Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota vzala GT86 a udělala z ní targu s hybridním pohonem. Moc se to nepovedlo...

David Bureš
Diskuze (10)
O otevřené verzi kupé Toyoty GT86 se hovoří už delší dobu. Kabrio zůstalo ve formě konceptu, nyní Toyota zkoumá zájem o targu.

Tokijský autosalon je v lecčems specifický. Domácí automobilky na něm vždy představují odvážné kreace, které by při prezentaci v Evropě působily podivně nebo dokonce šílené. Takové vozy uvidíme i na letošním ročníku této autoshow, konkrétně Toyota se pochlubí konceptem GR HV Sports.

Z rozsáhle přepracované přídě s diodovými světlomety to možná nepoznáte, jakmile ale koncept spatříte zezadu, najednou přes mnohé úpravy poznáte, že jeho základem je i u nás dobře známé kupé GT86. Přední partie byly pozměněny po vzoru závodního speciálu TS050 Hybrid, který je nasazován v sérii World Endurance Championship (WEC). Stejným vozem se inspiroval také zadní difusor.

Pravdou je, že design GT86 není nijak výrazný a mnozí ho považují za mdlý, tahle kreace má ale do krásy také daleko. Výrazná záď s minimalistickými koncovými světly ještě zaujme, přední partie ale působí podivně a nepříliš esteticky. Nebo máte snad jiný názor?

Přepracovaný design 4.395 mm dlouhého sporťáku lakovaného matnou černou barvou ale není jedinou provedenou změnou, z výchozího kupé se totiž stala targa. Že by Toyota nakonec přece jen chystala GT86 s otevřenou karoserií? Na sériovou výrobu konceptu FT-86 Open z roku 2013 nakonec nedošlo, kabriolet by si podle výrobce nenašel dostatek zájemců. Třeba by je ale zaujala targa...

Zajímavostí je i technika v útrobách. Toyota GR HV Sports je totiž hybridem! O tomto ústrojí se v souvislosti s GT86 mluví stále častěji, a tak si automobilka možná už připravuje půdu pro takovou verzi. Bližší informace neznáme, pouze víme, že je inspirované technikou v TS050 Hybrid a že baterie konstruktéři umístili do středu automobilu pro snížení těžiště a zachování sportovních jízdních vlastností.

Specialitou je pak řazení, kvůli hybridnímu pohonu GR HV Sports využívá automatickou převodovku. Kvůli zachování sportovního charakteru je však zachována možnost manuálního řazení, nikoliv však pomocí obvyklých páček pod volantem, ale pomocí voliče s „háčkovou“ kulisou jako u manuálních převodovek. K dispozici je celkem šest stupňů.

Toyota GR HV Sports se světu oficiálně představí 25. října, kdy letošní ročník tokijského autosalonu startuje. A kdybyste čirou náhodou do Tokia měli cestu, vězte, že autoshow se na výstavišti Tokyo Big Site koná do 5. listopadu.

David Bureš
Diskuze (10)
6. 10. 2017 21:42
Re: Tak třeba
Mne se to libi a targu samotnou bych klidne vynechal
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2017 20:58
Re: Tak třeba
Já vim = hybridnim Aurisem jezdim skoro denně :-)
Avatar - Uživatel_5340709
6. 10. 2017 20:58
Re: Tak třeba
GT 86 hybrid bude asi lepší, ale to je to co se snažím říci, takový CT 200h i když není trhač silnice, je vyvážený a je s ním zábava, co samé s hondou, který jde ještě dál.
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2017 20:56
Re: Tak třeba
Lexus CT200h je Auris hybrid s líp uloženym motorem a tak..

Tohle bude nová generace hybridů = s vyššim výkonem sportovně laděný = to by v GT86 nemuselo bejt špatný
Avatar - Uživatel_5340709
6. 10. 2017 20:51
Re: Tak třeba
Šak máš tu lexus ct200h, nebo hondu.