Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Testujeme dieselgateovou Škodu Octavia. Co v praxi přináší úprava 1.6 TDI?

Zatímco u turbodieselu 2.0 TDI stačila kvůli kauze Dieselgate jen úprava softwaru, změny u 1.6 TDI si vyžádaly i montáž usměrňovače vzduchu. Zjišťovali jsme, co v praxi přináší.
Zpět na článek
16. 9. 2017 17:05
17. 9. 2017 03:39
17. 9. 2017 03:41
16. 9. 2017 19:29
17. 9. 2017 05:45
17. 9. 2017 03:44
17. 9. 2017 05:49
16. 9. 2017 18:18
16. 9. 2017 19:26
17. 9. 2017 03:47
17. 9. 2017 05:58
16. 9. 2017 21:00
16. 9. 2017 20:28
17. 9. 2017 00:35
17. 9. 2017 03:51
17. 9. 2017 00:41
17. 9. 2017 06:05
17. 9. 2017 09:06
17. 9. 2017 10:56
17. 9. 2017 08:18
17. 9. 2017 08:29
17. 9. 2017 09:21
17. 9. 2017 19:10
17. 9. 2017 20:43
17. 9. 2017 19:11
16. 9. 2017 17:05
Pan redaktor
si pěkně nadělal do vlastní hnízda, není problém najít celou řadu jeho článků, kde tvrdil, že úpravou výkon klesne a spotřeba vzroste (logicky, produkce NOx jde proti účinnosti). Nyní tady ve videu ovšem tvrdí pravý opak.
Rozbalit vlákno
36
16. 9. 2017 17:34
Re: Pan redaktor
Nic ve zlém, ale do vlastního hnízda by si nadělal, pokud by nepřiznal, že jsou změřené hodnoty jiné (lepší) než je obecná zkušenost s touto úpravou. Za mě :yes:
Plzákovo zatloukat zatloukat zatloukat není v této věci dobrou vizitkou.
16. 9. 2017 17:46
Re: Pan redaktor
Nic ve zlém, ale pan redaktor předvedl dokonalý názorový loop-ing nebo chceš-li po našem kam vítr, tam plášť. Asi dobré chlebíčky v Bolce.
Avatar - Uživatel_5340709
16. 9. 2017 18:05
Re: Pan redaktor
Přitom Vaculík to nemá rozhodně zapotřebí. Dost mě to na něj mrzí.
16. 9. 2017 18:43
Re: Pan redaktor
Jaký názorovový loping. To že mám nějaký názor a pak si v praxi ověřím že nebyl uplně správný a přiznám to snad není nic hrozného.
Nebo to snad měl uzavřít: "Změřili jsme zlepšení, ale stejně si furt myslím že to dynamiku zhorší."?
Avatar - _Karel_
16. 9. 2017 18:50
Re: Pan redaktor
Když jeden z největších odborníků na techniku dieselů tvrdí v televizi, že to nejde jinak než za cenu zhoršení jiných vlastností a pak jako nic řekne "všechno je super, buďme happy" působí to nedůvěryhodně.
Avatar - Floyd
17. 9. 2017 03:39
Re: Pan redaktor
Podepisuji :yes: :yes: :yes:
16. 9. 2017 18:57
Re: Pan redaktor
To jistě, jenže pan redaktor nic nepřiznal, ani nemrkl okem a dva roky tvrdil černá a dnes tvrdí zelenkavo růžová, bez jakéhokoliv vysvětlení, bez omluvy, prostě jako Zápotocký před a po měnové reformě (v předvečer reforma nebude, druhý den ráno děláme to pro vaše dobro).
16. 9. 2017 19:20
Re: Pan redaktor
Slyšel jem minimálně jednou z jeho úst slovo překvapivě.
16. 9. 2017 19:33
Re: Pan redaktor
Slovo "překvapivě" v řeči tvého kmene znamená "omlouvám se vám, dva roky jsem tvrdil nesmysly a nyní je uvádím na pravou míru"? Tak to gratuluji k "překvapivě" bezmezné fantazii.
