Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen buduje alianci s Fordem, v USA může použít jeho závody

ČTK ČTK 5. 12. 2018
29
7
Zobrazit náhledy (29)
Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden Volkswagen Emden
Německá automobilka Volkswagen buduje alianci se společností Ford Motor a k montáži vozů ve Spojených státech může využít její závody. Po jednání v Bílém domě to prohlásil šéf VW Herbert Diess.

Německá firma zvažuje také výstavbu druhého závodu v USA, uvedla agentura Reuters.

S čelnými představiteli německých automobilek Volkswagen, BMW a Daimler jednal také prezident Donald Trump. Podle prohlášení Bílého domu představil lídrům společností "svou představu toho, jak všechny automobilky vyrábějí ve Spojených státech a vytvářejí vstřícnější obchodní prostředí".

Šéfové automobilek byli pozváni, aby se zúčastnili řady setkání s prezidentovými nejvyššími ekonomickými poradci a jednali o investičních příležitostech ve Spojených státech, včetně výroby a výzkumu a vývoje, uvedl Bílý dům.

"Jsme v poměrně pokročilých jednáních se společností Ford, abychom skutečně vybudovali globální automobilovou alianci, která by také posílila americký automobilový průmysl," řekl Diess. Americká automobilka jednání nekomentovala, už dříve ale uvedla, že s VW jedná o spolupráci v řadě oblastí.

Volkswagen má montážní závod v městě Chattanooga v Tennessee. Co se týče nového závodu, Diess uvedl, že v Tennessee o tom jedná, v úvahu ale připadají i jiné možnosti.

BMW dnešní setkání s Trumpem označila v prohlášení za konstruktivní s tím, že její šéf představil podrobnosti již loni zveřejněného plánu na rozšíření závodu ve Spartanburgu v Jižní Karolíně. Zde by firma do roku 2021 chtěla investovat dalších 600 milionů dolarů a současný počet 10.000 pracovních míst zvýšit o tisícovku.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
logiku to má
Barrichello
| 6. 12. 2018
Ford neumí nic, jen pikapy >:D
Avatar - WinDiesel
Tato strategie se mi zamlouvá
WinDiesel
| 5. 12. 2018
To se nestane. Jakmile bude víc aut na elektřinu, dojde ke katastrofálnímu výpadků výběru spotřební daně z paliv. Výsledkem bude stejné zdanění elektřiny jako má nafta a benzín. Respektive stát to zdaní tak aby neměl propad příjmů, které jsou obrovské.
V ten moment budou možná EV už levnější ale prudce se zhorší náklady na palivo/elektřinu a v rámci konkurenčního boje se dostanou zpět do hry spalovací motory.
Nicméně spolupráce byla a bude. Ford se s někým musí spojit protože se rozešel s PSA. PSA se spojily s Opelem a Ford nyní nebude vyrábět dodávky spolu s 3 dalšími značkami, takže se VW nabízí - jak pro dodávky tak pro osobní automobily.
Avatar - WinDiesel
logiku to má
WinDiesel
| 5. 12. 2018
Mazda je volná a zaplaťpánbu zůstane volná. Vlastnická struktura neumožňuje spojení s jinou automobilkou.
Bravo Mazda, drž se i nadále stranou !!!
Jinak ale Mazda patří k zájmové skupině Toyota, není náhoda že Toyota si zvolila hybridy a Mazda diesely a vyspělé spalovací motory a elektro. Navzájem se doplňují, neútočí na sebe.
Avatar - Bubáq
Tato strategie se mi zamlouvá
Bubáq
| 5. 12. 2018
Jsem zákazník. Jako zákazník mám zájem na tom, abych měl z čeho vybírat. Pokud aliance pomůže Fordu přežít současné pro něj velmi těžké období, budu rád. Sdílení vývoje se v tomto případě neprojeví v tom, že bych snad budoucí fordy nerozeznal od volkswagenů.... to nehrozí. A v době po r. 2040, kdy VW stejně chce mít jen elektroauta (a možná také H-auta - Audi), už pohon nebude hrát žádnou roli. Jen podvozek, komfort a jedničky-nuly-jedničky. Snad bude Ford i nadále nabízet vysokou hodnotu za rozumné peníze a VW střední hodnotu za vysoké peníze. Alespoň si každý vybere.
Sdílení fabrik je skvělý nápad: lidem zůstane práce, vyšší využití kapacit se projeví v efektivitě (vyšší marže pro budoucí rozvoj) a auta se budou méně převážet z kontinentu A na kontinent B a obráceně. Jen do toho!
Avatar - Hittman
logiku to má
Hittman
| 5. 12. 2018
Doba automobilky nutí se spojovat. Třeba H-K spolkne FIAT, ještě je tu volná Mazda, atd.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku