Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Volkswagen Amarok V6: Práce s noblesou

Martin Frei
Diskuze (13)
Volkswagen na aféře Dieselgate tratí, zákazník vydělá: důraz na čisté emise přinesl pick-upu Amarok luxusní šestiválcový motor.

Před šesti lety byl Volkswagen Amarok 2.0 TDI radikálním zmenšovačem zdvihového objemu, tehdejší konkurenti spoléhali na motory minimálně o půl litru větší. Dynamika vozu byla spíš dostatečná než suverénní, přesto si amarok našel spoustu nadšených příznivců. Volkswagen totiž všechny ostatní pickupy zesměšnil úžasným komfortem pérování a luxusně zpracovanou kabinou.

Vzhledem k pokračujícímu tlaku evropských úřadů na spotřebu paliva by bylo logické u malého motoru zůstat. Vždyť dvoulitr nové generace musí stačit i transporteru a příštímu crafteru. Provalení cinknutého měření emisí však zbystřilo pozornost úředního dozoru, a proto před ním nelze tak snadno zamaskovat nejbolestivější technický konflikt současného dieselu: že downsizing snižuje spotřebu paliva, ale zvyšuje emise oxidu dusíku. Kdyby měl těžký amarok bez utajených šidítek splnit přísnou normu Euro 6 s malým motorem vyždímaným nadoraz, musel by proplachovat výfuk hektolitry AdBlue a nešťastný majitel by ho doléval každý týden. Něčím takovým nelze řidičům drahého teréňáku otravovat život, a tak ve Wolfsburgu kapitulovali a konečně namontovali do amaroku motor, který tam od začátku patřil: třílitrový šestiválec od Audi.

Novinka zkrášlená důraznější maskou s logem V6 a diodami denního svícení se na trhu objeví na podzim. My jsme ji prohnali v okolí Mnichova už před týdnem – jak po silnicích, tak na oblíbených terénních haldách. V obou případech dává motor najevo suverénní nadhled, hmotnost plně vybavených verzí kolem 2,2 tuny ho příliš nezatěžuje. Kdeže zůstala nervozita a upracovanost čtyřválce! Poklidné bublání proniká do kabiny jen při výraznějším přidání plynu, což vzhledem k bohatýrskému nástupu točivého momentu není třeba často. Kombinace tak bezstresového pohonu a jemně naladěného podvozku nemá ve třídě přemožitele. I spotřeba se při našem letmém setkání pohybovala kolem zcela obvyklých devíti litrů. Škoda že se stejně výrazného omlazení nedočkala stárnoucí kabina. Nová Toyota Hilux už laťku posunula o kus dál.

Ve všech disciplínách terénního areálu ale amarok předvádí naprostou jistotu včetně pevnosti rámu v ohybu a ukázky 100% stoupavosti, při níž motor jen nevzrušeně přede.

Svezení to je jedna radost. Otazník visí nad cenou, která bude muset odrazit instalaci daleko složitějšího motoru – čtyřválec nebude v nabídce ani pro nejlevnější verzi se zadním pohonem. Český ceník bude zveřejněn až v srpnu. Už teď ale víme, že letos se bude dodávat jen nejsilnější varianta se 165 kW a automatem.

Plusy

  • Nejkultivovanější motor třídy
  • Skvělá pružnost
  • Vynikající jízdní komfort
  • Nešizené terénní schopnosti

Minusy

  • Design interiéru stárne

Tři varianty 3.0 TDI V6 pro Volkswagen Amarok
Výkon (kW) Toč. moment (N.m) Převodovka Pohon
120 450 6MT zadní, 4x4
150 500 6MT, 8AT 4x4
165 550 8AT 4x4

Martin Frei
Diskuze (13)
26. 6. 2016 19:03
Re: Hm
Na reklamnim vebu nemusi ;-)
26. 6. 2016 19:01
Velkým motorem ke snížení emisí
To zni dobre, konecne to ve VW vzali za ten spravny konec, ted uz jen zbyva vratit do Golfu motor VR6 :-)
Avatar - Blue Sun
26. 6. 2016 16:56
Hm
Reklamní články mají být jasně označeny...
26. 6. 2016 12:01
Práce?
tohle je typický Lifestyle, jak motorem, tak "stavbou". Ale třeba se pletu a důlní, těžařské, potažmo dřevařské firmy sešrotují své Toyoty a Fordy a vrhnou se na třílitrové Amaroky......
Na parádu Ranger, Amarok, Hilux....Na práci Hilux, Ranger, Amarok..........s noblesou....
26. 6. 2016 01:03
Re: A proč?
V tom spočívá krása Cayenne, že je dostupná s šestiválcovým benzínem.