18. 9. 2017 08:27
Re: Pan redaktor
Vám se nikdy nestalo že jste byl někdy o něčem skálopevně přesvědčen že to je nějak a ono to nakonec bylo jinak?
Avatar - Floyd
17. 9. 2017 03:41
Re: Pan redaktor
Ty si fakt v.l...pták
Avatar - _Karel_
16. 9. 2017 17:49
Re: Pan redaktor
??? :-O
Takže VW teď platí miliardové pokuty proto, že vlastně chtěl dávat zákazníkům auta s horší dynamikou a navíc horšími emisemi? Proč by to dělal? Proč by předtím šidil emise? Aby auta mohla být méně výkonná než teď s lepšími emisemi?
VW musel mít důvod, proč to dělal jak to dělal. Pokud ne výkon a spotřebu, pak životnost motoru.
16. 9. 2017 18:02
Re: Pan redaktor
Ale prd. Chce to číst a nedomýšlet, co tam není. To vůbec není o VW, ten průser ať si vypijí až do dna. Patří jim to. Lhát se nemá. Jen se kupodivu postupně ukazuje, že to není to jen záležitost VW.

Je to o tom, že i když se všude píše, že úprava snižuje výkon, tak když naměří opak, má odvahu to napsat. A můžeš si myslet co chceš, ale odvaha to je. Zvlášť tady v tomto nepřátelském plátku.
Avatar - _Karel_
16. 9. 2017 18:11
Re: Pan redaktor
A tenhle plátek je nepřátelský ke komu? Tenhle plátek je hlásná trouba škody. To je holý fakt. A jako hlásná trouba se snaží přesvědčit prostý lid, že je úžasně výhodné jít na úpravu. Jestli v tom vidíš odvahu, tak máš zvláštní vidění.
Že v tom jedou všichni, to tvrdím hodně dlouho. Ale nemá to nic společnýho s tvrzením Vaculíka, že úprava je vlastně skvělá.
Dokážeš si logicky odpovědět, proč tedy (nejen) VW tolik riskoval s falešným softwarem, když mohl plnit emise a navíc mít o 10% vyšší výkon při stejné spotřebě? A to vše jen za cenu lepšího SW a kousku plastu? Kdyby to bylo tak jednoduchý, neměli by důvod podvádět.
16. 9. 2017 18:14
Re: Pan redaktor
Máš pravdu. Špatně jsem se vyjádřil. Oprava.
Ne nepřátelský plátek, ale nepřátelské komentáře v tomto plátku, kdykoliv se cokoliv týká koncernu.
Avatar - _Karel_
16. 9. 2017 18:32
Re: Pan redaktor
Ano, nepřátelské komentáře u čehokoliv koncernového jsou tu smutnou realitou.
Ale samozřejmě vytištění tohoto článku není odvaha, tento test je prací časopisu Svět motorů, Vaculík je pracovníkem Světa motorů. I když se pod to tady trochu zvláštně podepsali "Redakce Auto.cz". Pro mě je to zkrátka rádoby reklama na úpravu.
16. 9. 2017 19:29
Re: Pan redaktor
samozrejme... reklama na upravu, kterou jsem uz dvakrat u sveho sharanu odmitl (a to mam prosim verzi s adblue, kde si myslim, ze gro te upravy bude spocivat ve vetsim davkovani mocoviny. u sluzebniho passatu, ktery jsem nafasoval jiz v dobe rozjete dieselgate, ktery ma motor novejsi rady (2,0tdi 140kW) mi to take bere cca dvakrat tolik adblue, co ten sharan.

