Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Trolejbusy se do Prahy nevrátí, dopravní podnik však počítá s elektrobusy

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 25. 8. 2016
9
Trolejbusy v Praze dojezdily na začátku 70. let, kdy byly nahrazeny autobusy. Pražský dopravní podnik rozhodně nepočítá s jejich návratem.

Pražský dopravní podnik (DPP) neplánuje obnovu trolejbusů v klasické podobě. ČTK to řekl technický ředitel a člen představenstva firmy Jan Šurovský. DPP počítá pouze s elektrobusy, které budou poháněny bateriemi. V hlavním městě vyjel první trolejbus před 80 lety, přesně 9. srpna 1936. První linka vyjela od tramvajové vozovny Střešovice a trolejbusy jezdily v Praze přes 30 let. Poslední vyrazil od vinohradské Orionky v neděli 15. října 1972.

"S klasickými trolejbusy nepočítáme. Elektrobusy ale DPP testuje již několik let. Jedná se ale o vozy, které jsou poháněny především z baterií, a pouze částečně prostřednictvím sběračů a trolejí," řekl Šurovský.

DPP má dvě dobíjecí stanice pro elektrobusy, které pracují s nabíjením prostřednictvím troleje. Jedna z nich je u stanice Želivského a druhá ve vozovně Střešovice.

Plán na zavedení trolejbusů v Praze poprvé zazněl v roce 1927, kdy o něm promluvil tehdejší předseda správní rady Elektrických podniků Eustach Mölzer. Mezi prvními vozy byly v 30. letech trolejbusy Škoda 1Tr, Tatra T-86 a Praga TOT. V provozu se nejvíce prosadily pragovky. Před druhou světovou válkou byly v Praze dvě linky, ta druhá vedla do Jinonic.

Nejvyužívanější byly trolejbusy v 50. a 60. letech minulého století. Tehdy bylo v hlavním městě na 59 kilometrů tras, na kterých jezdilo celkem 11 linek. V 60. letech 123 trolejbusů přepravilo více než 48 milionů cestujících ročně.

Trolejbusy v Praze dojezdily na začátku 70. let, kdy byly nahrazeny autobusy. A to i přesto, že trolejbusy na rozdíl od nich zvládly vyjet příkré kopce, kam se běžný autobus těžko dostával.

Elektrickými autobusy dnes mohou jezdit cestující v 15 českých městech, např. v Brně, Pardubicích, Plzni, Českých Budějovicích, Zlíně či Ostravě.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Plautus
raději bych si přečetl....
Plautus
| 27. 8. 2016
Sú, ale boli by viac a iné/ďalšie úseky. Lebo ako asi dobre vieš, tak vačšinou úseky, ktoré obsluhuje električka, neobsluhuje trolejbus a naopak...a samozrejme nevyužívajú rovnaké "dráty".
Avatar - Plautus
Pražáci majú asi radšej smradľavú naftu...
Plautus
| 27. 8. 2016
Nie, Pražáci majú metro...
raději bych si přečetl....
T.E.S.L.A už na ACZ serie
| 27. 8. 2016
A ony už nie sú zadrátované?
Pražáci majú asi radšej smradľavú naftu...
jozephko
| 26. 8. 2016
Logika hovorí, že čím väčšie mesto, tým tam zvykne byť väčšie zastúpenie električiek /tramvají/ a trolejbusov v hromadnej doprave. Ale Pražáci majú asi radšej smrad z dieslových autobusov...
Avatar - beibej
raději bych si přečetl....
beibej
| 26. 8. 2016
A u tramvají to nevadí?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku