Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Scirocco 1,4 TSI – Atletická stálice

7. 9. 2012 • 00:44
51
118
Zobrazit náhledy (51)
Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco Volkswagen Scirocco
Osvěžený paketem R-Line, vyjíždí Volkswagen Scirocco do páté sezóny.

Scirocco je mezi lidovými kupé podobnou legendou jako Golf mezi rodinnými hatchbacky. Akorát, že tento segment se netěší takové oblibě a sám Volkswagen ho okolo přelomu tisíciletí dost zanedbával.

V roce 2008 ale přišla změna a jméno Scirocco se vrátilo. Tvar karoserie se od kupé přiklonil k praktičtějšímu třídveřovému hatchbacku, do usedlého Golfu má i tak Scirocco stále daleko. Liší se vnější i vnitřní design a také celkové proporce auta.

Po čtyřech letech nedošlo na exteriéru stále k žádné změně. Místo klasického faceliftu přichází Volkswagen alespoň s jednou inovací – paketem R-Line. Ten přidává svalnatější nárazníky, rozšířené prahy, zatmavená zadní světla a kola Mallory s průměrem 17 palců (resp. 18 palců za příplatek 11 tisíc).

vw testy sportovni vw testy sportovni
 

Sciroccu to sluší, akorát tmavě modrá barva vypadá příliš decentně. Ve světlejším odstínu modré nebo s bílou by úpravy vynikly lépe. Takto vypadá Scirocco zepředu nevýrazně – leskle černá maska chladiče splývá s tmavým lakem, nelakovaná výplň nárazníku nevynikne a zaoblená přední světla (navíc vždy bez diod pro denní svícení) v době stále agresivnějšího designu běžných aut nevypadají nijak výrazně. Nehledě k tomu, že podobný design nasadil Chevrolet na nové Aveo. Ale za to už Volkswagen určitě nemůže.

I vnitřek může dostat úpravu z logem R-Line, testovaný vůz si ale ušetřil příplatek dalších 20 tisíc a zůstal věrný standardnímu provedení. I to znamená pěkné sedačky se zesíleným bočním vedením, které v zatáčkách dobře podrží, a na rozdíl od dřívějška sportovní volant s perforovanou kůží a hliníkovým dekorem.

vw testy sportovni vw testy sportovni
 

Uniformní tvary jsou trochu oživeny prolisy v palubní desce, kovovým dekorem a trojúhelníkovými madly. Výsledkem je solidní sportovně střižený interiér, kterému by sice prospěla příplatková loketní opěrka a neuškodilo by snížení kapličky nad přístrojovým štítem, jinak ale nemá chybu.

U sportovně střižené karoserie se to dá odpustit, ale přesto – vstup do zavazadlového prostoru se moc nepovedl. Jednak je tu vysoká spodní hrana, ale hlavně na dveřích chybí tlačítko pro otevření. Nezbývá, než použít tlačítko ve dveřích řidiče (nebo sáhnout po klíčku). Nezvyklý úhel vyklopení pak zase ztěžuje zavření pomocí jednoho ze dvou madel na spodní straně výklopné zádi.

vw testy sportovni vw testy sportovni
 

Dá se ale předpokládat, že zájemce o Scirocco zajímá primárně jízdní projev třídveřového Volkswagenu. Zde se sluší zopakovat, že paket R-Line je designovou záležitostí, a tak je vlastně dnes testované auto technicky vzato to samé, co jsme testovali před čtyřmi lety. Jak působí s odstupem čtyř let?

Základním předpokladem dobrého svezení je silný motor, a tady Scirocco nezklame. Agregát 1,4 TSI ve verzi přeplňované turbodmychadlem a mechanickým kompresorem (tzv. Twincharger) je ideální volbou. Kombinace 118 kW a 240 Nm sice vypadá docela obyčejně, ve skutečnosti ale nemá žádný podobný motor tolik síly.

Maloobjemový čtyřválec díky zapojení kompresoru nastupuje už kousek nad volnoběhem, a tak umožňuje turbodieselově pohodovou jízdu v nízkých otáčkách bez zbytečného zakuckávání. Přitom stačí zatlačit na plynový pedál a motor lineárně zrychlí na vlně maxima točivého momentu (trvá od 1500 do 4500 otáček). Vlastně by to byla i docela nuda (i když svižná), ale motor předvede decentní špičku okolo šesti tisíc otáček a hlavně má zajímavý zvukový projev. Ten se skládá z příjemného bručáku, mechanického zvuku samotného čtyřválce a jeho kompresoru.

vw testy sportovni vw testy sportovni
 

Jestli lze někdy označit motor za slabý, pak jedině ve vysokých rychlostech. Na šestku vinou dlouhých převodů vytáhne sotva 200 km/h, k dosažení maximální rychlosti, ale taky třeba výraznější akcelerace ve stoupání při běžných dálničních rychlostech, je potřeba podřadit.

