denním svícením přímo odporně asi jako africký tuning na starým korejským autě. Auto vypadá vevnitř krásně od pravých dveří až po středový panel. A pak začne pravá houbičková lambáda. Smrsklé budíky, aby přes ně bylo vidět ven a namísto volantu tam je šiška, kterou museli vymyslet na degustaci vína ve tři ráno. Tak ve Francii vymysleli pologazík, který nemůže být ani 4x4, za to má dvě místa v kufru, na které se nikdo nevejde, na nerovnostech drncá a žere více než benzínová čtyřkolová CX5. Pak se všichni diví, že si lidi koupí raději dražší Tiguan než takové zrůdnosti.
Dovolim si par poznamok. Na temu i-cockpit sa vyjadrovat nebudem, podla mna je skvely a maly volant je vysokonavykovy. Ku kormidlu by som sa uz vracat nechcel. 4x4 - gripcontrol funguje schopne (kamarat ma v 3008), ci to je + alebo - jeho absenciu necham na individualnom posudeni, mne napriklad nechyba a co mam info, do 3008 by sa v buducom roku mala objavit opcia pre 2x elektromotor dozadu. Taka francuzska odpoved na 4x4, myslim si, ze 5008 bude aj hned nasledovat. Takze komu to tak velmi chyba moze pockat.
Spotreba - s takou spotrebou sa da s tym jazdit s 1.2. Takze niekde bude asi problem a auto dostavalo nakladacku ked sa s dizlom dostali na taku hranicu.
Tak Peugeot už tu hybridní čtyřkolku nedávno vyráběl v podobě sysému HYbrid4 a sice jsem v tom nejel ale dle testů do fungovalo dost mizerně. Ostatně mělo to i dost nesmyslnou konstrukci takže výsledkům z testů docela věřím
Tj. museli by silně přehodnotit provedení 4x4 aby to bylo k čemu.
A je otázka jestli vůbec francouzi chápu smysl čtyřkolek. V rovinaté zemi zcela bez velehor jako je Francie bude podle nich asi zbytečná >:D a zbytkem světa francouzi stejně pohrdají
Poviem ti malé tajomstvo. Francúzi velehory majú na rozdiel napr. od Česka. V takom prípade, ak by som použil tvoju logiku, tak snáď by u vás v ČR nemohla vzniknúť ŽIADNA štvorkolka.
Poznámka - pritom štvorkolky robiť viete a celkom dobré :-)
NAD: Taky ti poviem malé tajomstvo. Vo francúzských alpách som bol alespon desiatrazy, takže o jejich velehorách dobře vím a psal jsem to ironicky.
Musíš taky trochu koukat na smajlíky v textu :-)
Nechapem tieto sustavne plky nad absenciou 4x4, su to rovnake utopisticke kecy ako vyplakavanis nad koncom sestvalcov v mainstreamovej strednej alebo trojvalcami v bavorakoch. 5008 nie ja Landcruiser, bude plnit funkciu mpv, len je v zmysle doby trochu nafuknutejsi a zdvihnuty aby sa pacil v suv dobe. Jeho revirom je mesto a dialnica, s tym do terenu nikto nepojde. Alebo by ste rovnako lamentovali keby 4x4 nemal Sharan alebo Verso?
Ziadny a o to ide - pri nom nikoho nenapadne remcat kde je 4x4, ale ked auto trochu vyzera ako suv, miestni odbornici hned cakaju ze s tym zajdu Dakar. Prirom na jazdu ako s Versom je to zbytocne.
To ale přece není o "trochu vyzerá". 8-s
SUV tomu říká sám jeho výrobce. A to, že ty nepotřebuješ/nechceš/nechápeš smysl 4x4 neznamená, že ho jiní u SUV nemají očekávat.
Hlavne ze ty vsetko chapes. Kazde SUV musi mat 4x4, to si sa docital na wikipedii? Ked uz sme pritom, ma to byt auto co ta s nacinim dovezie za sportom, s pohonom to nic nema. 4x4 ma svoje vyhody aj nevyhody, to nerozporujem, ale v aute ako 5008 je v 99% situacii zbytocne. A evidentne to tak vidia aj zakaznici, je na trhu kratko a predava sa lepsie ako Kodiaq, 3008 je top3 segmentu s tou istou koncepciou. Tak asi viac ludi je podobne nechapavych ako ja.
