Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Autem do Chorvatska: Předpisy a pokuty

V Chorvatsku i průjezdních zemích platí podobná pravidla silničního provozu jako u nás. Na které rozdíly je potřeba dát si pozor?
Zpět na článek
21. 7. 2011 12:19
21. 7. 2011 21:37
21. 7. 2011 13:08
21. 7. 2011 13:21
21. 7. 2011 13:52
21. 7. 2011 14:01
21. 7. 2011 14:29
21. 7. 2011 14:36
21. 7. 2011 14:46
21. 7. 2011 20:55
21. 7. 2011 13:30
21. 7. 2011 14:01
21. 7. 2011 14:37
neregistrovaný "Mistr80"
21. 7. 2011 14:54
21. 7. 2011 15:16
neregistrovaný "Mistr80"
21. 7. 2011 15:26
21. 7. 2011 15:30
neregistrovaný "Mistr80"
21. 7. 2011 14:41
21. 7. 2011 14:56
21. 7. 2011 15:00
21. 7. 2011 15:10
neregistrovaný "Mistr80"
21. 7. 2011 16:09
21. 7. 2011 16:14
21. 7. 2011 21:42
21. 7. 2011 20:53
21. 7. 2011 21:14
21. 7. 2011 21:53
28. 8. 2011 14:01
neregistrovaný "Jirka99"
28. 5. 2012 20:20
31. 5. 2012 11:24
21. 7. 2011 09:44
Do Chorvatska přes Slovinsko
Předloni jsme jeli na dovolenou do Chorvatska (samozřejmě) přes Slovinsko. A samozřejmě se nám nechtělo platit za slovinskou dálniční známku. Našli jsme si tedy na internetu vyzkoušené objížďky po vedlejších komunikacích a vyrazili. Ale ejhle! Ve Slovinsku hned za hranicemi s Rakouskem, ještě před místem, kde jsme měli sjet z cesty a pokračovat po vedlejší komunikaci byla rozkopaná silnice a objížďka nás vedla oklikou rovnou na dálnici! Aby jsme na ni tedy nenajeli, sjeli jsme i s objížďky ve víře, že to objedeme přes místní vesnice a jednoduše podle dopravního značení projedeme úsek Slovinska, kde se platí poplatky. Po chvíli ale začala být navigace totálně zmatená, dopravní ukazatele odkazovali na místa, která nikomu nic neříkala a my se zasekli v jedné vesnici u krajnice. Byla hluboká noc, venku silně pršelo, my seděli v autě s nastartovaným motorem a hledali v navigaci nějaký záchytný bod a alternativní trasu, tak aby jsme nemuseli na dálnici! Byli jsme ovšem bezradní. Po asi 20 minutách jela kolem policejní hlídka. V autě seděl mladý polista s mladou kolegyní:-) Zastavili před námi, policista vystoupil z auta a v tom silném dešti se zastavil u mého okénka s jasnou gestikulací, že by se mnou rád mluvil. Já jsem si byl vědom, že stojím v místě, kde bych asi stát neměl, navíc mi hlavou problesklo, že mu musí být jasné, že v autě jedou češi, co jeho zemí jen projíždí, snaží se vyhnout poplatkům a utrácet prachy budou až v sousedním Chorvatsku. Navíc jsem si říkal, že tento mladík se před svojí stejně starou kolegyní asi bude chtít pořádně vytáhnout a tak si nás pěkně podá. Svojí lámanou angličtinou jsme mu tedy vysvětlil naši situaci... On nehl brvou, neřekl nic a nezaměnitelným pohybem hlavy mi dal najevo, ať jedu za ním... Netušil jsem kam nás vede... Že by na policejní služebnu? :-) Jeli jsme za něma skoro hodinu, projeli možná deset slovinských vesnic a nakonec policista zastavil před kruhovým objezdem, kde už byly jasné ukazatele na náš dobře známý další průjezdní bod (již v Chorvatsku). Vystoupil za náma, popřál příjemný pobyt na dovolené, rozloučil se a při odjezdu slečna policistka z auta ještě s úsměvem zamávala. Spadla mi brada. Opravdu příjemná zkušenost... :yes:
Rozbalit vlákno
3
21. 7. 2011 10:34
Re: Do Chorvatska přes Slovinsko
S policajtov skutocne netreba robit strasiakov. Ci uz v zahranici alebo u nas. Ja mam dobru skusenost s madarskymi policajtmi pri ceste do Chorvatska. Vzdy jazdim na noc, aby som sa rano v pohode uz mohol kupat v mori. V madarsku na ceste kde je 90km som isiel asi 120 (2 hodiny rano), sem tam ma obehlo niake auto, sem tam som obehol ja niekoho. V jednej chvili sa ku mne priblizilo auto a dost dlho islo za mnou, ja som si vsak pokracoval svojou rychlostou. Nakoniec ma predbehlo, vsimol som si ze su to madarsky policajti. Spolujazdec mi pohrozil prstom, usmial sa a valili ho dalej.

