Toyota Project Portal a konvenční tahač s návěsem soutěží ve zrychlení
Toyota představila Project Portal na jaře letošního roku jako plně funkční prototyp sedlového tahače, k jehož pohonu slouží systém, který využívá palivových článků a jeho základem je podvozek s kabinou modelové řady T660 značky Kenworth.
Při odhalení vozidla bylo uvedeno, že k jeho pohonu slouží systém, jehož součástí jsou palivové články ze dvou vozů Toyota Mirai, které doplňuje baterie s kapacitou 12 kWh.
Pohonný systém, který má být výsledkem vlastního vývoje japonské automobilky a partnerů, podílejících se na projektu, disponuje výkonem 493 kW (670 k) a točivým momentem 1796 N.m.
Toyota Project Portal si poradí s hmotností do 36 tun a dojezd se pohybuje okolo 320 km, což má být dostačující pro provoz, v němž se má vozidlo při testovacím provozu pohybovat.
Toyota Project Portal má být od letošního podzimu nasazen do provozu v přístavu v Los Angeles. Data získaná z jeho provozu pak mají posloužit k ověření současných předpokladů o přednostech nákladních vozidel s palivovými články a zároveň pro další vývoj.
Schopnosti tahače pak odhaluje i krátké video, v němž je srovnáno zrychlení s tahačem, k jehož pohonu slouží klasický dieselový motor. Podle dostupných informací táhnou obě vozidla návěsu o hmotnosti 15 tun.