Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Top 10 nejhorších tuningů sezony 2012

Michal Fokt
Diskuze (72)
Vybrali jsme pro vás seznam těch nejhorších profesionálních úprav, které jsme společně v uplynulé tunerské sezoně utrpěli.

Pokud by nám někdo položil záludně přímočarou otázku, jestli máme rádi tuning, řekli bychom že ano. Základní myšlenkou tuningu totiž je auto „vyladit“ tak, aby ještě lépe splňovalo to, co od něj jeho majitel žádá.

Díky tomu existuje velmi široká škála úprav, z nichž některé jsou sympatické více, například funkční tuning, jehož cílem je z auta dostat maximum jeho schopností a zlepšit ta jeho klíčové oblasti. To vlastně dělají i samy automobilky v případě hot-hatch verzí masových dopravních prostředků. No a některým už prostě fandím méně a asi nepřekvapí, že jsou vůči těm výše zmíněným bipolární. A nebo jsou prostě a jednoduše ošklivé.

Možná i proto, abychom vám tuningovou scénu naprosto nezhnusil, jsme v průběhu roku pečlivě vybírali, co vám na dceřiném webu Autofun.cz naservírujeme a buďte si jistí, že výběrové síto bylo hodně hrubé. I tak v něm ale pár podivností uvízlo a ty bychom si teď mohli společně připomenout. Na ty nejpovedenější přijde řada později.

10. místo – DMC Fakhuna

Začneme trošku zlehka. Vzhledem k tomu, že se v diskuzi objevila spousta pozitivních názorů, ale nám se tenhle počin přesto stále nějak nelíbí, máme tu kompromis – nejlepší z těch nejhorších aut, co tu dnes máme. Víc bychom k tomu raději nedodávali.

9. místo – CFC Volkswagen Golf GTI

Tuning motoru, silnější brzdy, sportovní podvozek, pořádné audio. Tady se zdá být všechno v pořádku, snad až na ta malinko „oversized kola“. Ale stačí málo - doplnit matně šedou (plus ještě nějakou) fólii růžovými nebo červenými koly a z kategorie „slušný tuning“ tu rázem máme příčku v nejhorší desítce.

8. místo – Mansory Audi R8 V10 Spyder

Zkombinovat bílý lak s černými doplňky, to bývá jistota. Ne ovšem v tomto případě. Z profilu auto kvůli dvoubarevným prahům a tmavé nasávací kapse vypadá, že je slepeno ze dvou, záď je trošku přežábrovaná a červená střecha mi k tomu nějak neladí. Navíc kabina připomíná interiér nočního klubu. Slibná úprava motoru to nezachrání.

7. místo – JE Design Audi Q7 S-Line

Mnozí si myslí, že Audi Q7 představuje samotný vrchol SUVčkové arogance. Může působit nejen nabubřele, ale i opticky poněkud tlustě. Dá se s tím něco dělat? Dá, alespoň trochu, jak ukazuje třeba Fostla. U JE Design se ale rozhodli pro pravý opak – obezitu Q7 ještě umocnit bílým lakem a widebody kitem. A…ještě něčím – spoilerem na C sloupku. Možná je to i funkční, jak ukazují některé aerodynamické koncepty japonských značek, ale jaký to má smysl zrovna na Q7?

6. místo – Carlsson CGL 45 Royal Last Edition

Tuningové značky čas od času mění své majitele. Na tom není nic až tak divného. Podstatné ovšem je, že si i tak drží svůj standard a styl, pro danou značku charakteristický. Ne tak Carlsson. Jeho noví čínští vlastníci se rozhodli, že auta téhle značky budou na tamním trhu propůjčovat výchozím „masovým modelům“ naprosto svébytný vzhled. Jestli to má být tenhle „singleframe“, tak potěš koště. Globální image značky musí logicky jít do háje…

5. místo – Office K Bentley Mulsanne

Růžový Cadillac? OK, to je filmová klasika. Ale růžový Bentley Mulsanne? To je snad opravdu moc i na Japonce. I kdyby to mělo warpový pohon, stejně je to zabité. A ta kola také nejsou nic moc.

4. místo – Hamann Porsche Panamera Turbo

Víc děr – víc Hamann. Udělejme tolik nasávacích a odsávacích otvorů, co to jen jde a pokud to někde nejde, tak tam dejme alespoň jejich napodobeniny. Když takhle zkrášlíte auto, které moc krásy nepobralo, „úspěch“ bude zaručen. Vzhledem k tomu, že úprava motoru vypadá rozumně, je trošku škoda, že to takhle dopadlo.

3. místo – Hamann Guardian Evo

Hamann letos perlí. Tedy jeho výtvory bývají na hraně tak nějak pravidelně, ale tohle už je fakt moc. Cayenne, který zepředu vypadá jako patrový dort, navíc sýrový, protože je samá díra, to je nefalšovaný hardcore. Navíc bychom neradi sahali Hamannu do svědomí, ale některé z těch otvorů vypadají dost falešně.

2. místo – ABT Volkswagen Up!

Pro rychlé pruhy není vidět lak a signální červené polepy se snaží zachránit to, co designéři Volkswagenu podcenili. Celé dohromady je to čistá hrůza a vítězem se Up! Od ABT nestal jen proto, že tohle možná pomůže prolomit ledy u sedmnáctek před diskotékou, zvlášť teď, když už nejsou večery tak vlahé.

1. místo – Binz X-Orange

Nevím, kdo (s výjimkou funebráků) patří ke klientele Binzu, která touží po éčkovém mercedesu s absurdním rozvorem a délkou, věnovanou jen a pouze zavazadlovému prostoru. Jedno ale vím jistě – určitě ho nechtějí s karbonovými sedadly a čtyřboďáky, obřími koly a karbonovou střechou, o zuřivém oranžovém laku nemluvě a na zvážení je i audiosystém, který vám může „zbaštit“ výkon až 4,8 koně. Tohle prostě nedává smysl ani jako showcar.

…a speciální žolík – Scion iQ od SR Auto

Tohle vlastně není špatná úprava – Kanaďané propůjčili Toyotě iQ opravdu dravý na nebezpečný vzhled a to na velmi profesionální úrovni. Jenže v tomto případě je naprostý „fail“, že dynamické schopnosti sériového atmosférického motoru o objemu 1,3 l za vzhledem auta zaostávají naprosto nestydatě.

A co na to vy, jaká z kreací je nejhorší? Zapojte se do diskuze pod článkem

Michal Fokt
Diskuze (72)
15. 10. 2012 15:03
Re: Růžová kola a polep
Děkuji za věcný a neurážlivý příspěvek. Takhle si představuju diskuzi, i když se úplně názorově neshodujem, ale to není cílem.
1/ Tak nejezdím jen po D1, ale ano není to na ní super. Když jsem, jel po D1 na 205/55/16 tak teda taky nemůžu říct, že by to byla pohoda :-) Ono ta 225/40/18 je furt skoro 80% profilu tý 16ky ... to zas není taková vražda :-)
2/ Nižší komfort ano, znateleně myslím, že ne viz bod 1. Můj názor vycházející z osobní zkušenosti.
3/ Ano souhlas, 17tek už je ale hodně, zvláště v nejlepší výbavě byly od výroby poměrně často. Jinak znám několik lidí co maj na Touranu i 19 a vim o jednom s 20" kolama, bohužel růžovejma takže nic pro mne :-) :-) Otevřeně řeknu, že bych 20 nechtěl jakýkoliv.
4/ OK, beru.
5/ Ano, po dodání typového listu i 19".
15. 10. 2012 14:47
Re: Růžová kola a polep
Děkuji, jsem rád za první příspěvek k tématu :-) Radost mi trochu kazí, že je to další příspěvek, který se neobešel bez urážek, opravdu by to nešlo? Prostě vynechat nějaký závěry o maštění ega a prostě se normálně bavit, tak jak se o to celou dobu snažím??

K oktávce, tam jsem měl taky 18" kola s 40% profilem, akorát šířku 215. Rozdíl oproti Touranu minimální, na poloměru 4mm. Kola měla atest, typovej list, šířka ráfku odpovídala doporučením výrobce pneu. Podvozek HR Streetline, tj komfortní verze štelováku. Spíš než tvrdostí jsem se trestal menší světlou výškou, prakticky však pouze při cestě po polní cestě na chatu, i po rozdrncaný Praze dobrý s trochou pozornosti.

