Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Wiesmann žije! A pracuje na novém modelu s motorem od BMW M

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Výrobce roadsterů a kupé Wiesmann oficiálně oznámil, že jeho vedení podepsalo smlouvu se zástupci BMW AG o vývoji a dodávkách vidlicovým osmiválců z produkce divize BMW M GmbH.

Malosériový výrobce vozů značky Wiesmann se po oznámení bankrotu ze srpna roku 2013 a ukončení výroby v březnu roku následujícího, pomalu zvedá z popela. Na podzim roku 2015 vstoupili do společnosti jako investoři bratři Roheen a Sahir Berryové z Velké Británie a v loňském roce pak bylo potvrzeno, že firma pracuje na novém modelu.

Nyní společnost, která aktuálně vystupuje pod oficiálním označením Wiesmann Sports Cars GmbH a stále sídlí v německém Dülmenu, prostřednictvím tiskové zprávy, vydané 10. října letošního roku, oznamuje, že mezi jejím vedením a zástupci BMW AG došlo k podpisu smlouvy o vývoji a dodávkách vidlicovým osmiválců z produkce divize BMW M GmbH.

Mario Spitzner, generální ředitel společnosti Wiesmann Sports Cars GmbH, který je pod smlouvou rovněž podepsán, k tomu uvedl, že se jedná o významný milník pro sportovní vozy značky Wiesmann a spolupráce s BMW AG je důležitým základem pro jejich další vývoj.

Přesné datum uvedení nového modelu Wiesmann na trh bude podle materiálů společnosti oznámeno později a na oficiální zprávu samozřejmě navazují ty neoficiální, které spekulují o podobě připravované novinky.

Podle těchto spekulací naváže Wiesmann tam, kde před pár lety skončil a nabídne dvoumístné roadstery a kupé s motorem vpředu a pohonem zadních kol, jejichž design bude evolucí linií původních modelů. Pod kapotou pak máme i s ohledem na oficiálním zprávu očekávat přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru s výkonem kolem 441 kW (600 k), jímž se pyšní nové BMW M5.

Společnost Wiesmann byla založena bratry Friedhelmem a Martinem Wiesmannovými v roce 1988. Vývoji dvoumístného roadsteru se věnovali sice od poloviny osmdesátých let, ale nejprve si jejich firma udělala jméno výrobou kvalitních pevných střech pro otevřené vozy, tzv. hardtop, kterou spustila v roce 1989.

Prvním sériovým vozem značky se pak po pětiletém vývoji stal v roce 1993 roadster s označením MF25, z něj se vyvinul model MF3, který je přímým předkem dvojice MF4 a MF5. V roce 2003 se na autosalonu ve Frankfurtu představilo provedení kupé s označením GT, jehož výroba se rozběhla v roce 2005.

Prozatím poslední novinkou se značkou Wiesmann se stal model GT MF4-CS, jehož premiéra se odehrála na autosalonu v Ženevě roku 2013. Kupé mělo pod kapotou čtyřlitrový osmiválec o výkonu 309 kW (420 k) a točivým momentem 400 Nm, roztáčející zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky.

Wiesmann GT MF4-CS s pohotovostní hmotností 1350 kg zvládal akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,4 s a dosahoval maximální rychlosti 293 km/h. Vzniknout měla série pětadvaceti vozů k 25. výročí založení rodinného podniku.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)