Spotřeba paliva se drží v rozumných mezích – při 100 km/h motor točí takřka dieselových 2200 min-1 a nárokuje si 5,2 l/100 km, při 130 km/h pak 2800 min-1 a 7,7 l/100 km. V běžném provozu se daří spotřebu držet mezi sedmi a osmi litry – ať už ve městě, nebo na dálnici – při využívání plného potenciálu motoru na klikatých silničkách se pak průměr pohybuje kolem 18 l/100 km.

vw testy sportovni vw testy sportovni
 

Druhou nezbytnou složkou řidičsky zaměřeného auta je podvozek. Ani zde Scirocco nepřipouští pochyby. Široce rozkročené šasi je stabilní a nízký posaz pomáhá lépe vnímat pohyby karoserie. A ty jsou minimální – Scirocco nezná nedotáčivost, má pevné vedení zadních kol po asfaltu a dobře se vypořádává s bočním přetížením. Nakonec dodávané „zelené“ pneumatiky Pirelli Cinturato P7 slibují právě souhru výkonu a ohleduplnosti k životnímu prostředí

Vzhledem k nasazení nízkoprofilových 18palcových pneumatik si zaslouží pochvalu i jízdní komfort. Samozřejmě není příkladně sametový, to nejdůležitější v této oblasti však podvozek zvládá dobře – ušetřit posádku rázů do karoserie na nerovnostech.

Drobný nedostatek zvoleného nastavení ale přece jen najdeme. Když najedete v zatáčce na rozbitý povrch (a to na českých silnicích není nic těžkého), Scirocco nenápadně znervózní – ve stopě se stále pevně drží, ale nerovnosti přenáší do mikroskopických příčných pohybů karoserie. To je ale jen nepatrná daň za to, že dokázalo spojit sportovní svezení s každodenním komfortem.

Přesně z tohoto důvodu nehledejte v řízení zpětnou vazbu, přesnost mu ale nechybí, a to je hlavní. Mimochodem, pořádnou zpětnou vazbu postrádá i brzdový pedál – auto ve skutečnosti zpomaluje správně, ale podle odezvy pedálu se zdá intenzita zpomalování horší.

vw testy sportovni vw testy sportovni
 

Nakonec tedy jsme přece jen nějaké chyby našli. I tak je ale Scirocco v rámci konkurence nejzdařilejším autem. Silným protivníkem by byl jedině Opel Astra GTC, ale kdyby došlo na duel benzinových motorů (samostatný test Astry GTC 1,6 Turbo připravujeme), gétécéčko prohraje na celé čáře a situaci zachrání jedině výrazně nižší cenou.

Volkswagen si je samozřejmě síly svého modelu vědom, a tak stále drží ceny vysoko. Abyste si odvezli vůbec nějaké Scirocco, musíte mít v kapse (resp. spíš na účtu) alespoň 530 tisíc korun. Dvojitě přeplňovaný motor stojí dalších 46 tisíc navrch, exteriérový paket R-Line konkurenceschopných, ale docela drastických 39 tisíc a to jsme zdaleka neskončili. Výsledná cena středně vybaveného Scirocca se středně výkonným motorem se zastavila na výsledných téměř 729 tisících.

To už se blížíme do sfér nejdostupnějších aut se zadním pohonem. Toyota GT86 je mnohem hravější (i když její atmosférický motor nepůsobí zdaleka tak přesvědčivě) a stojí při lepší výbavě jen o 70 tisíc víc. A když to vezmeme z opačného konce – k dealerům se blíží 280koňová Astra OPC se základní cenou 628 tisíc.

vw testy sportovni vw testy sportovni
 

První cena vozu529.900,- Kč (1,4 TSI 90 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací575.900,- Kč (1,4 TSI 118 kW)
Základní cena testovaného vozu614.800,- Kč (1,4 TSI 118 kW R-Line)
Cena testovaného vozu vč. příplatků728.900,- Kč (1,4 TSI 118 kW R-Line)

Plusy

  • Příkladná kombinace ovladatelnosti, zábavy a komfortu
  • S malým, lehkým čtyřválcem vždy neutrální jízdní vlastnosti
  • Silný motor s příjemným zvukovým projevem
  • Nízký posaz, perfektní ergonomie
  • Pěkná sedadla s odpovídajícím bočním vedením

Minusy

  • Malý dosah potkávacích xenonových světel
  • Černý strop jen s koženým čalouněním
  • Parkovací senzory jen vzadu
  • Způsob otvírání a zavírání dveří zavazadlového prostoru

