Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI 4Motion DSG – Výš už to nejde

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 4. 11. 2013 • 03:07
38
163
Zobrazit náhledy (38)
Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan Volkswagen Multivan
Vysněná modla většiny českých rodin, Volkswagen Multivan, přijíždí s výhodným akčním modelem, který stlačuje hvězdné ceny trochu blíže k zemi.

Volkswagen Multivan stále okouzluje velké rodiny a aktivní sportovce kombinací variability, ložného objemu a kreditu, který nevyprchává ani po deseti letech výroby. Nástupce se sice chystá nejspíše na příští rok, stávající verze se však i přes užitkový původ úspěšně prodává za ceny dobře vybavených sedanů vyšší střední třídy. Totéž platí o ojetinách, sehnat zachovalý kus pod půl milionu korun je velké umění.

Obrovitý elegán

A když se k tomu oblékne do výbavy Highline a elegantní metalízy, je obdiv okolí zaručen. Nabízí totiž kombinace techniky a výbavy, které jinde zkrátka nedostanete. Je větší a uveze více než MPV, přitom s komfortem přinejmenším srovnatelným. Na požádání zvládne dálniční let nebo odtažení těžkého přívěsu. A v neposlední řadě se umí proměnit i v dodávku, i když těžko soudit, kdo by s Multivanem něco takového opravdu dělal.

vw testy mpv vw testy mpv
 

My jsme vyzkoušeli nejvyšší možnou specifikaci 2.0 BiTDI 4Motion DSG Highline, obohacenou akčním paketem Executive. Základní cena se s ním dostává o téměř 120.000 korun pod běžný Highline a činí tak z Multivanu T5 na sklonku jeho kariéry atraktivní nabídku. I když toto tvrzení je třeba u vozu za téměř 1,6 milionu korun, který má do kompletní výbavy stále daleko, brát s rezervou.

Konečně s xenony a diodami

Od prvního testu srovnatelného provedení na jaře 2010 se toho moc nezměnilo, do výbavy však konečně přibyly xenonové světlomety i diodové denní svícení, což pomohlo nejen vzhledu. Jinak se věci zvenčí nemění, utilitární křivky nemají kam zestárnout a automobil budí pořád stejně (málo) emocí, jako v den své premiéry. Zalíbení totiž v jeho případě bývá druhoplánové, ale o to trvalejší.

vw testy mpv vw testy mpv
 

Tradiční hodnoty zůstávají, jakost, konzervativní styl a nenápadné, ale o to hodnotnější každodenní kvality dělají z vozu Multivan něco víc. Není problém s ním dojet do práce nebo na konec světa. Uvnitř je s akustickým paketem, který je standardem zkoušené verze, konečně patřičné ticho, k tomu skvělá a všestranně nastavitelná sedadla v prvních dvou řadách, klid a pocit bezpečí.

Hotel na kolech

V kabině lze vytvořit nejen pohodlné dvoulůžko, ale i prakticky nekonečnou řadu verzí nastavení sedadel. Prostřední dvě lze otáčet, přední za příplatek rovněž a posuvný modul uprostřed změnit na výklopný kulatý stolek. To se zdá být téměř rodinným ideálem, má to však několik háčků. Manipulace se sedadly a stolkem, nebo dokonce jejich vymontování, je poměrně složitá a fyzicky náročná operace.

vw testy mpv vw testy mpv
 

Už jenom vzájemné vyhýbání stolku a sedadel je malým rébusem. Základní výhodou vozu Multivan zůstává abnormální množství odkládacích prostor, poliček, šuplíků a zásuvek na těch nejneočekávanějších místech. A také fakt, že když už se rozhodnete vydat poměrně značné peníze za příplatkovou výbavu, bude potom zpravidla fungovat tak, jak očekáváte. Dobrým příkladem budiž promyšlená a funkční vícezónová klimatizace či střešní modul s vnitřním osvětlením, které neoslňuje řidiče.

Zcela vzadu s rozpaky

Ani dynamická jízda nečiní problém, přinejmenším subjektivně – přinejmenším do té míry, že by méně zkušený řidič mohl zjistit, že si neví rady se zastavením automobilu, který naložený umí mít hodně přes tři tuny. Naštěstí brzdy mají veliké rezervy a směrová stabilita vysokou konstrukcí rovněž zásadně neutrpěla. O to více překvapily některé dětské nemoci. Nepohodlí na zadní třímístné lavici kontrastuje s přepychem na zbývajících místech, kola u zcela nového exempláře na nerovnostech bouchala, jako by měla minimálně o dva palce více než 17“, a přední elektrická okna občas odmítala fungovat. U spolujezdce navíc chybí jednodotykové ovládání, zatímco jeho okno řidič jediným impulzem normálně spustí.