edit: ve skutecnosti mi jde primarne o to, ze mi nikdo neni schopen vysvetlit, co konkretne ten sw update meni a tudiz s nim samozrejme nesouhlasim, protoze je to zajic v pytli. a jak uz bylo receno vyse, tenhle zajic je prinejmensim velmi podezrely, protoze jak uz tu dnes karel logicky napsal, tak udelat zamerne podvodny sw, kdyz to mohlo byt rovnou se sw nepodvodnym, pricemz vysledek pro uzivatele je az na noxy zcela totozny (vykon, spotreba, zivotnost), tomu snad uveri jenom dementni eurourednik a obcan hlupak.
17. 9. 2017 00:46
Re: Pan redaktor
Motory s adblue splňují NOx i bez úpravy softu. Pokud vím, tak celý problém byl se starými typy motorů bez DPF filtrů nebo adblue.
17. 9. 2017 05:45
Re: Pan redaktor
houbelec. zcela bezne to neplni, ucinnost scr s adblue se pohybuje v realnem provozu osobnich aut od cca 50% (nizka zatez = 90 po silnici; nebo naopak vysoka zatez = predjizdeni, rozjezdy ze semaforu, apod.) po 90% (stredni pasmo zateze motoru, ktere odpovida tomu, ze se svym passatem pojedu po dalnici ustalenou rychlosti 180-200km/h). ten sharan je i pres instalaci adblue motor z rady 189 a pri navsteve servisu mi furt tuhle upravu nuti a jeji odmitani me nuti podepisovat. nicmene to neni podstatne, sw detekujici merici cyklus instaloval vw (a nejen vw - delali to vsichni) do uplne vsech vyrabenych vozu (vcetne benzinaku).
17. 9. 2017 00:48
Re: Pan redaktor
Mezi námi - za bolševika byl Svět motorů časopisem redaktorů-odborníků, kteří skutečně autům rozuměli. Po plyšákovi tito odešli a ten póvl, který se tam po nich nacpal, udělal ze SM motorů Dikobraz...
Avatar - Floyd
17. 9. 2017 03:44
Re: Pan redaktor
:yes: :yes: :yes:
17. 9. 2017 05:49
Re: Pan redaktor
na tom neco bude, ale narovinu - za bolsevika se zcela bezne psaly ideove ladene clanky (vuml) dnes se pisi sponzorem ladene clanky (skoda). mame nejakou narodni potrebu se furt pred nekym hrbit a klanet. nerozumim tomu. urcite to tehdy nebyla lepsi doba. dneska to muzes okomentovat treba tady v diskuzi ;-).
16. 9. 2017 18:18
Re: Pan redaktor
prene tak... pokud tu nezverejni celou krivku maximalniho vykonu na otackach, pak je to cele zavadejici. dale krom te krivky vykonu bys mel zmerit celkove emise (nejen nox) a hlavne s potrebu. k tomu celemu (a testem to asi nebude) by mel konecne jednou za svou existenci volkswagen kapnout bozskou a rici, ktere komponenty jsou vice namahane a tedy odhadnout, co se nam nove v aute asi tak zacne sypat. ale to bys chtel moc, pravda se dnes nenosi, jen politicka korektnost a urednicka zvule.
16. 9. 2017 18:49
Re: Pan redaktor
Obávám se, že ti tu "celou křivku výkonu nebo krouťáku" klidně zveřejní, vycucat si z prstu jeden graf a prdnout ho na web trvá asi tak 30 sec., otázka je jestli takovému grafu bude ještě někdo věřit nebo ne.
[odkaz]
16. 9. 2017 19:26
Re: Pan redaktor
jo, ta krivka tu klidne muze byt, ale to ostatni uz urcite ne a navic - budou tady udaje zrejme o jednom jedinem kusu. no a z toho se delaji zavery vzdy spatne. resp. zavery se z toho daji udelat snadno, ale jsou obvykle minimalne zavadejici.
Avatar - wakantanka
16. 9. 2017 19:34
Re: Pan redaktor
Tak vies software dostali ku CR v cene od Boscha. Kusok plastu bolo treba vyvinut, vyrobit a namontovat. A to uz su pre taku firmu sakra naklady. :-) sarkazmus
16. 9. 2017 17:35
Re: Pan redaktor
Už ho někdo zažaloval po navádění k nelegálnímu jednání a o odškodné ? Záleží na tom odkud fouká finanční vítr, podle toho radí.
