Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo V60: První fotografie a informace

Dariusz Szynder
Diskuze (133)
Nové kombi V60 je zde. Už to však není to typické Volvo charakterizované slovy jako rodina, prostor, pohodlí, bezpečnost. Dnes ve spojení s Volvem zaznívají slova jako sportovní, kupé, agilní... Jediné, co zůstalo, je důraz na bezpečnost.

Po SUV XC60 a nedávno představeném sedanu S60 přišel čas na praktickou variantu kombi s označením V60. V souvislosti s řadou „60“ Volvo změnilo svůj přístup ke stavbě automobilů, takže místo prostorného a praktického kombi před námi stojí automobil, v jehož případě firma zdůrazňuje slovo „sportovní“.

Sportování pokračuje

Při vývoji nového kombi V60 byl kladen důraz na sportovní charakter auta, který značka dala do vínku i modelu S60. Výsledkem je kombi, které se délkou 4.628 mm řadí na spodní hranici střední třídy. Sportovní image podtrhuje vlna bočního prolisu a taky nízká boční okna dávající zapomenout, že se díváme na kombi skandinávského výrobce.

Atraktivní karoserii podle výrobce sekunduje agilní řízení a neméně rychlý podvozek. Volvo slibuje, že na okreskách a horských cestách plných zatáček, ukáže nové V60 své nadšení a schopnost vtáhnout řidiče do hry. To by byl v této - pro značku klíčové - kategorii významný strategický posun.

Na své si mají přijít především evropští zákazníci, pro které Volvo připravilo sportovnější naladění podvozku. Na ostatních trzích se Volvo V60 objeví s jiným nastavením tlumičů a předního i zadního pomocného rámu, které zajistí pohodlnější cestování. Všechny verze jsou vybaveny systémem adaptivních tlumičů FOUR-C (Continuously Controlled Chassis Concept).

Systém Corner Traction Control, který je doplňkem vyspělého stabilizačního systému DSTC, umožňuje přibrzdit v zatáčce vnitřní kolo, což umožňuje poslat více točivého momentu na kolo vnější.

Hi-tech v luxusním interiéru

V interiéru nového Volva V60 se snoubí tradiční skandinávská jednoduchost a funkčnost s emocemi a hravými detaily. Za zadními sedadly je zavazadlový prostor o objemu 430 litrů s dalším úložným prostorem pod podlahou. Po sklopení zadních sedadel vzniká plochá podlaha a celý prostor lze dále zvětšit sklopením opěradla přední sedačky spolujezdce do vodorovné polohy. Zadní boční sedadla mohou být vybavena integrovanými dětskými sedačkami.

Bezpečnost posádky zajišťuje několik palubních systémů. Především jde o systém rozpoznávání chodců Pedestrian Detection a dále známé City Safety, spočívající v automatické aktivaci brzd v případech, kdy se automobil nebezpečně blíží ke stojícímu objektu a řidič při tom nereaguje. Pedestrian Detection dokáže rozpoznat chodce nebezpečně vstupujícího do vozovky, přičemž upozorní řidiče akustickým a světelným signálem. Pokud řidič včas nezareaguje, aktivuje se brzdová soustava. Automobil dokáže zabránit srážce s chodcem při rychlostech do 35 km/h, při vyšších rychlostech pak dokáže významně redukovat rychlost, která je rozhodující pro závažnost poranění v těchto případech.

Systém City Safety funguje na podobném principu, zabraňuje však srážkám s vpředu jedoucím vozidlem, které zpomaluje nebo zastavuje. Automatická aktivace brzd v tomto případě umožňuje zabránit srážkám v kolonách, nebo snížit jejich následky při rychlostech do 30 km/h.

Pohodu na palubě pak může zajišťovat nový, špičkový, multimediální systém Premium Sound se sedmipalcovou barevnou obrazovkou na středové konzole. Tato soustava je dále vybavena dvanácti reproduktory a systémem MultEQ eliminujícím negativní vlivy vyvolané akustikou interiéru. Kromě systému Premium Sound mohou zákazníci vybírat ze tří audiosystémů nižší kvality.

Čtyřválce, pětiválce i šestiválce

Nové Volvo V60 nabídne pět zážehových a tři vznětové motory pokrývající výkon od 85 do 224 kW.

Na vrcholu nabídky najdeme třílitrový benzinový motor s označením T6, který nabízí výkon 224 kW a 440 Nm točivého momentu. Z nuly na stokilometrovou rychlost zrychlí Volvo V60 s tímto motorem za 6,6 sekundy a dokáže jet rychlostí až 250 km/h. Spotřebu v kombinovaném provozu se podařilo snížit na úroveň 10,2 l/100 km. Tento motor je standardně dodáván v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou Geartronic druhé generace a pohonem všech kol.

