Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alfa Romeo 4C a 4C Spider s menšími retušemi pro rok 2016

Alfa Romeo si pro modely 4C a 4C Spider, které míří na severoamerický trh připravila několik novinek, jimiž disponují i evropské verze.
Zpět na článek
18. 1. 2016 14:19
18. 1. 2016 18:18
18. 1. 2016 14:32
18. 1. 2016 14:48
18. 1. 2016 13:05
Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
4C je úžasné auto, ale bez manuální převodovky to nikdy nebude to pravé ořechové! :-(
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Individualita
18. 1. 2016 13:39
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
Vůbec. Červený Spider s automatem je best :yes:
Avatar - Petrolhead_CZ
18. 1. 2016 13:49
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
Naopak, převodovka je největší slabinou toho auta...
18. 1. 2016 13:51
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
a jel si s tim, nebo si to jen myslis?
Avatar - Petrolhead_CZ
18. 1. 2016 13:54
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
No, samozřejmě, že jel, s červeným kupé :-) Mám dealerství Alfy co by kamenem dohodil...teď jim tam dovezli žlutý Spider, tak snad to ukecám na nějaké demíčko.
18. 1. 2016 15:19
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
U Srby ?
Avatar - Petrolhead_CZ
18. 1. 2016 15:54
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
Ne ne, u Smažíka :-)
Avatar - Individualita
18. 1. 2016 14:04
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
A je to všeobecný odpor k automatům, nebo chceš popsat reálné nedostatky té převodovky v rámci konkurence?
Avatar - Petrolhead_CZ
18. 1. 2016 14:16
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
Vůbec ne, u supersportovních a u některých sportovních současných aut preferuju dvojspojku a pádla. Hra už se posunula takovým způsobem, že kvality některých strojů by byly manuální skříní sráženy. U 4C je bohužel automat špatný, převodovka si s motorem nerozumí, je pomalá a taková gumová, pádla nedoprovází takové to uspokojivé, čisté kliknutí a mají divný odpor. Zrovna tomuhle autu by výborný manuál jen a jen prospěl a přidal na atraktivitě, řidič by se necítil limitován. Když může mít manuál Giulia QV, proč ne tohle? Ke všemu by díky přechodu na manuál mohli ještě ubrat na váze a místo toho dát do nabídky ostřejší verzi se šestiválcem...což by byl dokonalý mix. Jsem Alfácký srdcař a 4Cčko se mi moc líbí, ale i tak by 4C byla až třetí volbou za Caymanem GT4 a Evorou 400.
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2016 14:24
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
a evora 400 uz bude tento rok konecne aj ako roadster :yes:

takze bud evora 400 ( roadster ) alebo lotus elise S club ..... vidim to podobne

a prave porovnanie evory a 4C by ma zaujimalo .. kazdopadne verim lotusom
Avatar - Bully_
18. 1. 2016 18:02
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
Primym konkurentem Alfy 4C je spis Elise, jenom je jeste vic emotivni, spartansky a stoji vyrazne min. Od 2017 ma byt i ta Eliska uzivatelsky privetivejsi, coz je urcite dobre rozhodnuti. "Elise S club" jsi asi myslel S 220 Cup?
Porovnani Evory a 4C by bylo o nicem, kdyz jde o jina auta. Zato najdes na netu uz dlouho spoustu porovnani 4C treba napr. s tou Elise.
Evora miri oproti tomu jednoznacne na Caymana- cilenim na podobnou zakaznickou skupinu, velikosti, obsahem motoru, koncepci apod. . Jenom mu proste ujede, Evora 400 by to mela nalozit jakekoli jeho verzi :-) Evora 400 je takovy britsky Cayman GT4, navic i s moznosti automatu a brzy i s odnimatelnou strechou :yes: Tesim se na prime jizdni porovnani, az se nekde objevi prvni prakticke testy obou "rivalu".
Avatar - EauRouge25
18. 1. 2016 14:24
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
To je přesně věc, která mi vadí a zároveň nedává smysl. Celé auto je postavené tak, aby bylo lehké a pak do něj dají těžkou automatickou převodovku bez možnosti výběru. Navíc ten motor není tak silný, aby bylo potřeba mít nějakou speciální převodovku nebo spojku. Je to ohromná škoda.
Avatar - Petrolhead_CZ
18. 1. 2016 14:31
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
:yes:

Pořád doufám, že přijde verze QV a všechno to napraví. Manuál a V6 (ideálně modifikovaný šestiválec z budoucího nástupce Ferrari Dino) a zázrak je na světě.
Avatar - EauRouge25
18. 1. 2016 14:38
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
Někde jsem četl, že to inženýři Alfy berou jako takový projekt, který mají v plánu průběžně vylepšovat. Snad radši nečíst mezi řádky, co to doopravdy znamená.

