Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen neuhlídal nový Golf GTI, na Instagram unikla první fotka bez maskování

Ondřej Mára
Diskuze (100)

Jednou z nejdůležitějších premiér minulého roku byl bezesporu i nový Volkswagen Golf osmé generace, který má však stále čím představit.

Automobilka zatím představila pouze tradiční pětidveřový hatchback, v zásobě má však ještě několik překvapení. Pro ekology a ekonomy je připraven plug-in hybrid, prakticky smýšlející zákazníci jistě s napětím vyhlížejí prostorné kombi a pro milovníky sportovní jízdy je tradičně přichystána ostrá verze s dobře známým označením GTI.

A právě premiéra ostrého GTI byla oficiálně naplánována až na březnový ženevský autosalon, dlouhé čekání však může zkrátit fotka, která se před časem objevila na Instagramu. Ta totiž zachycuje záď nového Golfu 8 s několika sportovními doplňky, které jasně naznačují, že půjde o něco ostřejšího a zábavnějšího.

Stačí se jen podívat na dvojici koncovek výfuku v upravené dolní části zadního nárazníku, který se snaží přinejmenším imitovat difuzor. Podběhy vyplněné velkými koly a evidentně nižší světlá výška pak zase naznačují přítomnost sportovního podvozku.

Výrazné zadní křídlo na víku pátých dveří však vyvolává otázku, zda se díváme na klasické GTI, nebo na extrémnější GTI TCR. Kromě označení modelu Golf, které je navíc skryto pod bílou lepenkou, totiž vůz nedostal žádné bližší označení. S největší pravděpodobností se tak zatím jedná pouze o jeden z předporudkčních prototypů, u kterých toho bude chybět víc.

A na co se vlastně můžeme těšit pod kapotou? Podle dosavadních zpráv by mohlo standardní GTI dostat 2.0 litrový přeplňovaný čtyřválec s mild-hybridní technologií, který nabídne výkon okolo 181 kW (246 k). Motor by měl být dostupný jak s šestistupňovým manuálem, tak s volitelným sedmistupňovým automatem DSG.

Ostřejší varianta GTI TCR by pak mohla nabídnout až 214 kW (291 k), s jejichž přenosem na asfalt by měl pomoci i samosvorný diferenciál. Kromě toho by však TCR mělo dostat i větší kola, výkonnější brzdy a upravený podvozek s ještě nižší světlou výškou.

Jak ovšem připomínají kolegové z Motor1, kteří upozornili na únik fotky, zatím není jasné, kdy vlastně Volkswagen model TCR představí. Pro ženevský autosalon je prý zatím potvrzeno pouze GTI a dieselový ekvivalent GTD. Ostrý model R, který nabídne i pohon všech kol, pak bude představen na červencovém autosalonu Goodwood Festival of Speed, kde se bude prezentovat s výkonem přes 300 koní.

Ondřej Mára
Diskuze (100)

Doporučujeme

Avatar - iudex
21. 1. 2020 15:02
Re: Predok
Ano, tá samostatná homologizácia je kapitálna blbosť, ktorá zabíja možnosť výberu, donedávna jeden z najsilnejších argumentov najmä nemeckých áut (osobitne prémie).
Avatar - white label
21. 1. 2020 13:11
Re: Predok
Jo, taky by sis asi nekoupil 3dv, jen proto, že by se pak lépe prodával (pokud by se lépe prodával).
Posledním hřebíčkem do rakve přeživších 3dv. hb, je naprosto nesmyslná povinnost splňovat emisní "homologace" zvlášť pro verzi 3dv. hb a 5dv. hb., proto už se se třemi dveřmi nedá nějakou dobu koupit ani G7GTI, ani G7R.
Avatar - iudex
21. 1. 2020 10:37
Re: Disky
ďalší dobrý argument pre kúpu R6, kým sa to ešte dá. ;-)
Avatar - iudex
21. 1. 2020 10:36
Re: Predok
Súhlasím a vnímam to rovnako, zaujímajú ma moje potreby a neberiem (na ACZ častý) argument budúcej predajnosti. Akurát u mňa sa zhodli moje potreby s väčšinovými, preto som ten 5dv predal okamžite, kdežto woody sa s 3dv natrápil. A keď ten argument budúcej predajnosti zoberie do úvahy viacero kupujúcich, potom sa to premietne do ich nákupného správania a automobilky 3dv pre malý záujem vypúšťajú.
Avatar - white label
21. 1. 2020 10:19
Re: Disky
Tak za to ať si vyplázne balík sám a postaví si to do garáže...
A bude se to aspoň jmenovat AMG R4E?