K dispozici bude také přeplňovaná jednotka 2.0T s přímým vstřikováním, která nabídne 149 kW a 300 Nm od 1750 min-1. S manuální převodovkou akceleruje tato verze z 0 na 100 km/h za 7,9 s, s automatem se tento čas o půl sekundy prodlouží. Maximální rychlost je v obou případech 230 km/h. Později se v nabídce objeví také silnější varianta tohoto motoru s označením T5, která nabídne 176 kW a 320 Nm.

Základem benzinové nabídky bude dvojice přeplňovaných motorů o objemu 1,6 l. Verze T3 nabídne 110 kW a 240 Nm, silnější T4 pak 132 kW a 240 Nm v rozsahu 1500-5000 min-1, přičemž systém overboost umožní krátkodobě dosahovat točivého momentu až 270 Nm.

Jednotky 2.0T, T5 a T4 budou nabízeny ve spojení s šestistupňovým automatem Powershift nebo šestistupňovou manuální převodovkou. Verze T3 bude dodávána pouze s manuální převodovkou.

MotorObjemUspořádání motoruVýkonTočivý moment
T63,0R6224 kW440 Nm
2.0T2,0R4149 kW300 Nm
T52.0R4176 kW320 Nm
T41.6R4132 kW240 Nm
T31.6R4110 kW240 Nm

Vznětovou část nabídky reprezentují dva pětiválce a jeden čtyřválec v úsporné verzi DRIVe.

Turbodiesel D5, osázený dvěma turbodmychadly rozdílné velikosti, dává maximálně 150 kW a 420 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere s manuální i automatickou převodovkou 7,9 s, stejná je i maximální rychlost 230 km/h. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,4 l/100 km.

Druhým dieselovým motorem je dvoulitrová jednotka 2.0D nabízející 120 kW a 400 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychluje tato verze za 9,4 s bez ohledu na použitou převodovku. Maximální dosahovaná rychlost je 220 km/h v případě manuálu a 215 km/h v případě automatické převodovky.

Obě pětiválcové jednotky budou dostupné s šestistupňovým automatem nebo šestistupňovou manuální převodovkou. Verze D5 alternativně nabídne také pohon všech kol.

V průběhu prvního roku výroby se pak v nabídce objeví úsporná verze DRIVe. Turbodiesel o objemu 1,6 l nabídne výkon 85 kW a maximální točivý moment 270 Nm. Motor bude spojen výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou.

MotorObjemUspořádání motoruVýkonTočivý moment
D52,4R5150 kW420 Nm
D32,0R5120 kW400 Nm
1.6 D DRIVe1,6R485 kW270 Nm

Dariusz Szynder
Diskuze (133)
Avatar - white label
9. 7. 2010 14:42
Re: SSH
On přece nekritizoval jeho češtinu, nebo pravopis, ale jen to, že káže vodu a sám pije víno. Tím "slohem", nemyslel slohový styl, ale délku jeho reakce, kterou sá kritzuje u ostatních... :-O :*) ;-)
...ten tvůj konec ti tu přepisovat nebudu, na to tě mám příliš rád...
:-)
Avatar - kari.laz
9. 7. 2010 12:54
Re: SSH
Něco podobného jsem mu už psal v 11:05 ale Pierro mě nařkl, že se strapňuji, že opravuji Wolffovo Češtinu. Nic takového jsem samozřejmě nedělal. Bohužel Pierro nepochopil, že je to narážka na délku Wolffova příspěvku.
Avatar - kari.laz
9. 7. 2010 12:49
Re: SSH
Tak si to možná přečti ještě jednou a zkus se trochu zamyslet nad smyslem mého příspěvku.
Nikde tam nenarážím na jeho češtinu, ale na to, že tam píše, aby se diskutující vyjadřovali stručně a sám napíše asi stořádkové povídání.
Avatar - Pierro
9. 7. 2010 11:36
Re: SSH
co je to ta grupa SSH??? :-O
Avatar - Pierro
9. 7. 2010 11:27
Re: SSH
V zásadě máš pravdu, ale jestli chceš někoho popotahovat s češtinou, buď trochu pečlivější ve svých vlastních příspěvcích.
Jinak to tak trochu vypadá, jako kdxž se kozel snažil býti zahradníkem - tzn. - ztrapňuješ se hochu... ;-)