16. 9. 2017 17:36
Re: Pan redaktor
Rekl bych, ze VW proste udelal krome potrebnych uprav take drobny tunning motoru, aby majetele motivoval k navsteve servisu. Dobry napad, pokud pripadne problemy motoru pujdou za VW!
16. 9. 2017 18:01
Re: Pan redaktor
No motivoval, pokud je zde úprava nepovinná, tak zájem Škodovky je aby je zatěžovalo co nejméně klientů v servisech, protože to platí a tudíž každý kdo přijede je pro ně dodatečný náklad. Samozřejmě vůči ministerstvu dopravy dělají, že mají "enormní" zájem "opravit" co nejvíce aut, ovšem zní to stejně "důvěryhodně" jako rady docenta Culíka, ten nejprve radil nejezděte, úprava vám zvedne spotřebu a sníží výkon (a vlastně tím pomohl Škůdce snížit náklady na svolávací akci, protože jistě řada lidí dala na jeho pseudorady) a nyní tvrdí přesný opak (je po akci a je potřeba dělat reklamu Škodovce). Na mě to dělá silný dojem, že někdo motivuje hlavně svoji kapsu.
Avatar - Floyd
17. 9. 2017 03:47
Re: Pan redaktor
Docenta Culíka to mě rozsekalo >:D >:D >:D
17. 9. 2017 05:58
Re: Pan redaktor
... a vsiml sis v tom videu, jak ten klucina ze servisu ma stejne "kralovske er" jako sam moderator? hnedle to video dostalo jiny naboj, jakmile se tam objevil - zrovinka jak scenka od izera nebo suchanka s genzerem (ac se hochum za vadu reci nechci jakkoliv posmivat, to je mi cizi, ale proste jsem se neudrzel - lehce infantilni estradni cirkusove cislo na jedno pouziti ;-) ).
Avatar - wakantanka
16. 9. 2017 19:37
Re: Pan redaktor
To urcite :-) ked sa to o par km rozsype tak ti to v ramci zaruky radi spravia rovnako ako rozvody na prvych TSI :-) haha
Avatar - jpor (RSKa)
17. 9. 2017 02:29
Re: Pan redaktor
Vyssia produkcia NOx je naopak sprievodnym javom vyssej ucinnosti. Termodynamicka ucinnost motoru vzrasta so zvysujucou sa teplotou spalovania, a s tym zaroven ide hore aj množstvo NOx.
Okrem toho jasne ukazal aj vyssi tlak vstrekovania nafty, teda dalsie zvysenie účinnosti.
Fyzikálne uplne logické dôsledky.
17. 9. 2017 09:33
Re: Pan redaktor
Vždyť píši to samé, konstatováním "produkce NOx jde proti účinnosti" jsem měl na mysli to, že svolávací akce Škodovky, která má za cíl snížit emise NOx logicky musí zvýšit spotřebu a snížit výkon.
Avatar - bystron
16. 9. 2017 17:34
Martin a Škoda
Martin a Škoda = reklamní video ;-) dokonce je auto i tišší a samo se umývá :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
16. 9. 2017 17:37
Takže
on si koncern s podvodným softwarem vlastně škodil. To je gól. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - IbizaFR
16. 9. 2017 21:00
Re: Takže
no jistěěěě, oni vlastně tím podvodem a nynějšími uprady ty auta poslali do úplných automobilových výšin >:D >:D >:-[] >:-[] komici
Avatar - Joky
16. 9. 2017 17:50
Klasická levárna
od lokajů emisních leváků...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - IbizaFR
16. 9. 2017 21:01
Re: Klasická levárna
tak to sedlo, jak zadel na hrnec :yes: :yes: :yes:
16. 9. 2017 18:42
TDI z Dieselgate
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Floyd
17. 9. 2017 03:48
Re: TDI z Dieselgate
Odkaz nefunguje
Avatar - Ada je zase tady
16. 9. 2017 19:42
článek o ničem
1,6 TDI je vhodný motor tak do Fabie. Na Octavii je slabý a proto logicky pracuje v nevhodné oblasti výkonu a bez SW úpravy jede špatně a produkuje zbytečně moc sajrajtu. Podobně to je u slabých benzínových motorů, které produkují příliš mnoho CO2, který je pro lidstvo nepoměrně škodlivější. :no:
Rozbalit vlákno
1
16. 9. 2017 19:51
Re: článek o ničem
Právě naopak! [odkaz] :-!