Při jízdě máte pocit, že nejsilnější motor z nabídky, dvoulitrové BiTDI se sekvenčním dvojitým přeplňováním, je tak akorát a občas by pár koní navíc neškodilo. Hlavně v nižších otáčkách můžeme na razanci pětiválcových TDI jenom vzpomínat. Rozbíhá se plynule a na došlápnutí pedálu plynu až k podlaze reaguje nakonec docela čiperným rozjezdem, ale přirozený „švunk“, plynoucí z velkého objemu, mu trochu chybí.

vw testy mpv vw testy mpv
 

Posílené sedmistupňové DSG funguje správně: řadí už takřka bez škubání, citelně mu ale chybí ovládání páčkami pod volantem. V horských serpentinách se ne vždy chce každou chvíli sundávat ruku z volantu, volič je totiž od něj poměrně daleko, i když to tak z fotografií nevypadá. Mistrovskou disciplinou je komfortní likvidace nerovností na vozovce, stejně jako spotřeba při klidné jízdě za městem – i s pohonem všech kol a automatem lze koketovat se sedmilitrovým průměrem. Dálniční let pak ovšem stojí klidně dvakrát tolik.

Závěr: Kdo z vás na to má

Multivan zůstává volbou pro majetné rodiny. Děti si vzadu sednou kolem výsuvného stolku a nezlobí, nebo vymontujete sedačky, což mimochodem není nic snadného, a máte rázem plnohodnotnou dodávku. Jenom to chce nebydlet v centru města, téměř pětimetrová délka a šířka přes 1,9 metru žádají své, stejně jako více než 2,2tunová hmotnost. V tomto ohledu se zdá být lepší volbou Sharan, který je navíc výrazně levnější.

Nejlevnější verze modelu824.713 Kč (2.0 TDI 62 / 55 kW Startline)
Základ s testovaným motorem1.339.491 Kč (2.0 BiTDI / 132 kW Comfortline)
Testovaný vůz s výbavou1.592.342 Kč (2.0 BiTDI / 132 kW Executive Highline)

Plusy

  • Kvalita, univerzalita, individualizovatelnost
  • Bezpečné a komfortní jízdní vlastnosti
  • Pohodlný a variabilní interiér

Minusy

  • Dynamika v nízkých otáčkách
  • Bouchání kol na nerovnostech
  • Obtížná manipulace se sedadly

