Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Trump si opravdu posvítí na přísné limity emisí. Ale až příští rok

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Vláda amerického prezidenta Donalda Trumpa přezkoumá přísné normy spotřeby automobilů, jimiž v samém závěru svého působení popudila předešlá administrativa Baracka Obamy americké automobilky.

O osudu této regulace se rozhodne do dubna 2018, sdělil federální Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA). Rozhodnutí Trumpovy vlády je velkým vítězstvím pro domácí automobilový průmysl, od něhož chce republikánský prezident na oplátku zvýšení domácí produkce a zaměstnanosti.

EPA oznámila, že zahájí prověrku pravidel, které Obamova vláda v lednu závazně určila pro období 2022-2025, a posoudí, zda jsou uskutečnitelná. Obamova vláda postupně zpřísňovala celkové normy spotřeby pohonných hmot v zájmu omezení emisí skleníkových plynů, to ale znamenalo vyšší náklady pro automobilky a pro zákazníky.

Americké automobilky Trumpa od jeho listopadového zvolení žádaly, aby lednové rozhodnutí Obamovy EPA zvrátil. Argumentovaly tím, že zpřísněné normy jsou pro ně příliš nákladné a budou stát množství pracovních míst. Poukazovaly také na to, že menší úsporné vozy nejdou v USA v situaci levného benzinu na odbyt, takže jejich vývoj a výroba jen kvůli splnění celkové kvóty spotřeby jsou neefektivní.

Prezident Trump má oznámit rozhodnutí své administrativy na pozdější akci na předměstí Detroitu. Zúčastní se jí manažeři a zaměstnanci místních automobilek General Motors, Ford Motor a Fiat Chrysler Automobiles.

Představitelé automobilek vyjadřovali od Trumpova zvolení naděje na to, že nová vláda bude svou politikou vycházet vstříc domácím výrobcům, aby je odradila od přesouvání produkce do zahraničí. Dnešní krok Trumpovy vlády naopak kritizují opoziční demokraté a ekologické organizace.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Avatar - Magister
16. 3. 2017 11:19
Palec nahoru pro Trumpa
Jinak podstatně lepší článek u konkurence na Autoforu:

[odkaz]

Jde o nadějnou vyhlídku pro milovníky aut.
16. 3. 2017 11:01
asi by bylo dobry upresnit o jaky emise se jedna
ja vsadim boty, ze se nejedna o ty skutecne emise, tedy zejmena PM a NOx, ktere jestli se budou benit, tak zprisnovat.
takze se bude jednat o CO2, ktere ve skutecnosti zadnymi emisemi nejsou.
a vzhledem k pokroku v oblasti hybridu a elektromobilu, bych snizovani skutecnych CO2 nechal volnej prubeh