Konecne poradny auto s motorem. Cteni o neprekonatelnem a praktickem kombi x krat za tyden je na palici. Auto je pro mne klasicky tvar (sedan/lifback) a benzinovy motor. Onanie nad naftakem, ktery malo zere je stejny peklo jako tisickrat omlete kombi.
Alfa se probudila a nabidla sedan s benzinovymi motory dvou nulka a tri nulka, bravo!
Co se týče konkurentů v prémiové střední třídě, tak verze kombi tvoří zhruba polovinu prodejů na evropském trhu. To je prostě fakt. Konec konců, dřívější modely 156 a 159 tuto karoserii také měly. Co se týče toho benzinového motoru, tak je zarážející, že Alfa prezentuje svůj model jako sportovně laděný, ale přitom nedává možnost manuální převodovky. Ano, je tu Quadrifoglio, ale to stojí víc než dvojnásobek.
Pořád mi není jasný, jak chtějí dále posilovat svoji Cuore sportivo image, když kromě QV zatím nenabízí benzín a manuál. A nikde jsem nečetl nic o tom, že by se to plánovalo. Giulia se mi moc líbí a velmi jim přeju úspěch, ale já jsem řidič, chci si kvedlat a chci benzín. A Alfa mi za této situace nemá co nabídnout. Osmistupeň ZF je skvělý, o tom žádná, ale asi netřeba vysvětlovat, jak hodně je jakýmkoliv automatem ponížen zážtek z jízdy.
Něco jiného je auto, které je stavěno na co nejrychlejší časy na okruhu a něco jiného auto, se kterým se chce člověk normálně pro radost projet. Do toho druhého manuál jednoznačně patří.
Netusim, kdo je podle tebe mastnak. Kazdopadne vsechna auta se vyviji pro urcitou cilovou skupinu lidi, tj. pro ty, co si je koupi. Malokdo proste honi podobne GTcko po okruzich nadoraz, i kdyz jde soucasne o supersport a podle toho taky dokaze jezdit. Je udelane tak, ze s nim bez problemu muze o slunecne nedeli vyjet movity starsi pan, aby mestecku potvrdil svuj status. S manualem by si takovy vuz neporidil.
Tvé poslední dvě věty - přesně to je podle mě ten mastňák. Má prachy a Ferrari si pořizuje, aby to ostatním dal najevo. Jízdní potenciál toho auta ho vůbec nezajímá, protože tomu nerozumí, neumí to a vůbec ho to netrápí.
Za sebe jsem to myslel tak, že beru dvouspojku či sekvenční převodovku u sporťáku, jehož cílem je jet co nejrychleji. Můžeš držet volant oběma rukama a řadí to hrozně rychle. Když však chci auto pro požitek z řízení, kdy se nemá jednat o projetí nějakého úseku v nejrychlejším myslitelném čase, chci manuál, abych musel šlapat na spojku, kvedlat, případně i dávat meziplyny. A že to bude o něco pomalejší? V tomhle případě o to nejde. Alespoň má člověk v takovém autě co dělat aniž by musel jet úplnou kudlu.
Nic takového jsem nenapsal. Pouze píši, že s manuálem je to větší psina. Proč asi mají Toyobaru, Miata apod. manuály (a odpověď, že je mají proto, aby se v nich člověk dočetl, jak se ovládá rádio, neberu :-) )?
Protože japonci krom CVT nemaj žádnej použitelnej automat a 8st. Aisin tam fakt nenarvou >:D Navíc pokud by chtěli vtipnej příplatek 50-60 tak se jim na to každej vyprdne
dvě mega za Alfu s motorem od Ferrari a 510 hp mi přijde v pohodě. Ale dvoulitrový turbo benzín podobného výkonu stojí u BMW o pouhých 60 tisíc vic a to mi přijde trochu sebevědomé...
Proč tolik afektu? AR aktuálně nemá jediný důvod nadsazovat ceny nad D3. Dostala se až do fáze klinické smrti a to, že má po mnoha letech jeden slušný běžný model ji rozhodně nestaví do prémie.
Správný krůček, ale jeden z mnoha co musí udělat.
Nebudu studovat ceníky, ale Céčko v základu bude taková středně-třídní Fabia Junior, BMW na tom bude podobně. Základ Giulie je proti tomu asi i použitelný.
