Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Yutong U12 E-Bus zaujme v první řadě svým vzhledem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)

Městský elektrobus čínské značky Yutong si z letošního bruselského veletrhu Busworld odvezl ocenění za svůj design a míří i na evropské trhy.

Kořeny čínské značky Yutong sahají do první poloviny šedesátých let dvacátého století k podniku, věnujícímu se především údržbě autobusů. Produkci lehkých užitkových vozidel a autobusů se pak již jako Yutong Company tato společnost začala naplno věnovat v devadesátých letech dvacátého století.

V současnosti značku Yutong, působící vedle asijských trhů i latinské Americe, Africe a Evropě, reprezentuje široká paleta autobusů pro městský i meziměstský provoz, dálkovou dopravu a také vozidel z autobusů odvozených. Mezi nejnovější zástupce značky Yutong patří městský autobus U12, který se představil i návštěvníkům největšího evropského veletrhu autobusů a autokarů Busworld 2019 v Bruselu ve druhé polovině října.

Yutong U12 E-Bus na první pohled zaujme až futuristickým designem svého exteriéru, zachovávajícího přitom všechny charakteristické rysy pro plně nízkopodlažní městské autobusy. Pozornost si v případě vzhledu zaslouží především řešením předních a zadních partií s LED osvětlením.

Prostor pro cestující plně odpovídá současným trendům a požadavkům na moderní autobus pro městský linkový provoz a v základní konfiguraci nabízí 25 sedadel pro cestující i výkonný klimatizační systém. Pracoviště řidiče se rovněž nevymyká zažitým standardům, ale model U12 E-Bus se může pochlubit možností propojení s chytrým telefonem svého řidiče, jehož prostřednictvím pak lze sledovat diagnostiku vozidla.

Yutong U12 E-Bus s kapacitou 94 cestujících má celkovou délku 11.970 mm, šířku 2550 mm a výšku 3180 mm. Podvozek autobusu využívá nápravy ZF se vzduchovým odpružením. V případě elektrického pohonného systému je uváděna jen kapacita baterií, která je 422 kWh a možnost jízdy rychlostí až 70 km/h.

Zdroj: Yutong

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)

Doporučujeme

29. 10. 2019 11:01
Horší snad než SOR to nebude
Snad to bude mít lepší pérování než SOR. V Praze SOR strašné. Všechno se kmitá, třese. mlátí. Autobusy snad nemají ani pérování. Byly by snad dobré jen na letiště... Pokud máte problém třeba se zády tak je SOR opravdu ,,špičkový,,. Snad bude o nákupu rozhodovat někdo bez velké kapsy. Za mě kvalitou SOR prasečina maximální.
27. 10. 2019 12:20
Re: sklad
Je to tak ako píšeš. Priority dopravcov sú lacná prevádzka a vysoká spoľahlivosť, dostupné a nepredražené náhradné diely a jednoduchý servis. Dizajn je úplne na chvoste záujmu. Ten si možno cenia novinári a cestujúca aj necestujúca verejnosť. Ale oni autobusy nenakupujú.
27. 10. 2019 12:14
Re: To je úplně strašlivé,
Lenže autobusy na design nejazdia. Párkrát som cestoval z Brna do Bratislavy autobusom, prepravca využíval nejaký čínsky typ autobusu. Dizajn vpohode, ale tá jazda už nie. Nepohodlné rozvŕzgané sedadlá, na mnohých nefungovalo nastavenie operadiel, niektoré povolené, labilné, kývali sa aj niekoľko cm. Cez dvere, ktoré nedoliehali prefukovalo dnu. Cestovanie nebolo nijak príjemné, plávajúci podvozok musel vodič umravňovať neustálymi korekciami volantom. Dizajn súčasný, jazda ako spred 50 rokov.
Avatar - petr petrumr
27. 10. 2019 10:13
sklad
Na Zlínsku mají problém s díly, které umí dost časově odstavit bus jako sklo atd. Ty přední disky jsou IN, ale čínani si musí uvědomit, že u nás v evropě musí matky mět ochranný kruh.
Avatar - KANKUNEN
27. 10. 2019 08:29
To je úplně strašlivé,
my řešíme genderové vložky a číňané nás zašlapou i designem.