Nová Toyota Corolla se představuje jako sedan. V Evropě poprvé nabídne hybrid
Japonská automobilka Toyota letos mezigeneračně obměňuje svůj nejžádanější model, Corollu. Nejprve byla představena ve formě hatchbacku a kombíku, které v Evropě už opět neponesou označení Auris, nyní následuje sedan. Představen byl na právě probíhajícím autosalonu v čínském Kantonu.
Jestliže se obecně očekávalo, že sedan převezme designové řešení ostatních karosářských variant, realita je trochu jiná. Třetí představená karosářská verze totiž odhaluje jinak řešenou příď, světlomety sice zůstávají velice úzké, nemají ale jakýsi zub jako kombík a hatchback. Výraznější odlišení proti bratrům bylo pro Toyotu cílem. Jak auto vypadá, si můžete prohlédnout i na přiloženém videu:
V tomto případě tedy mluvíme o evropské variantě. Corolla sedan jakožto globální model se totiž bude v různých koutech lehce odlišovat. Třeba v Americe dostane zcela jinou příď, právě s vykousnutými světlomety, ale jinak řešenou maskou. Odlišné jsou také koncové svítilny. V Číně pak budou nabízeny obě varianty, pod označením Levin a Corolla. Tuto specifikaci pak prezentuje následující video:
Naopak interiér sedan sdílí s dalšími karosářskými variantami. To znamená osmipalcovou obrazovku multimediálního systému na vrchu středového panelu nebo pečlivý výběr materiálů. Rozvor pak činí 2.700 mm stejně jako u kombi Corolla Sports Tourer, což má zajistit dostatek prostoru pro cestující na zadních sedadlech.
Shodná je také modulární platforma TNGA, zajišťující lepší jízdní vlastnosti než kdy dříve. Tomu pomáhá snížené těžiště automobilu, o 60 % zvýšená tuhost karoserie nebo standardně dodávané víceprvkové zavěšení vzadu.
S platformou souvisejí také nejnovější bezpečnostní asistenty. Standardem má být balíček Toyota Safety Sense zahrnující brzdový asistent s detekcí chodců (za dne i v noci, cyklistů jen za denního světla), adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruzích, sledování dopravního značení nebo automatické přepínání tlumených a dálkových světel.
Co se týče nabídky motorů, tak na evropských trzích se počítá se dvěma. Základem bude benzinová jedna šestka o výkonu 97 kW, dostupná se šestistupňovým manuálem nebo převodovkou CVT.
Druhou možností je pak hybrid využívající atmosférickou osmnáctistovku o výkonu 97 kW. Ten je dostupný také pro sedan a kombík, v nichž jsou doplněny o hybrid využívající dvoulitr a přeplňovanou dvanáctistovku. S turbodieselem se nepočítá, Toyota se jich v osobních vozech postupně zbavuje.
Toyota Corolla se v evropské specifikaci i nadále bude vyrábět v Turecku. Do prodeje vstoupí během prvního čtvrtletí roku 2019.