Velká Británie poprvé od roku 1966 překoná Francii ve výrobě aut
Většina tradičních britských značek, jakými byli například Austin, Sunbeam nebo Triumph jsou dnes již minulostí. Vauxhal je v podstatě čistě ostrovní záležitostí a s výjimkou modelu VXR8 má stejnou paletu modelů jako Opel.
Ze slavné minulosti automobilového průmyslu Velké Británie se do dnešních dnů dochovaly prakticky jen luxusní značky Rolls-Royce a Bentley, prémiový Jaguar s Land Roverem a Mini, i když ani jedna z těchto automobilek již není v rukou britských majitelů.
Kapitolu samu pro sebe představují malosériový výrobci, z nichž se ti nejznámější v podobě Lotusu, McLarenu, Morganu a Caterhamu dokáží prosadit i za hranicemi domácího trhu, ale jejich příspěvek k celkovému počtu vozů vyrobených na území Velké Británie je poměrně zanedbatelný.
Přesto se v posledních letech výroba osobních automobilů na území Velké Británie neustále zvyšuje a hlavní zásluhy na tom mají především výrobní podniky japonských automobilek Honda, Nissan a Toyota.
Podle britského deníku Daily Mail je za rok 2013 ve výrobě automobilů v Evropě na první pozici Německo s 5,45 miliony vozů. Za ním je na druhém místě Španělsko, kde vzniklo celkem 1,76 automobilů. Na třetí pozici je s 1,55 milionu vozů uváděna Velká Británie, která tak poprvé od roku 1966 překonala sousední Francii, v níž bylo za rok 2013 vyrobeno 1,54 milionu automobilů.
V následujících letech se očekává, že produkce vozů bude ve Velké Británii stále růst a do tří let bude překonána hranice dvou milionů automobilů vyrobených za rok.
V případě Francie se i s ohledem na čísla z posledních tří let očekává pokračování v pomalém snižování výroby. V roce 2011 zde bylo vyrobeno ještě 1,88 milionu vozů, ale v roce 2012 již jen 1,66 milionu aut. Za poklesem výroby ve Francii údajně stojí problémy s eurem, stagnující domácí trh i nadměrné kapacity zdejších automobilek.