Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle je nový SsangYong Korando. Evropané ho poprvé uvidí v Ženevě

David Bureš
Diskuze (23)

Nová generace se evropským zákazníkům poprvé ukáže na březnovém autosalonu v Ženevě. Vypadá jako zmenšení Rexton.

SsangYong se na přelomu roku vrátil na český trh, a tak české automobilové fanoušky opět zajímá více než v době, kdy v tuzemsku nepůsobil. Pro letošní rok si navíc korejský výrobce připravil jednu důležitou novinku, novou generaci Koranda, kompaktního crossoveru, který bude chtít hodně promluvit do prodejů značky. Tady jsou její první fotky!

Snímky kompletně odhaleného vozu následují po dříve zveřejněných upoutávkách a potvrzují to, že nové Korando bude vypadat jako zmenšený Rexton, který jsme nedávno vyzkoušeli v rámci redakčního testu. Naopak z loňské studie SsangYong e-SIV, která podle automobilky měla vzhled nového Koranda naznačovat, toho v sérii nakonec moc nezbylo.

Video se připravuje ...

Vpředu využívá relativně úzké světlomety navazující na masku chladiče, zatímco vzadu zaujme netradiční chromovaná linka propojující koncová světla. Zajímavostí je i nové logo značky, motiv písmena S nahrazuje dosavadní křídla

To vnitřek následuje nejaktuálnější trend. Uvnitř jsou hned dva rozměrné displeje. Ta před řidičem tvořící přístrojový štít je devítipalcová, zatímco dotyková obrazovka multimediálního systému má 10,25 palce. I díky tomu na středovém panelu zbylo jen několik klasických tlačítek.

K dispozici budou i moderní prvky výbavy jako adaptivní tempomat, automatické brzdění, udržování vozidla v jízdním pruhu nebo sledování pozornosti řidiče. Vedle toho Korando chce lákat také na praktičnost, zavazadelník poskytne objem 551 litrů.

Z hlediska motorů SsangYong zatím potvrdil pouze jeden turbodiesel, a to nový čtyřválec o objemu 1,6 litru, který nahradí 2,2litr z dnešní generace. Technické údaje automobilka zatím nezveřejnila, očekává se však navýšení výkonu proti dnešní vznětové šestnáctistovce z Tivoli s 85 kW. Přijít by však měla i nová zážehová patnáctistovka, mild hybrid a čistě elektrická varianta.

Evropským zákazníkům se nová, již čtvrtá generace Koranda představí na nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Model pojmenovaný Korando je součástí nabídky SsangYongu již od roku 1983. Původně to byla licenční verze Jeepu CJ-7, druhá generace už byla třídveřovým SUV se svébytným designem, který nezapřel asijský původ. Od roku 2010 se prodává třetí generace, která už je kompaktním pětidveřovým crossoverem.

David Bureš
Diskuze (23)

Doporučujeme

19. 2. 2019 23:36
Re: parada!
Přesně, lépe bych to nenapasal... :-)
Avatar - Ozzman
19. 2. 2019 08:13
Re: parada!
Jel si někdy v nějakém SsangYongu?

Já řídil Korando, Action i Rexton. Byli lepší, než tehdejší Kia/Hyundai, na druhou stranu o hodně velký kus ošklivější, ale své peníze bych nechal radši všude jinde, než v Korei, protože vedle těchto SUV mi přišel lepší i třeba tehdejší Nissan Pathfinder, což byla odvozenina od Pickupu...

Za své bych si SS nekoupil...
Avatar - wakantanka
18. 2. 2019 21:52
Re: parada!
A nemal prebrat Sang Yong dealerstva a servisy po Chevrolete ? Teda minimálne väčšiu časť z nich? Ak sa tak naozaj stalo, tak nejaké zázemie by už bolo, teraz už len dobudovať.
Avatar - chalan66
18. 2. 2019 21:17
PODOBA
Dosť mi to pripomína TOYOTU RAV 4 tú aktuálnu
Avatar - mariov8
18. 2. 2019 19:04
Klobouk dolu
Hurá, zmizel Rextoní těžkopádný zadní sloupek a jak to prokouklo. Jenom se mi opět zdají nějaké podměřečné ty avizované motorizace.