Iny pripad bol ked som vychadzal z Banskej Bystrice na Zvolen. Do kufra sa mi lepila slecna na V70, tak som pridaval a ona tiez :-) Nakoniec sme valili po dialnici cca 170 km/h, oboch nas chytil radar a hned nas aj odstavili. Mlady policajt sa ma opytal, ci sme sa nahanali, ja mu hovorim ze tak trosku. Dal mi pokutu 100e so slovami, ze som bol rychlejsi :-) Sympaticka slecna dostala tiez 100e a boli sme vybaveni :-)

Ja zaplatim pokutu tak 4x krat do roka (tento rok iba raz :-! ) a na policajtov nemozem povedat krive slovo. Ci uz slovenskych alebo zahranicnych (so zahranicnymi mam samozrejme minimalne skusenosti, okrem tych madarskych vlastne ziadne :-) )
Avatar - CHerokee
21. 7. 2011 16:54
Re: Do Chorvatska přes Slovinsko
Měl jsem ve Slovinsku podobnou zkušenost s objížděním dálnice....sjeli jsme dobře, ale cesta na Ptuj byla rovněž přehrazena a "že se opravuje". Bloudili jsme asi hodinu, ale nakonec jsme to zvládli. Rok na to jsme si radši připlatil za známku... Na navigaci se v těch dědinkách na pomezí Slovinska a Chorvatska spolehnout nedá...
21. 7. 2011 17:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 7. 2011 12:19
AT
Opravte si tu tabulku. Na rychlostnej ceste je v Rakusku povolene standartne 130km/h (pokial znacka neudava menej). Zo 10 rokov chodim po S31/S4/S6/S36, a okrem S4 (kde su protismerne pruhy oddelene len ciarou a znackami je naozaj povolene len 100km/h) na ostatnych sa smie ist 130...

Aj u alkoholu je to nepresne: do 0.49 je tolerovane len u A/B/C1/F. Vodici skupim C/D maju ale pokuty uz od 0.1.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
21. 7. 2011 14:39
Re: AT
Dobrý den, rychlost na rychlostních silnicích v Rakousku je opravdu složitější téma. Do tabulky jsme raději dali údaj, který neuvede řidiče do zbytečných problémů.

Co se týká alkoholu, tématem článku je "autem do Chorvatska", nikoliv "kamionem do Chorvatska" :-)
21. 7. 2011 21:37
Re: AT
hm, neviem sice co zloziteho je na "130, pokial znacka neznizi maximalku na menej" (ako je to napokon aj na dialnici,v meste, alebo na okreske), no ale budiz. V tom pripade by hadam bolo lepsie pre istotu povedat, ze v celom rakusku je povolene najviac 20km/h. To viete, aby sa vodic nedostal do zbytocnych problemov...