Hm... shodou okolností byla obě auta (nová 5008 i Kodiaq) představená v Paříži v září 2016. Za 2017 má Kodiaq v Evropě na kontě 53.967 a 5008 46.689 registrací... tam ovšem hraje Peugeotu do karet současný prodej předchozí generace.
[odkaz]
[odkaz]
Když připočteme Čínu, tak je to 44t pro kodiaq a 22t pro 5008, shodou okolností opět se stejným náběhem duben-květen... a ten poměr x2 pokračuje i letos.
[odkaz]
[odkaz]
Kořeny SUV jsou v terénních autech. Nejedno SUV je terénním autem, dle definice v legislativě (což je celkem zajímavé pro tahání přívěsů). Tím hlavním rozdílem je mnohem větší zaměření na silnici. Tedy lepší ("sportovnější") jízdní vlastnosti.
Sharan ale pohon všech kol má. Navíc tam máš keby, jako kdyby ho Verso mělo. Takže mi to přijde takové zmatečné. Ano, u čistého MPV se to tolik nekritizuje. Některé automobilky to nabízí, jiné holt ne. U SUV je to však na pováženou. Tak si zaremcáme. Nakonec je důležité jen hlasování peněženkami. Ta možnost je příjemná vždy. Jde jen o to, co je norma.
To auto nemá pohon všech kol hlavně proto, že je PSA nevede. Proč, když jsou dost oblíbené, to je otázka. Možná jsou jejich zákazníci jiní. Ale umím si i představit, že do toho v dnešní době nejdou kvůli emisím CO2. Móda SUV automobilkám v tomhle ohledu komplikuje život.
To byla výjimka, protože šlo o společný projekt s Mitsu. Není to jen PSA. I Renault je rezervovaný, když dojde na čtyřkolky. Zajímalo by mě, čím to je. U japonských značek je zajímavé, že doma těch čtyřkolek mají víc. Tady by většinu lidí asi nenapadlo, že auta jako Yaris nebo Mazda 2 mají také verzi s pohonem všech kol. Je to jako se Swištěm, jen to je ta výjimka, která se k nám dostala (pokud si dobře vzpomínám, vozil se právě z Japonska, nedělal se v EU na rozdíl od FWD bratrů).
Tak Renault ale AWD zrovna od Nissanu pouziva. Pezot dnes nema nic. A kedze tak zurivo obhajuju, ze to vlastne netreba, nejake z ich pohlady vazny dovod na to asi budu mat. Ci uz ekonomicky alebo technicky.
O Yarise a M2 som veru netusil.
Jenže to je podobný případ jako u PSA/ Mitsu. Jen je to trvalejší spolupráce. Než přišel Kadjar, tak byl Koleos tím jediným modelem, pokud se nepletu, podobně jako C-Crosser/ 4007. Přišel ve stejné době, platforma nebyla práce Renaultu. Jen v jednom případě to auto dělal Nissan, v druhém Mitsubishi. Renault vytrval (spolupráce je to obecně hlubší), PSA to zabalilo. Ale pořád je dost rezervovaný.
Nabídka je tam napříč segmenty. Vybral jsem prcky, protože tam by to člověk čekal asi nejméně. Třeba minulá generace šestky tam měla pohon všech kol, u nás až ta současná, navíc jen jako kombi s dieselem (IIRC). Není náhoda, že i v EU spousta čtyřkolek pochází právě z Japonska. A tam je nabídka ještě širší (ať jsou to malá auta, MPV, you name it).
Jenom takový dotaz? Kdy bude nový Sharan/Alhambra? Ma trhu jsou od roku 2010...? Když vypadlo z trhu Mercedes R, který se mi jevil jako naprosto dokonale rodinné auto pro rodinu vyšší tridy... která nechce SUV, ale MPV od Fordu, Citroenu jsou málo výkonné a nijak nevyčnívají..
Cez vikend som mal to stastie sa rozbiehat 4 kolesami na lade do kopca. Sice si to hrablo mozno sekundu, ale slo to v pohode. Ale to uz bol fakt extrem.
Obycajna asfaltka s poladovicou, resp. celkom hrubym ladom po celej sirke cesty. Po zabrzdeni to klzalo dole (naspat).
Ale adrenalin celkom bol, ked som videl, co robili ine auta. A cesta dole bola tiez vyzivna :-)
Text o technike ok. Za zemepis si daj facana z kazdej strany. Ako mozes napisat taku pitomost, ked polovica ceskych zimnych dovolenkarov jazdi prave do fr. Jazdis korsovat len na spindl, ci co?
