Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TVR auta vyrábět nebude

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Restart výroby sportovních automobilů značky TVR je odložen na neurčito. Místo vozů ponesu toto jméno větrné turbíny.

Majitel TVR, ruský podnikatel Nikolaj Smolenskij, v rozhovoru pro britský magazín Autocar uvedl, že se vzdává naděje, že někdy znovu zahájí výrobu sportovních vozů. Podle něj není v současnosti vhodná doba na návrat vozů TVR, protože požadavky zákazníků spolu s náklady na vývoj moderního konkurenceschopného modelu jsou příliš vysoké, aby byl projekt životaschopný.

Nikolaj Smolenskij údajně hodlá využít zkratku TVR jako jméno pro svůj nový podnik, který se má zabývat stavbou větrných turbín.

Původně měl přitom současný majitel s TVR zcela jiné plány a v loňském roce ohlásil návrat slavné značky mezi výrobce automobilů. Společnost se dokonce přestěhovala z britského Blackpoolu do Vídně.

Ve druhé polovině loňského roku společnost nabízela přestavbu stávajících aut s plnou tovární zárukou a stavbu nového vozu podle individuálních přání.

Zájemci o nově vyrobené TVR měli mít možnost objednávat modely Sagaris, Tuscan, Tuscan MK II, Cerbera, Chimaera a Griffith. Ty měl pohánět 6,2litrový vidlicový osmiválec z dílny General Motors s 318 kW a 569 Nm, kombinovaný s pětistupňovou převodovkou.

Kromě toho se pracovalo na vývoji zcela nových modelů. Smolenskij uvedl, že byly postaveny celkem tři automobily. Prvním byl Tuscan Mk II s motorem LS3 z Corvetty o výkonu 294 kW, druhým byla Cerbera vybavená osmiválcovým turbodieselem BMW a třetím byl GT350 s elektromotorem o výkonu 100 kW.

Všechny tři vozy byly plně funkční a výsledky jejich testů byly dobré, ale zároveň zde byly velmi vysoké náklady na jejich výrobu. V případě zahájení produkce by se jejich ceny pohybovaly v rozmezí 100.000 až 200.000 britských liber (zhruba 3,2 až 6,5 milionu Kč), což je na TVR příliš vysoká částka.

V jedné etapě pokusů o znovuoživení TVR měl Smolenskij se svým týmem blízko k dohodě s Caterham Cars ohledně zajištění výroby, ale nebylo jisté, že by se nové vozy prodávaly se ziskem.

V současnosti je tedy návrat produkce nových TVR v nedohlednu, i když sám Nikolaj Smolenskij je stále otevřen návrhům na oživení výroby, ale aby se do takového projektu pustil musí mít zajištěnu jeho návratnost.

Servis stávajících TVR a dodávky specifických náhradních dílů v současnosti zajišťuje několik společností ve Velké Británii. Jednou z nich je například TVR Power z Longfordu v Coventry, která nabízí kompletní servis i modernizace vozů z Blackpoolu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
13. 7. 2012 14:38
Re: To je škoda
Tak,tak...zadna skoda.Mel jsem moznost pracovat na dvou TVR-kach a byla to katastrofa.Kvalita zpracovani absolutne zadna,spoustu nedodelku a nevyresenych mist.Auta poskledana ze ctyr znacek dilu.Vazne velka bida.O spolehlivosti se radsi nebavim.Jedinnym plusem je jizda.I kdyz hodne ovlivnena da se rict strachem o sebe sama.Ponevadz verim ze i cyklista by znamenal velke nebezpeci pro ridice,co se tyce nasledku >:D
13. 7. 2012 14:14
Re: To je škoda
Ani já, stejně jako geroc I., nepláču nad případným koncem TVR. To by se člověk nad odchody legend utrápil. :'-( :'-(

MG, Triumph, Matra, Duesenberg, Auburn, Saab nebo motorky Norton, BSA, Matchless ale i auta jako Bugatti nebo Austin mini a mnozí jiní jsou již navěky mrtví a žijí jen jako veteráni.

Bugatti-VW a Mini-BMW nemají s původními automobilkami, kromě koupeného jména, nic společného. No to Mini možná ještě snahu opticky a stylem vypadat podobně jako originál. :-| ;-\

Morálně je třeba reinkarnovaný Fiat 500 u mě víc než nové Mini a to proto, že "staví vilku na vlastní parcele".

A ani nechci puristicky otevírat diskuzi jak moc je dnes třeba Jaguar Jaguarem, Volvo Volvem, Rolls Rollsem a Bentley Bentleyem. Ale alespoň neporušili kontinuitu výroby, když už nebyli schopni dál vyrábět sami.
13. 7. 2012 11:08
Re: To je škoda
Na rozdíl od tebe si myslím, že TVR není žádná škoda. Typický garážový výrobce.
Avatar - Barrichello
13. 7. 2012 10:58
To je škoda
TVR je prostě zančka, která má iamge. Káry nebyly tak doknalé jako u němců, ale mělo to styl, design, výkon.