Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ženeva živě: Castagna Imperial Landaulet

Ladislav Čermák
Diskuze (14)
Velkoprostorový retro-supersport, tak by se dala stručně popsat jedna z nejvíce schizofrenních studií, vystavených na ženevském autosalonu.<

Velkoprostorový retro-supersport, tak by se dala stručně popsat jedna z nejvíce schizofrenních studií, vystavených na ženevském autosalonu.

Tradiční italský karosář dokazuje, že žádná tradice není nedoktnutelná a jen tak mimochodem připomíná světu, že stavěl úchvatné luxusní karoserie na věhlasné podvozky už ve třicátých letech dvacátého století, tedy v době, kdy velká část současných výrobců ještě ani neexistovala.

Ve jménu reminiscence na nádhernou Isottu-Fraschini Tipo 8AS Castagna Landaulet z roku 1928 postavili během vrcholícího předolympijského šílenství v severoitalském Miláně fascinující šestimetrový vůz, vyvedený v nezvykle nostalgických křivkách. Celá příď si totiž vypůjčila podobu auta z dob, kdy se noblesa měřila délkou kapoty a množstvím chromu a kdy o nějaké aerodynamice nechtěli výrobci ještě nic slyšet. Aby byl pozorovatelův vkus ještě o kousek zmatenější, nahradili designéři tradiční obří lampy malými zapuštěnými "bodovkami", jejichž bixenonové výbojky dávají dostatek světla. Ve stylu MINI, s nímž Castagna také úzce spolupracuje, je věnec bílých LED-diod kolem hlavní čočky, sloužících jako parkovací osvětlení.

Ovšem první dojem dokonale klame - počínaje skloněným čelním oknem je zbytek vozu pohříchu moderní a uvnitří dokonce skrývá velmi neobvykle řešený velkoprostorový interiér. Už chybějící B-sloupek prozrazuje, že něco je jinak. Pohodlné a důstojné nastupování se dostalo na žebříčku priorit hodně vysoko, proto kromě celkové výšky 163 cm přišla řada i na samočinně výsuvnou boční podlážku.

Cestující si kromě rozmařilého stylového luxusu mohou zpříjemňovat ujeté kilometry i odsuvnou zadní částí střechy, která změní vozidlo téměř na landaulet v souladu s jeho jménem. To pořád není vše - koínstruktéři mysleli i na zavazadla; aby se jim dobře nastupovalo, vyhradili jim obří prostor, přístupný hydraulicky výklopnou zádí ve stylu nákladního letounu Antonov. Kdyby se tam všechny luxusní kufry náhodou nevešly, je možné pokračovat v zaplňování dalšího nákladního prostoru, umístěného v dlouhatánské přídi za motorem.

Třešničkou na závěr je použitá technika; ačkoliv tvůrce zatím šetřil detaily jak vzácným kořením, značnou zvědavost vzbuzují zatím zveřejněné parametry. Blíže nespecifikovaný zážehový motor dopují dva kompresory a výsledných 800 (!!) koní pohání všechna čtyři kola. Aktivní podvozek kromě jiného umí měnit světlou výšku a tím mj. dále usnadňovat nastupování.

Výstřední multimilionáři se mají nač těšit, tedy pokud se v Miláně rozhodnou neuvěřitelné auto vyrábě, což bohužel není příliš pravěpodobné. Škoda, nudné a šedé řady luxusních limuzín by potřebovaly oživit jako sůl, kdo se na to má koukat, že?

Ladislav Čermák
Diskuze (14)