Unikátní Škoda Favorit Pick-up na prodej. Auto od známého německého úpravce potřebuje hodně péče
Že Škoda v 90. letech prodávala pick-up odvozený od modelu Favorit, určitě víte. Tohle auto zaujalo také jednoho známého německého úpravce.
Jde o Autohaus Gunsch z německého Peitingu, firmu, která se aktuálně věnuje prodeji zejména vozů značky Škoda a jejich servisu, v minulosti však škodovky také upravovala. U Gunsche vznikla řada pozoruhodných aut, o nichž si však řekneme někdy jindy.
Tentokrát se budeme věnovat pick-upu odvozenému od modelu Favorit. Zaujal nás totiž německý inzerát, v němž prodejce nabízí právě Favorit Pick-up údajně upravený společností Gunsch. Auto sice bohužel není v dobrém stavu, jde spíš o projekt pro někoho, kdo má čas a peníze dát zajímavé vozidlo, které je navíc do velké míry rozebrané, dohromady.
Základ představuje Favorit Pick-up poprvé registrovaný v roce 1993, který má pod kapotou třináctistovku o výkonu 43 kW, spojenou samozřejmě s pětistupňovou manuální převodovkou. Odometr ukazuje zhruba 98 tisíc najetých kilometrů.
Současný majitel tvrdí, že pick-up dlouhou dobu stál v autosalonu, než ho odkoupil nejmenovaný sběratel. Vůz se následně přesunul do Saska, kde dostal nový lak - zřejmě ten fialový, který si můžeme prohlédnout na fotografiích.
Na snímcích také vidíme, že Gunsch odstranil plechovou stěnu oddělující kabinu a nákladový prostor, všimnout si můžeme plátěné střechy s okny po stranách, jež pokrývá celou korbu. Přítomnost střechy s okny naznačuje, že úpravce do nákladového prostoru umístil sedadla.
Mimochodem, s podobným konceptem experimentovala také Škoda, která v roce 1992 postavila první prototyp Škody Fun. Na základě Pick-upu vznikla stylovka s ochranným rámem, koženým sportovním volantem nebo rádiem Blaupunkt. Hlavně ale její součástí byla posuvná zadní stěna, která odkrývala další dvojici sedadel.
Vznikly hned dva exempláře této specialitky, fialovo-žluto-zelený a žluto-bílý s modrými detaily. Jelikož se ale už v tu dobu čile pracovalo na nástupci Favoritu, Felicii, byl takový projekt realizován právě až v době nástupce, v podobě Škody Felicia Fun.
Škodě Fun přitom na přelomu 80. a 90. let předcházel prototyp Škoda (Favorit) Tremp. Ten se pozdějšímu Funu v lecčems podobal, byť původní myšlenka za ním byla ve znamení užitkového vozu.
Ale zpět ke stylovému pick-upu od firmy Gunsch, který je nyní k mání. Prodejce upozorňuje, že vůz už trápí koroze. Z úprav zmiňuje sportovní sedadla, sportovní volant, snížený podvozek, přední ochranný rám a další prvky z nerezové oceli nebo 15palcová kola z lehké slitiny.
Auto - nebo tedy spíš projekt - je na prodej za 1600 eur, což je v přepočtu asi 38 tisíc korun.