Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Akumulátory budoucnosti: Tři minuty a mám nabito

V budoucnu by nemělo nabíjení akumulátorů hybridních vozidel trvat déle než tři minuty.
Zpět na článek
11. 1. 2015 11:40
11. 1. 2015 11:56
11. 1. 2015 12:03
11. 1. 2015 17:20
11. 1. 2015 20:13
12. 1. 2015 08:03
12. 1. 2015 08:53
11. 1. 2015 12:02
11. 1. 2015 12:05
12. 1. 2015 08:00
12. 1. 2015 09:03
11. 1. 2015 15:54
11. 1. 2015 13:03
11. 1. 2015 15:50
11. 1. 2015 20:27
11. 1. 2015 22:04
11. 1. 2015 18:20
11. 1. 2015 19:34
11. 1. 2015 20:36
11. 1. 2015 20:49
11. 1. 2015 21:05
11. 1. 2015 22:02
11. 1. 2015 22:16
12. 1. 2015 00:06
12. 1. 2015 09:08
12. 1. 2015 09:46
12. 1. 2015 10:49
12. 1. 2015 12:27
12. 1. 2015 12:59
12. 1. 2015 13:31
11. 1. 2015 20:35
11. 1. 2015 22:53
12. 1. 2015 00:16
12. 1. 2015 00:24
12. 1. 2015 07:57
12. 1. 2015 08:06
12. 1. 2015 00:17
12. 1. 2015 09:14
11. 1. 2015 20:34
12. 1. 2015 09:19
12. 1. 2015 13:41
12. 1. 2015 19:16
11. 1. 2015 11:40
baterky
cos oto baterky problem nejsou, a ikdyby takove prisli, tak se vpodstate nic nezmeni, problem v tomto ohledu budou spise dobijeci stojany, pro nabiti rekneme bezne baterky v pluginu by bylo potreba neceho jako je Supercharger, k baterii o rekneme kapacite treba 4kWh (cos by mohlo odpovidat nejakemu tomu pluginu co ujede aspon par km (10-20km) na elektrinu ) by znamenalo pri 3 minutach dobijeni mit na stojanu tak 90-100kW (holej vypocet hovori o 80kW, ale je urcite potreba baterii nejak formovat pred koncem dobijeni), tedy vpodstate ne moc daleko od toho co jsou dnesni Superchargery od Tesly, a u Tesly S s 85kWh by to znamenalo mit na stojanu tak 2MWh, coz je utopie >:D

rekl bych ze na "tankovani" prumerne bezneho elektromobilu do 50-60kWh (to bych videl jako oprimum pro budouci elektromobily) pod rekneme 10 minut do maxima si jeste par desitek let pockame :-!

s nabijenim spotrebni elektroniky to ale tak spatne nebude, k tomu nabit rekneme i 11-22Wh (3000-6000mAh pri 3.8V) baterie nebude problem ani doma
Rozbalit vlákno
6
Avatar - bigsoul
11. 1. 2015 11:56
Re: baterky
Do vývoja bateriek ide neskutočné peniaze a teraz sa k tomu pripaja aj automobilovy priemysel, takže máme do vývoja zapojených dve velke odvetvia, ktore skor či neskor riešenie najdu. To že to počítaš je pekné, ale ty si malý pánko na to.
11. 1. 2015 12:03
Re: baterky
to jake obri finance a z jakych stran se do vyvoje baterii lejou tady pisu jiz asi 3 roky v diskuzich >:D neboj trendy a vyvoj okolo baterii sleduju celkem dukladne
Avatar - JDM
11. 1. 2015 17:20
Re: baterky
no sice se cpou velký peníze do akumulátorů atd to je super ale kde vezmeš to množství energie aby si všechny ty auta nabil ? chce to víc jaderných elektráren víc víc >:-[]
11. 1. 2015 20:13
Re: baterky
u nas by na veskerej provoz na elektriku stacil dostavenej temelin a ještě zbyde
12. 1. 2015 08:03
Re: baterky
Pokud se nepletu, tak máme přebytky elektřiny. S tím, že Německo přechází na zelenou a zavírá, všechno, co je nezelené, dojde k tomu, že asi skutečně dostavíme Temelín a dokonce je v plánu i zcela nová jaderná elektrárna někde u Jeseníku nad Odrou. Osobně proti jádru nic nemám. Uhelné elektrárny stejně jedou hlavně díky baronům a státu, který se bojí nezaměstnanosti.
12. 1. 2015 08:53
Re: baterky
uhelky slouzi i jako zaloha, vpodstate na kazdou z elektraren at jadernou, nebo uhelnou, nebo jakoukoliv jinou ma CR dalsi elektrarny ktere slouzi jako zalohy, da se rici ze cca polovina vyrobni kapacity elektriny v CR stoji v pohotovostnim rezimu a jen ceka, takze i Temelin je pokrytej zalohou v podobe uhelek, ve chvili kdy by museli z jakehokoliv duvodu odstavit reaktor/y, tak proste jen najedou uhelky a potrebnou energii vykrejou

a ano mame prebitky, a ne zrovna male, z CR se ciste exportuje cca 11-13% vyrobene elektriny a cca 9-10% CR reexportuje, tedy "doveze" a zase posle dal
Avatar - romgator
11. 1. 2015 11:53
Technologie je to zajímavá
a je docela možné, že se nedostane do výroby, jak říká redakce. Nicméně se mi líbí, že lidé nad tím přemýšlí a snaží se. To je koneckonců pokrok. A tak to má být. Třeba se dnes díváme na zlomovou technologii pro elektro auta. Já jsem jejich fanoušek. Jen tak dál chlapci Izraelský.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
11. 1. 2015 12:02
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
4
11. 1. 2015 12:05
Re: kapacita
vydrz chytreho telefonu je spise o nastaveni a povypinani bordelu ktery tam nabali vyrobce, a prenasnaveni rezimu kdy ma co fungovat, spousta lidi ma pozapinane nesmysli ktere stejne nevyuzivaj a pak se divej ze to musej davat kazdy den na kabl
12. 1. 2015 08:00
Re: kapacita
Nemas pravdu.
Display, wifi a predevsim komunikace jako 4G a LTE nebo GPS maji zkratka vysokou spotrebu.
Technicky neni takovy problem vyrobit baterii, ktera vydrzi 2 tydny, ale jeji cena by nyni byla jako cena automobilu.
12. 1. 2015 09:03
Re: kapacita
ja pouzivam LG 880p (ve sve dobe to byl jeden ze 3 nejvykonnejsich telefonu na trhu) a ac ho pouzivam normalne jak se ma a obcas cca 10-20 minut denne nanem hraju (zivim se tvorbou her) tak na nabijecku ho davam tak jednou za 5 dni, stacilo jen povipinat veskery balast ktery tam dalo LG a povipinat neustala pripojeni k sitim a fukncim co nevyuzivam, kuprikladu v zakladu bylo zaple NFC a jelo furt, stejne tak data, oboje se da prepnout do rezimu kdy je v chodu jen kdys to vyzaduje situace, take wifi jsem nastavil do rezimu ze pri uvedeni telefonu do rezimu cekani se vypne, takze me bezi jen kdys aktovne svidi display a ja nato asi koukam (i display jsem upravil z puvodne daneho jasu na menici se podle potreby), a hlavne zapl jsem setrici mod od 30% bateri, kdy se vse vypina a zhasina mohem drive, vsechny ty upravy vedli k tomu, ze to pate usporne jadro se konecne dostalo ke slovu v cekacim modu, tedy kdys telefon nekde lezi v kapse, v tovarnim nastaveni mel telefon stale castecne vytizena 2 ze 4 vykonnejsich jader a telefon opravdu dele nez 20-22 hodin nevydrzel, tohle byl Android ve sve dobe za 11-13 tisic

a to same jsem udelal na telefonu pritelkyne, aneb lowend v podobe Prestigio 8400 Duo s Windowsama, opet balast, ac asi i diky Win toho nebylo tolik, a nabiji jednou tydne :-)

