Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
TVR auta vyrábět nebude

TVR auta vyrábět nebude Zdroj: acz

TVR auta vyrábět nebude

Restart výroby sportovních automobilů značky TVR je odložen na neurčito. Místo vozů ponesu toto jméno větrné turbíny.

Majitel TVR, ruský podnikatel Nikolaj Smolenskij, v rozhovoru pro britský magazín Autocar uvedl, že se vzdává naděje, že někdy znovu zahájí výrobu sportovních vozů. Podle něj není v současnosti vhodná doba na návrat vozů TVR, protože požadavky zákazníků spolu s náklady na vývoj moderního konkurenceschopného modelu jsou příliš vysoké, aby byl projekt životaschopný.

Nikolaj Smolenskij údajně hodlá využít zkratku TVR jako jméno pro svůj nový podnik, který se má zabývat stavbou větrných turbín.

Původně měl přitom současný majitel s TVR zcela jiné plány a v loňském roce ohlásil návrat slavné značky mezi výrobce automobilů. Společnost se dokonce přestěhovala z britského Blackpoolu do Vídně.

Ve druhé polovině loňského roku společnost nabízela přestavbu stávajících aut s plnou tovární zárukou a stavbu nového vozu podle individuálních přání.

Zájemci o nově vyrobené TVR měli mít možnost objednávat modely Sagaris, Tuscan, Tuscan MK II, Cerbera, Chimaera a Griffith. Ty měl pohánět 6,2litrový vidlicový osmiválec z dílny General Motors s 318 kW a 569 Nm, kombinovaný s pětistupňovou převodovkou.

Kromě toho se pracovalo na vývoji zcela nových modelů. Smolenskij uvedl, že byly postaveny celkem tři automobily. Prvním byl Tuscan Mk II s motorem LS3 z Corvetty o výkonu 294 kW, druhým byla Cerbera vybavená osmiválcovým turbodieselem BMW a třetím byl GT350 s elektromotorem o výkonu 100 kW.

Všechny tři vozy byly plně funkční a výsledky jejich testů byly dobré, ale zároveň zde byly velmi vysoké náklady na jejich výrobu. V případě zahájení produkce by se jejich ceny pohybovaly v rozmezí 100.000 až 200.000 britských liber (zhruba 3,2 až 6,5 milionu Kč), což je na TVR příliš vysoká částka.

V jedné etapě pokusů o znovuoživení TVR měl Smolenskij se svým týmem blízko k dohodě s Caterham Cars ohledně zajištění výroby, ale nebylo jisté, že by se nové vozy prodávaly se ziskem.

V současnosti je tedy návrat produkce nových TVR v nedohlednu, i když sám Nikolaj Smolenskij je stále otevřen návrhům na oživení výroby, ale aby se do takového projektu pustil musí mít zajištěnu jeho návratnost.

Servis stávajících TVR a dodávky specifických náhradních dílů v současnosti zajišťuje několik společností ve Velké Británii. Jednou z nich je například TVR Power z Longfordu v Coventry, která nabízí kompletní servis i modernizace vozů z Blackpoolu.