Foto: Petr Homolka

Témata
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI 4Motion DSG
Cena základní sestavy 1 339 491 Kč
Výbava základní sestavy Šest airbagů pro přední řadu sedadel, ESP, asistent pro rozjezd do kopce, isofix, mlhovky se statickým přisvěcováním do zatáčky, třízónová klimatizace Climatronic, denní svícení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, dešťové čidlo, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zrcátka, přihřívač motoru, servodovírání zadních výklopných dveří, vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce, dvě otočná sedadla v první řadě (posuvná, sklopná, demontovatelná), trojsedadlo se sklopným opěradlem s možností lůžkové úpravy v druhé řadě, boční obložení v prostoru pro cestující, doplňky z hliníku, multifunkční stolek, úchytná oka v podlaze (6 ks), tempomat, Litá 17“ kola Cascavel, navigační systém RNS 510 a další. Kč
Cena testované sestavy 1 592 342 Kč
Výbava testované sestavy Boční a hlavové airbagy v prostoru pro cestující, paket Světla a výhled: - automatický spínač světel s funkcí coming home/leaving home, multifunkční kožený volant, parkovací čidla vpředu a vzadu, závěr diferenciálu, bixenonové světlomety, kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách, tažné zařízení odnímatelné a uzamykatelné, mapové podklady Západní Evropa a další. Kč
Motor
Typ motoru: vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1500 - 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 188
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.1 / 7.5 / 8.8
Rozměry a hmotnosti
Objem nádrže (l): 80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2284 / 796
Rozměr pneu: 215/60 R17C
Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI 4Motion DSG
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4892
b) šířka (mm): 1904
c) výška (mm): 1970
d) rozvor (mm): 3000
e) rozchod vpředu (mm): 1620
f) rozchod vzadu (mm): 1629
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1020
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1020
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1630
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 660
výška opěradla vzadu (mm): 610
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Vrrrr
Je to on!!!
| 3. 12. 2014
ML ma uzasne odhlucnenu kabinu. Toto je jedinou vaznou vyhodou z !mojho pohladu!. Pre toto som si ochotny MLko kupit. Teraz su to vsak iba kecy a uvahy. Ked dojde na lamanie chleba uvidim. Mne trva rozhodovanie celkom dlho. Aj mesiac. A velmi sa rozhodujem aj srdcom, co sa mi paci a co nie. Chcem tym povedat, ze moc ludom do vyberu auta nenakecam, lebo ked sa mi nieco paci tak beriem a ked nie, tak moze byt super dobre, nechcem. Jedine Lexusu som toto chcel prepacit a kupit si ho aj ked je z vonka skaredy. Ale v europe preste nedava ziaden zmysel.
Avatar - white label
Je to on!!!
| 27. 11. 2014
Mám pocit, že se znovu zbytečně dobýváš do otevřených dveří, myslím ohledně srovnání Touaregu a ML. Už Dinar ti přece jasně napsal (a já s tím v podstatě zhruba souhlasím): "Touareg je v této generaci skvělé auto, nové MLko se mu dívá na záda v každém ohledu, takže tě to mrzet nemusí." Ze tvé následné reakce na něj vyplynulo, že jsi ho v tomto směru úplně nepochopil, pro má následná otázka.
Jistě, že u Porsche logicky platíš z velké části i za značku, kdyby stál např. Caenne stejně jako Touareg, kdo by pak Touaregy kupoval? Konkrétně na Touareg V8 TDI eMeLo prostě nemá (hvězda nehvězda), ani proti němu vlastně nemá přímo co postavit.
Avatar - Vrrrr
realita
| 27. 11. 2014
No a toto sa stane aj s Multivanom. Vyskusa a uz nepusti. Nie je taky neobratny ako sa zda a ma kameru na cuvanie + senzory. Aj ked Webovy jazdci hodnotia niekedy podla svojich astier a fokusov. Ja to neodsudzujem aj my sme mali pri prvej malej Civic Vti a ked sme kupili CRV tak sa mi zdalo, ze toto je obyvacka. CRV stale dobre sluzi rodicom, ale Multivan to nie je. Dokonca ani podvozkom. Ked ideme do lesa s Multivanom s uzavierkoy prejdeme vsade. Ten divny haldex v CRV sa trapil a okrem super vlastnosti na snehu v meste na semafore, je podla mna aj v lahuckom terene nepouzitelny. Multivan je proti nemu terenak. Pre mudrcov o offroad-e doplnim - v terene jazdim Toyotu Hilux. O jej nekvalite ma nikto nepresvedci. V terene je to absolutna bomba. Ak by som dal manzelke ine auto (uz som sa pytal, ci nechce do mesta nieco mensie na vylety) poslala ma do p-cka. Vraj jej tam nic nechyba. Ale Trnava zas nie je take velke mesto... ALe nevadi ani vo viedni, v zoo hocikde, v prahe, a ani nikde v europe....
Avatar - Vrrrr
Je to on!!!
| 27. 11. 2014
Odpisujem po 100 rokoch a jasne, ze Porsche je winner, ale kukni tu cenu, ak nedas na stiol 100k EUR zabudni. Potom dlho nic a potom ML. Jazdil som novy RR Sport. Image jak hovado, ale neviem o jedinej veci v ktorej by mal byt lepsi ako Tourag. Nie som novinar a kupujem auta podla toho co sa mi paci a v com sa dobre citim. RR je pocito blizsie snad k Hiluxu - taky ten tank pocit. Kultivovanost, zrychlenie a pod. je uz podla mna na strane Touarega. Treba vyskusat, to je moj nazor. Pri navsteve MB ( R&D center v nemecku)som vsak videl novy facelift MLka, a uz teraz viem, ze dalsia volba nie je pre VW vobec jasna. Neries Image znacky. Viem, ze MB a VW je mega priepast (image point of view). Zabi ma, mne sa viacej paci VW. Zatial.
Je to on!!!
| 7. 11. 2013
Ja tam tu uzaverku mel a nikdy jsem ji nepotreboval az jednou. Couvnul jsem z najezdu ke garazi na ujetem zmrzlem snehu. Nahoru to uz neslo a jenom to sklouzavalo bliz k vratum, ktere byly navic nizsi nez vyska auta, takze do garaze jsem taky nemohl. Kdyz jsem si vydesenej vzpomnel, ze tam je ten cudlik, tak jsem pak relativne vpohode vyjel zase nahoru. Pouzil jsem ho jednou ale "zachranil" me. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku