Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo V60: První fotografie a informace

Dariusz Szynder Dariusz Szynder 7. 7. 2010 • 01:24
47
133
Zobrazit náhledy (47)
Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60 Volvo V60
Nové kombi V60 je zde. Už to však není to typické Volvo charakterizované slovy jako rodina, prostor, pohodlí, bezpečnost. Dnes ve spojení s Volvem zaznívají slova jako sportovní, kupé, agilní... Jediné, co zůstalo, je důraz na bezpečnost.

Po SUV XC60 a nedávno představeném sedanu S60 přišel čas na praktickou variantu kombi s označením V60. V souvislosti s řadou „60“ Volvo změnilo svůj přístup ke stavbě automobilů, takže místo prostorného a praktického kombi před námi stojí automobil, v jehož případě firma zdůrazňuje slovo „sportovní“.

Sportování pokračuje

Při vývoji nového kombi V60 byl kladen důraz na sportovní charakter auta, který značka dala do vínku i modelu S60. Výsledkem je kombi, které se délkou 4.628 mm řadí na spodní hranici střední třídy. Sportovní image podtrhuje vlna bočního prolisu a taky nízká boční okna dávající zapomenout, že se díváme na kombi skandinávského výrobce.

Atraktivní karoserii podle výrobce sekunduje agilní řízení a neméně rychlý podvozek. Volvo slibuje, že na okreskách a horských cestách plných zatáček, ukáže nové V60 své nadšení a schopnost vtáhnout řidiče do hry. To by byl v této - pro značku klíčové - kategorii významný strategický posun.

Na své si mají přijít především evropští zákazníci, pro které Volvo připravilo sportovnější naladění podvozku. Na ostatních trzích se Volvo V60 objeví s jiným nastavením tlumičů a předního i zadního pomocného rámu, které zajistí pohodlnější cestování. Všechny verze jsou vybaveny systémem adaptivních tlumičů FOUR-C (Continuously Controlled Chassis Concept).

Systém Corner Traction Control, který je doplňkem vyspělého stabilizačního systému DSTC, umožňuje přibrzdit v zatáčce vnitřní kolo, což umožňuje poslat více točivého momentu na kolo vnější.

Hi-tech v luxusním interiéru

V interiéru nového Volva V60 se snoubí tradiční skandinávská jednoduchost a funkčnost s emocemi a hravými detaily. Za zadními sedadly je zavazadlový prostor o objemu 430 litrů s dalším úložným prostorem pod podlahou. Po sklopení zadních sedadel vzniká plochá podlaha a celý prostor lze dále zvětšit sklopením opěradla přední sedačky spolujezdce do vodorovné polohy. Zadní boční sedadla mohou být vybavena integrovanými dětskými sedačkami.

Bezpečnost posádky zajišťuje několik palubních systémů. Především jde o systém rozpoznávání chodců Pedestrian Detection a dále známé City Safety, spočívající v automatické aktivaci brzd v případech, kdy se automobil nebezpečně blíží ke stojícímu objektu a řidič při tom nereaguje. Pedestrian Detection dokáže rozpoznat chodce nebezpečně vstupujícího do vozovky, přičemž upozorní řidiče akustickým a světelným signálem. Pokud řidič včas nezareaguje, aktivuje se brzdová soustava. Automobil dokáže zabránit srážce s chodcem při rychlostech do 35 km/h, při vyšších rychlostech pak dokáže významně redukovat rychlost, která je rozhodující pro závažnost poranění v těchto případech.

Systém City Safety funguje na podobném principu, zabraňuje však srážkám s vpředu jedoucím vozidlem, které zpomaluje nebo zastavuje. Automatická aktivace brzd v tomto případě umožňuje zabránit srážkám v kolonách, nebo snížit jejich následky při rychlostech do 30 km/h.

Pohodu na palubě pak může zajišťovat nový, špičkový, multimediální systém Premium Sound se sedmipalcovou barevnou obrazovkou na středové konzole. Tato soustava je dále vybavena dvanácti reproduktory a systémem MultEQ eliminujícím negativní vlivy vyvolané akustikou interiéru. Kromě systému Premium Sound mohou zákazníci vybírat ze tří audiosystémů nižší kvality.

Čtyřválce, pětiválce i šestiválce

Nové Volvo V60 nabídne pět zážehových a tři vznětové motory pokrývající výkon od 85 do 224 kW.

Na vrcholu nabídky najdeme třílitrový benzinový motor s označením T6, který nabízí výkon 224 kW a 440 Nm točivého momentu. Z nuly na stokilometrovou rychlost zrychlí Volvo V60 s tímto motorem za 6,6 sekundy a dokáže jet rychlostí až 250 km/h. Spotřebu v kombinovaném provozu se podařilo snížit na úroveň 10,2 l/100 km. Tento motor je standardně dodáván v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou Geartronic druhé generace a pohonem všech kol.