proste si k tomu musi clovek na par desitek minut sednout a zjistit si co vyuziva a co se muze povipinat aby to uplne zbytecne nebralo enerfii :-!
11. 1. 2015 13:03
Nereálné
Podle mého názoru to není reálné. Jednak by musela samotná baterka mít schopnost rychle do dobíjet ... to není jen o tom, že ten proud tam teče, on musí konat "chemickou práci", čili zrychlit desetkrát dobíjení znamená, že ty chemické reakce probíhají desetkrát rychleji. A za druhé už to klade nároky i na infrastrukturu, protože by to znamenalo možná i tisíce ampérů při běžném třífázovém napětí a takovou přípojku nejde udělat jen tak kdekoliv.
Reálnější a důležitější je zvýšení dojezdu na nabitou baterii.
Rozbalit vlákno
33
11. 1. 2015 15:50
Re: Nereálné
Nejsem si jist, jestli to je nereálné (rychlost nabíjení), podívej se na KERS ve formuli 1, tam v průběhu kola nabijí i vybijí celý akumulátor... Ale tady souhlasím s Petrumr, alfa a omega použitelnosti elektromobilů je kapacita akumulátoru. Dobíjecí doba není neřešitelná, Saman má pravdu, že dobíjení za 3 minuty je neskutečná darda. Já si mnohem lépe dokážu představit, že akumulátor bude mít standardizované rozměry a ty prostě dojedeš k dobíjecí stanici, vytáhneš prázdný/poloprázdný, narveš plný a jedeš dál. Zaplatíš chybějící rozdíl energie + pronájem akumulátoru. V dobíjecí stanici dají akumulátor do fronty a budou ho nabíjet v nějakém rozumném režimu (plácnu) třeba dvě hodiny. Toto řešení bych si dovedl představit.
11. 1. 2015 16:50
Re: Nereálné
Chcel som tu napísať niečo podobné, ale už nieje potreba. Tiež sa mi zdá ako najschodnejšia cesta k elektromobilu unifikovaná batéria, ktorá by zabezpečila dojazd dajme tomu 400 km, a na stanici by sa vymenila za možno ešte kratší čas ako je potrebný na natankovanie.To by ale chcelo spoluprácu medzi väčšinou prípadene rovno všetkými výrobcami, a to asi bohužiaľ nehrozí.Kto vie, prečo sa k realizácii tejto alternatívy nikto nemá....
Avatar - Hammunasakra
11. 1. 2015 17:12
Re: Nereálné
To si nedokážeš představit, to si jen čet jako my vostatní >:-[]
Vono je to všechno možná mnohem blíž než si dovedeš představit [odkaz]
11. 1. 2015 20:27
Re: Nereálné
hele kajli, ja jsem to necetl, coby znaly problematiky (studoval jsem elektro) jsem si tento princip sam dovodil. plus je celkem logicke, ze i mnozi dalsi prisli na to same, nejsem genius a nemam patent na rozum. vsechno je to jenom o akumulatorech - jakmile se podari zkonstruovat akumulator (nebo kondenzator) s (dejme tomu) desetinasobnou objemovou kapacitou ulozene energie nez ma li-ion, za rozumnou cenu s rozumnou zivotnosti, spalovaci motory konci. jestli to bude za pet, deset, dvacet let nebo nikdy, netusim. moznym resenim hadanky je kremikova elektroda misto uhlikove - ma schopnost na sebe vazat prave ten desetinasobek naboje. je vsak problem s jeji konstrukci a zivotnosti - da se to vygooglit. vsechny ruzne hybridy, ktere pouzivaji soucasne spalovaci motory, akumulatory, elektromotory a generatory naraz jsou jen inzenyrska cviceni. s efektivitou a hlavne ekologii nemaji nic spolecneho.
Avatar - Hammunasakra
11. 1. 2015 21:21
Re: Nereálné
Jestlis muj příspěvek nepochopil tak sem řikal že sem vo tom čet. Nestudoval sem elektro ale zajímá mě to a tipuju že v horizontu deseti let budeme vo hodně dál
Hele ty máš nějakej problém? Se mnou nebo před lety s Kylií?
11. 1. 2015 22:04
Re: Nereálné
ne, s tebou zadny problem nemam. :-)
11. 1. 2015 18:20
Re: Nereálné
v soucasnem stavu je vymena akumulatoru kus za kus nerealna a vpodstate to zamitli snad vsechny automobilky

prvni velkej problem je, ze nikdo ti neda z ruky svoje nove nebo zanovni baterky, aby za ne dostal nejake jine v buh vi jakems tavu

dalsi problem je rozmer, vaha a umisteni akumulatoru, zaprve zadna automobilka nebude chtit delat akumulator stejnej jako vsichni ostatni (unikatnost jim zarucuje ze pro novej pojedes k nim, a ne k Cinanovi co to ma za desetinu), pak vaha, dokazes si predstavit vubec jak tezke akumulatory jsou? od 20-30kg do nekolika set kg, a dokazes si predstavit jak nejaky mensi clovek co sotva unese sam sebe, nebo sotva udrzi tankovaci pistoly u benzinky taha nejaky akumulator? a mechanizovana vymena je nesmysl, to by museli bejt vsechny auta vlastne stejny, nebo by kazde auto muselo mit vsatni typ mechanziace na vymenu, a dovedes si predstavit jak by vypadala takova vymenna stanice na baterky? zaprve by k ni muselo vest neco jako prima linka rovnou z elektrarny a zadruhe bys tam musel skladovat a nabyjet stovky as tisice akumulatoru, logistickej a financni nesmysl >:D

