Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen T7 vykreslen bez maskování: Evoluční vzhled ukrývá revoluční změny

Stanislav Kolman
Diskuze (15)

Zatímco zvenčí projde Volkswagen T7 vzhledovou evolucí po vzoru Golfu, uvnitř nás čeká rozsáhlé přepracování.

V letošním roce představil Volkswagen Užitkové vozy inovovanou řadu T6.1, která zprvu přijela coby Multivan a Transporter a nesla se hlavně v duchu digitalizace. Mezitím už se ale pečlivě pracuje na plnohodnotném nástupci, řadě T7, která je naplánována na rok 2021.

Tu se automobilka nebojí označovat coby progresivní generaci, k čemuž existuje vícero důvodů. Tím hlavním je zbrusu nová platforma. Zatímco omlazené provedení T6 dostalo inovovanou architekturu předchůdce, novinka obdrží základ zcela nový, nejspíše platformu MQB. Důvod je prostý: vedle konvenčních spalovacích motorů může užitkáč dorazit v elektrifikovaném provedení jako plug-in hybrid.

V souvislosti s T7 se zatím hovoří jen o verzi Multivan, tedy osobní dodávce, která má k tradičním osobákům nejblíže. Volkswagen Užitkové vozy pracuje mimo jiné i na verzi s čistě elektrickým pohonem. Ta bude zastoupena vozem vycházejícím z konceptu ID. Buzz a vedle osobní varianty nebude chybět ani užitková verze ID. Buzz Cargo, oba posazené na platformě MEB a vzhledem inspirované legendárním busíkem. Toto auto nastoupí na scénu v roce 2022.

Vraťme se ale zpátky k „sedmičce“, jejíž předobraz pro nás vykouzlil náš šikovný grafik Jan na základě již uniklých špionážních snímků. Jak si můžete všimnout, zvenčí se očekává spíše vzhledová evoluce, jako předvedl například nový Golf. Lehce přepracovaná příď s modernějšími světlomety, líbivé retro zbarvení či nápis vzadu uprostřed pod logem, tedy stejně jako u ostatních volkswagenů.

Od elektrifikace si VW slibuje velkou budoucnost. Očekává, že do roku 2025 bude 80 % prodaných vozů nějakým způsobem elektrifikováno. Kromě samotných dodávek můžeme v roce 2022 očekávat rovněž nástupce Amaroku, jenž vznikne coby společné dílo nové spolupráce s Fordem, konkrétně modelem Ranger. Kromě toho vyvinou oba partneři také městskou dodávku. Zatímco pick-upy budou vznikat pod křídly Fordu, Volkswagen se postará právě o dodávku.

Stanislav Kolman
Diskuze (15)

Doporučujeme

9. 12. 2019 13:32
V-classe
v mem okoli uz vsichni dosavadni majitele multivanu ztratili trpelivost s "REVOLUCNIMI ZMENAMI U VW" a vsichni uz jezdi V-classe.
a to byl pro ne multivan modlou...
Motory, prevodovky a podvozky jsou proste jinej vesmir.
Zda se mi neuveritelny, jak VW pohrbil svoje modely Passat a Multivan. Udelal z nich dojne kravy bez investic...
Ale kdyz je dobra nahrada, neni smutek. :-)
Avatar - speedfred
5. 12. 2019 02:04
Re: Ako ja neviem...
Tak chytrak1 je neskutočný vw fan takze ho treba brať troška s rezervou.
4. 12. 2019 16:47
Re: Ako ja neviem...
No ale na druhou stranu za mne je manuál obecně nejlepší řešení. Jen u málo aut mi chyběl automat.
4. 12. 2019 16:45
Re: Ako ja neviem...
stejnou verzi bez čtyřkolky. A kdysi 150 kW verzi se čtyřkolkou, ale ta už se nedělá. Nicméně ta aktuální 146kW jako předokolka problém nedělala. Ale upřímně - fakt ti čtyřkolka protáčela kola?
4. 12. 2019 11:29
Re: Ako ja neviem...
A jakou kombinaci jste měl? Já zkoušel nejsilnější diesel v DSG a 4x4. Buď se to rozjíždělo pomalu jako řidič slečny Daisy nebo si zmáčkl plyn, nic to skoro neudělalo, tak ještě trochu a najednou to koplo a protáčelo kola. Strašně blbě se mi plynem reguloval rozjezd.