Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Zapomenuté koncepty: Citroën Karin (1980) - Třímístná pyramida se střechou velkou jako list papíru

Citroën před takřka 37 lety překvapil přísně geometrickou studií Karin.
Zpět na článek
23. 2. 2017 19:24
23. 2. 2017 21:01
23. 2. 2017 21:22
23. 2. 2017 21:42
24. 2. 2017 08:30
24. 2. 2017 08:38
24. 2. 2017 09:25
24. 2. 2017 10:07
24. 2. 2017 10:08
23. 2. 2017 21:43
23. 2. 2017 21:48
25. 2. 2017 12:01
Avatar - hedvin
23. 2. 2017 19:24
skleník
v tom muselo byt vedro >:D a kdoví jak tomu šly otevírat okna
Rozbalit vlákno
0
23. 2. 2017 21:01
Je to hustý!!!
fakt
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2017 21:22
Jo
Z dnešního pohledu nepochybně úsměvné, ale tehdy byla zkrátka taková doba. Studie byly velmi futuristické, extravagantní a místy až zběsilé. Přesto v tomhle autě vidím nějaké zvláštní kouzlo. Interiér, respektive především uspořádání "palubní desky", je pak naprosto úžasný. Docela si dovedu představit, že bych něco takového provozoval.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
23. 2. 2017 21:42
Re: Jo
Taky si dovedu představit, že bych "něco takového" provozoval... taky to má sedačku řidiče uprostřed :-)
24. 2. 2017 08:30
Re: Jo
Jojo, taky si hned vzpomenu na McLaren. V Need for speed si s tímto autem ale mohl jezdit...tak v čem je problém? :-)
24. 2. 2017 08:38
Re: Jo
ted uz frci RealRacing ;-)
Avatar - Emel
24. 2. 2017 10:07
Re: Jo
Já jsem u GrandTourisma... ale není na to čas.
Avatar - Emel
24. 2. 2017 10:08
Re: Jo
Je to jedno z aut, co by se mi líbilo v garáži... to je celé :-) . Dokonce bych dost váhal, jestli tam postavit F1 nebo Chiron... :-)
23. 2. 2017 21:22
Citroën...
Kdysi býval Citroën průkopníkem nových technologií,svým způsobem absolutní špičkou (např. modelem DS) a s každým novým modelem přicházel s nějakou novou technickou bombou,kterou nikdo před tím neměl...
Jeho Hydractive od něj kupovaly takové automobilky,jako BMW,Mercedes,RR...
A dneska? Jako fanouškovi značky se mi chce brečet (nebo možná i zvracet) když vidím reklamu na novou C3 ve které se mě, místo technologiema, snažej namasírovat možnostma barevných kombinací karoserie... :-(
Je už jen otázkou pár let,kdy Citroën půjde za Saabem a spol.
A to je smutný.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Emel
23. 2. 2017 21:43
Re: Citroën...
Něco na tom bude... ale na C3 jsi zbytečně přísný, to je prostě malé auto... a na tu třídu je inovativní až dost.
23. 2. 2017 21:48
Re: Citroën...
Ano.
A ještě třeba doplním Citroën Traction Avant - samonosná karoserie, přední pohon a nezávislé zavěšení kol (snad první takové sériové auto - rok 1934), DS je jasná - první hydropneumatický systém pérování, ovládající i servořízení, spojku a brzdy, 2 CV pojetím jednoduchosti s velmi nízkými náklady jak na vlastní koupi, tak na provoz a údržbu při slušných užitných vlastnostech, samozřejmě v kontextu doby vzniku.

Úpadek pravého Citroënu začal někdy v roce 1968, kdy začalo docházet k různým restruktualizacím a odkupům vlastnictví (Michelin, Fiat, Peugeot) až po konečný a absolutní krach automobilky v roce 1974, také částečně díky nevhodné sázce na Wankela.
Tím se definitivně ztratil původní duch automobilky. Pak už jen oživování mrtvoly pomocí PSA a tak je to až dodnes. To, co se dnes jmenuje Citroën, Citroën už není. Skončením s hydropneumatikou vyrvali srdce a poslední naděje tomu zbytku pravověrných citroëňáků. :'-( Nic, nic, nic.

Traction Avant - 11 BL bylo moje první auto. Boží kára.
Avatar - Ada je zase tady
23. 2. 2017 23:45
Re: Citroën...
Prostě francouzské kreatury... :no:
26. 2. 2017 10:26
Re: Citroën...
se podívej na sebe ty...pruhovaná kreaturo >:D
Avatar - pallas
25. 2. 2017 12:01
Re: Citroën...
už jsem tady: technické inovácie a technologické líderstvo absolútne nezaručuje ziskovosť automobilky. Hydropneumatické pruženie a Hydractive? Na jednu stranu, malo mnohých prívržencov, ktorí ho vedeli oceniť a bolo pre Citroen typické. Naopak, mnohých potenciálnych kupcov hydropnemumatické pruženie odrádzalo od kúpy, hlavne ak dovtedy nemali s ním žiadnu skúsenosť, a jediné ich povedomie bolo "to sa určite bude kaziť". Veď preto už aktuálna (dosluhujúca) generácia C5 sa vyrábala okrem hydropneumatiky aj vo verzii s klasickými tlmičmi. A Citroen si zrejme vyhodnotil, čo sa mu oplatí.

C3 sa behom pár mesiacov od uvedenia na trh dostal na 7. miesto najpredávanejších áut vo Francúzsku, a na 2. miesto v rebríčku áut kupovaných súkromnými osobami.

"Je už jen otázkou pár let,kdy Citroën půjde za Saabem a spol." - tak toto si zavalil riadnu blbosť.
Avatar - dochtor
27. 4. 2017 10:54
Re: Citroën...
Dovolím si nesúhlasiť.
Len samotných, dnes už historických, modelov GS a BX bolo dokopy vyrobených cca 5 mil. kusov .
To je zhruba toľko, ako bolo doteraz vyrobených Octávií.

Všetky GS a BX mali popri kotúčových brzdách na všetkých kolesách aj hydropneumatiku. Pritom to boli autá o triedu nižšie ako C5...

Takže dlhodobá skúsenosť tu bola a pokračovala v novších modeloch!