soucasnej system beznych dobijecich stojanu dobudoucna sazi prave na fakt, ze auto se proste dobiji v dobe, kdy parkuje, klasicky dobijeci stojan nebo indukcni misto muzes postavit proste na beznem parkovacim miste, a pokud se to dostatecne rozsiri, tak vpodstate nebude treba tolik stavet specializovana "tankovaci" mista jako jsou benzinky, to je nutne jen ted v zacatcich aby se dany pohon jen podporil, viz Tesla a Superchargery
11. 1. 2015 18:46
Re: Nereálné
Samozrejme, kôli tomu bodu že každá automobilka chce mať unikátne batérie a tým pádom aby si nové v prípade potreby mohol kúpiť len od nich nebude táto možnosť nikdy realizovaná.Ešte by som dodal to, že další problém by bol v tom že elektromobily sa v súčastnosti odlišujú najmä dojazdom, tj. veľkosťou batérií.Ak by bola v každom aute rovnaká veľkosť, rozdiely v dojazdoch by sa omnoho zmenšili a to by bolo o dôvod menej ako presvedčiť zákazníka na kúpu tej-ktorej značky.V ostatnom s tebou už veľmi nesúhlasím.Takýto systém s vymeniteľnými batériami funguje v mnoho továrňach, skladoch a podobne kde sa vo veľkom využívajú elektrické vysokozdvižné vozíky a podobne, preto si nemyslím že ak by budúcnosť elektromobilov uberala týmto smerom, bol by veľký problém zaviesť podobný systém len vo veľkom.
11. 1. 2015 19:34
Re: Nereálné
je rozdil obsluhovat desitky nebo stovky voziku v nejakem arealu (jeden majitel a prostor omezeny na dany areal), a obsluhovat treba tisice aut v rezii benzinky treba u dalnice ;-) skladovaci a dobijeci kapacita takove stanice by zabrala minimalne prilehle pole, dovedes si predstavit ze by nekdo investoval do takoveho nesmyslu finance? a co je nejhorsi, takovej system by vyzadoval mnohem vice baterii nez kolik by bylo aut, a kdo by ty baterie nakoupil?
11. 1. 2015 20:36
Re: Nereálné
Souhlasím. Takováto baterie není 10 kg láhev na propan-butan, aby ji lidé měnili na benzínkách jako na běžícím páse. Představují strašně vysokou investici, klidně v ceně zánovního, možná i nového vozu. Jediná možnost je zvýšit kapacitu baterií tak, aby se dala na jedno nabití ujet co největší vzdálenost, a poté prostě v nočních hodinách někde v garážích (na stojanech) dlouhodobě dobíjet. Krátkodobé dobíjení je totální nesmysl, protože nikde nejsou rozvody, aby šílené nápory potřebných ampér vydržely.
11. 1. 2015 20:49
Re: Nereálné
hosi, vy jste nikdy nevideli auticka na baterky? vy mate teda fantazii. ve skutecnosti byste potrebovali cca dvakrat tolik akumulatoru nez je v provozu aut. co se tyce dobijecek, tak nevidim rozdil, jestli dobijis auto nebo vyndany akumulator... jestli si myslis, ze obsluhovat tisice aut u dalnice je nejaky problem, tak skladovo-nabijeci kapacitu musis mit jen tak velkou, jak rychle dokazes akumulator nabit krat kolik aut za tu dobu hodlas obslouzit. urcite budes mit mensi areal kdyz tam budes mit prubeznou zasobu 100 akumulatoru nez kdyz tam budes chtit najednou nabijet 100 aut.
11. 1. 2015 21:05
Re: Nereálné
Neber mě příliš za slovo, ale pokusím se o hypotetickou úvahu: 1 špičková autobaterie v budoucnu = 200 000,- Kč, 100 baterií někde ve skladišti u dálnice = 20 000 000,-Kč. Po dálnici jezdí desetitisíce aut denně, to prostě stačit nebude. Jsou to hezké sumy, které budou muset být někým financovány. Dále: stará baterie nebude mít nikdy dojezd baterie nové, takže někteří řidiči dostanou lepší a někteří horší zboží. To znamená obrovské problémy, které se budou na oněch místech řešit. Areál na takovéto dobíjení bude muset mít speciální vysoké napětí, aby nevyhodil půlku města a ochranku, aby jim nějaká konkurence nevybrala sklad a neprodala akumulátory konkurenci nebo do zahraničí...Tohle nikdy fungovat nemůže
11. 1. 2015 22:02
Re: Nereálné
hele, ta cena akumulatoru nehraje az zas takovou roli (pochopitelne ano, musi ten elektromobil proti fosilu byt rentabilni), stacilo by napriklad, kdybys pri koupi noveho auta povinne zaplatil jednu zaloz akumulatoru, s vymenenym akumulatorem platis cenu elektriny, ktera do nej byla nacpana (tedy zalezi na tom, jak je velky) plus nejaky z toho odvozeny pausal za amortizaci (dejme tomu, ze kazdy akumulator bude mit v prumeru 500 cyklu, pokud by stal onech 200000,- kc, byl by ten prumerne 400,- kc (musi to byt vztazeno k aktualni kapacite toho, co ti tam daj). tohle je vsechno resitelne. jde jen o to, zda to bude vyhodne nebo ne, zda to bude to reseni nebo ne. jaka bude zivotnost akumulatoru, co s nimi bude delat rychlonabijeni, apod. jak rikam, je to jedna z moznosti, kterou si dovedu predstavit... co se tyce dobijecich proudu, tak pomerne jednoduchym vypoctem se da zjistit, ze cely vozovy park v cr by zvysil spotrebu elektriny o nejakych 15%. to je vykon temelina, pokud se nepletu, ne? to v realu je naprosto bez problemu zvladnutelne v existujici sito. jak stahovat velke vykony na jedno misto (dobijeci stanice) bych jako problem nevidel, podivej, kolik dratu vede z temelina, to nic zasadniho neni. v kazdem pripade je v tomto uplne jedno, jestli se bavime o akumulatoru vymennem nebo pevne zadratovanem v aute.
11. 1. 2015 22:16
Re: Nereálné
von by ten narust byl cca 50%, tedy dostaveny temelin, ale ani tak by to nebylo zadny velky drama, protože většina lidi by to nabíjela doma na "nocni" tarif, resp by nabijeni ridila inteligentni sit.
vymenny aku je blbost, to by bylo podobny, jako bys dnes na benzince menil celej motor..
12. 1. 2015 00:06
Re: Nereálné
vymenny aku je jedna z moznosti, zalezi ciste na tom, jaka technologie bude k dispozici. vubec nesdilim nazor, ze by to mel byt logisticky nebo technicky problem (vezmi do uvahy jenom cely retezec vyroby a distribuce paliva v soucasnosti, v tomto pripade budes mit pouze regal a jako privod kabel. urcite ten regal nebude o mnoho vetsi nez zakopane nadrze u kazde benzinky), leda problem te kradeze... jak to myslis s tim narustem 50%? pokud vim, nase dve jaderne elektrarny s intalovanym vykonem 2000MW kazda (priblizne) se podileji na vyrobe elektriny v CR cca 30-ti procenty. temelin tedy dela cca 15% a to by melo stacit na pokryti veskere spotreby aut v cr. takze dostavba dalsich 2000MW by pokryla provoz v CR.
12. 1. 2015 09:08
Re: Nereálné
vyhodou tech nabijecek primo pro auta je, ze je nemusis mit nekde u dalnice, ale mas je proste rovnomerne rozesete po mestech a pak na odpocivadlech a i u tech benzinek, podle ruznych planu budou jako nejvetsi dobijeci mista slouzit hlavne parkoviste u supermarketu, takze prijedes a nabijis po dobu nakupu

