Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW představuje ID Software 3.0: Vylepší nabíjení, dojezd i asistenty

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Vylepšený software pro elektromobily ID bude nejprve dostupný jen pro nové vozy, stávající vlastníci na něj ale nebudou muset čekat moc dlouho.

S přechodem na elektromobilitu se automobilka Volkswagen pustila také do rozvoje bezdrátových aktualizací software automobilu, díky čemuž může výrazně vylepšovat jeho schopnosti a dovednosti. Již vloni tak elektromobily ID dostaly vylepšený software 2.3, který například zlepšil fungování světel, infotainmentu a dalších drobností. Nyní ale přichází výraznější modernizace.

S příchodem nového ID. Software 3.0 se totiž automobilka rozhodla současně vylepšit hned několik oblastí svých elektromobilů řady ID, včetně nabíjení, asistenčních systémů a dalších funkčních drobností, včetně zobrazování displejů.

Zřejmě největší novinka se přitom týká elektromobilů ID osazených 77 kWh baterií, která nově zvládne rychlonabíjení výkonem až 135 kW, zatímco dříve bylo maximem 125 kW. Díky upravenému tepelnému managementu by navíc baterie měla nabídnout delší dojezd, zejména v chladných podmínkách.

Novinkou je také systém Battery Care Mode, který díky omezení nabíjení baterie na maximálních 80 procent kapacity slibuje prodloužení její životnosti. Daní je ovšem kratší dojezd. Novinkou je také systém plánování tras e-router, který při navigování vybere vhodná místa pro nabíjení.

Video se připravuje ...

Díky sběru informací o výkonu nabíječek i provozu by navíc systém měl být schopen doporučit například dvě zastávky na výkonných nabíječkách, namísto delších zastávek na méně výkonných nabíječkách. Navíc by systém mohl být schopen varovat řidiče před nabíječkami, kde je vysoký provoz (a tedy šance, že budou stojany obsazeny).

Další zajímavou novinkou je vylepšení funkce Park Assist Plus s funkcí paměti, díky čemuž může řidiče naučit vůz parkovací manévr až pro pět různých míst.  Systém si přitom pamatuje manévry při rychlosti do 40 km/h a na vzdálenost až 50 metrů. Řidič tak může vůz naučit parkovat například před domem či kanceláří a vůz to bude následně schopen provádět samostatně.

Digitální přístrojový štít se s modernizací konečně naučil zobrazovat zbývající kapacitu baterie v procentech a volitelný průhledový displej (HUD) s funkcí rozšířené reality nabídne novou grafiku, včetně zobrazování kruhových objezdů a nových naváděcích šipek. Navíc zobrazuje i vzdálenost do cíle a chybět by neměla ani informace o nabití baterie.

Nový software 3.0 bude dostupný nejprve pro nově vyrobené vozy, aktualizace stávajících vozidel by pak měla probíhat během druhého čtvrtletí tohoto roku.

Ondřej Mára
Diskuze (11)

Doporučujeme

23. 3. 2022 20:35
Re: Z prdu kuličku neuděláš ...
:-[] :-[] :-[] :yes:
23. 3. 2022 12:04
Re: třikrát se koukám na datum článku
V automobilním světě je zcela běžné, že mezi představením a uvedením na trh, resp. zahájením prodeje, uplyne několik měsíců. A ID.5 rozhodně není v prodeji od "října loňského roku" :-!
Avatar - WinDiesel
23. 3. 2022 10:46
Z prdu kuličku neuděláš ...
... zase jen hromada PR blábolů

Helmutům je to jedno.
Když dají dotace berou všechno, i Dáčiji s maximálkou 125 a se zrychlením 19 na 100.
Avatar - WinDiesel
23. 3. 2022 10:44
Re: Nedam!
chudáčku jaké ty musíš řešit problémy .....
Avatar - WinDiesel
23. 3. 2022 10:43
Re: Blázni
ha ha ha ha ha ha