Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Yamaha X-Max 125 míří ve stopách větších příbuzných do městských ulic

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Yamaha patří mezi výrobce s nejširší nabídkou sportovně střižených skútrů a svou pozici si chce udržet i prostřednictvím nového provedení modelu X-Max 125.

Největší hvězdou mezi sportovními skútry značky Yamaha je již řadu let model T-Max s půllitrovým dvouválcem, který doplňuje řada menších sourozenců. Tím nejmenším z rodiny je X-Max 125, který má na svém kontě od roku 2006 více než 140.000 prodaných exemplářů.

Nyní se X-Max 125 představuje ve své nejnovější podobě a navazuje na design i techniku svých větších příbuzných v podobě modelů X-Max 300 a X-Max 400. První z této dvojice měl premiéru na podzim loňského roku a druhý se představil letos v létě.

Yamaha X-Max 125 tedy nastupuje s novým designem, jímž se přibližuje svým větším a výkonnějším příbuzným. Příď s ostře řezanými rysy zaujme LED světlomety, zatímco boky a záď sází na dynamické linie.

Zároveň je novinka i praktickým společníkem s velkoryse řešeným úložným prostorem pod sedlem pro dvě integrální helmy. Každodenní provoz pak má mimo jiné zpříjemňovat i nastavitelný větrný štít, bezklíčové startování či 12V zásuvka, která se ukrývá ve schránce před levým kolenem.

Skútr dlouhý 2185 mm, široký 775 mm má rozvor kol 1526 mm a k jeho pohonu slouží kapalinou chlazený jednoválec o objemu 124 cm3, splňující emisní normu Euro 4. Maximální výkon tohoto motoru je 10,5 kW při 8750 min-1 a točivý moment 12 N.m při 6500 min-1.

Standardem pro skútr s předním patnáctipalcovým a zadním čtrnáctipalcovým kolem jsou jednokotoučové brzdy vpředu i vzadu o průměru 267 mm, resp. 245 mm, ABS i systém kontroly trakce TCS. Sedlo je u stroje s pohotovostní hmotností 175 kg ve výšce 795 mm.

Yamaha X-Max 125 má být v prodeji od podzimu letošního roku a zájemci o tento skútr mohou volit jednu ze čtyř barevných verzí, pojmenovaných Radical Red, Sonic Grey, Phantom Blue a Blazing Grey.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - woody-alien
16. 9. 2017 04:34
Re: Obézní
PCX Tajpár ? >:-[] ;-)
15. 9. 2017 20:40
Re: Obézní
Jde o vzhled. Je to maxík, nelze čekat zrovna nízkou hmotnost. Normálně se dělá s většími motory. Na 125 bude koukat hlavně Béčkař.
Avatar - Ozzman
15. 9. 2017 14:34
Re: Obézní
Ahoj, od loňska takhle po Praze a blízkém okolí jezdím 125tku (o 50kg lehčí, ale zase i 2kw slabší), pokud nejedeš na dálnici, tak je výkon dostatečný (i tam ale lze jet, já se dálnici spíše vyhýbám). Umí držet 90 - 100 km/h. Občas v létě podniknu i delší trasu.

Jediné co mi vadí je, že při silnějším větru už je udržet maximální rychlost docela nebezpečné, právě pro nízkou váhu, tady bude těžší Yamaha lepší.

Pokud jezdíš krátké trasy, doporučuji, spotřeba a praktičnost ve městě je bezkonkurenční, navíc v Praze tolerují parkování všude a především na modrých zónách.

K této Yamaze, musím říct, že se mi fakt líbí, narozdíl od většiny skútrů. Bohužel tomu bude odpovídat i cena, která je třeba proti korejcům více ,než dvojnásobná :-)
Avatar - kari.laz
15. 9. 2017 14:26
Re: Obézní
Na druhou stranu pro lidi s řidičákem na auto, kteří na tom mohou jezdit to nebude špatné a i na mimoměstské přiblížení to bude stačit.
15. 9. 2017 14:19
Obézní
V případě skútrů znamená težší=sportovní? :-) Jinak na pohled pěkný stroj, jen do města by mi vadila ta váha a mimo město chyběl výkon.