Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Corolla Cross míří do Evropy. Praktický crossover vsadí výhradně na hybrid

David Bureš
Diskuze (28)

Nabídku kompaktního modelu Corolla rozšiřuje crossover. Mimo Evropu se Toyota Corolla Cross už prodává, na starý kontinent zamíří v roce 2022.

Toyota věří, že segment kompaktních crossoverů je natolik široký a oblíbený, že v něm dokáže zaujmout dvěma modely. Sportovně střižené C-HR tak nově doplní prakticky orientovaná Corolla Cross. Nový člen slavné kompaktní rodiny se však od svých sourozenců zásadně liší.

Nejde přitom jen o zvýšenou stavbu crossoveru, Corolla Cross se od ostatních karosářských variant liší i svým vzezřením. Příď vsadila na vyceněnou masku, záď je jednoduše tvořená, bez zbytečných kudrlinek. S délkou 4.460 mm přesně zapadá do kategorie crossoverů segmentu C, rozvor 2.640 mm pak odpovídá současné Corolle hatchback. Velikostně tak vyplňuje mezeru mezi Yarisem Cross a RAV4. Zatímco C-HR má lákat na styl hlavně bezdětné, Corolla Cross cílí na rodiny s vyrůstajícími dětmi.

Zásadní odlišnou je přitom také interiér. Corolla Cross je prezentuje s novým digitálním přístrojovým štítem, s úhlopříčkou 12,3", který má nový hardware i software. Nový je ostatně také multimediální systém, využívající 10,5" displej na vrchu středového panelu.

Technický základ v podobě platformy TNGA verze GA-C pro kompaktní vozy je pak sice totožný s Corollou, což ostatně naznačuje název novinky, Corolla Cross však jako první sériový model značky nabídne novou generaci hybridního ústrojí.

Již pátá generace hybridu Toyoty opět znamená rozsáhlá vylepšení. Lithium-iontové baterie s kapacitou 4,08 Ah jsou výkonnější než dosud a také o 40 % lehčí. Nechybí ani účinnější převodovka díky snížení vnitřního tření. Výsledkem úprav má být nejen vyšší výkon (o 8 %), ale také lineárnější chování při akceleraci.

Základem ústrojí je dvoulitrový zážehový čtyřválec o výkonu 126 kW, který spolupracuje s elektromotorem o výkonu 83 kW. Dohromady pak tento hybridní systém dává 146 kW.

To ale mluvíme o předokolce. K dispozici bude i provedení s pohonem všech kol. I to poskytne kombinovaný výkon 146 kW, v tomto případě se o něj však stará dvoulitr se 112 kW, přední elektromotor s 83 kW a dodatečný zadní elektromotor s 30 kW.

Na evropských trzích Toyota počítá u Corolly Cross výhradně s tímto hybridním ústrojím. To jinde ve světě je vůz nabízen také s osmnáctistovkovým hybridem nebo s konvenčními zážehovými čtyřválci.

Jestliže jinde ve světě se Toyota Corolla Cross už prodává, a to již od loňského roku, v Evropě si na vůz ještě počkáme. S dodávkami na starý kontinent se počítá až na podzim 2022.

David Bureš
Diskuze (28)
Avatar - Mikesus
4. 12. 2021 15:50
Re: Cena bude vysoká
já tedy vidím dvoulitr v TS od 737tis ve výbavě comfort.
https://pdf.sites.toyota.cz/…olla_ts_2020.pdf
Avatar - Brmbalik
3. 12. 2021 18:02
Re: Re: Dalsi...
O nakladovy hrane pisu poprvy, chtelo by to trenovat pamatovaka...
Avatar - Swordfish76
3. 12. 2021 15:45
Cena bude vysoká
Což o to, auto je to pěkné, velikostně postačující, klidně bych ho vyměnil za současnou Corollu TS GR Sport, ale jestli bude k dispozici jen dvolitrový hybrid, tak to bude začínat někde dost nad 800 tisíc Kč. Současná corolla touring sports s 2.0 hybridem začíná na 802.000 Kč a to už je akční cena! Corolla Cross je crossover odvozený od Corolly a ty bývají o minimálně 30-50 tisíc dražší, než výchozí modely. Takže to už bude dost blízko větší RAV4 2.5 hybrid a myslím, že velká část lidí radši vezme tu RAVku.
Avatar - SKAY
3. 12. 2021 09:58
Re: Design
Stejně jako za chr technika stejná jiná kastle.chr stylová todle jako normální SUV.
3. 12. 2021 09:45
Re: Design
Mě se to docela líbí a taky mi přide designově zdařilejší než RAVka. Jde jen o to za jaký peníze to bude, když je to jen hybrid ;-)