Tvoja vysokofilozoficka uvaha akurat stroskotava na osobnych preferenciach nejakeho zavodneho jazdca. Ak ti najdem ineho, ktoremu to vadit nebude, tak sa zmeni tvoj postoj? To je recnicka otazka, lebo samozrejme, ze nie. To by si nemohol hrat formu.
Pokial mi to ako realnemu pouzivatelovi vyhovuje, tak je to len "obhajoba vlastnej garaze" alebo "presviedcanie sameho seba", lebo co ja o tom mozem vediet ked v tom len dennodenne jazdim. Z tvojho pohladu je to bezpredmetne, pretoze nejaky trochu znamejsi chlapik tak nema a tak to nemoze byt dobre.
No uvidíme. Nevzpomínám si na auto, kde by to zvládli. Aby to tedy fungovalo jako dobrý pohon všech kol. Na druhou stranu, i některá mechanická řešení jsou na draka.
Jako že jedna oktávkovská jednotka kufru 500 l už nestačí a musíš mít 200 l navrch? Uznávám, že 700 je víc, ale k čemu? U mě by to nikdy nebyl faktor, kvůli kterému bych oželel mechanicky a po stránce elektroniky spolehlivého japonce ve prospěch fancouze.
Každý má jiné priority. Netvrdím, že zrovna ty potřebuješ 700 nebo 800l. Já třeba na kufr slyším. Naložím ho i v práci, i několikrát ročně na dovolenou se dvěma dětma.
Já třeba na prostor slyším taky. Mám dva psi, plus typicky "česky" pořád převážíme všechno možné sem a tam a mám někdy problém se vejít do C5 kombi :-) a to nemám děti, na které se teprve chystáme >:D
Dovolím si výtku porovnat se zdejším nedávným soupeřem - Kodiaqem. I ten umí stát v základu nejvyšší výbavy hodně, se srovnatelným motorem o 90tkč víc (když odečtu 4x4 pak +30tkč) - nevidím tedy důvod stěžovat si na cenu Pažouta. Sorento a spol. na tom budou podobně.
Auto umí opravdu uvnitř zapůsobit velmi dobře, nebýt absence 4x4 a de.mentního volantu..... :yes:
problem nie je ani tak v samotnom volante .. ale inak suhlas jasne .. hlavne absencia 4kolky je fakt nepochopitelna .. v podstate je to len taka akoby dodavka.... ine ( skutocne ) SUV su ozaj inde ... tu nie je o com
Dakujem redakcii za poznatky, prave si ho konfigurujeme.
Dalsie nedostatky, snad to pani redaktori prebadaju:
- ACC adaptivny tempomat vraj brzdi priskoro, dvaja predajcovia mi odporucali ho nebrat. Vraj sa neda prepnut na ne-adaptivny, takze otrava.
- Ak by ho aj clovek chcel, adaptivny tempomat sa neda s manualom!
Tiguan nie je konkurent, ak chcete 5 sedadiel. Dokonca ani Tiguan Allspace nema 3 identicke sedadla v druhom rade. Aspon podla fotiek z testov na auto.cz.
pokial viem, tak na acc vies nastavit casovy rozostup, takze mal by byt akurat - aspon ja nemam ten dojem, ze by fungoval inak a pochybujem ze pouzivaju inu technologiu (mam 308). Dokonca tu v 5008 by mal fungovat aj do uplneho zastavenia. Inak unika mi zmysel adaptivneho tempomatu s manualom, ten ma prave vyznam pri automate.
Predajca hovoril, ze adapt. tempomat ma v 3008 a aj pri najbenevolentnejsom nastaveni (z 3ch moznych) ho to obmedzuje, takze to striedavo vypina a zapina. Podobne skusenosti som tu x-krat cital aj pri inych vyrobcoch, takze nic vynimocne.
Inak adaptivny tempomat byva pri inych vyrobcoch aj s manualom. Nehovorim o uplnom zastaveni samozrejme.
Adaptivní tempomat ti s manuálem funguje jen v omezeném rozsahu rychlosti a pokud se dostaneš pod nějaké otáčky motoru, prostě se sám vypne, protože už by nemohl pracovat. U automatu si sám podřadí, aby fungoval.
Tak holt budeš muset podřadit sám. Pořád se zvládne přizpůsobit v mnohem větším rozsahu rychlostí než klasický tempomat. Mne by třeba celkem zajímala objektivní informace o odstupu. Možná i víc než samotný adaptivní tempomat. Ideálně na HUD.
Tak nebudu se ani trošku tvářit, že jsem to pochopil... Jak mám podřadit, když se mi ten adaptivní tempomat vypne pod určitou rychlost, protože to motor už neutáhne?
Některé automaty se při řazení nevypnou. Tj. jedeš 130 tempomat na 6, dojíždíš náklaďák, podřadíš 6-5 třeba, automat furt funguje, furt je nastavený třeba na 130 a chová se adaptivně, tj. zpomalí až na 90 za tím náklaďákem a pak se začne rozjíždět zpět na 130 a ty mu ve vhodnou chvíli odřadíš na 6. Prostě to funguje úplně stejně jako s automatem, akorát to řazení zastane řidič.
Já zase nechápu, co na tom nechápeš. Když vidím, že zpomaluji, otáčky klesají, tak podřadím, jako bych podřadil, kdybych zpomaloval sám. Nebo znáš tempomat, který je natvrdo naprogramovaný podle šestky a na nic jiného jezdit neumí? A může s tebou komunikovat přes indikátor řazení.
Jezdim s Golfem s manualnim razenim a adaptivnim tempomatem. V Blance to treba zapinam, nekdy je tam 70, nekdy 50.. a ten tempomat normalne funguje. Muzes pri tom radit dle potreby a na funkci tempomatu to nema vliv. Na dalnici totez, nastavim 130, dojedu napr. kamion, tempomat se ho chyti a ja akorat podradim a cekam az to jde, prejedu do leveho a tempomat se vrati na 130, ja zas akorat behem zrychlovani musim preradit. Akorat ten tempomat nema rad, kdyz ti razeni trva dlouho, asi kontroluje dobu seslapnuti spojky, to se mi uz takhle jednou vypnul, kdyz radis normalne svizne, tak to fuguje bez problemu.
nazivo sa mi teda moc nepaci .... k peugeotu mi tento geely alebo tata dizajn moc nesedi... k tomu ani moznost 4kolky ... pritom to nie je ani moc MPV ani moc SUV... proste taka akoby natiahnuta skatula s megapontonom .. k tomu ten kokpit ktory nesadne asi kazdemu ... za danu sumu je fakt xy lepsich vozov ale inak uspechu 5008 chapem .... hlavne na domacom trhu iste pofrci fajn :yes:
Tohle se teď šíří jak nemoc, frčí na tom poslední dobou VW, dokonce mám dojem že i Mercedesy, teď koukám na ten Peugeot, jeví se to podezřele, a voilla: [odkaz] Měl jsem za to, že tahle diagnóza fejkových výfuků (co si tak matně pamatuju, letělo to někdy kolem r.2000) byla jen dočasná, ach jo ;-\
Tak takúto znôšku stupídnych kecov som už dávno nečítal! Tlč-huby zo škodoviek si dokonca vymysleli názov - polo-gazík, len preto, aby zhovädili francúzske vozidlo. No to ma podrž! Mám už druhú generáciu 5008 a v dízli a nikdy som nemal praktickejšie auto. Odveziem v ňom až 7 osôb (ja s rodinou + sused s deckami na hory, kúpalisko) ....odveziem bicykle, občas kus nábytku a pod .....pre mňa a moju rodinu úplne skvelé, praktické a priestranné vozidlo. Mám skvelý výkon aj spotrebu a servis som mal raz (1200 km, keď mi odišiel senzor ABS) a to bolo všetko ....ďalších 120 000 km nič.
Nevidím dôvod kritizovať vašu Škodu, nie je to moja skupina, nekúpim si to nikdy, no nebudem sa k nej ani vyjadrovať .....
Miestni diskutéri asi snívajú svoj veľký sen o poriadnom vozidle a tak zatiaľ kritizujú všetko, čo nemá názov Fabia, či Yeti. Zdá sa vám 5008 drahá? Nekúp si ju! Zdá sa vám predizajnovaná? Nekúp si ju! Aký máte problém???
Ja osobne pôjdem znovu do 5008, vyhovuje mi design, praktickosť, aj spotreba, aj motory HDI.
...nemusíte komentovať, názory voličov Babiša sú mi úplne ukradnuté!!!