(kamion nie je auto? No to je mi teda novinka! :-) )
21. 7. 2011 12:46
alkohol v chorvatsku
od kdy je nulová tolerance alkoholu v chorvatsku?pokud vim tak je 0,5promile pro řidiče nad 25let a ještě možná je to podmíněný délkou vlastnictví řidičáku..pokud je opravdu nulová tolerance od kdy to platí?nerad bych měl problémy
Rozbalit vlákno
2
21. 7. 2011 18:23
Re: alkohol v chorvatsku
Trochu OT, ale nedá mi to...ty sedáš za volant s alkoholem?
Mám skoro metrák, občas vyzunknu půl lahve tvrdýho a mohl bych v klidu spravovat hodinový strojky, občas si ale dám jedno a mám ji jak z praku. A myslím, že většina lidí to má stejně.
Byla by škoda si zničit život kvůli tomu, že zrovna dneska ti to jedno pivo nějak nesedlo...
21. 7. 2011 19:46
Re: alkohol v chorvatsku
běžně si u moře třeba zajedu na večeři do vedlejších vesnic/města dám si k jídlu jedno,nejedu hned po jídle třeba dáme ještě porcházku a tak ale díky jejich toleranci sem neřešil jestli už mám uplnou nulu či 0,1promile nebo dokonce 0,2..v tomhle vidím výhodu a v čechách mi to docela chybí..
21. 7. 2011 13:08
HASIČÁK
Pozor též na hasicí přístroj, ale ten snad má už v autě definitivně každý.

Doufám tu nikdo nazahájí zoufalou diskusi o tom, že do Splitu je nejlepší jezdit maďarským a slovinským polem a loukou, neb se tak dá ušetřit pětistovka na dálničních známkách. Za Mikulovem si na rakouské straně kup známky obě dvě, vylep si je, zařaď šestku, sedmičku či osmičku a naber směr Makarská. Pokud tě zužují dálniční známky, případně poplatky v Chorvatsku, pak lze doporučit dovolenou na rodné návsi. Vodu máš v kašně, horko bude možná taky a tak určitě stylově umocníš účinek mokrejch hadrů na hlavu... 8-s

Jo, a jestli vyrazíš, nezapomeň si na trajektech vypínat pohybový čidlo alarmu, aby ti nemusel kapitán udělit na holou jednu mořskou důtku...
Rozbalit vlákno
23
Avatar - NickNik
21. 7. 2011 13:21
Re: HASIČÁK
Nejlepší je zahájit diskuzi o tom že jezdit do Chorvatska nemá cenu ani přes Rakousko,lepší si zaplatit Karibik letecky ne? >:D
21. 7. 2011 13:52
Re: HASIČÁK
Jezdit do Chorvatska cenu má pro toho, kdo tam chce jet. Přesně tak jako do toho karibiku.
Avatar - NickNik
21. 7. 2011 14:01
Re: HASIČÁK
Bohužel cena někdy bývá přespříliš vysoká [odkaz] :-( :no:
Avatar - iudex
21. 7. 2011 14:36
Re: HASIČÁK
Asi tak. Do Chorvátska jazdia aj tí vysmievaní paštekári, ktorí si z domu prinesú zavárané mäso a cestoviny a na Karlovačno točeno pozerajú len cez výklad, ako aj ľudia, ktorí prebrázdia Jadran na jachte s pohárom Chateau d´Yquem v ruke v hodnote celej dovolenky tej prvej skupiny ;-)
21. 7. 2011 14:46
Re: HASIČÁK
No a právě těm (paštikářům) nahoře píši, že pokud ho traumatizuje dálniční známka ať se koupe v kašně na návsi doma... :-) Jezdit souběžne vedle dálnice po poli, aby ušetřili, to mi mozek nějak nebere.
21. 7. 2011 18:05
Re: HASIČÁK
Chorvatsko mimo sezonu jezdíme po pobřeží, je to taková tradice. Žádný provoz, krásné moře a co ušetříme na mýtném, projíme na nesčetných svačinkách ve vesnicíc při průjezdu.
Časový rozdíl je asi čtyři hodiny, ale člověk si zastaví kdy chce, vykoupe kdy chce a nemusí se hnát za vidinou řízku v apartmánu bez klimy.
Šílet kvůli pár eurům ve Slovinsku a skončit někde v silážní jámě...no toto... 8-s
21. 7. 2011 20:55
Re: HASIČÁK
Souhlas. A poměrně překvapivé je, že kvalitní vozovka není jen na dálnici, ale právě i na té pobřežní cestě. Sice musí člověk točit volantem, ale ty pohledy jsou nádherné.
Avatar - Ricardo
21. 7. 2011 13:30
Re: HASIČÁK
Myslíš, že někdo s osmikvaltem má zapotřebí jezdit do Chorvatska společně s davy paštikářů?
21. 7. 2011 14:01
Re: HASIČÁK
Jestli tě dobře chápu, domníváš se, že do Chorvatska jezdí nějaká jiná socioskupina než do Itálie či Francie?
neregistrovaný "Mistr80"
21. 7. 2011 14:37
Re: HASIČÁK
Uživatel Ricardo to jen špatně napsal paštikáři do Chorvatska nejezdí ti jezdí na mácháč do Chorvatska jezdí řízkaři vyznačují se tím že si najdou v zemi jménem Bosna nebo Chorvatsko nebo jak se tomu nadává plac a tam jezdí rok co rok a nechají se dobrovolně okrádat čičmundama z Chorvatska kteří pro ně nehnou brvou.Dále jsou ti ještě lepší ti mají tu odvahu jezdit každý rok na jiné místo a poznávat tak že všude v Chorvatsku je to vlastně stejné.No a pak tu máme lidi kteří mají na to letět každý rok jinam tu do Mexika tu do Thajska,Vietnamu,Brazílie atd...což je asi to nejlepší protože na světě je co objevovat.Ale mám tu radu pro řízkaře když už máte tu odvahu jezdit každý rok do Chorvatska zkuste jednou vybočit z řady a přistát třeba v Rakousku je to krásná zem nenarazíte tam na loupeživého Chorvata a nebudou se vám potit kulky v kempu na rozkládací židličce vykoupete se v krásně čistém jezeře s výhledem na Alpy a ještě poznáte něco kultury...
21. 7. 2011 14:49
Re: HASIČÁK
Podla mna dost chybny nazor. Ja napriklad chodim do Chorvatska rad, ale pritom tam nikdy nestravim viac ako 4-5-6 dni, ale to je tym ze nevydrzim valat sa tolko na plazi. Suhlasim s tym ze treba poznavat svet, ale najpr treba poznat to, co mame za "humnami". Preto sa najradsej motam po nasich horach a za niecim vyssich chodim do Rakuska. A prestav si ze ako spravna "socka" chcem tri tyzdne stravit prejdenim z vychodu SR na zapad. Zdoraznujem ze peso a spat chcem v stane :-! Nieje vyraz socka pre mna prilis honosny >:D
21. 7. 2011 14:54
Re: HASIČÁK
No jo, ale v tom Rakousku by také museli platit dálniční známku :-) nebo bys jim doporučil, aby jezdili výhradně po okreskách? Jinak souhlas, Rakousko je nádherná země.
neregistrovaný "Mistr80"
21. 7. 2011 15:16
Re: HASIČÁK
V Rakousku si známku kupovat nemusíš Rakouská okreska je asi tak na 3x lepší úrovní než Česká dálnice...A vlastně ano Rakouskou okresku bych doporučil člověk si užije řízení na krásný klikatý silnici a jako bonus má panorámata jaký nemají ani v Krkonoších >:D
21. 7. 2011 15:26
Re: HASIČÁK
S panoramaty souhlas, no, tu dálnici asi také dáš, a v příhodnou chvíli z ní sjedeš, to myslím logiku má.
neregistrovaný "Mistr80"
21. 7. 2011 15:30
Re: HASIČÁK
To každopádně...
Avatar - Ricardo
21. 7. 2011 14:41
Re: HASIČÁK
Ano - zákazníci Lidlu, Penny apod., kteří obohatí chorvatskou ekonomiku dovozem vlastních zásob stravy, kterou během (dvou)týdenního pobytku v kempu/bungalovu přemění v dále nezužitkovatelný odpad :-)
21. 7. 2011 14:56
Re: HASIČÁK
Máš vskutku udivující znalosti. A jací lidé jezdí podle tebe dejme tomu do... Itálie?
Avatar - iudex
21. 7. 2011 15:00
Re: HASIČÁK
No názor, že do Chorvátska sa chodí preto, aby sa ušetrilo a že je to lacné, už nejaký ten rok (desaťročie) neplatí. ;-) Bežný Egypt/Tunisko/Turecko vyjde lacnejšie. Takže podľa Tvojej teórie by tí paštekári mali chodiť tam. :-)
neregistrovaný "Mistr80"
21. 7. 2011 15:10
Re: HASIČÁK
Taky že ano Egypt je jich plný neznervózňuje je ani to že tam pravidelně z něčeho dostanou průjem a odveze je tam jedna z nejhorších aerolinií Travel Servis hlavně že to bylo ve slevě...
Avatar - iudex
21. 7. 2011 16:09
Re: HASIČÁK
To vieš, faraónova pomsta, to je lákadlo. >:-[] >:D
21. 7. 2011 16:14
Re: HASIČÁK
by mě zajímalo jak je egypt lacinější:D možná pobyt a to že tam můžeš se cpát do prasknutí vyjde levněji ale doprava jaksi ne:)
21. 7. 2011 18:02
Re: HASIČÁK
S Travel Service se dá sehnat nejaký ten last minute i okolo desítky...kvalitu zážitku radši ale komentovat nebudu. >:-[]
Naštěstí mě to nikdy nepotkalo, fotky a nadšené vyprávění známých mi bohatě stačí.
21. 7. 2011 18:01
Chorvatsko
Pomlouvačům dovolenky v Chorvatsku doporučím dojet k Šibeniku, půjčit si člun (sedmimetrový postačí), auto nechat na odstavném parkovišti a tradá na týden prozkoumávat pobřeží. Každý večer zakotvit v jiné vesničce, každý večer si dát jinou specialitu, vyzkoušet si půlnoční koupání (a jiný věci ;-) ) v jedné ze zátok a po týdnu se vrátit zpátky k autu. Cestou zpátky se dají sfouknout Plitvice, Krka anebo právě některé z rakouských jezer.
Tahle dovolená nikoho nezruinuje, paštikáře nepotkáš (pokud nechceš, nepotkáš vůbec nikoho) a garantuju, že se na Chorvatsko budeš dívat úplně jinak.
Stokrát lepší než Tunis nebo Egypt, kde kromě hotelu, písku a butiků pro slepice nic není... :-!
Rozbalit vlákno
2
21. 7. 2011 21:42
Re: Chorvatsko
"...a po týdnu se vrátit zpátky k autu..."

