Toyota přebrala BMW titul nejcennější automobilové značky
Žebříček nejhodnotnějších značek BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands sestavuje každoročně společnost Millward Brown, zabývající se průzkumem trhu a podle jejích analýz má letos ze všech automobilových značek nejvyšší hodnotu Toyota, které se tak vrací titul z let 2006-2009 a z roku 2011. Toyota letos posílila o 12 % na 24,5 miliard dolarů a patří jí 23. místo celkově. Došlo k tomu prý díky posílení pozice na trhu hybridních automobilů.
BMW, které se na špici objevilo kromě loňska i v roce 2010, meziročně ztratilo dvě procenta a jeho hodnota klesla na 24 miliard dolarů (24. místo celkově), což je zapříčiněno malým počtem uvedení nových modelů ve srovnání s předchozími roky.
Bronz letos bere Mercedes-Benz, jehož hodnota posílila o 11 % na 18 miliard dolarů a patří mu 43. místo celkově. Čtvrté místo patří Hondě, která meziročně ztratila 2 %, je na 71. pozici s hodnotou 12,4 miliardy dolarů. Páté místo s 10,2 miliardami dolarů drží Nissan, jenž posílil o 3 % a patří mu 86. místo celkově. Poslední automobilkou v první stovce je Volkswagen, jenž ji uzavírá s hodnotou značky 8,8 miliard dolarů. Jeho hodnota se zvýšila také o 3 %.
V první desítce automobilových značek je ještě Ford, Audi, Hyundai a Lexus. Na špici žebříčku se mimochodem už třetím rokem drží Apple, následované Googlem a IBM.
Značka | Hodnota (mld $) | Pozice v Top 100 | Změna oproti 2012 (%) |
1. Toyota | 24,5 | 23 | 12 |
2. BMW | 24 | 24 | -2 |
3. Mercedes | 18 | 43 | 11 |
4. Honda | 12,4 | 71 | -2 |
5. Nissan | 10,2 | 86 | 3 |
6. VW | 8,8 | 100 | 3 |
7. Ford | 7,6 | - | 8 |
8. Audi | 5,5 | - | 18 |
9. Hyundai | 4 | - | 11 |
10. Lexus | 3,5 | - | 2 |