16. 9. 2017 20:28
Prostitut...
...je znova v práci a jak mu to jde. :-!

Tohle snad nikdo nemůže sežrat.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - IbizaFR
16. 9. 2017 21:03
Re: Prostitut...
a tak víš co, pár blbců se vždy najde (typu "hele mámo na auto.cz říkali...) jinak s tebou samo sebou souhlasím :yes:
16. 9. 2017 21:40
o co ty jedy, kvuli kterym se tahle vopicarna dela?
ani naznak mereni jestli lepsi, horsi, nebo stejny ...
Rozbalit vlákno
2
16. 9. 2017 22:44
Re: o co ty jedy, kvuli kterym se tahle vopicarna dela?
Tak je to o trochu lepší,ale stále je to jedovatá popelnice: [odkaz]
16. 9. 2017 23:01
Re: o co ty jedy, kvuli kterym se tahle vopicarna dela?
Tiež som zvedavý ako to ovplyvnilo emisie, keďže zvýšenie výkonu a zlepšenie dynamických parametrov ide proti pôvodným predpokladom :-)
17. 9. 2017 00:35
99kW?
Komu prijde zvlastni, ze namerili takove hodnoty jake namerili a pan Vaculik to jen suse poznamena, jakoze "normalka"?
77kW verze, ktere namerili 99kW? Dobry ulet...
Rozbalit vlákno
1
17. 9. 2017 00:41
hm...
Měl jsem v Octavii III motor 1,6 TDI CR 77 kW a že by to auto jelo lépe, než přečipovaná Octavia 1,9 TDI 81 kW říci nemohu a nechci, protože to není pravda. Obě auta měla pětikvalt, III je o něco lehčí, ale s těžšími převody. Údajných 91 kW s PDF nemá ani omylem, na akceleraci a v kopcích to bylo silně poznat v porovnání s Octavii II 1,9 TDI PD 77 kW, která měla skutečných 87 kW (a byla o metrák těžší). Navíc jaksi moc nevěřím údajům z autobrzdy, kdysi jsem postavil tu přečipovanou jedničku na brzdu a naměřila menší výkon a jiný průběh, než měl být před přečipováním. Přitom proti základu po přečipování jelo auto jako z praku... A ještě jedna věc - má tam dvojkovou Octavii, kde ještě nebyla povinnost mít DPF filtr. Proto šel na úpravu softu. Podle Fleischanse auta s DPF mají soft v pořádku a problém s NOx tam není.
Rozbalit vlákno
9
17. 9. 2017 06:05
Re: hm...
... tvorba nox nesouvisi nikterak s dpf filtry. me opakovane vyzyvaji k "oprave" s 2,0 tdi, adblue + dpf.
17. 9. 2017 09:06
Re: hm...
Jistě, DPF filtr je až za motorem, ale nějak se tam v katalyzátoru NOx redukuje a aby vše správně fungovalo, musí být i soft v pořádku.