HOWGH
Ono, emocie urobia vela. Skus si z toho zobrat len tu informaciu. Btw. Ja pezoty mam tiez, ale dovod je cisto cenovy. CZ dealeri totiz vedia carovat s cenami. Hlavne juh moravy :-)
Jako majitel už druhé generace bys měl tu kontroverzi ohledně pologazíku chápat. Původní 5008 byla klasické MPV (možná trošku víc orientované směrem k normálnímu autu než třeba Picasso), tohle je někde na půli cesty mezi MPV a SUV, takže já pojem pologazík beru...
Jj...zdá se to být takovým univerzálním obranným mechanismem všech "fan-klubů"...od frantíků přes japonce až co já vím po tatary. Jakmile se ti něco nezdá a píšeš to česky, musíš nutně mít doma na zdi plakát Kodiaqa a jezdit Fábií. >:-[]
Tak pre tych pomalsich - Pezot sa vo svojom marketingu tvari, ze ide o nejake prelomove "SUV". A ak by som kupoval veci podla marketingu, tak jazdim na Skodovke alebo prave Pezote. A ano, naozaj som spokojny.
Osvetleni budiku se da samozrejme nastavit. Jen to chce cist navod.
Kliknout na zubate kolecko na displeji vpravo nahore, pak volby a konfigurace.
Volant a i-cocpit je uzasny, jen je potreba si zvyknout, ze neni potreba mit volant jako od stareho autobusu.
Aktivujte si funkci My Peugeot a budete mit v mobilu spotrebu za kazdou jednotlivou jizdu vcetne zacatku a konce cesty na mape. Navic si muzete ukladat kdo s autem jel a jakou ma kdo spotrebu a tak. Dost prijemna aplikace.
Navic hlida servisni interval a na mobilu je i stav tachometru a paliva v nadrzi.
Otestujte i tohle.
Čo mi na 5008 vadilo najviac je:
- tuhý podvozok - to auto na našich cestách dosť trpí a všetky tie otrasy sa skôr či neskôr musia podpísať v interiéri.
- nízky predný nárazník - že nemá 4x4 mi bolo úplne šuma fuk, Grip Control sa o všetko postaral, lenže aj jazdu v ľahkom teréne dosť limituje lízatko na prednom nárazníku.
- ovládanie klimatizácie cez displej - akokoľvek som zástanca veľkých displejov v aute, na toto si nikdy nezvyknem a príde mi to trestuhodné.
- slabé automatické parkovanie - skúšal som to trikrát a nikdy si auto celkom netrafilo do vyznačeného boxu.
- nebezpečný kufor - automatické otváranie kufra je super vec, aj podkopnutím, ale parkrát sa mi stalo, že pri nakladaní nákupov som asi dvihol nohu a kufor sa začal zatvárať, skoro ma privrel.
Inak je to príjemné auto, kvalitou interiéru sa nejaký Kodiaq nechytá, ale aj tak by som uprednostnil pohodlnejší Koleos alebo X-Trail.
Zase jeden, kterej ty škodovkáře zbytečně provokuje. Hned poukázat na Kodiaq. A přitom, když na to přijde, tak zrovna tohle auto co se týče ergonomie ovládání se na toho Kodiaqa nechytá ani náhodou a komfortem už vůbec ne. Ale hlavně, že je příjemné. :-)
... Tento ultanový Pežotík s ultranovými technológiami, ultranovým dizajnom a pravdepodobne aj s ultradlhými prevodmi automatickej prevodovky váži 1605kg, má 400Nm 133kW. Čiže má o 33kW viac, o 80Nm viac a čo je najdôležitejšie - o 32kg MENEJ, ako mal môj starý Citroen C5 2.0 HDI. NAPRIEK TOMU Pežotík jazdí pri 160km/h za 12 litrov nafty ???! Niekde urobili soudrozi chybu... Citrónik jazdil za okolo 9-10, viac ako 10 to nebolo.
Kde je ten obrovský pokrok za tých vyše 13 rokov? Môj Citrónik bol totiž r.v. 2005, ale totožná verzia sa robila od r.v. 2004.
A tak je to zo všetkým. S 1.2 Puretech oturbeným malým trojvalčekom, ktorý ale prekypuje silou sa jazdí v priemere za 6-6,5 litra, ale za toľko isto jazdili Hondy, Toyoty s porovnateľným výkonom pred 15 rokmi. Kde je ten úžasný pokrok? Jedine tak na papieri. Predtým udávali kombinovanú spotrebu 6,5 a bola 6,5 (približne), teraz udávajú 4,6 a reál je 6,6 >:D