K dispozici bude také přeplňovaná jednotka 2.0T s přímým vstřikováním, která nabídne 149 kW a 300 Nm od 1750 min-1. S manuální převodovkou akceleruje tato verze z 0 na 100 km/h za 7,9 s, s automatem se tento čas o půl sekundy prodlouží. Maximální rychlost je v obou případech 230 km/h. Později se v nabídce objeví také silnější varianta tohoto motoru s označením T5, která nabídne 176 kW a 320 Nm.

Základem benzinové nabídky bude dvojice přeplňovaných motorů o objemu 1,6 l. Verze T3 nabídne 110 kW a 240 Nm, silnější T4 pak 132 kW a 240 Nm v rozsahu 1500-5000 min-1, přičemž systém overboost umožní krátkodobě dosahovat točivého momentu až 270 Nm.

Jednotky 2.0T, T5 a T4 budou nabízeny ve spojení s šestistupňovým automatem Powershift nebo šestistupňovou manuální převodovkou. Verze T3 bude dodávána pouze s manuální převodovkou.

Motor Objem Uspořádání motoru Výkon Točivý moment
T6 3,0 R6 224 kW 440 Nm
2.0T 2,0 R4 149 kW 300 Nm
T5 2.0 R4 176 kW 320 Nm
T4 1.6 R4 132 kW 240 Nm
T3 1.6 R4 110 kW 240 Nm

Vznětovou část nabídky reprezentují dva pětiválce a jeden čtyřválec v úsporné verzi DRIVe.

Turbodiesel D5, osázený dvěma turbodmychadly rozdílné velikosti, dává maximálně 150 kW a 420 Nm točivého momentu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere s manuální i automatickou převodovkou 7,9 s, stejná je i maximální rychlost 230 km/h. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 5,4 l/100 km.

Druhým dieselovým motorem je dvoulitrová jednotka 2.0D nabízející 120 kW a 400 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychluje tato verze za 9,4 s bez ohledu na použitou převodovku. Maximální dosahovaná rychlost je 220 km/h v případě manuálu a 215 km/h v případě automatické převodovky.

Obě pětiválcové jednotky budou dostupné s šestistupňovým automatem nebo šestistupňovou manuální převodovkou. Verze D5 alternativně nabídne také pohon všech kol.

V průběhu prvního roku výroby se pak v nabídce objeví úsporná verze DRIVe. Turbodiesel o objemu 1,6 l nabídne výkon 85 kW a maximální točivý moment 270 Nm. Motor bude spojen výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou.

Motor Objem Uspořádání motoru Výkon Točivý moment
D5 2,4 R5 150 kW 420 Nm
D3 2,0 R5 120 kW 400 Nm
1.6 D DRIVe 1,6 R4 85 kW 270 Nm
Témata
Avatar - white label
9. 7. 2010 14:42
Re: SSH
On přece nekritizoval jeho češtinu, nebo pravopis, ale jen to, že káže vodu a sám pije víno. Tím "slohem", nemyslel slohový styl, ale délku jeho reakce, kterou sá kritzuje u ostatních... :-O :*) ;-)
...ten tvůj konec ti tu přepisovat nebudu, na to tě mám příliš rád...
:-)
Avatar - kari.laz
9. 7. 2010 12:54
Re: SSH
Něco podobného jsem mu už psal v 11:05 ale Pierro mě nařkl, že se strapňuji, že opravuji Wolffovo Češtinu. Nic takového jsem samozřejmě nedělal. Bohužel Pierro nepochopil, že je to narážka na délku Wolffova příspěvku.
Avatar - kari.laz
9. 7. 2010 12:49
Re: SSH
Tak si to možná přečti ještě jednou a zkus se trochu zamyslet nad smyslem mého příspěvku.
Nikde tam nenarážím na jeho češtinu, ale na to, že tam píše, aby se diskutující vyjadřovali stručně a sám napíše asi stořádkové povídání.
Avatar - Pierro
9. 7. 2010 11:36
Re: SSH
co je to ta grupa SSH??? :-O
Avatar - Pierro
9. 7. 2010 11:27
Re: SSH
V zásadě máš pravdu, ale jestli chceš někoho popotahovat s češtinou, buď trochu pečlivější ve svých vlastních příspěvcích.
Jinak to tak trochu vypadá, jako kdxž se kozel snažil býti zahradníkem - tzn. - ztrapňuješ se hochu... ;-)