Tak to budes potrebovat nieco rychlejsieho, ako 7-metrove prkno. Do ukrajinskej Odessy je to zo Sibeniku dost daleko... :-)
21. 7. 2011 20:53
Chorvátsko
Do Chorvátska chodím hlavne kvôli deťom. Rakúsko, Slovinsko - pohodová, pohodlná trasa, aj keď na prvý pohľad najdrahšia. Menej sa platí, ak ideš cez Maďarsko a Slovinsko obídeš, ale pripočítaj tak 2 hodiny jazdy navrch - to je odhadom tak 10 litrov paliva alebo viac a o dve hodiny za volantom viac únavy. Má to teda vôbec zmysel?
Skôr ma tento rok strašia časté poplašné správy p zápchach a dlhých kolónach na diaľnici v Rakúsku. Ak si pobyt predplatíš, je to obvykle od víkendu do víkendu a jazde v dovolenkovej špičke sa človek nevyhne...
Rozbalit vlákno
0
21. 7. 2011 21:14
o ničem
Kdyby čecháčci dodražovali předpisy tak jako ostatní národy v civilizované západní evropě tak tady nemusejí psát takové nudné články.
Rozbalit vlákno
1
21. 7. 2011 21:53
Re: o ničem
Nudný jsi ty, a to dokonale. Ne každý čte po večerech sbírku zákonů Chorvatska a tak je jen na pochvalu redakce, že upozorňuje na specifika daného provozu.