Výbava Mercedesu je o něco slabší, ale když jsem mrknul do ceníku toho dvoulitru, tak vyloženě chybí jen tempomat, otázkou je kvalita základních sedadel a halogenových světel. Jenže Mercedes má několik trumfů. Jednak bude mít vyšší zůstatkovou hodnotu, takže si může dovolit být klidně i o 50 tisíc dražší a ve výsledku je levnější. A pak nabízí ještě další levnější motorizace, přičemž i ta úplně základní za necelých 800 tisíc v základu je dle mého názoru dostačující (zrychlení na 100 za 9,6s) a zbyde spousta peněz na dovybavení a individualizaci.
Samozřejmě je otázkou, zda Mercedes je přímou konkurencí. Ale díval jsem se na statistiky prodejů a 25 % prodaných Céček má u nás benzínový motor, takže asi si jej i nějací aktivní řidiči kupují.
Alfě podle mě chybí základní benzínová motorizace.
To je u neho uplne normalne ved predsa korejcom sa malo co moze rovnat...taka optima by si trufla i na m3 bez prehanania... I ked nie surovym vykonom, ale vsetkym ostatnym iste ano a za 1/4 ceny
V dnesnej dobe chorych emisii, CO2 a tvarenia sa, aky ekologicky dokaze byt diesel, prist s 2.0 benzinom s dostatocnym vykonom pre bezny sedan, chce odvahu. A to plati hlavne pre automobilku, ktorej existencia zavisi od tohto rozhodnutia. Bravo Afla :yes::yes::yes:
Idealne rozlozenie hmotnosti, normalny motor, no touch screen, sofistikovany podvozok, to su hodnoty, ktore spravny petrolhead oceni. A nie farebne kombinacie, velkodotykove tablety, nastavovanie farieb podsvietenia a aplikacia na facebook, ako nam to tu teraz dennodenne servuju ine automobilky.
Prajem Alfe vela uspechov s tymto modelom lebo po dlhom case je to Auto s velkym A.
ale na druhej strane ... ten dvojlitrovy turbobenzin ako alternativu k automatu mohol ponuknut aj manual .. isto by sa nik nepohneval.... naopak... predaje by to len podporilo .... a mozno toto by bolo aj take to skutocne dostupne cuore sportivo ( lebo to V6 biturbo uz ozaj bude len pre par vyvolenych ) .... ze jo .... v tomto je to skoda...
Ano, mozno jedina mala chybicka na krase je ten manual k tomu benzinu. Predpokladam, ze je to kvoli emisnym normam, totiz automat v laboratornych testoch lahsie dosiahne nizsie hodnoty. Osobne by som bral aj tak automat :-!
ale je zaujimave ze dizle v tomto pripade manual dostali ( a to vsetky tri vykonove verzie ) ... len na ten dostupny vykonom aj cenou idealne strihnuty turbobenzin sa akosi "zahadne" neuslo.. za mna ozaj divny marketing ako (ne)podporit sportovu povest... a divny pohlad znacky na vec ale co uz... s tym uz zakaznik ktory chce dostupnejsi zakladny benzin s manualom asi vela nespravi
Diesel aj tak dosiahne nizku spotrebu v laboratornych skuskach. To nie je vina jednej automobilky ani marketingu, ale blbych emisnych norm, ktore platia v EU. Automobilka musi dosiahnut urcene hodnoty CO2, ake v priemere vypustaju vsetky modely. Presne podmienky z hlavy nepoviem, nemal by byt problem to "vyguglit" :-)
Preto su diesle popularne v Europe lebo zo svojej natury maju nizsiu spotrebu a teda aj CO2. To benzinove verzie ohrozuju priemer celej flotily. Ten 2.0 benzin preto je iba s automatom, predpokladam. 2.9l je aj s manualom prave kvoli marketingu si myslim, aj tak je tu velka spotreba, ale kvoli image znacky a marketingu treba to ponuknut a priemer CO2 budu tahat nadol prave diesle.