To by bylo krásné, kdyby něco takového vzniklo, ale myslím, že už jenom hierarchie v koncernu FCA to nedovoluje. Když už se někam ten šestiválec podívá tak to bude Maserati nebo nějaký větší model Alfy.
Avatar - Petrolhead_CZ
18. 1. 2016 14:44
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
Pokud vezmeme v potaz, že nové Dino bude novým základním a nejlevnějším modelem Ferrari, jeví se možnost, že bude motor do ostrého 4Cčka derivován právě z tohoto modelu jako dost pravděpodobná ;-)

V6, který se montuje do Maserati a objeví se v Giulii QV má architekturu a původ u Ferrari, takže by jeho úprava a implementování dávalo ten největší smysl. Stávající čtyřválec z 4C už bude na hraně svých možností, takže tohle se jeví jako ideální řešení. O to víc, když přihlédneme ke strategii AR pojmout 4C jako projekt plný evolucí.
Avatar - EauRouge25
18. 1. 2016 16:26
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
Takhle to dává smysl a já bych byl jen pro. Pokud by se tak rozhodli, tak je otázka zda je 4C připravená na zástavbu V6. Ale stejně si myslím, že zůstanou u čtyřválce a případně zvýší výkon. Když i Porsche u boxsteru a caymanu(718), chystá čtyřválce. Navíc když teď konkurence tlačí z malých motorů šílené výkony. Třeba nová Alpina bude 1,6 turbo cca 300 koní, v podobné koncepci - mimochodem také pouze automat.

Možná by se ale mohli chtít trošku podbízet fanoušků jako s novou Giulii a nabídnout hned tři převodovky. Rozhodně budu doufat v to nejlepší.
Avatar - Dinar
18. 1. 2016 16:58
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
Hoši, sníte tu hezky, ale velmi mimo mísu, 4c nedostane ani manuál ani v6.
Avatar - Bully_
18. 1. 2016 18:43
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
Neprijde. Alfa 4C byla od zacatku konstruovana pro radovy ctyrvalec a s automatem. Na tohle tema se uz vedlo par rozhovoru s jejimi konstruktery, vzdycky stejne odpovedi.
Navic pro tak lehke a male auto motor s takovymhle vykonem staci. Uz ted s vozy podobne koncepce, hmotnosti a vykonem dokaze jet rychle jenom malokdo. S podstatne vykonnejsim motorem by to byl nesmysl. Vidim cestu jenom v dilcim zvysovani vykonu a spis v evoluci stavajiciho zakladu.
18. 1. 2016 15:21
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
Nevím jak ve 4C v té jsem jenom seděl,ale ve Ferrari F 430 F1 ten robot fungoval dobře.a to robotizované převodovky nemusím.Je to možné,že ve 4C to není dobře sladěné.To nemúžu posoudit.
Avatar - Petrolhead_CZ
18. 1. 2016 15:55
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
F430 měla dobrého robota, ale až se 430 Scuderia se Ferrari dostalo s jednospojkovými skříněmi na úplný vrchol. Dvojspojka ve 458 je ale jiný vesmír ;-)
Avatar - Romeo
18. 1. 2016 14:11
Re: Hlavně by do nabídky měli doplnit manuální převodovku!
tak tak :yes:
18. 1. 2016 14:19
automat
V tomto státě 99% lidí nikdy neřídilo automat, ale všichni ví, že ho nechtějí, že chtějí kvedlovat šaltrpákou, že by si bez toho nezajezdili.... Naopak koho znám, že si ho koupil nebo si ho otestoval, všichni mají jednoznačnou odpověď - bez automatu už nic nechci. Já ho chci také - po zkušenostech, ale bohužel moje auto -Mondeo 2012 ho nemá ....
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Petrolhead_CZ
18. 1. 2016 14:26
Re: automat
Tady se neřeší ani tak obecný odpor k automatům (který je nesmyslný), ale konkrétní úroveň převodovky. A je prostě neoddiskutovatelným faktem, že automat v 4C nepatří ke světlým stránkám auta. Obecně u sportovních aut by měl být manuál základem a povinností. Ne už tak u současných supersportů, hypersportů, prémie, atd. ale zase - nedá se každý kus škatulkovat do jednoho pytle, ale obecně to u většiny platí.
Avatar - Individualita
18. 1. 2016 14:40
Re: automat
Jo, tohle dává smysl. Ale mám to už jako kolega výše, manuál nechci. Zároveň ale miluju tahle auta (roadstery atd.). Takže i když není možná pro každého převodovka ideální, je pro někoho (mě) lepší než jakýkoliv manuál.
Avatar - Petrolhead_CZ
18. 1. 2016 15:00
Re: automat
Většina lidí má k těmto požitkovým autům i nějakou tu prémii či SUV, které už zpravidla v automatu jsou. Já vnímám manuál ve sportovním puristickém autě při vlastnictví komfortnějších aut s automatem jako kontrast a prvek, který by měl být u sporťáků, hot hatchů, klasických superaut (přes 308 GTB, 512 BB, F50, Testarossu až do dob 360 Modena, F430 a 599 GTB) a dalších ''hravých'' strojů jako naprostý základ analogové filosofie a propojení s řidičem a možností pilovat řidičské umění.