Co se týká těch civilizovaných národů v Západní Evropě, počítám, že jsi asi zatím jezdil jen v metru...
22. 7. 2011 19:28
Dovolena v Chorvatsku
Dovolenou v Chorvatsku, bych vrele doporucoval, ale musite ji absolvovat na sve namorni jachte o delece minimalne 16 m a vice. Pak jsou to teprve nezapomenutelne zazitky.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jirka99"
28. 8. 2011 14:01
Odtahová mafie na ostrově Brač!
Rád bych se podělil o negativní zkušenost z ostrova Brač, konkrétně městečka Supetar. Místní majitel odtahové služby rozjel ve spolupráci s policií lukrativní "podnikání". Celé to funguje následujícím způsobem:
1. Jakmile zaparkujete v blízkosti centra nebo u pláže a vzdálíte se od vozu, vybraní stánkaři uvědomí odtahovku, která je strategicky zaparkovaná nedaleko. Nás jeden chlapík dokonce chvíli sledoval, zda jsme odešli dostatečně daleko a neobjevíme se v "nepravý okamžik".
2. Auto vám naloží a odvezou během okamžiku. Přitom nemusíte parkovat na zákazu zastavení ani pěší zóně. Mne odtáhli jako jediné auto z řady vozů - ty ale patřily místním. Žádná značka, žádné porušení předpisů.
3. Na záchytné parkoviště (nachází se u přístaviště trajektů) vás už čekají šéfíci -
policajt s majitelem otahovky. Jako odůvodnění jsem si vyslechl, že mezi autem a
středovou čárou na vozovce musí být minimálně 3,5 m. Středová čára nebyla na vozovce nakreslena, žádná fotodokumentace nebyla pořízena, ale hádejte se s policajtem. Přitom tuto podmínku na ostrově splní pouze majitelé jachet, a to pouze za odlivu. Cena za tuto legrácku: 300 Kuna pokuta + 430 Kuna za odtah. Bankomat a směnárna jsou k dispozici a rádi vám k nim ukáží cestu. Když zaplatíte, během 10 minut je vše vyřízené.
Celá skupina se domlouvá mobilními telefony a vše jde neuvěřitelně rychle. Při odjezdu jsme viděli minimálně jedno další auto, které stihnul stejný osud.
Podle informací od místních je mafie ještě podstatně aktivnější v letovisku Bol na jihu ostrova.
Já osobně se napříště vyhnu nejen ostrovu Brač, ale po řadě dalších, ne příliš
pozitivních zkušenostech, celému Chorvatsku.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - quicky
28. 5. 2012 20:20
do 24r.
Mna by zaujimalo odkial mate tu informaciu o nizsej povolenej rychlosti pre vodicov mladsich ako 24 rokov. pani od policie ma tam minuly rok zastavili kvoli rychlosti, ale o nizsom limite nepadlo ani slovo
Rozbalit vlákno
2
30. 5. 2012 09:14
Re: do 24r.
Je to skutečně pravda, ale toto platí jen pro řidiče s CHORVATSKÝM řidičským průkazem. Mají dokonce i omezení kW motoru. Psal jsem mail na chorvatskou policii i ambasádu a ti mi to potvrdili.

Tahle lež je v každém článku o Chorvatsku u nás, přitom stačí napsat jeden krátký mail...
Avatar - quicky
31. 5. 2012 11:24
Re: do 24r.
no diky moc za informaciu...
zaujimalo by ma ako to funguje, ci musia mat oznacene auta alebo nieco. predpokladam, ze ked meraju tak nezastavuju kazdeho kto v 90-ke ide 90kmh a nekontroluju ci nema nahodou menej ako 24 :-|
29. 5. 2012 12:46
Zatim bez pokut...
v HR jsem byl autem za poslednich 6let 3x a bez pokut, spotreba se cestou neresila a cas v ktery jsme potrebovali byt na miste sel neuprosne proti nam, takze HR dalnice od slovinskych hranic (od mesta Ptuj) na Zagrb az do Splitu, s jednou zastavkou na natankovani se to pekne uhanelo nejakych 190 az 200 Km/h a predjizdel nas jen jeden domorodec s audinou... mistama sice byla trochu mlha tak jsme zpomalili na 170 a hura dal...a byly jsme tam v cas... a celkovy cas cesty ktera mela 1200km 11hodin i se zastavkama...
Rozbalit vlákno
0