Cele je to na hlavu postavene, ale zial. V Amerike to maju lepsie vymyslene.
v tomto mas pravdu.... ja sa uz celkom tesim na treti stvrtrok a "americku" kiu optimu GT u nas... ta bude nakoniec mozno aj dostupnejsie a zaujimavejsie cuore sportovo ako cela ta nestastna motorova paleta giulie ( teda bez toho V6 biturba samozrejme ktore je ale stejne tak drahe ze ozaj neviem kam a na koho s nim tato znacka cieli )
kazdopadne alfa to mala poriesit tak aby zakaznikovi nejaky ten "zabavny" manual ponukla aj v beznom benzine a nie len v nejakej top verzii z ktorej preda 200 kusov v celej eu rocne ... asi ostava uz len drzat palce s vedomim ze snad v alfe vedia co robia
Sorry Topper , KIA Optima je sranda sportovní auto.
Image nula , kvalita skoro nula , hodnota auta...pro socky co nemají na Alfu.. :-)
Nebo BMW , Mercedes-Benz , Audi.
Odvahu? Spíše bych řekl, že nepřijít s ním by byla ostuda a je podivuhodné, že nabíhá tak pomalu a dosud je k dispozici jen s AT. Dvoulitrový benzín o vyšším výkonu koupíš i v Superbu (ne že by šlo o přímou konkurenci).
Urcite je to fajn motor a je dobre, ze existuje, ale 200 konovy 2.0 turbo ctyrvalec prece neni nic vyjimecneho, nebo zapovezeneho. Maji jej vsechny premiovky a dokonce i nektere nepremiovky. Byt to treba atmosfericky peti, nebo sestivalec s objemem kolem 2.5 litru o stejnem vykonu, tak bych to nadseni pochopil, ale takhle mi to prijde trochu precenene. Naopak ted se ukaze, jestli Alfa tu obrovskou mezeru mezi timhle dvoulitrem a vrcholnym provedenim zaplni poradnym motorem (rozumej sestivalcovym), nebo pouze nacipuje tento.
Sám som za čo najširšiu ponuku motorov, myslím ale, že podladený šesťvalec by predajne neobstál. Je samozrejme potrebné zaplniť obrovskú medzeru medzi 200 a 510k, myslím ale, že toto by najlepšie spravil silnejší, v USA dostupný dvojliter s 203 kW a 400 Nm (0-96 km/h za 5,5s). Podladený V6 by bol stále dosť drahý (motor vyvinutý Ferrari) a to by si záujemca zrejme rovno kúpil plnotučnú verziu.
Ano, dvojlitrovy stvorvalec nie je ziaden posledny mohykan (este nie). Ale neda sa porovnavat Alfa s koncernom alebo premiou pokial ide o portfolio a budget, akym take automobilky operuju.
Navyse, nepamatam kedy akakolvek automobilka predstavila uplne novy, hoci aj dvojliter v tej triede (hladam par sekund v pamati, google urcite by nieco nasiel). Vo svetle novych trojvalcov dokonca aj v BMW 3, Mondeu, co dalej ukazuje a potvrdzuje trend downsizing-u, ak pride automobilka ako Alfa, ktora bojuje o prezitie, s takou ponukou motorov benzinovych, tak si myslim, ze da sa tu hovorit o odvahe a chuti "si to risknut". Moj nazor, nie som ziaden odbornik.
Myslim to v dobrom a verim, ze sa im tento krok oplati. Nie som velkym fanusikom downsizing-u.
No protože všichni ty dvoulitry mají a inovují... ale nové jsou snad ty Ingenium v Jaguarech.
Jinak obecně je tenhle boj pro prémiovky včetně Alfy dost složitý, s 2.0R4 je těžké proti mainstreamu něco vymyslet, nějak se vymezit... dokud všichni po vzoru Renaultu nepřejdou na 1.6 :-)
za me nejhezci auto roku. akorat na auto pro rodinu je to pro me zkrátka moc malý a na auto číslo dva zase moc drahy. ale mozna casem... kdo ví. Talosi zatim aspon doladi vyrobni proces.
btw zajimalo by me to s tema 16 palcovejma kolama s poradne vysokym profilem. to bude pokoukanicko >:-[]
Myslim, ze pokial si ju trh vypyta bude tam...zatial len davaju do kopy zaklad ponuky, vsetky dostupne verzie este iste nebudu tak skoro. Ked bude vacsina zaujemcov pytat manual k 2.ot tak ich vyslisia.
Bohužel jak už je jednou vůz v prodeji, tak přidávat verzi s manuálem by byla "bitva do strmého kopce". A většina zájemců v této cenové kategorii půjde stejně po automatu. Takže to vidím tak, že "kvedlaři a spojkaři" mají smůlu... ;-\
Ikdyby to byla raketova veda, tak i jen koupit manual co zvladne 330Nm musi jit od absolutne kazdeho dodavatele prevodovek (Getrag, ZF...). Ale bude to chtit prachy navic, a to je asi to ceho ma ted Fiat/Alfa nejmin, penez.
Za me je to taky skoda, ne proto ze by tam ten manual vylozene byt musel, ale proto mit "cenu od" jeste niz. Pokud by sla benzinova AR Giulia v manualu, s benzinovyma 200k, nejakou zakladni rozumnou vybavou (xenony, navi, tempomat, polokuze, zadni park. senzory) a po sleve sehnat do milionu, byla by to krasna nabidka.
Ale vždyť manuál pro podélnou zástavbu, co zvládne 330 Nm, mají ... pro diesely. Stačí dát kolečka s jiným počtem zubů, aby se zpřevodování přizpůsobilo jiné otáčkové charakteristice motoru, a je hotovo. Pochybuju, že by to neuměli, takže je otázkou, proč to nechtějí udělat.
:no::no: Tak roky čakania a sklamanie ! Mix dizajnových prvkov a niektoré línie už prežité ! Asi pre to že 4 roky to naťahujú ! Predný nárazník bez zmien už 7-8 rokov z iných AR . Zadné svetlá Masserati, veľa oblích línií, predné svetlá divné ! Ako celok no povedzme že po nejakej tuningovej úprave predku a zadného nárazníka to bude aspoň slušné auto ! Nehodnotím teraz motor a ani jazdné vlastnosti, ale len dizajn ! Ten je už teraz opozeraný a za zenitom ! Môj názor !!
Neviem , prečo odpovedáš urážaním ! ? Ja som nikoho neurážal, len som povedal svoj názor. Tak že ak máš iný, prosím, ale bez osobných invektív. Prajem ti pekný deň.
Videl jsem nazivo uz nekolik verzi s ruznou vybavou a priznam se, ze me vuz po designove strance zase nijak nenadchl. Normalni sedan, co sice svymi proporcemi naznacuje podelne umisteni motoru a zadni pohon, ale ze by slo o nejakou pastvu pro oci bych netvrdil ani nahodou. Zvlast v nizsich verzich okolo me auto projelo a jediny duvod, proc jsem se za nim otocil, byl "neni to nahodou ta nova Alfa"? Bezne BMW je proti nemu zajimavy kousek. Pochopitelne az na QV, ktere svymi doplnky ukazuje tvar +- nenapadneho silaka.
Oproti tomu povazuju za mimoradne vyvedeny interier vozu, jizdni vlastnosti jsem moznost vyzkouset nemel.
Víš, ono nejde při ořezaných nákladech vypiplávat staronovou konstrukci zadohrabu po třiceti letech a ještě platit designéry schopné výtvorů zanechávajících čumily s otevřenou pusou. Tohle je v Alfě politika možného, buďme realisté a za Giulii rádi. Ztvárnění vnějšího vzhledu Giulie kombinuje konstrukční charakteristiku, přidává jasně alfí příď se scuddetem, záď pak tak dobrou, kolik umožnily nízké náklady. Netřeba se otáčet za zjevem, ale třeba za zvukem nebo za způsobem sportovní jízdy jinde srovnatelně nemožné. nejlépe je pak se do ní usadit, nasát atmosféru a pak "rooomroooom roooooomeoooooo!"
Naprosto souhlasim. Vypada to, jako hezke auto, ktere vjelo do vceliho ulu. Je to proste cele takove divne otekle. Chybi mi tam ta ostrost a zaroven uhlazenost starsich Alf. Misto snahy navazat na tuto tradici tam vidim spise pokracovani v linii rozteklych vykulenin z poslednich let (8C, Mito, Giulietta, 4C).
Alfa je jedno z nejhezčích sportovních aut na světě.
Design se může někomu líbit , druhém ne , Topper by šel pro KIA Optima.. >:D
Jeho a Tvoje volba.
