Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TVR se vrací: Motor V8, design od autora McLarenu F1 a účast v Le Mans

David Bureš
Diskuze (9)
První zákazníci se nového sporťáku od TVR dočkají v druhé půlce roku 2017. O pohon se postará osmiválec původem od Fordu.

Britský výrobce sporťáků TVR chystá pod novým majitelem Lesem Edgarem velkolepý návrat. Sériová výroba bude obnovena za dva roky, už teď však známe mnohé detaily o chystaném dvoumístném sportovním voze.

O pohon nového TVR s interním označením T37 se postará atmosférický vidlicový osmiválec „Coyote“ známý například z Fordu Mustang, který však vyladí firma Cosworth. Britský specialista agregát osadí vlastní řídicí jednotkou, lehčím setrvačníkem nebo suchou skříní. Prototyp jednotky byl již otestován, přičemž při simulacích ukázal "neočekávaně vysoký točivý moment".

TVR nabídne v novém modelu několik výkonových variant V8, které údajně budou naladěny na 450 až 500 koní (331 kW až 368 kW). T37 totiž bude dostupný v několika provedeních – jako silniční vůz, posílený model a jako vůz primárně zaměřený na jízdu po závodních okruzích. Pracuje se i na čistě závodní verzi.

Agregáty budou ručně sestrojovány u společnosti Cosworth, a to za stejných podmínek, jako vznikají jejich motory pro monoposty IndyCar. „Přemýšleli jsme nad zřízením samostatného oddělení pro motory V8 určené pro TVR, nakonec se ale zdálo být účinnější stavět je stejným způsobem jako naše ostatní jednotky,“ říká technický ředitel Cosworthu Bruce Wood.

Původně se zvažovalo použití šestiválce ze starších TVR, ten by ale patrně neprošel současnými emisními normami. Pro V8 původem od Fordu navíc hovořila též větší spolehlivost.

Vedle Cosworthu pracuje na novém TVR také další slavné britské jméno – Gordon Murray, autor McLarenu F1. Murray je v poslední době spojován hlavně s konceptem minivozu T.27 a revolučním výrobním procesem iStream, který má výrazně zjednodušit a zlevnit výrobu aut. TVR T37 bude vyráběno právě podle této myšlenky.

TVR se bude chtít prezentovat také na vytrvalostním závodě v Le Mans. Účast na slavné čtyřiadvacetihodinovce má být důležitou součástí práce firmy. Závodní verze chystaného TVR bude odhalena za dva roky v Le Mans, krátce před zahájením prodeje silničního modelu. Vytrvalostního závodu se pak chce TVR účastnit v roce 2018.

Automobilka TVR v minulosti mnohokrát změnila svého majitele. Současným vlastníkem je miliardář Les Edgar, který vydělal své jmění v oboru počítačů. Edgar vlastní TVR od roku 2013, kdy firmu koupil po ruském podnikateli Nikolaji Smolenském. Zatím poslední TVR (model Sagaris) byl vyroben v roce 2006. Produkce měla být obnovena již letos, v polovině roku ale Edgar pouze oznámil spolupráci s Gordonem Murrayem a firmou Cosworth a uvedl, že výroba nového modelu odstartuje v roce 2017.

David Bureš
Diskuze (9)
Avatar - Barry Lyndon
8. 10. 2015 17:24
Re: návrat legendy
Bodward se vrátí ale opravdu jen jako ta značka - název. A to nalepený na nějaké čínské noname hrůze... A to je bohužel jediná reálná možnost, jak se taková zaniklá malosériová značka může vrátit (pokud to není nějaké megasilná značka do segmentu super/hyper aut, jako třeba Bugatti). Radši by ty tebou zmíněné značky nechal spát než je viděl nalepená na čínských kraksnách...
8. 10. 2015 10:01
Návrat ?
Takovýchto návratů už bylo. Buď mají jepičí život nebo živoří skoro v zapomnění.
Avatar - Barrichello
7. 10. 2015 21:10
Re: TVR
Jo pamatuju že je měli v Kodanský a byl o tom článek i ve Světu Motorů, ale to už je let. 1996 nebo tak nějak, hrozně to letí
Avatar - Barrichello
7. 10. 2015 21:09
Re: návrat legendy
souhlas, velmi pozitivní zpráva :yes: :yes:
Avatar - Cuba66
7. 10. 2015 19:40
TVR
Kdysi se v ČR prodávalo (fa Lenia + Exclusive Cars na Kodaňské) a měl jsem štěstí být u toho a taky si ty auta projet. Ale prodaly se všeho všudy dvě auta, jedna Chimaera a jedna Cerbera.
Ke zpracování - byla to hrůza, palubka sice potažená kůží a kolem budíků dřevo, ale občas to nevyšlo a vykouknul na váš šroubek právě v tom dřevě, který vidět být neměl :-)
No snad to bude lepší, protože jinak pokud si dobře pamatuju tak to byly V8 4,2l původně z Roveru a to v laminátu :-) Lehoučký jak pírko (okolo tuny)..No mazalo to ukrutně...žádný turba atd...jen nízká váha a brutální zátah..