Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zero Motorcycles: Šest elektrických modelů i pro rok 2017

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Kalifornská společnost Zero Motorcycles, která se věnuje vývoji a výrobě elektřinou poháněných motocyklů, představila své stroje v modernizované podobě pro modelový rok 2017.

Za vznikem Zero Motorcycles stojí Neal Saiki, bývalý inženýr NASA, který tuto společnost založil v roce 2006. V současnosti má tato značka poměrně rozsáhlou nabídku elektřinou poháněných modelů od čistě silničních verzí S a SR přes univerzální DS a DSR až po enduro FX a supermotard FXS.

Pro modelový rok 2017 se všechny stroje značky Zero Motorcycles dočkaly úprav pohonného systému, zatímco jejich design se nemění. Podle oficiálních materiálů společnosti disponují v modernizované podobě o 19 % vyšším točivým momentem a až o 11 % vyšší kapacitou baterií. Díky tomu mají být schopny ujet na jedno nabití přes 320 km.

Zero Motorcycle nyní u svých motocyklů nabízí několik různých konfigurací elektromotorů a baterií. Pro nejlehčí modely FX a FXS je ve verzi ZF3.3 určen elektromotor s výkonem 20 kW a točivým momentem 106 N.m, s nímž dosahují maximální rychlosti 137 km/h a při použití lithium-iontové baterie s kapacitou 3.3 kWh mají dojezd okolo 66 km. Dobití na plnou kapacitu se pohybuje v závislosti na použitém systému od jedné do čtyř hodin.

Dvojice modelů FX a FXS může být podobně jako modely S a DS vybavena i elektromotorem o výkonu 34 kW a točivém momentu 106 N.m v kombinaci s lithium-iontovou baterií s kapacitou 6,5 kWh. Maximální rychlost je i nadále 137 km/h, ale dojezd se prodlužuje na 132 km. Doba nabíjení se pak ovšem může pohybovat až okolo osmi hodin při využití běžné domácí zásuvky.

Pouze pro modely S a DS je vyhrazen výkon 45 kW a točivý moment 110 N.m ve spojení s lithium-iontovou baterií s kapacitou 13 kWh nebo 16,3 kWh. Maximální rychlost je pak 158 km/h a dojezd se prodlužuje na 259 km nebo až 325 km. Časy potřebné k dobití na plnou kapacitou jsou stejné jako u méně výkonných verzí.

Vrcholem v produkci značky Zero Motorcycles jsou modely SR a DSR, disponující výkonem 52 kW a točivým momentem 157 N.m, které umí uhánět rychlosti 164 km/h a zvládnou ujet stejnou vzdálenost jako verze S a DS. Potřebnou energii jim rovněž poskytuje lithium-iontová baterie s kapacitou 13 kWh nebo 16,3 kWh, jejíž dobití na plnou kapacitu z běžné sítě zabere 8,9 hodiny, ale při využití rychlonabíječky jej lze zkrátit na 2,6 hodiny.

Podvozky všech modelů značky Zero Motorcycles pro modelový rok 2017 využívají podobné komponenty jako konvenční motorky a odpružení předního i zadního kola zajišťují tlumiče Showa, zatímco brzdový systém využívá ABS od společnosti Bosch.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
24. 11. 2016 09:16
Hmotnost
Točivý moment je u elektropohonu poměrně bezvýznamný údaj, určitě by bylo mnohem zajímavější znát třeba hmotnosti těch hraček