Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen veze rekord z Pikes Peak. Ale jiný, než by kdokoliv čekal!

Stanislav Kolman
Diskuze (30)
Automobilka VW vyslala speciál I.D. R Pikes Peak na slavnou coloradskou horu, aby tu bojoval o triumf mezi nejrychlejšími elektromobily. Nakonec je z toho absolutní rekord!

O rekordních choutkách Romaina Dumase ve speciálu Volkswagen I.D. R Pikes Peak jsme vás již informovali, stejně tak o jeho nejrychlejším čase v kvalifikaci. Německá automobilka mířila do Colorada s jasným cílem: udělat ze svého závoďáku nejrychlejší elektromobil, který kdy slavnou horu pokořil. Nakonec se však stalo něco nečekaného, Volkswagen zaznamenal absolutní rekord, když stanovil čas 7:57.148 s. Dumas je tak prvním jezdcem, který trať zdolal za méně než osm minut.

Francouzský závodník přitom věří, že mohl být ještě rychlejší: „Ve druhé části bylo mlhavo a trať lehce vlhká. Jsem s výsledkem spokojen, ale mohli jsme být ještě rychlejší, kdyby byl tento sektor suchý,“ rozpovídal se po rekordní jízdě Dumas.

Volkswagen přitom původně přijel překonat čas 8:57.118 s, který před dvěma lety stanovil Rhys Millen se speciálem e0 PP100. Už tréninkové a kvalifikační jízdy ukázaly, že I.D. R Pikes Peak je ve skvělé formě a rekord může zlomit. Málokoho však v tu chvíli napadlo, že elektrický prototyp překoná i čas 8:13.878 s, jenž roku 2013 zaznamenal s upraveným Peugeotem 208 T16 Pikes Peak jezdec Sébastien Loeb. Ale povedlo se, navíc o pořádný kus.

„Jsem za tento tým tak šťastný a opravdu hrdý. Všichni jsme na tom tvrdě pracovali. A Romain předvedl neuvěřitelný výkon. Nezapomeňte, že to bylo poprvé, co ve speciálu odjel celou trasu,“ uvedl Sven Smeets, ředitel VW Motorsport. A měl pravdu. Před nedělním podnikem sice mohou závodníci na dráze testovat, ale jen v předem určených úsecích.

„Poslední minuty před startem byly stresující. Nechci to znovu zažít. Pak se odstartovalo a mě připadalo, jako by to trvalo celou hodinu. Ale opět jsme ukázali, že když se něco chystáme udělat, uděláme to správně,“ dodal šťastný Smeets za Volkswagen, který si pro elektrickou rodinu I.D. nemohl přát lepší reklamu.

Technický ředitel Francois-Xavier Demaison přitom přiznal, že se tým potýkal s technickými patáliemi. „Věděli jsme, že máme rychlost, ale museli jsme řešit i potíže, hlavně obsluhu baterií, která nás v posledních dnech trápila. Nebylo myslitelné, abychom přijeli s tím, že jsme přijeli pokořit čas Peugeotu… ale jsem rád, že se to povedlo!“ dodal jeden z klíčových mužů úspěchu.

Stanislav Kolman
Diskuze (30)
26. 6. 2018 19:45
Blahopřání VW
Výborný výsledek pro EV.

EV je rychlejší než benzín :yes:

A co na to diesel? :-)
Avatar - .StenLi.
26. 6. 2018 09:39
Re: Baterky vyřadí stará auta.
To ze nieco bude stat vyrazne menej ako nieco ine je vypocet? >:D Ty si mi teda matematik >:D Podel sa s nami ake vysokoskolske matematicke vzdelanie mas nech sa moze tvoj profesor hanbit. Je to predpoklad zalozeny na trende zistenom vypoctami s pouzitim pravdivych udajov, na rozdiel od cisel vycucanych z prsta ktore uviedol Josef1. Snazis sa sledovat moje posty a hladat v nich chybu ale tvoja inteligencia ti brani stale sa nestrapnovat ;) Sorry.
Avatar - .StenLi.
26. 6. 2018 09:35
Re: Baterky vyřadí stará auta.
Tak teraz si pomiesal melony s jahodami >:D Piseme o cene baterii pri ich vymene, a ty porovnavas dve rozdielne auta a Ceska cena vobec nekorespoduje s vyrobnou cenou co jednoducho dokladuje to ze 40kWh Leaf 2.0 je v US lacnejsi ako stary Leaf s horsou vybavou a mensou bateriou. Ak by si to ozaj sledoval tak by si vedel o navyseni ceny v Europe kvoli vysokemu zaujmu + zruseniu najlacnejsej vybavy. Na SR zacinal Leaf 2.0 vo verzii Visia na 31400e, dnes je najlacnejsia ponukana verzia Acenta za 34 250e ;)
26. 6. 2018 09:17
To je zase titulek ...
Nemyslím si, že bych byl jedinej, kdo očekával nový rekord.
To bude zase pár dní tady opěvovat koncern (spíš už se opěvuje pár let)
Když už v kvalifikaci zajeli 3:16,083 = o 10 sekund rychleji než Loeb před 5 lety (3:26.153)
Když se podívám na Loebův peugeot a pak na tuhle placku.... No nijak se nedivím a to ještě berte v potaz jak rozdílný podmínky pro turbomotor byly dole a nahoře (řídký vzduch) - tohle alektromotor vůbec nemusel řešit...
Takže asi 16,6 sekundy celkem jestli dobře počítám.
Rekord jo, ale žádná senzace se rozhodně nekonala :-!
Avatar - 3_diamanty
25. 6. 2018 19:29
Re: Co za podvod
>:D