Alfa se moooc povedla :yes:
No a zasa ! Ja nie som zástanca žiadnej konkrétnej značky a uznávam že ALFA mala krásne kúsky a dokonca aj MIO sa mi páči, len tvrdím že po toľkých rokoch čakania na nástupcu a 4 ročnom odklade , som čakal niečo inovativnejšie , ako to u ALFA bolo vždy !!!! Teraz je to len odvar a mišung modelov , len aby bolo niečo vonku ! Tvar auta je zastaraní , či sa to niekomu páči , alebo nie ! Obliny ako na FORD SIERA ! No ak sa to niekomu páči tak prosím, nemám s tým problém. Preto ma za môj názor nekameňujte, ale diskutujte !
Konečne benzín, ktorý umožní použiť firemný slogan Cuore sportivo aj v bežnej Giulii. Predsalen QV je iná liga a pre rozšírenie a povedomie značky sú kľúčové štandardné a dostupné motorizácie. Výkon ako základ parádny (otázka je, či bude ešte niečo slabšie, myslím, že by sa nejaký základ so 150-170k hodil, minimálne kvôli "cene už od"), síce 200k na dnešné dobu z turbo dvojlitra nič moc, ale verím, že je to len z dôvodu priestoru pre silnejšiu verziu, ktorá príde aj do Európy (prečo by mali mať len Amíci 203 kW verziu a Európa nie?).
Za najväčší problém považujem automat. Nie že by som mal výhrady ku kvalite 8st. ZF (naopak medzi HDM je to špička), ale športovo orientovaná značka s mottom športového srdca si manuál žiada (nižšia cena by bol len príjemný vedľajší efekt); automat nech zostane ako možnosť, nie ako jediná voľba.
Teda za mňa to chce doplniť silnejší benzín a dať slabší benzín s manuálom, potom bude ponuka motorizácií bez výhrad.
A u dieselu obavy s reklamací manuální převodovky nemají? :-)
To jsou realističtější spíše ty EU normy, i když pokud vím, tak zrovna koncern Fiat s velkou rezervou splňuje flotilové emise CO2 předepsané EU.
Musíš uznat, že s dieselem se jezdí jinak. Řekl bych spíš pohodově. S benzinem spíš v otáčkách a tam je potom ten možný problém, když se řadí dolů... ;-)
Uznávám, že se jezdí jinak. Ale neuznávám, že by u nich byl nějaký výrazně větší problém s řazením. Navíc předpokládám, že manuál by si koupili ti, co řadit umí.
Reálně se už málo aut (běžných modelů) s cenou kolem mega prodá s manuálem, AT je v této cenové hladině standard, takže z obchodního hlediska je řešení alfy, k tomuto motoru automat, logické. Na druhé straně, z obrázků je vidět, že má julča bezvadné rozložení pedálů pro meziplyny, takže udělat nějakou levnější (výbavově očesanější) verzi s benzinem a manuálem by nemuselo být marné, třeba edice "alfa classica", řidičsky by to bylo určitě zajímavé auto. Dávat manuál k dýzlům je sice taky logické (obchodně), flotilová verze již od..., ale řidičsky k ničemu, manuál dá vždy vyniknout řidičské nezajímavosti R4 dýzlu. ;-)
Ono také dnešní AT není AT z před deseti lety, natož z před dvaceti. Zcela jiná konstrukce osmikvaltů ZF dává dost smysl i pro ty, kteří dosud na AT jen nadávali...
No za mě je ideální ten podladěný V6 s 260kw. Cenově by to mohlo byt okolo 1,5 mil. Zatlačilo by to do sedaček tak i tak. Samozřejmě však záleží na vlastní preferenci. Někomu na okresky stačí „pouze" 200k :-) já se k nim přidávám
Když podladěný V6, tak podladěný. Řekl bych v zájmu co nejmenší konkurence s vrcholným modelem, těch 221kw (300k) by bylo tak akorát. Jo, a pouze zadní náhon. Cena? 1.3 mil. ;-)
To je otázka, ak by bol podladený V6 (akože nebude), potom ako ho naladiť. Musí tam byť značný odstup od QV, inak bude kanibalizovať a tým okrádať Alfu o zisky. Ak ale bude príliš podladený, napr. 300k, ako píšeš Ty, to by bol zase príliš blízko 276k benzínu (v USA). Ja by som to optimálne videl niekde na 250 kW/340k, výkonnejší, ako 340i, ale zase dostatočný odstup od QV.
