Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota přebrala BMW titul nejcennější automobilové značky

Toyota přebrala BMW titul nejcennější automobilové značky Zdroj: acz

Toyota přebrala BMW titul nejcennější automobilové značky

Dlouholeté přetahování BMW a Toyoty o titul nejhodnotnější automobilové značky vyznělo letos lépe pro Japonce. V první stovce se objevily ještě čtyři další automobilky včetně Mercedesu, poslední z německé velké trojky Audi se do Top 100 nedostalo.

Žebříček nejhodnotnějších značek BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands sestavuje každoročně společnost Millward Brown, zabývající se průzkumem trhu a podle jejích analýz má letos ze všech automobilových značek nejvyšší hodnotu Toyota, které se tak vrací titul z let 2006-2009 a z roku 2011. Toyota letos posílila o 12 % na 24,5 miliard dolarů a patří jí 23. místo celkově. Došlo k tomu prý díky posílení pozice na trhu hybridních automobilů.

BMW, které se na špici objevilo kromě loňska i v roce 2010, meziročně ztratilo dvě procenta a jeho hodnota klesla na 24 miliard dolarů (24. místo celkově), což je zapříčiněno malým počtem uvedení nových modelů ve srovnání s předchozími roky.

Bronz letos bere Mercedes-Benz, jehož hodnota posílila o 11 % na 18 miliard dolarů a patří mu 43. místo celkově. Čtvrté místo patří Hondě, která meziročně ztratila 2 %, je na 71. pozici s hodnotou 12,4 miliardy dolarů. Páté místo s 10,2 miliardami dolarů drží Nissan, jenž posílil o 3 % a patří mu 86. místo celkově. Poslední automobilkou v první stovce je Volkswagen, jenž ji uzavírá s hodnotou značky 8,8 miliard dolarů. Jeho hodnota se zvýšila také o 3 %.

V první desítce automobilových značek je ještě Ford, Audi, Hyundai a Lexus. Na špici žebříčku se mimochodem už třetím rokem drží Apple, následované Googlem a IBM.

ZnačkaHodnota (mld $)Pozice v Top 100Změna oproti 2012 (%)
1. Toyota24,52312
2. BMW2424-2
3. Mercedes184311
4. Honda12,471-2
5. Nissan10,2863
6. VW8,81003
7. Ford7,6-8
8. Audi5,5-18
9. Hyundai4-11
10. Lexus3,5-2