Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Značka MG vstupuje na český trh: Ceny jsou víc než slibné, převodovka unikátní

Stanislav Kolman
Diskuze (9)

Někdejší britská automobilová ikona MG se pod křídly čínského koncernu SAIC vrací do Evropy. Včera oficiálně vstoupila na český a slovenský trh, což byla ideální příležitost pro odhalení ceníku.

Včera se v pražských Holešovicích uskutečnila na lokální poměry velkolepá akce, která oficiálně odstartovala působení automobilky MG na českém a slovenském trhu. Během události jsme se mohli podrobně seznámit s oběma novinkami, které se co nevidět začnou objevovat na našich cestách – crossover ZS a plug-in hybridní SUV eHS.

Během zhruba dvouhodinové prezentace byl kladen nemalý akcent na britský původ společnosti a hlavně pestrou automobilovou historii. Není však žádným tajemstvím, že dnes automobilka patří čínskému koncernu SAIC a do České republiky její produkty zamíří pod hlavičkou firmy AutoBinck, jíž možná znáte coby importéra Mitsubishi.

MG ZS: Slušná výbava za slušné peníze

Témat kolem nových přírůstků do tuzemského vozového parku bylo v průběhu akce několik, nás však nejvíce zajímaly české ceny. Vedení společnosti už dříve avizovalo, že nacenění obou modelů by mohlo být atraktivní. A můžeme potvrdit, že slovo bylo dodrženo.

Ceník crossoveru ZS dlouhého něco přes 4,3 metru totiž začíná na sympatické sumě 424.940 Kč. Za tu dostanete atmosférický čtyřválec s objemem 1,5 litru, výkonem 78 kW a 141 newtonmetry točivého momentu. Agregát se pojí výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou a síla putuje na přední kola.

Standardní výbava Essential je přitom věru bohatá. Zahrnuje například 17“ litá kola, digitální klimatizaci, tempomat, přední Bi-LED světlomety, zadní parkovací senzory či multimédia s 10,1“ obrazovkou a podporou služeb Apple CarPlay a Android Auto. Zatím jen bezdrátově.

Vyšší provedení Emotion spoléhá na stejnou motorizaci, za 458.940 Kč však dává navíc sedadla ze syntetické kůže s výhřevem vpředu, navigaci, digitální přístrojový panel, 360stupňovou parkovací kameru, přední mlhovky či audiosystém se šesti reproduktory a 3D zvukem.

Dalším výbavovým stupněm je Elegance. Ten kromě bohatšího seznamu prvků spoléhá i na jinou motorizaci, konkrétně přeplňovaný litrový tříválec s výkonem 82 kW a 160 newtonmetry krouťáku. Tady se motor pojí s manuálem šestistupňovým a za cenu 494.940 Kč dává kupříkladu panoramatické střešní okno, inteligentní systém bezklíčového otevírání či startování tlačítkem.

Na samotném vrcholu je posazeno provedení Exclusive za 529.940 Kč. Vůz i tady pohání tříválcový litr, avšak v tomto případě spojený se šestistupňovou samočinnou převodovkou od Aisinu. Výbava pak navíc zahrnuje ještě elektronickou parkovací brzdu s funkcí Auto Hold.

Video se připravuje ...

MG eHS: Deset kvaltů jako unikát

Větší SUV MG eHS má na délku 4574 mm, čímž pro představu zapadá mezi Škodu Karoq a Kodiaq. Pohon je v tomto případě k dispozici jediný, a sice plug-in hybrid složený z 1,5litrového čtyřválce a elektromotoru. Systémový výkon dosahuje 190 kW a točivý moment 370 newtonmetrů. Stovka za 6,9 sekundy a maximální rychlost 190 km/h vypadají více než slibně.

Součástí standardní výbavy je i elektronická uzávěrka diferenciálu XDS přispívající lepším jízdním vlastnostem. Trakční baterie má kapacitu 16,6 kWh a dle WLTP vystačí na dojezd 52 km. Nabíjet lze výkonem až 3,7 kW a do plna to potrvá zhruba 4,5 h.

