Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Velká Británie poprvé od roku 1966 překoná Francii ve výrobě aut

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Velkou Británii sice zastupují především malosériové a prémiové nebo luxusní značky, ale výrobní podniky nejrůznějších koncernů stojí za stále rostoucí produkcí automobilů na jejím území.

Většina tradičních britských značek, jakými byli například Austin, Sunbeam nebo Triumph jsou dnes již minulostí. Vauxhal je v podstatě čistě ostrovní záležitostí a s výjimkou modelu VXR8 má stejnou paletu modelů jako Opel.

Ze slavné minulosti automobilového průmyslu Velké Británie se do dnešních dnů dochovaly prakticky jen luxusní značky Rolls-Royce a Bentley, prémiový Jaguar s Land Roverem a Mini, i když ani jedna z těchto automobilek již není v rukou britských majitelů.

Kapitolu samu pro sebe představují malosériový výrobci, z nichž se ti nejznámější v podobě Lotusu, McLarenu, Morganu a Caterhamu dokáží prosadit i za hranicemi domácího trhu, ale jejich příspěvek k celkovému počtu vozů vyrobených na území Velké Británie je poměrně zanedbatelný.

Přesto se v posledních letech výroba osobních automobilů na území Velké Británie neustále zvyšuje a hlavní zásluhy na tom mají především výrobní podniky japonských automobilek Honda, Nissan a Toyota.

Podle britského deníku Daily Mail je za rok 2013 ve výrobě automobilů v Evropě na první pozici Německo s 5,45 miliony vozů. Za ním je na druhém místě Španělsko, kde vzniklo celkem 1,76 automobilů. Na třetí pozici je s 1,55 milionu vozů uváděna Velká Británie, která tak poprvé od roku 1966 překonala sousední Francii, v níž bylo za rok 2013 vyrobeno 1,54 milionu automobilů.

V následujících letech se očekává, že produkce vozů bude ve Velké Británii stále růst a do tří let bude překonána hranice dvou milionů automobilů vyrobených za rok.

V případě Francie se i s ohledem na čísla z posledních tří let očekává pokračování v pomalém snižování výroby. V roce 2011 zde bylo vyrobeno ještě 1,88 milionu vozů, ale v roce 2012 již jen 1,66 milionu aut. Za poklesem výroby ve Francii údajně stojí problémy s eurem, stagnující domácí trh i nadměrné kapacity zdejších automobilek.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - 3_diamanty
20. 1. 2014 14:12
ked si predstavim ze v r 2013
sa na slovensku vyrobilo zhruba milion aut [odkaz] tak mi tie vyrobne vysledky britanie pridu uplne smiesne , v prepocte na obyvatela doslova amaterske ;-)

este par rokov a sundame aj britaniu s franciou, len to chce nejakeho dalsieho vyrobcu napr bmw by mohlo prist k nam :yes: