Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

V Praze se rýsuje další tunel. Dokončení okruhu spojí Blanku s Jižní spojkou

David Bureš David Bureš 4. 11. 2017 • 04:23
45
29
Zobrazit náhledy (45)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Součástí dokončení Městského okruhu má být několik tunelů. Vedle toho se začíná rýsovat i lepší propojení dálnice D5 s Městským okruhem.

Praha nejenže nemá dokončený obchvat, ale ani celý vnitřní Městský okruh. Po dokončení tunelového komplexu Blanka stále chybí navazující úsek k Jižní spojce. Jeho dokončení je teď o krok blíže, zakázka na projekt dostavby Městského okruhu byla schválena pražským zastupitelstvem. Praha za projekt zaplatí 344 milionů korun.

Stále přitom není definitivně jasné, kudy dokončení Městského okruhu povede. Schválená zakázka na projekt počítá s návrhem tradičně označovaným Vlasta nebo Blanka II, která Blanku s Jižní spojkou spojí v trase dnešní Povltavské ulice, dále Čuprovou, Spojovací a zcela novým úsekem kolem malešického nádraží. Tento úsek by znamenal výstavbu několika tunelů, pod Spojovací nebo v Malešicích.

Vedle toho ale existuje i varianta přezdívaná Duál. Ta by využila stávající silnice v Povltavské a Spojovací nebo Kbelskou a Průmyslovou. Stavěly by se jen dvě mimoúrovňové křižovatky pro zvýšení kapacity zamýšleného úseku a kratší tunel pod Malešicemi, mezi Jarovem a Jižní spojkou.

Výstavba takové varianty by byla jednodušší a hlavně levnější než vznik několika tunelů, zároveň je ale kritizována místními zastupitelstvy. Zastupitelé Prahy 9 a Prahy 3 ji dokonce letos v rámci usnesení odmítli, bojí se zvýšeného provozu už v tak zatížených ulicích (Povltavská, Průmyslová).

Přesto mezitím vzniká studie tohoto alternativního vedení, která má být hotová nejdříve v příštím roce. „Duál“ by totiž mohl být prozatímním řešením, nijak totiž nenarušuje případnou výstavbu tunelů.

A takové prozatímní řešení by se možná hodilo, protože schválení zakázky na projekt dostavby Městského okruhu ještě vůbec neznamená, že by stavba měla být hotová v dohledné době. Očekává se, že úsek bude v provozu nejdříve v roce 2031, a to jen v případě, že všechno půjde jako po drátkách. A jak dobře víme díky zkušenostem z výstavby Blanky, hladká výstavba to vůbec nemusí být.

Další tunely vzniknou na západě Prahy

Naopak blíže dokončení má Radlická radiála, tedy propojení dálnice D5 s Městským okruhem, díky němuž by řidiči po příjezdu od Plzně nemuseli jet do centra přes Radlickou nebo Plzeňskou. Prodloužení Rozvadovské spojky ke Zlíchovskému tunelu by mohlo být hotovo v roce 2023. Aktuálně byla zahájena reklamní kampaň, která chce veřejnost informovat o detailech připravované výstavby. Ve středu 29. listopadu bude dokonce projekt veřejně představen v Centru architektury a městského plánování.

Hlavní město Praha již začátkem října podalo žádost o vydání územního rozhodnutí pro stavbu, když se počítá se zahájením výstavby v roce 2019. To je o rok později, než se říkalo před dvěma lety – projekt byl upravován kvůli připomínkám veřejnosti a městských částí Praha 5 a Praha 13. K dokončení by následně mělo dojít o čtyři a půl roku později, investiční náklady by se měly pohybovat okolo 14 miliard korun.

Připravovaný čtyřproudý úsek je dlouhý 5,5 kilometru, když zhruba polovina povede v tunelech – ve zhruba 2,2 km dlouhém tunelu Radlice a dvou kratších, asi 350 metrů dlouhých tunelech Jinonice a Butovice. Součástí aktuální verze projektu je též pět mimoúrovňových křižovatek, 18 mostních objektů, tři lávky pro pěší nebo úprava železniční trati Praha-Smíchov – Hostivice.

