Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Valentino Rossi testuje a radí značce Bridgestone

Michal Fokt
Diskuze (3)
Věděli jste, že v tom, jak fungují motocyklové silniční pneumatiky Bridgestone, má prsty fenomenální The Doctor/No. 46?

Valentino Rossi, staronová posila továrního týmu Yamaha pro Moto GP v sezoně 2013, není jen špičkovým motocyklovým závodníkem a hvězdou reklamních kampaní. Naprosto nezávisle na svém hlavním zdroji obživy se totiž také podílí na vývoji silničních motocyklových pneumatik Bridgestone, speciálně pak těch, určených pro supersportovní a sportovně-cestovních mašiny.

Rossi testuje a hodnotí produkty Bridgestone řady Battlax a vývojové týmy pak zpětně přenáší jeho poznatky do dalších fází vývoje tak, aby byla zlepšena jejich výkonnost i bezpečnost. Bridgestone také využívá Rossiho k testům závodních pneumatik (od roku 2009 je exkluzivním dodavatelem pneumatik pro Moto GP) a snaží se do svých silničních prduktů přenést i zkušenosti z motorsportu. Tato kooperace už funguje několik let a nyní Valentino Rossi s Bridgestone prodloužil smlouvu, takže spolupráce bude pokračovat i nadále.

Valentino Rossi v posledních letech ve službách továrního týmu Ducati neprožíval zrovna dobré roky, ale pro letošek dává obtížně řiditelnému italskému stroji sbohem a vrací se na místo předchozího angažmá - k továrnímu týmu Yamaha, kde bude dělat kolegu loňskému mistrovi světa Jorgemu Lorenzovi, čímž vznikne pravděpodobně nejsilnější duo v poli Moto GP, ačkoli nelze podceňovat ani Repsol Hondu, kde Daniho Pedrosu doplní démon z Moto2 Marc Márquez. Nechme se překvapit, jak zajímavý to bude rok a jestli přinese i něco víc, než boj dvojice Yamah o první místo. Co myslíte, připíše si letos The Doctor sedmý jezdecký titul?

Michal Fokt
Diskuze (3)
28. 1. 2013 13:52
46
Tenhle kluk prostě umí radit, testovat i jezdit, je to prostě špica borec! Už aby začala sezona...
Avatar - Slavek-TDM
28. 1. 2013 12:56
Re: Hmm, ehm
Tak v tomto pripade nemas uplne pravdu, myslim si. Rossi byl vzdy znamy svym prinosem k vyvoji motocyklu - hlavne podvozku. Dokaze dobre popsat chovani na limitu a vyvojari z toho dokazou tezit k upravam dilu (tedy i gum). Takze s titulek je podle meho nazoru v pohode.
28. 1. 2013 12:05
Hmm, ehm
Rekl bych, ze mezi testovat a radit bude jisty rozdil. ;-\