Potom tu máme kategorii GTček, kde je to takové relativní, půl na půl, tam bych sám nevěděl, čemu dát přednost. 550 Maranello s manuálem romantika a kouzlo jako prase, ovšem při delší jízdě by byl automat 599, GranTurisma nebo dvojspojka F12 asi hodně vítaným faktorem. Supersporty a okruhové náčiní jako 458 Italia a 458 Speciale, Gallardo Squadra Corse, Huracán, 911 GT3 R.S., 675LT a další jsou s automatem a pádly čistá nezbytnost (manuál už se nenabízí oprávněně), která podněcuje schopnosti, soustředění a propojení s řidičem zase z jiného úhlu. Navíc motory a technika těchto aut jsou na takové úrovni, že by byl manuál jednoduše na škodu. O LaFerrari, 918 a P1 se ani nemusíme bavit >:D ;-)

Závisí holt na preferencích řidiče, na tom, kolik pohodlí dokáže obětovat a kompromisů dokáže v jistých situacích snést. Roli taky hraje určitě věk. Osobně to ale vidím takhle.
18. 1. 2016 18:18
Re: automat
Ze zvědavosti jsem si šel půjčit novou Giuliettu QV s TCT, říkal jsem si že oproti manuálu (měl jsem), dokáže být jistě rychlejší. No a nikdy v životě bych TCT v tom autě nechtěl. Nedokážu si představit situaci, kde bych nebyl se starou QV rychlejší. Takže záleží na autě, převodovce atd. Zobecňovat se nedá. 4C jsem nezkoušel, ale jestli je to podobné, tak potěš.
Avatar - EauRouge25
18. 1. 2016 14:32
Re: automat
Záleží na konkrétním autě a na konkrétní převodovce. Nezobecňoval bych to. Třeba limuzína nebo velké SUV by s manuálem nic nezískalo, spíše naopak. Ale malý lehký sporťák nebo hothatch je téměř vždycky lepší s manuálem a víc sedí charakteru hravého auta. A pokud jako v tomto případě není převodovka dobře sladěná s motorem, tak je to zbytečně největší slabina auta.
18. 1. 2016 14:48
Re: automat
Řekl jsi to naprosto správně a přesně! :-) :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
18. 1. 2016 22:26
Re: automat
Promin, ale je to naopak blbost.
V aute tohodle typu dava dvouspojka smysl... vsude jinde je lepsi hydromenic.
;-)
Avatar - Petrolhead_CZ
19. 1. 2016 00:47
Re: automat
Smysl by mohla dávat v momentě, když by byla s autem dobře spřažena alespoň výborná převodovka. A to prostě není případ 4C, píšu to jako fanda a majitel AR a jako člověk, který 4C projel.

Mnohem výkonnější Evora 400 a Cayman GT4 mají taky konvenční manuál a jsou to špičky kategorie, to vysvětlíš jak?