Toyota odhaluje detaily Yarisu GRMN. Japonský hot hatch na 100 km/h zrychlí za 6,7 s
Toyota se letos po letech vrátila do světového šampionátu v rallye a své působení na rallye scéně podpoří i silničním autem, hot hatchem Yaris GRMN. Po jeho oficiálním odhalení na ženevském autosalonu se výrobce už pomalu připravuje na zahájení jeho prodeje. Čekání na novinku zkracuje odhalením i některých jejích detailů.
Už při premiéře automobilka odhalila, že o pohon novinky se postará agregát, který je v segmentu malých hot hatchů opravdu netradiční. Pod kapotou totiž bude pracovat zážehový čtyřválec o objemu 1,8 litru, který bude přeplňován mechanickým kompresorem. Proti Fordu Fiesta ST s přeplňovaným litrovým tříválcem docela změna, že? Agregát Yarisu GRMN bude naladěn na více než 210 koní (154 kW), což mu umožní zrychlit z 0-100 km/h za pouhé 6,7 sekundy. Což je mimochodem stejný čas, jaký Ford uvádí i nové Fiesty ST. A osmnáctistovka nabídne i parádní chraplavý hlas, jak se můžete přesvědčit z přiloženého videa.
Motor bude spolupracovat s šestistupňovou manuální převodovkou. O ideální přenos síly na silnici se přitom postará samosvorný diferenciál typu Torsen, zatímco zkrocení této síly budou mít na starosti brzdy s děrovanými kotouči a čtyřpístkovými třmeny. Samotný podvozek bude kvůli sportovnímu charakteru řádně zesílen, počítá se s dodatečnými výztuhami včetně tyče mezi uložením tlumicích a pružicích vzpěr na přední nápravě. Tlumiče budou pocházet od renomované německé firmy Sachs, kvůli snížení náklonů karoserie se počítá i s novými stabilizátory.
Yaris GRMN se od výchozích variant odliší také svým vzhledem. V dnešní době neobvykle bude nabídnut s třídveřovou karoserií, špionážní snímky ale dokazují i příchod pětidveřové varianty, která přece jen bude žádanější. Sportovnější výraz pak vozu dodají upravené nárazníky, výrazný střešní spoiler na zádi nebo centrálně umístěná koncovka výfuku. Kola budou 17palcová a dodá je BBS.
Úpravou projde také interiér. Sportovní sedadla pocházejí od firmy Toyota Boshoku, divize zaměřené na komponenty, která slibuje nejlepší držení těla a oporu v dané kategorii. Malý volant pak budou dobře znát majitelé GT86, je převzat právě z tohoto sportovního kupé. Změní se i budíky, zatímco pedály budou hliníkové.
Na Toyotu Yaris GRMN si však zatím ještě počkáme, v době premiéry automobilka uvedla, že na trhu se objeví na začátku roku 2018. Na tom se nic nemění, třeba ve Velké Británii ale bude možné auto objednávat už od letošního léta.