Volvo šokuje. Na autosalonu v Los Angeles bude, ale bez auta
Volvo patří mezi ty automobilky, které hledají nové cesty, jak prezentovat své nové automobily. Z toho důvodu třeba chyběla na tradičním pařížském autosalonu a vystavovat nebude ani na oblíbené jarní autoshow v Ženevě. To na letošním ročníku automobilové výstavy v Los Angeles Volvo zastoupeno bude, nebude tam představovat ale žádný automobil!
Švédský výrobce tvrdí, že se stane první automobilkou, která na autosalonu v Los Angeles nebude vystavovat ani jedno auto. Místo toho se chce zaměřit na prezentaci vize toho, jak se auta do budoucna změní.
V centru stánku Volva tak sice bude prostor, kde byste očekávali vystavený automobil, místo něj se ale na tomto místě objeví jen nápis „tohle není auto.“ Volvo tvrdí, že se automobilový průmysl dnes rychle mění a mění se i pohled na to, jak lidé vidí automobil. Zážitek se tak dnes podle výrobce stává důležitějším než chrom, kůže nebo koně pod kapotou. A přesně to chce svým stánkem v Los Angeles reflektovat.
Místo nového modelu tak Volvo bude v Los Angeles interaktivně demonstrovat řadu konektivních služeb, jako je přeprava zboží v autech nebo sdílení automobilů. Na některých značka spolupracovala i s technologickými partnery, jako je Amazon, Google, Nvidia nebo start-upy Luminar a Zenuity.
Pokud byste však chtěli být detailisti, mohli byste klidně říci, že na stánku Volva se automobil přece jen představí. Mezi vystavenými předměty totiž bude studie Volvo 360c, která auto může skutečně připomínat. Spíše je to ale jen taková přepravní krabička, která má prezentovat nejen nadcházející změny automobilového světa, ale také proměnu společnosti. S dnešními auty tak má opravdu jen pramálo společného, je autonomní, nemá tedy volant a celý vnitřek je přizpůsobený tomu, že nikdo nemusí řídit. Zkrátka, nová doba, dalo by se říct...