Témata
VW Scirocco 1,4 TSI
Cena základní sestavy 614 800 Kč
Výbava základní sestavy 6x airbag, ESP s ABS, EDS, ASR a MSR, poloautomatická klimatizace, palubní počítač, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. Stahování oken, el. Nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, kola z lehkých slitin, sportovní podvozek, rádio s MP3 přehrávačem a vnějším vstupem, sportovní sedadla, sportovní volant a další. Kč
Cena testované sestavy 728 900 Kč
Výbava testované sestavy Sportovní paket R-Line exteriér (38.900,-), R-Line kola Mallory R18 (11.100,-), metalický lak (13.600,-), bi-xenonové světlomety (32.000,-), klimatizace dvouzónová (5.300,-), parkovací senzory vzadu (14.600,-), tempomat (11.600,-), vyhřívání předních sedadel (8.200,-), rádio RCD 510 (9.300,-), elektronická uzávěrka diferenciálu XDS (5.000,-), textilní koberečky (3.400,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 118 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 240 / 1500 - 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 218
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 8.7 / 5.4 / 6.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 312 / 1006
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1271 / 449
Rozměr pneu: 225/45 R17
VW Scirocco 1,4 TSI
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4256
b) šířka (mm): 1810
c) výška (mm): 1404
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1569
f) rozchod vzadu (mm): 1575
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 790 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 590 / 930
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900
k) šířka vpředu (mm): 1460
l) šířka vzadu (mm): 1300
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 540
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
OPC
| 11. 9. 2012
Ano, ale G7 eRko bude urcite s R4T, G7 s R5T by bylo případně ještě nad eRkem. Poslední dobou se v teto souvislosti spekuje o znovuzrození označení RSi, což by se možná nelíbilo u Audi, takže třeba RR apod.
Avatar - Emel
OPC
| 10. 9. 2012
Mě je blízká Mazda, takže pokud bych měl dnes uvažovat o novém autě pro zábavu, je MX-5 první na řadě. Kabriolet už jsem ale měl a moc mě nenadchl, takže další kroky by mě zavedly k Toyotě a tam bych asi skončil.

Nevím co by se muselo stát abych skončil u VW, mě osobně image VW neoslovuje (jakkoli ho uznávám). Golf R je zajímavý jako čtyřkolka, pokud bych chtěl hodně univerzální auto a měl dost peněz tak snad...

TT jako vzor praktičnost :-) ? To je trošku úsměvné. R4... no nakonec proč ne, v rámci vykrývání mezírek na trhu to možná nějaký smysl dává. I R8 pro mě bylo docela překvápko, vzhledem k tomu co (ne)má v této třídě konkurence.
OPC
| 10. 9. 2012
U Audi se počítalo s tím, že to bude nabízet jako "R4", tedy menší verzi R8. Takže sice blízko TT, ale mnohem vyhraněnější, nehrající si tolik na praktičnost.

Trend je jasný, ale silnější Golfy měly EA113, který by už nástupce neměl dostat, na rozdíl od EA888 v GTI. EA888 jsou laděné na pohodu a ekonomii. Takže je otázka, jestli přebouchají EA888, nebo jestli sáhnou po něčem, co ten potenciál má. Do háje s logikou. ;-) Ten motor je povedený a rád bych ho tam viděl. Máme snad rádi auta, ne? Jak napsal WL, hned by byl důvod uvažovat o R místo GTI.
Avatar - Emel
OPC
| 10. 9. 2012
Trend je spíš opačný, Rko ustoupilo od šestiválce k foukanému čtyřválci.

Audi má svoje TT a snad bude Quattro, nevím, jestli je tu prostor pro další sportovní model, navíc zadokolka není úplně filosofie Audi. Pokud by se cena pod Audi vyšplhala ještě o další statisíce vzhůru, začíná to z mého pohledu poněkud ztrácet smysl... od 1.3 začíná nabídka Porsche.

Jak říkám, největší smysl by mi dával Seat s 1.4 a 2.0TSI, pohonem na zadek a cenou kolem 700.000, jako konkurence pro GT-86, MX-5 a možná jednou nové Alfy.
OPC
| 10. 9. 2012
Na té R5 je nejkrásnější zvuk. Klidně by ji mohli naladit na těch tvých 195 kW. Odhadovaná cena postupně lezla nahoru a zasekla se někde kolem toho milionu (začínalo se myslím někde na 600 tisících), takže "levné" by mohl být problém i pro základní verzi. Ale o tom je zbytečné spekulovat.

Tenhle motor si stejně spíš umím představit u Audi a tam o levném kupé asi už řeč být nemůže. Pokud tedy pominu nedávnou diskuzi, kde jsem si zaspekuloval, že nový Golf R by mohl dostat slabší verzi R5T.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku