Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Kalkatě zakázali bicykly, prý vadí autům

Jan Mička Jan Mička 17. 10. 2013 • 00:43
11
Celý svět řeší dopad automobilismu na životní prostředí a přiklání se k ekologickým způsobům dopravy. V indické Kalkatě jdou paradoxně proti proudu.

Světovému trendu snižování dopadu dopravy na životní prostředí se ostatně není proč divit. Známe to i v přeplněné Praze, kde se mnohdy nedá v kolonách vůbec pohnout, ba ani dýchat. Řešením je využití hromadné dopravy, která navíc většinou jezdí včas. Zdaleka nejlepší však je chůze nebo jízda na kole. A to je právě způsob, za jaký jsou nyní obyvatelé indické Kalkaty pokutováni.

Důvodem zákazu kol ve 174 ulicích je jejich překážení osobním a nákladním vozům, které mají v úzkých městských uličkách problém s manévrováním. Kalkata navíc platí za jedno z měst s nejhorší úrovní ovzduší na světě, což v budoucnu vývoji rozhodně neprospěje.

Nařízení nemá dopad pouze na úroveň životadárného plynu, ale také na samotné obyvatele. Kolo totiž denně používá asi 11% populace města a to především za účelem vlastní obživy. Každý den je podnikáno okolo 2,5 milionu jízd. Místní policie však bicyklům zapovězené ulice hlídá a neoprávněné vjezdy bezostyšně pokutuje, což přivádí chudé obyvatele na pokraj životního minima. Taxy se přitom pohybují od dvou do pěti dolarů, což je pro někoho celý jednodenní plat.

Nejhorší na tom všem je, že se někteří bez svého kola zkrátka neobejdou. Ať už se jedná o distribuci zboží nebo rozvoz lidí po městě, jezdit se zkrátka musí. Mnohým proto nezbývá, než pokuty opakovaně platit a každou chvíli se vystavovat riziku další ztráty těžce vydělaných peněz. Zarážející navíc je, že v ostatních velkých indických městech se cyklistika setkává se značnou podporou. Kalkata mezi nimi ale chybí.

Související články

18. 10. 2013 19:06
Re: Prodeje
Vymením bicykel za zdravého spoľahlivého osla s dobrou povahou, vek maximálne 4 roky.
Zn. Kalkata
Avatar - Blue Sun
18. 10. 2013 09:31
Prodeje
To znamená, že obyvatelé Kalkaty budou muset vyhodit svoje kola a na nich postavené dopravní prostředky a budou muset kupovat minimálně skútry, lépe však auta (když je používají k dopravě zboží).. Jo, taky způsob, jak podpořit prodeje nových vozidel.
18. 10. 2013 09:21
Re: Správně,
Problém je v nedostatečné infrastruktury pro cyklisty. Nedavno jsme viděl, jak dobře to může fungovat v Berlíně. Samozřejmě Praha má z tohoho pohledu zásadní nevýhodu není to placka. Takže realně mají smysl spíše elektrokola.
Avatar - dr.biker
18. 10. 2013 09:16
Re: segregace
Souhlasím s tebou, je rozumné oddělit automobilovou dopravu od té cyklistické. Auta budou rádi, že nemusí objíždět cyklistu u krajnice a cyklista bude rád, že ho auta neohrožují na životě. Zkrátka by byli všichni spokojeni.
18. 10. 2013 09:15
Re: Správně,
Asi každý má s kolaři nějakou neblahou zkušenost, ale nelze to vztáhnout na všechny. Jak jsou na tom řidiči? Všichni porušujou předpisy a jedou mou obcí 70, všichni parkují na chodníku, všichni jenom vybržďujou, všichni svítí dálkovýma? To každý z nás zažil určitě taky, ale neříkáme, že se tak chová celá řidičská komunita. Proč?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud