Yamaha uvádí nový sportovní skútr TMAX 560 rovnou ve dvou verzích
Yamaha pro rok 2020 důkladně přepracovala model TMAX, který představuje vlajkovou loď mezi jejími sportovními skútry. Výsledkem má být moderní stroj s dynamičtější vizáží a sportovnějšími jízdními vlastnostmi.
Yamaha představila první generaci maxiskútru s označením TMAX pro evropský trh v létě roku 2000. Správný směr, jímž se japonská značka s tímto strojem vydala, potvrzuje mimo jiné více než 275.000 jezdců sedlajících TMAX napříč celou Evropou.
Pro rok 2020 se model TMAX dočkal důkladného omlazení, jehož výsledkem je prakticky nový skútr s agresivnějším vzhledem, k jehož pohonu nyní slouží kapalinou chlazený čtyřtaktní paralelní dvouválec o objemu 562 kubických centimetrů, který nahrazuje dosavadní motor o objemu 530 kubických centimetrů.
Motor novinky disponuje nejvyšším výkonem 35 kW (48 k) při 7500 otáčkách za minutu a točivým momentem 55,7 N.m při 5250 otáčkách za minutu. Tyto hodnoty míří k zadnímu kolu prostřednictvím přepracovaného variátoru a Yamaha slibuje zlepšení v oblasti akcelerace i komfortu jízdy.
Yamaha TMAX 560 se vedle atraktivnějšího vzhledu a nové pohonné jednotky může pochlubit i bohatou standardní výbavou, jejíž součástí je mimo jiné systém kontroly trakce a D-MODE s možností výběru ze dvou palivových map, systém bezklíčového přístupu a zapalování Smart Key, TFT přístrojový štít a velký úložný prostor pro dvě otevřené helmy či zámek centrálního stojanu.
Yamaha vedle základního provedení nabídne sportovní skútr TMAX 560 i v exkluzivnějším provedení Tech MAX. Tato verze přidává do standardní výbavy aplikaci My TMAX Connect, integrovaný systém GPS, tempomat, vyhřívané rukojeti i sedlo, elektricky nastavitelný čelní štít, nastavitelné zadní odpružení s přepákováním a vlastní barevné provedení exteriéru, které charakterizují zlatá kola a přední vidlice.
Skútry s rozvorem kol 1575 mm, celkovou délkou 2200 mm a sedlem ve výšce 800 mm mají pohotovostní hmotnost 218 kg, resp. 220 kg. Yamaha TMAX 560 v obou provedeních využívá lehkých hliníkový rám a upside-down přední vidlici.
Zdroj: Yamaha Motor Company