V Německu je na prodej kupé Bilenkin. Svérázné ruské retro stojí ranec
Na konci roku 2015 představila ruská společnost Bilenkin Classic Cars vlastní auto. Malosériové a do velké míry ručně vyráběné kupé tehdy zaujalo retro tvary, technikou BMW, netradičním provedením interiéru a také cenou.
Nevíme, kolik kusů Rusové postavili, ale určitě jich nebylo mnoho, firma navíc cílila hlavně na domácí trh. Proto nás překvapilo, že jsme našli jeden exemplář na prodej v Německu u společnosti Klassen.
A co je tedy Bilenkin Vintage zač? Zjednodušeně řečeno jde o důkladně převlečené kupé BMW řady 3 E92 (pátá generace), které se vyrábělo v letech 2005 až 2013. Rusové zájemcům dali možnost vybrat si motorizaci, víme, že vznikla auta s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem z BMW 335i o výkonu 305 koní, kromě toho se ale Bilenkin chlubil vozem se silnějším atmosféricky plněným čtyřlitrovým osmiválcem z BMW M3 o výkonu 420 koňských sil.
Vznikl ovšem také minimálně jeden kus s pohonem všech kol postavený na základě 340i xDrive - tato motorizace se přitom objevila v šesté generaci řady 3.
Exemplář, který je na prodej v Německu, pod kapotou ukrývá třílitrový šestiválec o výkonu 305 koní, spojený s šestistupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol.
Pokud se podíváte do interiéru, můžete si všimnout bavoráckých ovladačů směrovek či stěračů. Do přepracované palubní desky se pak povedl zabudovat i displej multimediálního systému, nechybí otočný ovladač iDrive.
Jinak ale interiér prošel výraznou změnou. Bilenkin zákazníkům nabízel široké možnosti individualizace a v případě tohoto kusu se někdo opravdu vyřádil. Nejlepší obrázek o podobě kabiny si uděláte z fotek v galerii, na nichž si můžete prohlédnout zajímavé retro prvky, zvláštní kombinaci barev, materiálů, vzorů (všimněte si zejména stropnice nebo výplně dveří), dekorů nebo různých ozdob a ornamentů. Výsledek je takový, řekněme... východoevropský.
A cena? Kupé s dvoubarevným lakem je k mání za 499.800 eur, což je v přepočtu asi 12,8 milionu korun. V roce 2015 přitom Bilenkin jako základní cenu šestiválcového provedení uváděl částku 130.000 eur (tehdy asi 3,5 mil. Kč, podle aktuálního kurzu 3,3 mil. Kč).