Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ural už má taky elektrickou motorku a nechal jí i klasický postranní vozík

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Ural je další tradiční motocyklovou značkou, kterou zlákalo vábení elektrického pohonu. Výsledkem je prototyp, který spojuje elektromotor s typickým vzhledem a především konstrukcí podvozku strojů této značky.

Charakteristické poznávací znamení motocyklů značky Ural v podobě vzduchem chlazeného dvouválce vyměnil prototyp, který je výsledkem spolupráce mezi mateřským podnikem, severoamerickým zastoupením značky a kalifornskými společnostmi ICG a Zero Motorcycles, za elektromotor a baterie.

Základem prototypu je sériový model cT bez pohonu kola postranního vozíku, u nějž byla zachována konstrukce podvozku i typický vzhled včetně tvaru palivové nádrže. Původní pohonnou jednotku ovšem nahradil elektromotor s bateriemi od výrobce elektrických motocyklů Zero Motorcycles.

Zástavbu elektrického pohonného ústrojí do podvozku motocyklu s postranním vozíkem provedla společnost ICG a výsledkem je stroj, který je nyní testován přímo v režii značky Ural.

Elektrický prototyp je osazen elektromotorem disponujícím výkonem 45 kW (61 k) a točivým momentem 110 N.m. Tyto hodnoty míří přímo k zadnímu kolu a potřebnou energii zajišťují baterie s kapacitou 19,5 kWh. Podle oficiálních materiálů je stroj osazen vestavěnou nabíječkou s výkonem 1,3 kW, umožňující ze severoamerické standardní sítě 115V/15A dobití na 95 % zhruba za 13 hodin.

Ural cT s elektromotorem a bateriemi má hmotnost 373 kg a pro srovnání lze zmínit, že sériový model cT se svým standardním dvouválcem má provozní hmotnost 337 kg. Při testech elektrického prototypu bylo dosaženo nejvyšší rychlosti 140 km/h, ale jako ideální vrchol je uváděno 105 km/h. Dojezd na jedno nabití má být kolem 165 km/h a při použití novějších baterií s kapacitou 21,6 kWh má být kolem 200 km.

Prototyp elektřinou poháněného motocyklu Ural s postranním vozíkem prozatím slouží pouze k ověření technických postupů, jízdních vlastností i výkonů a nyní i reakcí veřejnosti. Na severoamerické půdě mají probíhat předváděcí akce, které přinesou přímou zpětnou vazbu.

V případě pozitivních reakcí zákazníků a jejich zájmu o pořízení takového stroje se můžeme dočkat i odvozeného sériového modelu. Podle oficiálních materiálů značky Ural se výroba může rozběhnout zhruba za 24 měsíců od jejího schválení. Samozřejmostí má přitom být použití nejnovější generace baterií s vyšší kapacitou pro zajištění co nejlepších jízdních výkonů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)