17. 9. 2017 10:56
Re: hm...
ale ne, noxy redukuje pouze tricestny katalyzator u benzinaku. u dieselu je katalyzator pouze dvoucestny, ktery noxy redukovat neumi (tricestny pouzit nejde). noxy se u dieselu primarne resi tim, ze se zamezuje jejich vyrobe (a to formou uprav pracovnich bodu motoru a hlavne rekuperaci spalin - egr). sekundarne pak je resis bud formou zachytavani v lnt a nebo pomoci scr s adblue. filtr pevnych castic (dpf) s nox skutecne nema vubec nic spolecneho. nema nic spolecneho ani s katalyzatorem.

soft pred dieselgate byl "vporadku" emise plnil jen na papire, ale z hlediska chodu motoru byl v poradku. upraveny soft po dieselgate mozna zajisti nizsi emise nox, ale za cenu jinych dopadu, o kterych tu pouze spekulujeme. rozhodne tento upraveny soft neni tim optimem pro motor, potazmo zakaznika.
17. 9. 2017 08:18
Re: hm...
tu dvojkovou oktafku bez filtru sjod ze skaly, kdo ma za tebou jezdit ty do*ytku.
jestli neberes radove prekracovani jedovatého NOx v realu za no problem, tak to teda jo ...
Avatar - _Karel_
17. 9. 2017 08:29
Re: hm...
Ty tam někde čteš, že si nechal odstranit filtr, že mu nadáváš do dobytků?!
17. 9. 2017 09:21
Re: hm...
Myslím si, že testované auto DPF filtr vůbec nemělo, protože dvojkové Octavie ho měly jen na základě dobrovolnosti. Proto možná má i těch 91 kW, jelikož mělo hen ten oný vadný soft. Trojková Octavie je měla už povinně a tento výkon neměla ani omylem.
17. 9. 2017 19:10
Re: hm...
EU5 dízel ho istotne mal ;) takže nepredpokladám, že by ho táto 1,6 tdi nemala.
17. 9. 2017 20:43
Re: hm...
to chces rict, ze auto, který nemá DPF legalne je mensi katastrofa nez auto, který ma DPF vyriznutej ??
17. 9. 2017 19:11
Re: hm...
DPF nemá nič spoločn
17. 9. 2017 08:42
zkušenosti s úpravou
Zkušenosti s octavii, kde byl nahrán upraveny software (byť se jedná o 2.0 tdi je to asi podobné): super, motor ztratil v otáčkách 1000 až 1800 použitelnost, pouze duněl a velmi neochotně zrychloval ve 2000 ot přišel naopak prudký nárůst výkonu, ve 3500 pak opět jeho prudký pokles. Celkově bych projev motoru po úpravě přirovnal ke starému pd. Zhoršil se i jeho zvuk, v nízkých otáčkách velmi zhrubnul (doslova nýtování). Co se spotřeby týče, pokud nevěříte s prominutím těm sračkám co píše pc, který si stále vesele hlásil 4,6 až 4,8 litru (což byla před úpravou skutečná spotřeba), auto v reálu zvýšilo svou spotřebu asi o litr na nějakých 5,8. Další věcí co se rapidně zhoršila byli regenerace DPF které se opakovaly asi 4x za jednu nádrž (tady bych chtěl podotknout auto využívané spíše na dlouhé vzdálenosti, maximálně 2x do týdne je použit na jízdu 6km tam a 6 km zpět), regenerace se také najednou prováděli i na vzdálenosti 60km ! Po jedné z cest kdy se zase regeneroval přibližně 50km, jsem to již nevydržel a nechal si načíst palivovou mapu, jakým způsobem se rozhodli zvýšit tlak na railu je k neuvěření v 2000 ot došlo k jeho nárůstu ze 150 MPa na 180MPa do již zmíněných 3500 pak opět na standartních 150 MPa. Což odpovídá projevu motoru po úpravě. Další věcí, která tu jaksi není zmíněna je upravení činnosti egr ventilu, která se samozřejmě také zvýšila, co to asi udělá s živosti samotného egr ventilu a dpf si asi každý domyslí sám.