navic 100 baterii by treba u dalnice nestacilo, kuprikladu jen benzinky z vyjezdu z Prahy na Brno denne odbavi asi 3-5 tisic aut, takze jan na tomhle cca 1-2 kilometrech bys musel skladovat cca 5tisic kusu dobijenych baterii, takze totalni nesmysl ;-)
12. 1. 2015 09:46
Re: Nereálné
Jsou ruzne moznosti... Ale jedno jsi uplne nepochopil. jestlize mas "dnes benzinku", ktera odbavi 4800 aut za 24 hodin a nabijis jeden akumulator 2 hodiny, pak takova benzinka odbavi 400 aut za dve hodiny a jeji zaloz by v tomto pripade musela byt 400 akumulatoru (plus nějaká rezerva na krytí š***k). Ne 5000.

Verze dobíjení po odpočívadlech, parkovištích, domech je bezesporu také jednou z možných variant. Záleží prostě na tom, co technologie umožní/dovolí. V tomto případě se mi ale zdá celá infrastruktura složitější. Ale nevím.
12. 1. 2015 10:49
Re: Nereálné
nevim proc to resis, automobilky to zamitli, a je proste nesmysl o takove infrastrukture vubec uvazovat, neni zivotaschopna :-!

mimochodem dobijeci parkoviste kuprikladu se solarni infrastrukturou se ukazali zivotaschopne na nekolika mistech na svete, na postaveni treba 10-50 dobijecich mist u supermarketu neni nic sloziteho, v CR nato ale schazi legislativa, takze to vznika spise jako PR a v poctu smesnem
12. 1. 2015 12:27
Re: Nereálné
Hele, Samane, automobilky už v na zacatku 20. stoleti jednou elektromobily zamitly, ted se k tomu zase vrací, jak to dopadne nevím. Píšu, co si dovedu představit a co je vstupní podmínka, neznamená to, že to tak bude nebo nebude. Jestli Ty ne, tak ne, vymlouvat Ti to nebudu. V dnešní technologické realitě totiž neexistuje ani elektromobil jako smysluplná alternativa k ropákům. To je fakt.
Avatar - AUDIRS6
12. 1. 2015 12:59
Re: Nereálné
Chvilku som bol mimo, a ked som uvazoval o napisani takejto odpovedi Samanovi, prijdem a vidim - napisal si to za mna !!!! :yes:
A presne o tomto to je ! - ved staci defakto o 20-30% bateriek pre auta viac, nez je tych aut !
Samozrejme suhlasim - baterky prenajimat na zmluvu a hotovo.
Kazda by mala svoj Vin-kod - proste seriove cislo, plus svoj nejaky riadiaci cip, ktory by ukazoval, kolko razy bola nabijana, aku ma aktualnu pouzitelnu kapacitu, atd...
Podla toho by sa baterky, ktore maju zostatkovu kapacitu napr. menej nez 70% vyradovali a nahradzovali novymi. - vsetko zazmluvnit, pravne osetrit a hotovo.
Priklad v aute:
Mam 10 ks bateriek, ktore maju zivotnost 85%. Vyrobca mi udava, ze keby mali 100%, prejdem 200 km. Ok, tak viem, ze prejdem 170km, ale s mojim jazdnym stylom cca 130, tak na "pumpe" vymenim za dobite. Typek zobere skener, maly vozik s nabitymi baterkami, vybere mi tie z mojeho auta, zoskenuje...Zoskenuje potom tie nabite a nahodi do auta, este mi povie - tieto vam vydrzia viac - su 90% :-) Ja mu podakujem, zacalujem, on mi popraje stastnu cestu da ich nabijat a frcim dalej ! ;-)
Hmotnost: Neviem ako u vas, u nas je zakon, ze zamestnana zena nemoze v praci zdvihat predmety tazsie nez 15 kg. Tak to takto limitovat na "clanok" nech mozu tu robotu robit aj zeny a niesu diskriminovane, ze sa nemozu zamestnat ! :-!
Proste a jednoducho - vsetko sa da, len treba chciet.
To, ze to Frantikom vtedy nevyslo neznamena, ze by sa to nedalo ! Da sa to, len treba pri tom trochu inac rozmyslat a premakat ten system do detailov ! bodka.
12. 1. 2015 13:31
Re: Nereálné