Největší technickou zajímavostí je ale zcela jistě převodovka. Jedná se o desetistupňový automat, který si koncern SAIC vyvinul svépomocí. Ale pozor, tady je šest stupňů vyhrazeno spalovacímu motoru a zbylé čtyři elektromotoru. Převodovka se chlubí elektromechanickou spojkou a mimořádnou účinností 94 %, stejně jako krátkým časem na změnu stupně – pouhých 0,2 sekundy!

Ale vraťme se k cenám. MG eHS je k mání ve dvou výbavách. Provedení Emotion stojí 887.940 Kč a zahrnuje 18“ kola z lehkých slitin, automatickou dvouzónovou klimatizaci, adaptivní tempomat, vyhřívaná přední sedadla, přední a zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru, navigaci, digitální přístrojový panel, šestici airbagů či elektricky nastavitelné sedadlo řidiče.

Vyšší Exclusive dále dodá přední LED světlomety, 360stupňovou kameru, panoramatické střešní okno, přední sportovní sedadla v kombinaci s Alcantarou, kožené čalounění, elektricky ovládané páté dveře či hliníkové sportovní pedály. S touto výbavou se pořád vejdete do milionu, MG si účtuje 978.940 Kč.

Video se připravuje ...

Můžete objednávat

Právě dnes odstartovala možnost objednávek prvních kousků. Závěrem dodejme, že MG pro svůj větší model nabízí na 7 let nebo 150.000 km záruku klasickou, ale i na plug-in hybridní systém a trakční baterii. V případě neprorezavění se pak bavíme o krytí na sedm let bez omezení počtu kilometrů. Vozy MG se na českém a slovenském trhu budou prodávat v šestadvaceti dealerstvích. Devatenáct jich najdeme v tuzemsku, sedm u našich sousedů.

Stanislav Kolman
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
30. 6. 2022 22:31
Re: Fuj fuj fuj
Protože to pro mě při koupi auta hraje roli. Vadí ti to?
Avatar - Barrichello
30. 6. 2022 13:53
Re: pomalu ale jistě
čínan bude mít vžydcky lepší ceny, nebo vyrábí za měníš náklady a kupuje o 15-45% levnější suroviny.....samozřejmě z Ruska, Afriky a Jižní Ameriky
Avatar - Barrichello
30. 6. 2022 13:49
S Morris Garages
to nemá nic společného, ale prostě značku si dneska může koupit každý, kdo na ní má peníze, tak to prostě je.

A ten výprodej britských značek byl prostě v 80 až 00 letech šílený a tragický.
30. 6. 2022 11:12
Re: pomalu ale jistě
Tak ti nevim jestli je CItroen nebo Renault aktuálně levnější výrobce. Ceny Citroenu jsou aktuálně poměrně vysoké :no:
30. 6. 2022 10:35
pomalu ale jistě
Dřív nebo později čínští výrobci evropskou produkci převálcují. Jak dopadl vysmívaný HMC? Tyhle auta nemají nic společného s trapnými křápy, které se tu dostaly před 20 lety. Rozhodně nejsou špatné a kdo nemá problém s Čínou a její politikou, tak si bude rozmýšlet, zda koupit Daciu a nebo Číňana. Servis je u nás na h..., ale v Evropě postupně roste a nakonec bude dostatečný. Opět přirovnám k HMC. Zpočátku byla dostupnost mizérie, teď bezproblémová.

Ještě přirovnání k HMC - už je to velký uznávaný hráč ať chceme nebo ne. A jsou to pouze DVĚ značky. Čína má desítky perspektivních značek. Pokud jde o elektro, tak se s čínskou produkcí nemůže měřit v Evropě nikdo.

Konkrétně MG bude aktuálně docela problém pro levnější výrobce - Citroen, Rencek, Dacia.