Rozbalit vlákno
5
17. 9. 2017 09:14
Re: zkušenosti s úpravou
Jak poznáš, že se filtr regeneruje? Za normální jízdy dochází k regeneraci tak po 400 km a maximálně 800 km, kdy to udělá ŘJ bez ohledu na informace z čidel (předpokládá, že jsou vadná, když tak dlouho nepřišel signál). Za 177 000 km s Oct. III 1,6 TDI CR se mi ani jednou nerozsvítila kontrolka, poznal jsem to jen v případě, kdy jsem vypnul motor a rozběhl se větrák a někdy jsem měl pocit, že auto jede chvíli o trochu hůř.
17. 9. 2017 10:19
Re: zkušenosti s úpravou
Nevím jak je to u 1.6 ale na 2.0 je to rozpoznatelné naprosto jednoduše otáčky se zvýší k 1000 za min a při zastavení auta se otáčky nesníží přibližně na 750 až 800 (tady si taky nejsem jistý jestli je to 1.6 stejné) a pak samozřejmě podle běžícího ventilátoru ale těch zvýšených volnoběžných otáček si člověk všimne hned.
17. 9. 2017 11:44
Re: zkušenosti s úpravou
Ty zvýšené otáčky nejsou jen kvůli DPF, ale kvůli vychlazování turba. Dělalo mi to jak na 1,6, tak na 2,0. Bohužel už nemám ani jednu z nich, tak to nedokáži zkontrolovat.
17. 9. 2017 11:49
Re: zkušenosti s úpravou
To s dochlazováním turba jsem nevěděl ale vždy ty regenerace kontroluji i přes diag. Ještě jsem si všiml, že 2.0 začne při regeneraci bíle kouřit což asi souvisí si vstřikováním nafty před filtr.
17. 9. 2017 12:44
Re: zkušenosti s úpravou
To dochlazování tam určitě je, protože se řešil případ plného výkonu a pak brzdění motorem - hlavně u benzínových motorů, kde se zavře klapka a turbo nedostává žádné plyny, které by jím točily a tímto dostávaly na zadel kluzná ložiska. Zvýšené otáčky znamenají vyšší tlak oleje, který více proudí přes ložiska a chladí je... proto je u benzínu lepší vyhodit kvalt a nechat motor běžet na volnoběh aspoň nějakou dobu, než brzdit motorem. A všiml jsem si toho na dálnici vždy, když jsem auto rozjel z kopce a vyhodil kvalt, nějaký čas se otáčky motoru držely výš a určitě jsem předtím neujel stovky km... Bílého kouře jsem si nevšiml, ovšem to může být krátkodobá věc, takže se dá snadno přehlédnout. Bílý kouř u dieselů znamená buď vodu nebo studený motor.
VW údajně při regeneraci při jízdě přidává na tlaku turba, aby se eliminoval vliv poklesu výkonu a lidi kvůli tomu nebrblali.
17. 9. 2017 12:14
Koncern "legálně" chipuje a zdarma
Jinými slovy u té 1,6 TDi se tedy vlastně s úpravou "dieselgate" dá do vozu i CHIP zdarma, aby se mohlo říkat, že úprava je vlastně značně zlepšení.Ve finále to tak imho i je, krom častější regenerace a to že dostavá EGR mnohem větší čočku. Strach koncernu, potažmo Škodovky o nezájem o tyto auta v bazarech, je tohle velká služba Fleetu, kde hrozí velké ztráty, a snaha o uklidnění majitelů těchto TDI.My se o Vás postaráme a vy budete spokojeni a místo 77 kW, máte 99 kw a vzduch bude čistý.>:D

Asi opravdu tak nějak o nic nejde, stejně je tu ale jedná velká pachuť...no nic kola se budou točit dál.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - žlababa
18. 9. 2017 15:54
tak nějak jim nevěřím
kdyby bylo dosažení emisních limitů tak jednoduché, a bez vlivu na spotřebu, výkon a životnost, tak by přece vůbec nemuseli podvádět.
Rozbalit vlákno
0