Přesně tak, plný souhlas. I informace o nespotřebované energii z baterky by se použila při nabíjení. Nikde není napsáno, že baterky z auta budeš tahat sám, to klidně může být robotizované pracoviště na standardizovaný úkon - klidně by mohli být přístupné ze spodku vozu. atd., atd. Jde jen čistě o to, co bude výhodnější. Dokud auto nepůjde "dotankovat" řádově v jednotkách minut, pak je to prostě pomalé. Dokud zálož baterií bude mít hmotnost 300kg+ a bude po autě rozstrkaná, kde se dá (viz. Tesla), tak je to zároveň neměnitelné. Jestli ovšem bateriový modul bude mít rozměry +- současných palivových nádrží (30-100l), pak je zcela na snadě řešení v podobě výměnných modulů. Pokud doba nabíjení (při zachování nějaké rozumné životnosti) klesne pod deset minut (a o tom pochybuji více než o tom zdesetinásobení kapacity), pak se asi zase žádné výměnné moduly realizovat také nebudou. Chce to jen trochu představivosti. Saman a spol se tady prostě bojí toho, že jim někdo sebere jejich nový akumulátor a dá jim tam starou plečku. Jenže vtip je v tom, že v takovém případě ten akumulátor nebude jeho...
11. 1. 2015 20:35
Re: Nereálné
muzes mit baterie treba po deseti kilovych clancich, do jednoho auta jich soupnes treba deset, do male nakupni tasky pujdou tri. v cem je problem?
Avatar - AUDIRS6
11. 1. 2015 22:53
Re: Nereálné
Ty mi citas myslienky !!!! - ja teda niesom zastanca takychto ekokokocin, ale toto mi dava najlepsi zmysel ! - s tym, ze sa auto kupi bez bateriek, tie budu typizovane a vyrobcami aut schvaleni 2-3 vyrobcovia. Prides na meniacu stanicu, povies ze mas v zmluve Sanyo a chces take, tak ti daju take - dajme tomu 8ks po 20 kg pod zadnymi sedackami. - vymenia sa a frcis dalej !
Uz daaaavnejsie som o tomto uvazoval, ze takto to mali vyrobcovia riesit ! - ale ja furt dufam, ze sa mozno od naseho Dicka este nieco o motoroch naucia a potom budeme aj my jazdit so 600+ konikmi za 6 litrov >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
12. 1. 2015 00:16
Re: Nereálné
jak pisu, je to jedna z moznosti, kterou si umim predstavit, zalezi na technologii, nikoho neudivuje, ze do auta lije benzin, spouste lidi prijde divne, ze by do aut misto kiti benzinu narvala celou krabici misto "prazdne" krabice... nebo nekolik clanku, ale to je ostatne uplne jedno. Abych pravdu rekl, ja osobnne bych strasne rad jezdil elektromobil. elektromotory jsou oproti spalovacim straasne jednoduche, na potrebny vykon mnohem lehci a principialne spolehlivejsi, umi se rozbihat z nuly, nejspise by nebyla potreba ani prevodovka. v neposledni rade maji ohromnou ucinnost, generuji minimum vibraci a hluku... Moooc by se mi to libilo, je to jen o rozumnem zdroji elektricke energie. a at uz jim bude nejaky akumulator nebo kondenzator nebo treba malinky jaderny reaktor, ci cokoliv jineho (ale prosim ne spalovaci motor s generatorem - to je opicarna), budu doufat, ze se toho doziju...
Avatar - AUDIRS6
12. 1. 2015 00:24
Re: Nereálné
Myslim ze ZF uz specialne koli nim zvazuje 3-4 stupnove prevodovky !
Ze predsalen su niekotore rezimy, v ramci ktorych spravne otacky dokazu zapbezpecit spravnu efektivitu. Zatial mame stupne 2 - v Tesle Roadster. Neviem ako aktualne, mozno by ma niekto mohol poucit ... ;-)
Ano - elektromotor dokaze byt vzhladom na svoj vykon o dost lahsi, menej vibracii, akurat to treba tiez odhlucnit a trochu aj chladit. ;-)
Vymenne baterkove moduly - v tom vidim najjednoduchsiu sancu ako tento biznis rozhybat ! :yes:
Teda pokial sa to fakt ma rozhybat... :-!
12. 1. 2015 07:57
Re: Nereálné
moznosti pohonu v pripade elektriny jsou ruzne - treba integrace primo do kol (vsechno ma sve pro a proti, v tomto pripade proti je vystaveni motoru soli a razum kol, velka neiodpruzena hmotnost, atd.). Jak to cele dopadne netusim, ale z mechanickeho hlediska bude elektroauto mnohem jednodussi nez soucasne ropaky. at uz jeho podoba buda jakakoliv. i ta jizda by mohla byt zajimava...