Související články

5. 11. 2017 15:36
Re: popisky
no, takhle, jestli pripojis do zlichovskeho tunelu radlickou radialu, tak tim celkove asi provoz na barandaku vzroste (ne naopak). mozna neco ubyde z barrandova (to ale prijede z radlicke), z d4 neubyde nic, dokud nedodelas vnejsi okruh. takze promichani bude zatim stale stejne pitome, ale sam asi vis, ze tohle obvykle neni duvod kolon kolem barrandaku. tim je ucpana jizni spojka obecne, popripade sjezd z barrandaku kvuli nedostatecnym navazujicim komunikacim na pravem brehu. kdyz na to kouknes z druhe strany, tak mysi dira na barrandov a d4 je skutecne solidni ulet, tam mozna neco malo namisto na barrandov pojede nove radlickou, ale zase jde v prvni rade o celkove mnozstvi aut a to si myslim, ze radlicka fakt neresi. co by (byt okrajove) pomohlo je dodelani tech vetvi d4-barrandov. dnes, kdyz to chces v techto smerech projet, tak musis vzdy dvakrat pres most. a to je trotlovina non plus ultra. fakt si myslim, ze zejmena dokonceni vnejsiho okruhu muze okoli barrandaku vyznamne ulehcit, radlicka radiala spise naopak.
Avatar - Hammunasakra
5. 11. 2017 13:00
Re: Severni okruh
:yes: :yes: :-!
Avatar - Hammunasakra
5. 11. 2017 13:00
Re: Severni okruh
Tak zásadní a to i finanční chyba je že sme to nestavěli od 50. let

Nebo že to aspoň rychlejš nešlo po revoluci = do budoucna bude navíc asi čim dál zřetelnější zřejmě ne ideální trasování Blanky

No to už nenapravíme a nedoženem = tak teď jen doufat že to bude aspoň do těch 20ti let :-|

A vnější do 30ti? ;-\
5. 11. 2017 12:14
Re: Severni okruh
Osobně si myslím, že se dala dokončit za polovinu. Na druhou stranu:
Mrázovka má kilometr a stála miliardu
SAT má dva kilometry a stál 5 miliard a že to byly sakra jiný peníze
Blanka stála 40 i s rekonstrukcí půlky Prahy a má cca 5,5km, takže je v reálu ještě levná:D
5. 11. 2017 12:13
Re: Severni okruh
Tohle jsou trošku jablka a hrušky..
Městský okruh (tedy vnitřní, jižní spojka, Mrázovka, SAT a Blanka) jsou v režii města a zadává a platí je magistrát. Nemusí mít novou EIU kvůli evropským dotacím, na které nemá Praha na IAD nárok. Také je možné je provozovat ve zkušebním provozu donekonečna.

Radiály (chybějící Radlická, Břevnovská a Vysočanská) jsou také v režii města, ale to si trošku brousí zuby na příspěvek ministerstva dopravy. Opět je nelze financovat z EU a tedy to umožňuje jisté zjednodušení.

Pražský, tedy vnější okruh, je v režii státu a ŘSD. Bohužel této stavbě nejde na ruku Praha a to hlavně díky starostům a nezávislým na magistrátu. Z jejich řad je Hejl, Suchdolský starosta...
Aktuální stav je takový, že pražské zásady úzeního rozvoje (stanovují trasu přes Suchdol) jsou schváleny a přes všechny možné i nemožné obstrukce ze strany Suchdola potvrzeny i soudem. Teď někdy vyprší tříletá lhůta od jejich vyhlášení (rok 2014) a pak už napadnout nepůjdou. Čeká se na odsouhlasení stejných zásad pro středočechy. To by mělo být teď někdy. Pak očekávám stejné obstrukce jako na Suchdole. Tedy další dva roky.
Aktuálně se malinko poupravuje dokumentace pro územní řízení, opět jsou zadané studie na most (to už přestává být vtipné). Každopádně až projdou zásady pro středočeský kraj, k tomu dva roky, tak pak bych si myslel, že se může podat EIA.
Ve zkratce, pokud nebude mít někdo sakra vůli a nevyužije možnosti sloučení územního a stavebního řízení od 1.1.2018, tak se toho nikdy nedočkáme. Nejhorší je, že stavba 518 a 519 už měla před 10 lety územní souhlas byť né v právní moci.

Pokud by někdo extra chtěl, tak:
rok na zásady územního rozvoje Středočeského kraje
rok na soudy k tomu
rok na diskuze
3 roky na sloučené stavební a územní řízení
4 roky výstavby

Pokud to poběží jako teď, tak bude dřív vynalezen teleport..

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku