Toyota Corolla Cross míří do Evropy. Praktický crossover vsadí výhradně na hybrid
Nabídku kompaktního modelu Corolla rozšiřuje crossover. Mimo Evropu se Toyota Corolla Cross už prodává, na starý kontinent zamíří v roce 2022.
Toyota věří, že segment kompaktních crossoverů je natolik široký a oblíbený, že v něm dokáže zaujmout dvěma modely. Sportovně střižené C-HR tak nově doplní prakticky orientovaná Corolla Cross. Nový člen slavné kompaktní rodiny se však od svých sourozenců zásadně liší.
Nejde přitom jen o zvýšenou stavbu crossoveru, Corolla Cross se od ostatních karosářských variant liší i svým vzezřením. Příď vsadila na vyceněnou masku, záď je jednoduše tvořená, bez zbytečných kudrlinek. S délkou 4.460 mm přesně zapadá do kategorie crossoverů segmentu C, rozvor 2.640 mm pak odpovídá současné Corolle hatchback. Velikostně tak vyplňuje mezeru mezi Yarisem Cross a RAV4. Zatímco C-HR má lákat na styl hlavně bezdětné, Corolla Cross cílí na rodiny s vyrůstajícími dětmi.
Zásadní odlišnou je přitom také interiér. Corolla Cross je prezentuje s novým digitálním přístrojovým štítem, s úhlopříčkou 12,3", který má nový hardware i software. Nový je ostatně také multimediální systém, využívající 10,5" displej na vrchu středového panelu.
Technický základ v podobě platformy TNGA verze GA-C pro kompaktní vozy je pak sice totožný s Corollou, což ostatně naznačuje název novinky, Corolla Cross však jako první sériový model značky nabídne novou generaci hybridního ústrojí.
Již pátá generace hybridu Toyoty opět znamená rozsáhlá vylepšení. Lithium-iontové baterie s kapacitou 4,08 Ah jsou výkonnější než dosud a také o 40 % lehčí. Nechybí ani účinnější převodovka díky snížení vnitřního tření. Výsledkem úprav má být nejen vyšší výkon (o 8 %), ale také lineárnější chování při akceleraci.
Základem ústrojí je dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 126 kW, který spolupracuje s elektromotorem o výkonu 83 kW. Dohromady pak tento hybridní systém dává 146 kW.
To ale mluvíme o předokolce. K dispozici bude i provedení s pohonem všech kol. I to poskytne kombinovaný výkon 146 kW, v tomto případě se o něj však stará dvoulitr se 112 kW, přední elektromotor s 83 kW a dodatečný zadní elektromotor s 30 kW.
Na evropských trzích Toyota počítá u Corolly Cross výhradně s tímto hybridním ústrojím. To jinde ve světě je vůz nabízen také s osmnáctistovkovým hybridem nebo s konvenčními zážehovými čtyřválci.
Jestliže jinde ve světě se Toyota Corolla Cross už prodává, a to již od loňského roku, v Evropě si na vůz ještě počkáme. S dodávkami na starý kontinent se počítá až na podzim 2022.