co se tyce tech clanku, tak jejich vymena je v soucasnosti pravde nejblizsi varianta. zadnemu akumulatoru neprospiva ultra rychle nabijeni, vetsine prospiva nejprve plne vybiti a pak nabijeni za presne stanovenych (idealne vzdy stejnych) podminek. to se da zajistit prave v nabijecich stanicich, kde i to uplne vybiti nevyjde vnivec, ale pouzijes ho k nabijeni dalsich clanku, atd.
12. 1. 2015 08:06
Re: Nereálné
... takze jestli bude elektroauto nebo ne (popripade v jake podobe) rozhodne dostupnist technologii... ja se na pripadny pokrok v teto oblast tesim. :yes:
12. 1. 2015 00:17
Re: Nereálné
jo a ten "vas" Dick, ten je dobrej. vubec, to jeho jmeno je jmeno nebo mu tak prezdivaji? ;-)
12. 1. 2015 09:14
Re: Nereálné
tohle muze fungovat u nejakych skutru ve meste, ale ne u aut, proste to neni ve velkem ekonomicke a nefungovalo by to

sak si predstav, koupis si nove auto s 10 kusi baterek, pak prijedes na nejake takove misto kde aby sis vymenil baterky a dostanes 10 kusu nejakych 5 let starych v buch vi jakem stavu, je to asi stejna predstava jako ze si koupis Ferrari, prijedes k baraku a se sousedem co ma treba 5 let starou Skodovku si vymenite motor ;-) >:D pochop ze tohle by nefungovalo jiz z podstaty vlastnictvi, temer nikdo by svoje baterky ktere si zaplatil z ruky nedal ;-)

