Americké ministerstvo spravedlnosti hodlá podat civilní žalobu na italsko-americkou automobilku Fiat Chrysler Automobiles (FCA) kvůli nadměrným emisím naftových vozů.
Fiat zase dostrouhal, jestli jim to vyměří tak se obávám, že současný Chrysler 300 se bude prodávat ještě v roce 2048 a RAMky v roce 2070 >:D >:D Nebo to budou muset položit či někomu prodat
Ne mě jenom někdo zklivodal mojí oblíbenou značku, která prodávala 9 modelů a udělal z ní trosku která prodává jednu vykopávku a jednu neúspěšnou novinku.
A vysáli z toho zadarmo co se dalo, no tak holt budou muset USA vládě ten zbytek doplatit. Oni si to ošéfovat umí >:D
Aneb každej chvilku tahá pilku
Taková je, dnes obecně, ta moderní "tržní" ekonomika. Měli se víc snažit a mohli si oni koupit Fiata.
Bohužel, když si dnes koupíš, já nevím, třeba nového rollse, už není pravidlem, že musíš být aristokrat, Picasso nebo Caruso s Pavarottim dohromady. Nemusíš mít smoking a řidiče, klidně v něm můžeš jezdit v lacláčích a táhnout za ním vozejček. Tím chci říct, že máš-li na to koupit si dort, kup si ho, sežer jen tu třešničku a zbytek hoď do popelnice. Nikdo tě nebude soudit, nebude se na tebe opovržlivě dívat, že plýtváš, šlapeš po tradicích nebo poškozuješ značku toho dortu.
Hodnoty jsou dnes jinak seřazené a tradice s historií nikdo už moc nežere, pokud se náhodou nehodí do nějaké reklamní kampaně.
Ne, že bych z toho měl zrovna radost, ale beru to na vědomí. Tím velkým HAHA si tak maximálně ulevíš, nezměníš nic a ani neodradíš žádného potencionálního kupce Fiata, stejně, jako Áda Renaultu.
Zlikvidoval tím, že nedal do vývoje pětikačku a za 8 let přestavili 2 nový modely, z čehož jeden byl propadák a výrobu museli ukončit. Tomu se říká neschopnost popř. absence peněz >:D
Chrysler byl koupený 1) skoro zadarmo ; 2) dluh za koupi splatili z provozního zisku 3) dostali v tomto balíku nové motory Pentastar V6, faceliftované modely 300/Charger, nový Jeep GrandCherokee a Dodge Durango; zánovní pikapy RAM, faceliftované Journey....mě se zdá že toho dostali za ty peníze dost, zbytek už byl na nich.
Ale krom propadáků typu Dart, 200 toho moc nepřevedli.
Obludné Cheroke a novou Pacificu a nový Compass. A přelepili loga na dodávkách Fiatu a dali do nich benzínový motor a to jim ještě trvalo asi 4 roky :-)
chrysler sice dopadol neslavne ale stale lepsie ako legendarna lancia alebo saaby ci rover .. ktore kedysi drtili aj skodovky a pozri sa kde je skoda z ktorej si kedyi kazdy robil srandu dnes a kde slavny rover saab alebo lancia... proste par znaciek obcas "skonci" .. v autombilize to tak uz chodi.. nic netrva vecne... raz si hore raz dole... alebo niekedy uz skoncis a nie si vobec... dokonca aj citroen mi pride dnes uz hodne mizerny a nezaujimavy ... na to ako na tom bol voci konkurencii pred 10-15 rokmi je to dnes bieda co predvadza tato taktiez legendarna znacka ( dovolim si tvrdit ze aj taka kia je dnes uz daleko pred citronom a to snad vo vsetkom ) ... alebo zober si taky seat... stale ma len par okopcenych koncernovych modelov a nejaky ten jeden vlastny face ktory vyuziva vsade uz x rokov ... a to je tak vsetko ... stale u neho vidim velke rezervy ... tych znaciek ktore na tom dnes ozaj nie su ruzovo je teda ovela viac... mna mrzi aj koniec pontiacu.. pred jednym blokom vidim stale jeden pontiac trans sport a dodnes je jeho dizajn na pomery triedy MPV stale paradny... takisto hummer.. zije nezije? co je s nim... lebo kedysi ho chcel mat kazdy pozer a macho .. dnes uz ale akosi kde nic tu nic
Klmeš. Tvoje slinty čo si tu historicky popísal až také jednoznačné neboli, pričom si úplný bimbas a nedokážeš pochopiť rovnaký argument ako používaš ty sám od iných...
Neviem z čoho si vydedukoval svoju poslednú vetu, ja som 6 rokov naspäť bral bazárovku a podstatný bol aktuálny technický stav a fakt že súČasné benziňáky boli v plienkach. Ale kľud, ja chápem, že ty to nepochopíš >:-[] >:-[] Mimochodom, majiteľov LPG si označil za kolenovrtov, pričom pre nich si ty obyčajné prasa, ktoré nás vydymuje sadzami a oni sú tí ekologicky mysliaci :-! A len na záver, už mám objednané nové auto , súčasnému odbíjajú posledné hodiny...
moc ti nerozumim, ale to auto o kterym je rec (1.8tsi), sem kupoval v 2010 jako rocni, tedy s rokem vyroby 2009, a ten tsi se delal nekdy od 2007, tak neplacej nesmysly, ze když jsi v 2011 kupoval bazarovku, tak soucasny benzinaky byly v plenkach...
v 2010 kdy sem to kupoval se nikde PM z benzinaku neresily, resily se jen saze z naftaku a byly zminky o NOx. tehdy byl primovstrikovej benzin z hlediska emisi jednoznacne lepsi nez naftak a plati to doted
LPG sem za kolenovrty nikdy neoznacoval, naopak (komplikovana) moznost predelani na LPG byl jeden z dalších duvodu proc sem sel do benzinu pro pripad, ze by ceny benzinu(/nafty) sly nekam k 50kc/litr, coz nejaky prognozy zminovaly, a je fakt, ze když sem tankoval litr za 40, tak sem uz skripal zubama...
Ale řešily. Před lety jsem četl publikace o pevných částicích ze zážehových motorů s přímým vstřikováním někdy z 1999/ 2000, kdy to byla relativní novinka. Nebo si vzpomínám na prezentaci někoho od Fordu, kde porovnával různé systémy včetně zážehových motorů s přímým vstřikováním a vznětových s filtrem, tak před deseti lety (bylo to právě pro nějakou konferenci o životním prostředí, nebo něco takového). I tam byly vidět ty řádové rozdíly (a to i na hmotnost) - jen diesely bez filtru na tom byly ještě hůř.
verim, ze v odbornych kruzích se to resilo, ale ja sem první zminku zaregistroval v roce 2013, v jednom clanku ze stavajici primovstriky plnici euro 6b nesplni za 4 roky euro 6c na PN, a byla z toho skoro senzace, které se chytli vyznavaci sazometu a jedometu
Prvé tsi (tie retiazkové) boli zjavne len pokusom na zákazníkoch, zatiaľ čo cr dízle už mali tie najtriesnivejšie chvíle za sebou. Zmier sa s tým. Nájsť medzi mpv ( vylietanými) benzín sa skončilo len zabitým časom.
Máš mizernú pamäť, alebo len selektívne zabúdaš. Lpg sme spolu riešili a tam si sa dušoval, že nie si kolenovrt ;) . Mimochodom to auto som mal v dobe , keď cena phm, resp.benzínu atakovala odspodu 1,7€, čo je na staré slovenskokredity kúsok cez 51 korün...
co vim, tak první tsi byly 1.8 a 2.0, ja mam ten 1.8. ano, nekdy na 70tkm preskocil retez o zub diky spatnymu napinaku, vyreseno kulanci od ty doby bez problemu. ze bych delal pokusného kralika, nemam pocit.
nevim kolik stal benzin na slovensku, tady kolem 40kc nekdy v lete 2012 a k tehdejšímu kursu 25kc/E je tech tvých 1.7E 43kc, takze do 50kc ještě daleko
kolenovrt je oznaceni pro toho kdo jezdi naftakem, me v soucasnosti nestoji za to o LPG vůbec uvazovat
Písal som tu x krát skúsenosti s prvými menšími tsi, opakovanie je stratou času. Zároveň v mpv je hľadanie benzínu skoro zabíjaním času ;) , pár rokov späť to bolo rovnaké. Ale ako som písal, súčasnému súkromnému autu už čoskoro odzvoní...
Ak sa mi bude moc chcieť, tak ti dohľadám tvoje slinty o lpg a kolenovrtoch, aj keď v mixe svojho bývalého lpg a dízlu som bol menším eko prasaťom ako ty. Už čoskoro budem z výfuku chŕliť sadze na okoloidúcich >:D
První byl dvoulitr (2004), pak 1,4 Twin Charger. 1,8 byla až z druhé generace, už to byl motor od začátku vyvinutý jako přeplňovaný a s přímým vstřikováním, ne jen modernizovaná stará konstrukce.
VW však 1,8 moc nepoužíval (používal svou 1,4 TC, měla 103-125 kW, v rychlých prccích 132-136, ale tyhle verze jinam nedávali; 1,8 nastoupila, když už byl TC prakticky mrtvý) a Škoda měla jako MPV leda Roomster, kde snad také nebyla. Snad jediné MPV skupiny, které mělo 1,8 TFSI (a také 2,0 TFSI), byla Altea.
na čarodějnice, je potřeba protlačit dražší varianty pohonu a nacpat lidi do hromadné dopravy. Ovčany je potřeba bombardovat zaručenými zprávami a vést jejich lehce zmanipulovatelné mozečky.
Náhodou, to dělaj moc dobře. Podívej jak si v usa z bohatých eu koncernů nahrabou:) u VW to začalo a kdo ví kde to skončí. A takovej Fiat s tím bude mít větší problém než němci...
GDI benzíny emitují tolik částic jako starší diesely
Jen potvrdili to co už se dávno ví.
Takže zatím co se hrotí NOx u dieselů, nechávají se emise pevných částic u TSI a podobných motorů bez povšimnutí, protože diesel je přece špatný a benzín je to dobro.
Based on a three-year study of toxic and environmentally relevant pollutants from gasoline direct injection (GDI) engines, Swiss researchers have concluded that some GDI engines emit just as many soot particles as unfiltered diesel cars did in the past. Further, the GDI particles carry numerous carcinogenic substances. Based on this current data, they recommend that particulate filters be mandatory for GDI engines.
celý článek na www.greencarcongress.com
Re: GDI benzíny emitují tolik částic jako starší diesely
neplacej nesmysly a nauc se aspoň zaklady anglictiny
od zari budou muset mit nove homologovany benzinovy primovstriky nespis GPF, tak nelzi, ze se saze u benzinu nechavaji bez povsimnuti.
jak se vyresil problém jedu NOx u naftaku?
jednoduse - limit se zved 2.1x, takze ještě horsi nez u benzinovy euro3 z roku 2000.
to je opravdu sqely reseni
Milá EÚ! kedy prestanete robiť zo seba šaškov, a zažalujete výrobcu operačného systému + vládu kde má sídlo za nedovolené odpočúvanie/sledovanie ?!!!? Alebo fakt z nás EÚ parlament robí hlupákov?!!! A toto je cesta ako znížiť najviac zadĺženej krajine na svete dlh?!!! Vojnový zločinci a teraz už aj megaekonomický zločinci... no to sa Brusel na toto svinstvo pozerá?!! Fuj...