Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW ID.4 je dalším dílkem elektrické skládačky. Odhalil své tvary, finální vzhled zatím ne

Stanislav Kolman
Diskuze (35)

Automobilka VW ukázala další elektrickou novinku – model ID.4. Pořád má na sobě vrstvu kamufláže, lépe jsme si jej ale zatím prohlédnout nemohli.

Elektrická ofenziva Volkswagenu zaštítěná rodinou modelů ID. je konečně tady a má reálné, hmatatelné výsledky. Tím prvním je bezesporu model ID.3, elektrický kompaktní hatchback velikosti Golfu, jenž se světu oficiálně představil letos na autosalonu ve Frankfurtu a v průběhu příštího roku zamíří (nejen) na naše silnice. Je to však jen první vlaštovka z této skupiny modelů, další budou následovat co nevidět.

Než za volant dlouho očekávaného elektromobilu poprvé usedneme, můžeme si zkrátit čekání další elektrickou novinkou, která přijede krátce po ID.3. Je to ID.4, tedy elektrický crossover, který stále nesundal maskovací fólii, detailněji jsme ale tohle auto ještě neviděli.

Nepřekvapí, že ID.4 je větší než ID.3 a na rozdíl od „prvorozeného“ modelu více sází na módní vlnu SUV a crossoverů. Fakticky jsme jej mohli vidět už ve Frankfurtu, kde byl ale od návštěvníků odříznut ve skleněné fólii, světelné efekty kolem nám navíc bránily vůz pořádně vyfotit. Dost podobná show byla i kolem modelu ID.3, než se konečně představil veřejnosti. Z toho, co zatím víme, se zdá, že vnější vzhled zůstane hodně podobný hatchbacku, na finální hodnocení si ale ještě musíme počkat.

Model ID.4 vychází z konceptu ID. Crozz a bude se nabízet ve dvou karosářských variantách – coby klasické SUV a tzv. SUV-kupé, tedy stylovější varianta se svažující se zádí. Všimnout si můžete také standardního druhého páru dveří, zatímco koncept je měl řešené posuvně. Není oficiálně potvrzeno, že klasiku dostane i SUV-kupé, osobně to ale považujeme za hotovou věc.

Když Volkswagen říkal, že ID.4 bude globální model, měl pravdu. Automobilka totiž potvrdila, že elektromobil bude vznikat v Evropě, Spojených státech i Číně, což by značce mělo výrazně ulehčit cestu na post světového lídra elektromobility.

Koncept ID. Crozz je 4625 mm dlouhý, 1891 mm široký a 1609 mm vysoký, rozměrově se tedy řadí mezi Tiguan a sedmimístný Tiguan Allspace. Říká se, že auto by i přes skromnější rozměry mělo uvnitř nabídnout prostor srovnatelný právě s allspacem.

„Již v roce 2020 chceme prodat 100.000 čistě elektrických vozů značky Volkswagen,“ uvedl Hertbert Diess před dvěma lety, když koncept elektrického crossoveru představoval. „Ale to je teprve začátek. Do roku 2025 bychom měli prodávat desetkrát více, tedy jeden milion elektromobilů ročně,“ dodal. Rok 2020 je za rohem, brzy se ukáže, jak dobrý odhad lídr Volkswagenu měl. Sériové provedení modelu ID.4 bude odhaleno v únoru příštího roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (35)

Doporučujeme

5. 11. 2019 13:58
Re: VW bude muset prodat hodně dieslů,
Mám na mysli lhaní ohledně spotřeby u hybridů. 2 litry na sto a podobný nesmysly. realita je pak násobně jinde. To vidím jako podvádění s emisema CO2. Na papíře se deklaruje něco co je v reálu 4x-5x větší.
5. 11. 2019 13:56
Re: VW bude muset prodat hodně dieslů,
Hele už si ty pohádky jak jsem proti celýmu vzdělanýmu světu už si konečně nech :D :D Sám snad už víš, že to není pravda. Já nějak nepozoruju, že bych byl proti snižování emisí nejen u aut. Pokud vím tak já jsem chtěl rozvíjet JE a odstavovat uhelné elektrárny ne ty. Ani nebojuju proti moderním EURO6 autům, tak se tu přestaň čepýřit :D Dieselgate dopadl jak jsem tvrdil já. VW to stálo nějaký peníze a auta jezdí vesele dál a v klidu dojezdí až do zaslouženého odpočinku.
4. 11. 2019 18:42
Re: Můžeš mít emise z aut nula,
Zakázat všechny staré auta by bylo dobré, ale prakticky je to zejména v chudších státech neprůchodné.
Avatar - .StenLi.
4. 11. 2019 18:35
Re: Můžeš mít emise z aut nula,
Samozrejme, tak isto ako je realne a pomerne jenoduche pretransformovat vsetky elektrarne na obnovitelne, ale stale sa najde plno negativne naladenych odporcov bez padnych argumentov.
Avatar - .StenLi.
4. 11. 2019 18:32
Re: Můžeš mít emise z aut nula,
Cestna doprava nie je najvacsi znecistovatel, ale ak chceme ostat v teme tak podla dostupnych faktov je pre zivotne prostredie najlepsie vymenit vsetky jazdene diesle za jazdene hybridy a nepredat jediny novy diesel, naopak pokrtyt cely dopyt po autach hybridmi a EV. Kazdy predany diesel a neelektrifikovany benzin je oddalovanie sa od idealneho spravania sa ktore nijak neobmedzuje pocet aut a ich pouzivanie. Idealne by sa samozrejme znasobila vlakova siet a zjednodusila preprava tovarov v kontajneroch nalozenych v zdrojovej fabrike a vylozenych az v cieli a cely cas prepravovanych lodou, vlakom a nakladiakom bez prekladky so zlomkom dnesnych kamionov. To je vsak v tejto birokratickej a kratkozrakej spolocnosti uplne scifi..