a vaha, 10kilo na clanek? tahal jsi nekdy 10 kilo a 20x? to jest vymena 10 takovich clanku ;-) a ted tohle rekni nejakemu cloveku co prijede v kvadru, nebo nejaky slecne co sotva udrzi v ruce fen kdys si dela vlasky, tady mate 20 clanku po 10 kilech a pekne si to prehazejte, ano populace by zrejme zhubla >:D
11. 1. 2015 20:34
Re: Nereálné
hele samane, ja jsem rikal, ze zakladem toho celeho je akumulator s desetinasobnou objemovou hustotou naboje. Aby nevazil 300 kg, ale treba padesat. to zaprve. za druhe kdo rika, ze si budes kupovat auto s akumulatorem? predstav si to jako plynovy sporak do kuchyne. propanbutanove bomby sis take doma sam nena*** a jezdil sis je menit. a uz jsme tam. nerikam, ze to tak bude, rikam jen, ze si to dovedu predstavit.
12. 1. 2015 09:19
Re: Nereálné
prponajem akumulatoru selhal, vymenne stanice v podani Renaultu selhaly, a to zduvodu ze to bylo neskutecne nakladne a vlastne by natom nic nevydelali ale naopak prodelali, vzdala to nakonec asi i Tesla, vzdalo to BMW, kolik chces dukazu ze je to nesmysl? jakejkoliv system kde bude muset uzivatel delat vic nez dela dnes, tedy ze vezme tankovaci pistoly nebo kabel a pripoji to k autu je proste nerealnej a automobilky to zamitly, naopak je snaha udelat to jeste snazsi a uplne bez ucasti uzivatele auta ;-)

system vymeny baterek by znamenal ze na kazde auto by museli bejt minimalne 2 nebo spise 3 akumulatory, takze misto jednech baterek treba za 100 tisic, by se muselo vyrobyt a pouzivat na jedno auto baterek za treba 300 tisic, takze proste kravina :-!
12. 1. 2015 13:41
Re: Nereálné
Bavime se o tom, co eventuálně bude, ne co bylo. Elektromobil v historii už také selhal. Proč se k němu teď zase vracíme? Jestli bude výhodnější elektromobil než fosilmobil, prosadí se elektromobil. Jestli bude výhodnější články měnit než je po vlastní ose na všemožných stanovkách nabíjet, budou se měnit. Jak to bude nevím, nevíš to ani ty. Podívej se jenom na běžnou elektroniku - až na pár případů (například iPhone, apod.) jsou ve všech zařízeních články výměnné. Ze dvou hlavních důvodů. Dobíjí se pomalu a mají životnost nižší než přístroj. Krom těchto dvou negativ se v případě elektromobilu přidává ještě třetí - mají zcela nevyhovující kapacitu. Jedině až tyhle tři věci potlačíš (dobíjení v minutách, životnost min. 10 let, kapacita o řád větší) může nastat to, co říkáš ty. To, co říkám já, může nastat jakmile bude o řád větší kapacita.
12. 1. 2015 19:16
Re: Nereálné
kdys tomu tak veris, tak doto investuj ;-)
11. 1. 2015 17:13
Aku budoucnosti.
Výjimečně souhlasím s posledním odstavcem článku. Různých bazmegů kolem elektromobility jsou už vymyšlené mraky ale zatím nic z toho nefunguje.
Rozbalit vlákno
0
12. 1. 2015 08:04
Vymena baterii na benzince
A co takhle vymenit baterii na benzince - vybitou za nabitou. To by se dalo klidne do pul minuty a nikomu nevadi, ze se bude nabijet treba 24 hodin... Staci udelat standard (haha).
A kvalita baterie, jeji degradace casem atd atd - to vse je resitelne. Vzdyt to jde snadno zmerit pri kazdem nabijeni, kolik se nabila, jestli ke v poradku a podobne.
Nicmene hlavni problem v soucasne dobe je uplne jiny - nejsme schopni vyrobit vice baterii nez na par set tisic automobilu rocne - proste chybi materialy jako lithium atd. Az jiny druh baterii (napr kondenzatorove, ukladani do cukru atd atd) bude resenim.
Rozbalit vlákno
0
12. 1. 2015 08:33
Výmena je zbytočná
Aj keď výmena batérie je jednou z možných ciest na rýchle dobíjenie elektromobilov, pravdepodobne nebude vôbec potrebná. Vývoj v oblasti batérií ide tak rýchlo dopredu, že v horizonte niekoľkých rokov tu budú riešenia, ktoré umožnia nabiť batériu za čas pod 10 minút a vtedy už nevýhody spojené s výmenou batérie začínajú prevažovať. Tu je napr. projekt, ktorý umožňuje nabíjať s výkonom až 1,5 MW: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0