Ale ako píšem, táto motorizácia s najväčšou pravdepodobnosťou nebude, takže len teoretizujeme.
Vzpomínám si na reklamace manuálů u GTA, kde se ukázalo, že převodovka konstrukčně tu zátěž krouťákem a pilotovy kopance do pedálů prostě nezvládala. Ono jde o to, že na drsné zacházení musí být hlavně dimenzovaná převodovka a spojka, což u automatů lze lépe řešit v detailu měkčí automatikou řazení beze ztráty rychlosti řazení, naopak. Závodní převodovky pak vypadají poněkud jinak konstrukčně i cenově...
Já tipuju, že slabší benzín spíš nebude. 200k z dvoulitru je dost konzervativní hodnota, nakonec i těch gétéíčkových 220 už je dneska spíš málo (z dvoulitru)... a asi se jim nebude chtít tam v dohledné době dávat 1.75T.
Já bych byl zvědavý na tu 203kW verzi, ta by se tu objevit mohla (a za mě samozřejmě MT).
Že má to auto málo ostré tvary, s tím bych se i smířil, ošklivé rozhodně není. I tu el. ručku bych výjimečně skousl (3er ovšem tento idiotský vynález nemá). Ale absence čtyřválcového benzínu s manuální převodovkou je neomluvitelná. No, snad brzy sjednají nápravu!!! :-O
P.S. Teď hlavně taky aby ten benzinový čtyřválec měl ten správný hluboce troubivý zvuk, jinak je to celé o ničem...
Jasně, roooooooooomeoooooo! Ten ZF automat bych nazatracoval, již nejde o pomalé tří až pětikvalty s hydrodynamickým měničem dobré tak do houpavých amerik, ale ne k pilotování sportovního vozu. Já si ale kupodivu zvykl i na patnáct let starý AT pětikvalt Aisin, který je v mém Volvu T5 naladěn na hodně slušnou rychlost a hladkost řazení, jen ta zpropadená citlivost na vysoký krouťák... Takže ZF klidně vyzkoušet a pak teprve zaujímat k tomu stanovisko.
Dejte tam klidně 1.75 TBi (nebo třeba podlaďte onen dvoulitr) dejte mi manuál, shoďte cenu pod 850 tis. a slibuji že Giulia bude můj příští služebák.
Měním za dva roky, tok to snad AR stihne. :yes:
Takže máme tu čtyřválový turbo dvoulitr, výkon jako u mé letité 164 V6 TB, krouťák ale parádní. Rozhodně lepší volba než 1750ka TBi. Pochopitelně jde o konstrukci motoru, tj. nejen o výkony, ale i o životnost a tolaranci k palivu a mazivu (víme, co s Alfami dokázal nadělat za paseku nevhodný olej). Vyšší cena vyžaduje vyšší rodinný rozpočet mimo subtop pozice v bankovnictví, které může brzy doplatit na světovou finanční krizi. Pochopitelně že přemýšliví alfisté si počkají na první zkušenosti s provozem a servisem a pokud bude vše normální, tak si dají do dvou, tří let říci. Já na to zatím nemám, protože jsem poctivec a poctivce neberou na řídící pozice, které často okupují peněžně intoxikovaní psychopaté. Přesto radím - kdo můžete, tuto motorizaci berte, protože má navzdory ZF osmikvaltu zatraceně optimální poměr výkonnosti, hmotnosti a jízdní parádnosti.
Dal jsem si s tím trochu práci, abych po prvoplánovém dojmu baworákovatění objevil, že není vše tak, jak se to zdá. povšiml jsem si aerodynamicky výhodného ustoupení C sloupku a užšího zadního skla, což je rozhodně jiné než u BMW. Dále je to boční prolis, opět odlišný od BMW polohou i stoupáním. Zadní světla s baworáckými hokejkami nemají lautr nic společného. Vážení, tohle NENÍ BMW, tohle je Alfa Romeo! Liší se přesně tím, čím se lišit může, aniž by šlo o konstrukční kompromis ke škodě věci.