Ke stickerům. Líbí či nelíbí je jedna věc a je subjektivní. Nelíbí se mi zelená barva třeba, ale to neznamená že jsou pro mne zelený auta nevkusný, to ani omylem. Stickerům, ale prostě nerozumím, je to změť nic neříkajících nálepek a ještě často nelogicky nalepená na různých dílech. Dle mého názoru design nevylepšující, ale přesně naopak.Pochopil bych to jako recesi na pár autech, ale už je toho trochu moc.
Nejvíce nerozumím tvému tvrzení, že moje plaketky nesouvisí s autem? Jak ale souvisí loga výrobců skejtovýho oblečení a nápojů, které se na stickerech objevují s autama? V tomto ohledu je přelepení maličkého loga výbavy z Audi na VW hodně slabej odvárek:-)

V jedné věci ti dávám za pravdu, stickery jsou důsledkem hravosti a fantazie, to však nemusí být zárukou vkusného výsledku. Když nakej díl polepim kelímkama od jogurtů tak to taky bude projevem fantazie a hravosti, ale bude to vkusný?

Poslední věc co mi vadí, je že se jedná o trend, o modni zalezitost. Kdo chce bejt in a cool (jak je to moderní dneska říkat) tak to na autě prostě musí mít. Já mám prostě rád když se k těm úpravám přistupuje jinak. Jsem už ale trochu stará škola asi :-( Oproti tomu snížené podvozky a jinčí kola se na auta dávají několik desetiletí.

Jinak vidět být nepotřebuju, to Tě musím vyvést z omylu, k čemu by mi to bylo? I kdybych chtěl tak nějaký znáček o velikosti 1*4cm někde na blatníku nebo v masce tomu nepomůže. To mi naopak právě případne, že každé kolo v jiné křiklavé barvě, či půlka auta polepená stickerem na sebe pozornost strhuje stokrát víc nemyslíš?
Taktéž mne překvapuje, že na základě nějakýho znáčku jseš schopen vynést takovýto soud bez toho aniž bys o mne cokoliv věděl. Pro me je moje auto koníček, ne výkladní skříň. Nejezdím už skoro prakticky ani na srazy (letos pouze 2x), o nějakejch soutěžích nemluvě, tak kde bych to ego asi honil?
Nicméně pro me za me, at si kazdej delá se svojim autem co chce :-) Jenom jsem si dovolil říci, že tohle neuznávám, stejně tak jako někdo jinej neuznává sníženej podvozek.
:-)
13. 10. 2012 21:38
Re: Růžová kola a polep
I když teda se mi nelíbí ani jedno a seriový golf by byl daleko lepší.
13. 10. 2012 21:38
Re: Růžová kola a polep
Mluvil jsem spíš o oktávce ,co se týče těch kol, ale touran jako takový mi přišel nalaďený velmi dobře už v základu.

Dle tvé argumentace naprosto nechápu proč ti vadí každé kolo jinak barevné a nebo polepené stickerkama. Celé to máš postavené na tom, že se ti to líbí a nebo nelíbí. Stickerky atd. mají aspoň trochu fantazie a hravosti.

Toto [odkaz] podle mě dává tisickrát větší smysl než slepé lepení nějakých znáčků absolutně nesouvisejících s autem a jsou tak jen maštěním ega, protože jsi si koupil nudné MPV v naftě, které nikoho nezajímá a tak potřebuješ aby bylo trochu vidět a někdo se za tím i otočil.

Avatar - white label
13. 10. 2012 20:55
Re: Růžová kola a polep
Samozřejmě je to tvoje věc i tvoje vizitka a já k tomu napsal svůj subjektivní pohled, aniž bych předpokládal, že s ním budeš souhlasit.
Nerozebírám tvou osobnost, názor na nápisy, které na auto nepatří (nemají s ním přímou spojitost) mám takový obecně, jestli jsi to ty, nebo někdo můj známý apod. je jedno.
Taky neříkám, že je to tak zásadní věc, abych si k vůli tomu myslel, že jsi bezcharakterní apod.
Prostě z mého pohledu v tom obecně vidím něco dětinského, viz má předchozí reakce...