Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Geely chce postavit v Číně až tři závody na výrobu vozů Volvo

Ondřej Láník
Diskuze (9)
Nový čínský vlastník švédského Volva chce automobilku přivést k zisku. Nejsnazší cesta vede skrze zvýšení produkce a odbytu na čínském trhu.

Čínská automobilka Zhejiang Geely Holding Group by chtěla vybudovat v Číně až tři továrny na výrobu vozů převzaté švédské značky Volvo. Mohlo by se v nich vyrábět až 300.000 automobilů ročně, což by zvýšilo kapacitu výroby vozů Volvo téměř na dvojnásobek. Řekl to dnes agentuře Reuters mluvčí Geely Ning Šu-jung.

Geely letos v březnu podepsala s americkou společností Ford Motor dohodu o koupi Volvo Car za 1,8 miliardy dolarů (345 miliard Kč), což byla dosud největší čínská akvizice zahraniční automobilky. Firma poté uvedla, že hodlá investovat do rozšíření výroby Volva 900 milionů dolarů. Transakci uzavřela Geely minulý měsíc a jejím hlavním cílem nyní bude navrátit Volvo zpět k zisku.

Možnými lokalitami pro závody Volvo jsou podle mluvčího předměstí Šanghaje Ťia-ting, město Čcheng-tu v jihozápadní Číně a Ta-čching na severovýchodě země. Šéf a zakladatel největší čínské soukromé automobilky Li Šu-fu však dnes novinářům v Hongkongu sdělil, že firma s konečným rozhodnutím o závodech Volva nijak nespěchá. "Může to trvat léta," řekl.

Nové investice zejména do výrobních závodů v Číně jsou klíčem k oživení ziskovosti Volva. Značka Volvo vytvořila za loňský rok tržby 12,4 miliardy dolarů a prodala 334.000 vozů. Utrpěla však hrubou ztrátu 653 milionů USD.

V současnosti vyrábí Volvo v Číně modely S40 a S80L v automobilce vlastněné společnostmi Ford Motor Company a Chongqing Changan Automobile Company. Loni Volvo prodalo v Číně 22 tisíc aut (meziročně +77 %). Během několika let by se čínský odbyt Volva mohl zvýšit na 100 až 200 tisíc vozů.

Volvo - počet vyrobených aut v roce 2009 podle modelu a továrny
TovárnaGothenburgUddevallaGhentChongqingThailandMalaysiacelkem
S4027.4796.22624233.947
S606.2876.287
S8017.0061172617.149
S80L8.9198.919
V5052.1307852.208
V7043.07443.074
XC6066.75766.757
XC7014.69414.694
XC9027.9885028.038
C3031.21631.216
C709.1249.124
celkem102.7629.124183.86915.145117396311.413

Ondřej Láník
Diskuze (9)
14. 9. 2010 21:47
volvo z číny
Ted zbyva jen zacit vyrabet cinsky auta ve svedsku a volva dovazet z ciny >:D
14. 9. 2010 20:47
Re: zajímavé počty
Nemáš nějaký špatný globus? Že máš na něm jen Čínu a Evropu.
14. 9. 2010 17:19
Re: zajímavé počty
Volvo je jen začátek. U Volva jde jen o to ukázat, že zvládnou udržet a možná i vylepšit kvalitu u zavedené evropské značky.Udělají nové modely, evropští zákazníci jim zatleskají a pak už je jen krůček k tomu, aby uvěřili i ostatním čínským automobilkám, že to také dokáží. Když to dokáže Geely, proč ne i ti ostatní. Je to jen naše volba.
Avatar - Righ
14. 9. 2010 13:52
Re: zajímavé počty
Vidim to podobne - pokud si pro sebe dokaze Volvo urvat slusnej podil na cinskym trhu a prodavat tak nasobne vetsi pocet kusu jednotlivych modelu, bude to jenom dobre. A ze bude vyroba probihat primo v Cine nebo ze tamni vozy budou patricne upraveny tak, aby odpovidaly vkusu mistnich zakazniku, neni nic neobvyklyho ani skodlivyho. Treba pro takovou Skodovku je cinsky trh taky nejvetsi, svoje vozy tam vyrabi i patricne upravuje (vcetne oznaceni modelu) a nijak ji to na charakteru v Evrope neubralo. V Geely by byli blazni, kdyby z Volva udelali ryze cinskou automobilkou s prisli tak o evropsky a potencialne i americky trhy. Kdyby jim slo pouze o to, mit v portfoliu luxusnejsi znacku, nejakou by si jednoduse vytvorili a nekupovali za miliardy dolaru ztratovy Volvo. Co by naopak nadelalo v Evrope nezamestnany, jak naznacuje eLzyx vyse, by bylo pokracovani Volva v nastavenym smeru bud pod Fordem a nebo samostatne.
Avatar - kari.laz
14. 9. 2010 13:20
Re: zajímavé počty
Je to asi ten nejhorší scénář, ale pokud by to tak bylo, tak by se volvo stalo rize čínskou automobilkou, která by měla z vlastní země jenom to jméno. Ale dofám, že tak daleko to nezajde a bude to jen jedno odvětví neevropského Volva. Problém je, že pokud se jim podaří mít komplet vývoj i výrobu mimoevropských, tak už jim nic nebrání to udělat u evroprských.