TEST Toyota Land Cruiser Sport 3,0 D-4D (150 kW) – Konečně Motor
Land Cruiser je léta hvězdou celé modelové palety Toyoty a aktuální provedení na tom není hůře – příznivé testy pravidelně doplňují povzbudivé prodejní statistiky.
Oblíbený třílitrový turbodiesel ale nabízel až donedávna jen 127 kW a 410 Nm. Aktuální nabídka sice základní hodnoty zatraktivnila na 140 kW a 420 Nm, dovozce ale paralelně nabízí ještě dopovanou verzi. A ta teď stojí před námi.
Dvě tuny vážící offroad se navenek nijak nezměnil, vylepšení pod kapotou se nevystavuje na odiv ani tím nejdrobnějším chlubícím nápisem. Pohled do technických údajů prozrazuje maximální výkon 150 kW při 3100 otáčkách a točivý moment zvýšený o poctivých 100 Nm na 510 Nm. Jeho maximum je přitom k dispozici mezi 1600-2800 otáčkami, což řidič ocení při prvním kontaktu s plynovým pedálem.
Motor zřetelně táhne už od nízkých otáček a akcelerace i ve vyšších rychlostech je podstatně svižnější. Příznivý pocit sráží jen pětistupňová automatická převodovka, která skvělému motoru trochu otupuje sebevědomí.
TEST Toyota Land Cruiser 3,0 D-4D – Král muld (02/2010)
DVOJTEST Toyota Land Cruiser 3,0 D-4D Lux vs. Premium – Bratři v triku (5/2010)
TEST Toyota Land Cruiser V8 4,5 D-4D – V osmi na vrchol (4/2009)
Mohutný čtyřválec má energie na rozdávání, zejména při studených startech při teplotách kolem nuly ale o sobě rád dává vědět zřetelným zvukem, který nepřipouští pochyby o používaném palivu.
Tady ovšem výhrady končí – evidentní síla motoru je dobře zužitkovatelná v silničním provozu i v těžkém terénu a s výkonovou rezervou se i lépe hospodaří. Výsledkem je pouze osmilitrová průměrná spotřeba při stokilometrové rychlosti a jen o litr vyšší při dálničním limitu. Nádrž o objemu 87 litrů tak znamená teoretický dojezd slušných 960 km po dálnici.
suv toyota testy Vysoký a těžký vůz je přitom stále skvěle využitelný i v těžkém terénu – v rozhledu pomáhají kamery okolo vozu, průchodnost zvyšuje redukční převodovka, pomocníci pro jízdu ve svahu, přepínač režimů pro různé povrchy či uzávěrky mezinápravového a zadního diferenciálu.
Přidáme-li k tomu bohatou základní výbavu a například elektricky výklopnou dvojici sedadel ve třetí řadě, můžeme mluvit o skutečně dospělém a všestranně využitelném offroadu.
Pohled do ceníku mluví jasně: nabízený akční model Sport Lux Navi je k dispozici za 1.484.900,- Kč, srovnatelný standardní pětimístný model se stejnou výbavou pak o 20.000 Kč méně. Vzhledem ke kvalitám vozu pak příplatek považujeme za opodstatněný…
JAKE.AUTO.CZ TOYOTA LAND CRUISER (přehled testů a dalších článků)
Plusy
- Výkon a pružnost motoru
- Spotřeba
- Výbava
- Pohodlí
- Schopnosti v terénu
- Vnitřní prostor
Minusy
- Reakce převodovky
- Hluk motoru
- Grafika navigace
První cena vozu | 1.064.900,- (3.0 D-4D 127 kW MT Terra) |
První cena vozu s testovanou motorizací | 1.484.900,- (3.0 D-4D 150 kW AT Lux Navi) |
Základní cena testovaného vozu | 1.484.900,- (3.0 D-4D 150 kW AT Lux Navi) |
Cena testovaného vozu vč. příplatků | 1.511.900,- (3.0 D-4D 150 kW AT Lux Navi) |