Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Testujeme Audi A6 Biturbo: Ptejte se, co vás zajímá

Diskuze (206)
Nejsilnější dieselový motor pod kapotou Audi A6 má 230 kW.

Mezi dvojitě přeplňovanými dieselovými motory bylo BMW dlouho opuštěným průkopníkem. Už je to osm let, co se představil model 535d s třílitrem naladěným na 200 kW a 560 Nm. Současná evoluce už je samozřejmě dál, pyšní se 230 kW a 630 Nm. Parametry novinky od Audi jsou velmi podobné, točivý moment je dokonce o 20 newtonmetrů vyšší. Vyjma Jaguaru XF (202 kW/600 Nm) dnes nikdo další podobný motor nenabízí.

Na první pohled je testované Audi docela normální A6. Pozornost zaujme nanejvýš sportovní paket S line, který se vyznačuje speciálními nárazníky, rozšířenými blatníky, o 30 mm sníženo světlou výšku a v našem případě i příplatkovými 20palcovými koly v designu Rotor Titan. Takto vyzdobit ale můžete jakoukoliv A6.

Dvojitě přeplňovaný turbodiesel zkrátka zvenku nepoznáte. Dokonce označení maskuje technologii přeplňování, vrcholný agregát se jmenuje jednoduše TDI. Ani dva výfuky nejsou výlučnou specialitou tohoto motoru, stejné má benzinový motor 3,0 TFSI. Ingolstadtský superdiesel se ale okamžitě prozradí zvukem, který bez nadsázky připomíná benzinové osmiválce.

Zvuk je ale jen jedna výjimečná vlastnost nového motoru. Tou další je nízká spotřeba, která při klidné jízdě klesá i pod 6 l/100 km. A nesmíme zapomenout na výkon, nejsilnější TDI má mocný projev napříč celým spektrem otáček. Pak ani nevadí, že při 130 km/h posílá osmistupňová automatická převodovka (slabší verze mají dvouspojkový S tronic se sedmi převody) otáčky do pouhých 1600 min-1.

Co vás zajímá dál? Diskuse pod článkem představuje prostor pro vaše dotazy a postřehy. Některé zodpovíme přímo, další v testu, který připravujeme na příští týden.

Diskuze (206)
28. 8. 2012 12:58
Re: dotaz
Ona je to více méně otázka toho, jaký motor bude mít S3. Audi může jít tak i tak. Je to celkem nepravděpodobné, ale byla by to vražedná kombinace. :-)
Avatar - white label
28. 8. 2012 02:43
Re: dotaz
Kde je EA888 a kde je naopak základem EA113 samozřejmě vím. Možnosti, že by dali do Golfu R R5T z Audi RS3 (i kdyby mírně podladěný), moc nevěřím. Ale kdyby tam nakonec přece jen šel měl bych velký důvod přejít z GTI na eRko. ;-)
27. 8. 2012 21:06
Re: Zlepsenie recenzii
suhlasim M 550d xDrive je kazdopadne sperk, treba zase uznat ze BMW je v 3l sestvalcoch majstrom, staci pozriet vysledky v Engine of the Year..

kazdopadne skor som myslel ze ked to aj nebudu klasicke porovnavacie testy tak je potrebne pri kazdom aute uskutocnit urcite merania prave tych parametrov a dynamiky, ktore si potom mozes porovnat v ramci dalsieho etstu, ked sa napriklad o 4 mesiace bude testovat BMW Gran Coupe 640d xDrive (ktore sa zatial ako 4x4 nevyraba)

Audi fakt uvedeny trik so zvukom vysiel vo viacerych recenziach, testoch sa rozplyvali nad tym ako sa da diesel aspon cez vyfuk oklamat..

k tomu triturbu BMW snad len tolko, ze kazda tech. specialitka je narocnejsia na prevadzku a zaobchadzanie, takze pokial ide o spolahlivost asi bude platit teoria pravdepodobnosti poruchy viac ako u klasickeho turba alebo biturba,,je zrejme ze dieslom patri buducnost..
27. 8. 2012 11:27
Re: dotaz
Jeho výkon celkem sedí na původní odhady (kolem 230 koní) a jde o 3. generaci EA888 2.0 TFSI (má integrované svody, signaturu téhle generace), což je ten motor, který by tam měl patřit z evolučního hlediska. Klidně tam mohou dát něco silnějšího, ale pokud se budou držet zvyklostí, tak tam bude tenhle. Otázka je, co dostane nové R, protože jeho motor přímého nástupce nemá. Na všechny výkonnější verze používali pořád EA113 (včetně Edition 35), který má větší potenciál a není tak optimalizovaný na spotřebu. Teoreticky se tu otevírá možnost podladěné R5. Nebo si pohrají s EA888. Jsem zvědavý. :-)

Tedy, on možná nebude úplně stejný, nejspíš mu bude chybět valve lift, bude mít trochu jiný průběh; motory pro VW zatím bývaly trošku ošizené. Nicméně jde o horkou novinku, takže neočekávám, že během pár měsíců připraví novou verzi.
Avatar - Dinar
27. 8. 2012 08:06
Re: Zlepsenie recenzii
Pro redakci bude nejspíš docela problém dát dohromady k testu tohle audi s 535d,například. Je to trochu jiná novinářská dimenze než třeba AMS, myslím z hlediska možností.
Jinak BiTdi je naprostá špička, jako odpověď na 35d víc než dobré, s tou zvukovou fičurou jako bonusem bude nejspíš A6 bitdi lepší volba než 535xd. Kdo chce dýzlové maximum, musí sáhnout po M550d to je zas ještě o kousek jinde. ;-)