna napric spektrem. Skladovek se vali vsude po dealerstvich kolik chces. Ale chapu, ze jsem zahral na citlivou strunku ojizdece fasovanych vozu.
ten udaj 460mm dlzka zadneho sedaku mi pride akysi blud ( akurat detom snad postaci ) .. ved uz aj mensi karoq ma zadny sedak s dlzkou 480mm co je sice tiez v praxi kusok trestna lavica ale v mensom karoqu je to snad este pochopitelne ... inak aj predny sedak ma kodiaq akoby z miniauta... ved akekolvek bezne male auto v zaklade za par supov ma dnes uz vacsie sedacky... kde je problem? auto inak nevyzera zle ale sedacky su uz z pohladu na papier jednoznacne rozmerovo poddimenzovane ( uz ani radsej neporovnavam sedacky v outlanderi alebo v nejakom outbacku .. to by kodiaq uplne zbledol )
že místo toho , aby postavili 2 stejně Škodovky proti sobě, tak by se měla celá tahle
redakce, která je placená Emisoleváckým koncernem, postavit proti zrcadlu a pořádně si navzájem nafackoval za všechny ty sra... , kterými nás tak zásobují....
Gramatické chyby bych toleroval, ale je tam i hromada věcných. Kromě podivné pasáže o důležitosti výkonu vs. krouťáku je asi zbytečné porovnávat naměřené hodnoty s údaji výrobce, když každé jsou měřeny podle jiné metodiky a jiným způsobem a hodnoty logicky nemohou vzájemně relevantní. Kromě toho autor mylně píše že Kodiaq používá stálý pohon všech kol atd.
mocka nema nic spolecneho s dpf. ta je tam od redukce nox v scr katalyzatoru. to je dalsi prvek nezavisly na dpf.
systemy bez adblue k potlaceni vyroby nox mohou pouzivat napriklad bohatsi smes (=vice nafty), cimz zbyde mene volneho kysliku k dusiku (tohle se kombinuje take s recikulaci spalin). zatimco systemy s adblue nemusi tolik potlacovat tvorbu nox pri spalovani, protoze je nasledne mohou (s nejakou konecnou ucinnosti) rozlozit prave v tom scr katalalyzatoru za pomoci pridani te mocoviny (adblue).
Jak kde, takové X3 20d jezdí za pár peněz, ale naopak mě překvapil Grand Číro, tam nafta bere 9,5 vs. V6 za 11l. To už bych vzal ten jednoduchý benzín s vyšším výkonem, pěkným zvukem, lepší startovatelností, rychlejším zahřátím atd..
Evropský automobilky se naftu naučily a zatim vozy jako X3 2.0 nafta dávaj smysl = si ale představ že nějakej politik najde koule a srovná daň z benzínu a nafty = přestaneme nafťáky dotovat = to bude ve vteřině hodně jinej pohled na věc ;-)
11,4l na spritmonitoru, jsou tam 4 kousky a všechny berou téměř identicky, takže na tom asi něco bude, včetně rychlejší jízdy po německých dálnicích. Vypadá to, že V6 Pentastar se povedl.
Hodnotim ten clanek celkem pozitivne. V diskuzich je velka lobby "antikoncernovych" fanousku kteří strili do vseho co koncern udela - od poctu valcu v motoru pres design az po jizdni vlastnosti...
OK ja taky nejsem zadny velky fanousek Skody ale ten clanek mi prijde užitečný pro cloveka, ktery vaha jestli utratit o 60 tis. vic za silnejsi motor. Kdyz se pujde projet do autosalonu tak na bezne zkusebni jízdě rozdil bud nepozná nebo naopak ovlivneny tim ze 140 je vic nez 110 bude mit pocit jak to skvele táhne ... i kdyz realne to tahne stejne. Tim ze Skoda dava do obou aut stejne prevodovky tak to srovnani ma jeste vetsi smysl. A popravde ten zaver ze vzit radeji 110kW je podle me naprosto rozumny.
Beru to ciste z pohledu cloveka ktery chce Kodiaqa a resi motor... To ze ja bych vzal benzin a v uplne jinem aute je pro hodnoceni toho clanku prece nepodstatne.
..ta auta jsou celkově nehezká,zezadu uplně...Tak jako je vošklivej sup.2.(slovenský dizajner) Napříč uložené motory a haldex...(levná alternativa vzatá za normu 90%aut)......To není žadná čtyřkolka,,pouze příhrab,..
Tak jestli grafům rozumím správně, motory nesplňují v nízkých otáčkách parametry udané výrobcem?
Slabší verze cca 320nm @1750 ot/min (má být 340), silnější verze 340nm (má být 400).
Do měření vstupuje celá řada parametrů, které ovlivňují výsledky. Jedním z nich je, jak rychle rostou otáčky. Jelikož ty motory mají nějakou prodlevu, zdeformuje ti to křivku. Dá se také měřit diskrétně, v určených bodech. Data od výrobce bývají trochu uhlazená (ještě jsem neviděl, že by udávali něco jako 352 Nm při 1.746 otáčkách +- whatever :-)). Jen jeden příklad. Musel bys použít stejné parametry jako výrobce. Nemluvě o ztrátách v převodovce atd. A pak je tu nějaká tolerance pro výrobu. A to u špičkového výkonu, který máš v techničáku a je na to norma.