Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Nivus oficiálně: Brazilské SUV-kupé láká na bohatou výbavu, přijede i do Evropy

Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Po sérii oficiálních teaserů a špionážních fotografií se Volkswagen Nivus konečně představuje bez špetky maskování.

Volkswagen Nivus je další crossover v nabídce automobilky, jenž chce zákazníky přesvědčit především atraktivním vzhledem a svažující se zádí ve stylu kupé. Vůz vyráběný v Brazílii se začne prodávat nejprve tam (již od konce června), do konce roku má následovat Argentina a od roku 2021 nebudou ošizeny ani vybrané evropské trhy.

Video se připravuje ...

Nivus stojí na platformě MQB A0, jíž sdílí s modely Polo či T-Cross. S Polem má novinka do puntíku shodný rozvor 2566 milimetrů, ve srovnání s T-Crossem je ale rozvor o 15 milimetrů delší a vůz pojme i více zavazadel (415 vs. 375 litrů). Novinka má délku 4266 mm, šířku 1757 mm a výšku 1493 mm, oproti T-Crossu je tedy o 158 mm delší, 17 mm širší a 66 mm nižší.

Crossover má (minimálně na úvodním trhu) dostat pod kapotou jediný motor, a sice litrový tříválec TSI vyladěný na 94 kW, jenž se páruje výhradně se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Nivus kromě jiného láká na působivou cenovku, v létě má totiž jeho prodej odstartovat na částce  360.000 Kč. Ani vybavenější verze ale nestojí majlant, jejich hodnota by se měla pohybovat okolo půl milionu korun.

Již ve standardu má Nivus dostat šest airbagů, klimatizaci, diodové světlomety vpředu a vzadu, zadní parkovací senzory, tempomat, multifunkční volant, digitální přístrojový štít a mnoho dalšího. Vyšší verze Comfortline mají digitální klimatizaci, parkovací kameru, monitor tlaku v pneumatikách, dešťové a světelné senzory, přední parkovací senzory a kola z lehkých slitin.

Vrcholem nabídky se stane provedení Highline, to přijíždí na sedmnáctkách, má vyspělý multimediální systém, kožené čalounění, varování před kolizí, automatické nouzové brzdění a řadu dalších prvků. Vzhled venku i uvnitř pak vylepšuje sada chromovaných prvků, na přání můžete sáhnout po balíčku R-Line s lesklými černými detaily, paket Tech & Beats zase dodá adaptivní tempomat, plně diodové světlomety a audiosystém Beats.

Novinkou je multimediální systém Volkswagen Play, jenž je dostupný pro všechny výbavové stupně. Byl vyvinut v Brazílii a ovládá se prostřednictvím 10,1palcové obrazovky uprostřed. Lze přizpůsobit nesčetným množstvím individualizací, můžete vytvářet profily pro jednotlivé řidiče a samozřejmostí je rovněž konektivita služeb Apple CarPlay a Android Auto. Zajímavostí je vlastní úložiště aplikací, takže třeba navigaci Waze můžete mít nainstalovanou přímo ve voze.

První vozy se mají v showroomech objevit koncem června, předprodej odstartuje na začátku stejného měsíce. Zatím není jasné, na jaké všechny trhy v Evropě se Nivus podívá a jaké změny jej oproti brazilské variantě čekají.

Stanislav Kolman
Diskuze (8)

Doporučujeme

31. 5. 2020 01:16
Re: Tak to vůbec nevypadá špatně!
To nepopírám, to už holt automobilky dělají, rok co rok... :D
30. 5. 2020 01:42
Re: Tak to vůbec nevypadá špatně!
No 1.4 TSI by byl samozřejmě lepší, jenže se už nemontuje, no. ;-\ Předpokládám, že tu 1,5 TSI by už do příštího roku mohli konečně doladit... ;-\
30. 5. 2020 00:09
Tak to vůbec nevypadá špatně!
Tak toto je bezesporu jeden z nejhezčích současných crossoverů. A opravdovou lahůdkou je zachování mechanické parkovací brzdy! :-) :yes: :yes: :yes: Teď jen, aby dostl pro evropu i motor 1.5 TSI se 6st. manuálem!!! ;-\
Avatar - 3_diamanty
29. 5. 2020 15:02
Re: Na vag poměrně pěknej crossover
tieto kdejake "mimoeuropske" kusky ci uz od vw alebo inych su neraz krajsie ako europske ( vid napr aj renault arkana mazda CX-4 a pod ) .... a aj tu sa to opat potvrdilo ... cisty europsky dizajn uz fakt nehra prim .. kazdopadne som rad ze nivus nakoniec bude aj v eu...

mne sa to paci daleko viac ako T-cross a kupodivu je to o hodne lepsie aj ako T-roc... momentalne najkrajsi crossover od vw ... :yes: